Šta je novo?

Bulevar patrijarha Pavla

Da probam na brzinu da objasnim...

Izgradnja bulevara je podeljena na 3 etape.

Prva od raskrsnice sa Miška Kranjca do raskrsnice sa Pere Velimirovića - status - nista nije uradjeno. Na toj deonici je dugo vec pakao, jer postoje dva leva skretanja (Miska Kranjca i Vareska) a bez obzira sto tramvaj ne radi 100 godina, ne pada im na pamet da privremeno naprave neko prosirenje za traku za levo. Dakle, dva uska grla od pocetka projekta. Na ovoj trasi inace ima dosta objekata koji su na samoj ruti, i tu bi trebalo da bude rusenja. Dakle, ako su faza 2 kroz livadu i faza 3 kroz park trajale 100 godina i 100 miliona ova faza ce da bude totalni spektakl. Tu je i nadvoznjak star 300 godina sa jednom trakom za dvosmerni saobracaj preko pruge koji takodje planiraju da "srede". Tu je i sportski centar Rakovica koji je pešice nedostupan pa se vikendom 500 dece i roditelja parkira na sred tramvajskih šina i pretrčavaju dvokolosečnu prugu. Naravno, u Varesku su izmestili buvljak i tu je sad jos veci kolaps nego sto je do sada bio...

Druga etapa je uradjena a obuhvata potez od Pere Velimirovica do rasadnika (blizu stare NIS pumpe koja je srusena, kod podvoznjaka za Kosutnjak) - status - nazovi uradjeno. Dakle ova deonica iz livade u livadu (kod rasadnika su pre x meseci polomili neki kanalizacioni vod i tu je mesecima govnjiva močvara) je "urađena" ali bez tramvajske infrastrukture, do skoro nije bilo ni osvetljeno kako treba, nista ni od biciklisticke staze, ima oko 80 šahtova strateški raspoređenih da ne možes da ih zaobidjes, i na dosta mesta se put vec raspao. Takodje, pravili su ustupke kod projektovanja na uštrb bezbednosti (npr, zaobilaze nelegalne straćare, provlače put ispod nadvožnjaka na "nulu" i sl) pa se svaki dan neko prevrne, sudari, provali ogradu i sl (ali reseno je postavljanjem kamera, lezecih policajaca, dodavanjem stubića i patrola koja stoji sa radarom)... Ta deonica na obe strane završava "levkom" sa NULA svesnosti o bezbednosti. Inače ova deonica je bila i najlaksa - osim izmestanja korita Topciderske reke, nije bilo nikakvih eksproprijacija, rusenja, nivelacija. Ne secam se koliko su to dugo pravili ali znam da je probijen rok o-ho-ho. I da, cela trasa je projektovana da tramvaj ide sredinom bulevara a sa jedne strane je šuma, pruga i bespuće a sa druge su naselja tako da nije najjasnije sto su to uradili, narocito jer je to zakomplikovalo prolazak ispod nadvoznjaka i naravno usporavace saobracaj jer ce putnici iz tramvaja paliti semafore da predju put ka naseljima...

Treca deonica je od rasadnika do mosta na Adi. Najkraca deonica, ali najmisterioznija. Vec pola decenije niko živ ne zna više kuda ce da prodje ulica, da li ce biti podvoznjak za Kosutnjak, kruzni tok, nadvoznjak, da li ce ici kroz park ili trasom bivse pruge, onda to uklapaju isto sa nekim nebuloznim prosirivanjem Drajzerove i nekim jednosmernim kretanjima i zabranjivanjem saobracaja oko parka... Tu su uspeli da usled neodrzavanja mostića od 20 metara preko Topciderke njega dovedu u stanje da je "zinuo" i da su morali da ga zatvore za saobracaj i onda je sav saobracaj sa mosta na Adi (za sve one koji su tu rutu koristili da nastave ka Rakovici ovo je bio svojevrstan bajpas) usmeren na jednu tacku - raskrsnica kod Milosevog konaka. U kontra smeru takodje bajpas ne radi, tako da su tu kolone NENORMALNE. Gospodin gradonačelnik je rekao da ce taj mostic od 20 metara da bude sredjen "do zime", a evo, dodje Januar - nista pinuto nije. Poslednja informacija je valjda da je u toku tender za ovu deonicu i da su obezbedili sredstva kao da grade tunel kroz Alpe, tako da, bice skupo, ali zato ce kvalitet biti verovatno kao deonica broj 2 a i rok ce verovatno biti nekih 700 dana lagano.

Suma sumarum, sedmi krug pakla. Ovo ovako iz glave, neka neko dopuni ako sam nesto zaboravio ili pogresno preneo.
 
Da probam na brzinu da objasnim...

Izgradnja bulevara je podeljena na 3 etape.

Prva od raskrsnice sa Miška Kranjca do raskrsnice sa Pere Velimirovića - status - nista nije uradjeno. Na toj deonici je dugo vec pakao, jer postoje dva leva skretanja (Miska Kranjca i Vareska) a bez obzira sto tramvaj ne radi 100 godina, ne pada im na pamet da privremeno naprave neko prosirenje za traku za levo. Dakle, dva uska grla od pocetka projekta. Na ovoj trasi inace ima dosta objekata koji su na samoj ruti, i tu bi trebalo da bude rusenja. Dakle, ako su faza 2 kroz livadu i faza 3 kroz park trajale 100 godina i 100 miliona ova faza ce da bude totalni spektakl. Tu je i nadvoznjak star 300 godina sa jednom trakom za dvosmerni saobracaj preko pruge koji takodje planiraju da "srede". Tu je i sportski centar Rakovica koji je pešice nedostupan pa se vikendom 500 dece i roditelja parkira na sred tramvajskih šina i pretrčavaju dvokolosečnu prugu. Naravno, u Varesku su izmestili buvljak i tu je sad jos veci kolaps nego sto je do sada bio...

Druga etapa je uradjena a obuhvata potez od Pere Velimirovica do rasadnika (blizu stare NIS pumpe koja je srusena, kod podvoznjaka za Kosutnjak) - status - nazovi uradjeno. Dakle ova deonica iz livade u livadu (kod rasadnika su pre x meseci polomili neki kanalizacioni vod i tu je mesecima govnjiva močvara) je "urađena" ali bez tramvajske infrastrukture, do skoro nije bilo ni osvetljeno kako treba, nista ni od biciklisticke staze, ima oko 80 šahtova strateški raspoređenih da ne možes da ih zaobidjes, i na dosta mesta se put vec raspao. Takodje, pravili su ustupke kod projektovanja na uštrb bezbednosti (npr, zaobilaze nelegalne straćare, provlače put ispod nadvožnjaka na "nulu" i sl) pa se svaki dan neko prevrne, sudari, provali ogradu i sl (ali reseno je postavljanjem kamera, lezecih policajaca, dodavanjem stubića i patrola koja stoji sa radarom)... Ta deonica na obe strane završava "levkom" sa NULA svesnosti o bezbednosti. Inače ova deonica je bila i najlaksa - osim izmestanja korita Topciderske reke, nije bilo nikakvih eksproprijacija, rusenja, nivelacija. Ne secam se koliko su to dugo pravili ali znam da je probijen rok o-ho-ho. I da, cela trasa je projektovana da tramvaj ide sredinom bulevara a sa jedne strane je šuma, pruga i bespuće a sa druge su naselja tako da nije najjasnije sto su to uradili, narocito jer je to zakomplikovalo prolazak ispod nadvoznjaka i naravno usporavace saobracaj jer ce putnici iz tramvaja paliti semafore da predju put ka naseljima...

Treca deonica je od rasadnika do mosta na Adi. Najkraca deonica, ali najmisterioznija. Vec pola decenije niko živ ne zna više kuda ce da prodje ulica, da li ce biti podvoznjak za Kosutnjak, kruzni tok, nadvoznjak, da li ce ici kroz park ili trasom bivse pruge, onda to uklapaju isto sa nekim nebuloznim prosirivanjem Drajzerove i nekim jednosmernim kretanjima i zabranjivanjem saobracaja oko parka... Tu su uspeli da usled neodrzavanja mostića od 20 metara preko Topciderke njega dovedu u stanje da je "zinuo" i da su morali da ga zatvore za saobracaj i onda je sav saobracaj sa mosta na Adi (za sve one koji su tu rutu koristili da nastave ka Rakovici ovo je bio svojevrstan bajpas) usmeren na jednu tacku - raskrsnica kod Milosevog konaka. U kontra smeru takodje bajpas ne radi, tako da su tu kolone NENORMALNE. Gospodin gradonačelnik je rekao da ce taj mostic od 20 metara da bude sredjen "do zime", a evo, dodje Januar - nista pinuto nije. Poslednja informacija je valjda da je u toku tender za ovu deonicu i da su obezbedili sredstva kao da grade tunel kroz Alpe, tako da, bice skupo, ali zato ce kvalitet biti verovatno kao deonica broj 2 a i rok ce verovatno biti nekih 700 dana lagano.

Suma sumarum, sedmi krug pakla. Ovo ovako iz glave, neka neko dopuni ako sam nesto zaboravio ili pogresno preneo.
Svaka čast na objašnjenju
 
Mala ispravka, faze idu od Hipodroma, prva je Topčider, druga je ova što je kao urađena do Pere Velimirovića, treća je do Miška Kranjca i četvrta je do Kružnog puta.

Još jedan detalj, nadvožnjak preko pruge je predviđen za rušenje, novi će prolaziti iz Vareške i ići i preko Bulevara i preko pruge. Na žalost, po projektu deluje da neće sklanjati stenu preko pruge i dodavati koloseke neophodne za punu funkciju železničke stanice. Mada, dok stignu do ovog nadvožnjaka ljudi će se teleportovati...
 
Zna li neko kada je u planu da se poveže Bulevar sa novim mostom? Otegli su ga kao da prave 50 km autoputa na Himalajima, a ne par km bulevara podno Košutanjaka.
Vi ste svoj život uredili svojim znanjem i poslovnom sposobnošću, i dostigli čak nivo ekonomske elite, za šta svaka čast. U velikoj meri, to je zahvaljujući zaobilaženju domaćih poslodavaca, ali da pređem na suštinu teme:

Dovoljno rano ste odrasli i dovoljno dugo živite u Beogradu da vidite i osetite ogromnu razliku u infrastrukturnom razvoju do Đilasa, za vreme Đilasa i posle Đilasa. Za vreme Đilasa su sa manjim budžetom pravljeni veći projekti, i sa daleko kraćim rokovima (iako su ti projekti izašli na potpuno opravdanu kritiku javnosti, pa i na ovom forumu, ipak su projekti realizovani do kraja). Odnosno, ako ni po čemu drugom, makar po tom osnovu, imali ste za koga da glasate: 1) Vlast koja provereno saobraćajno sabotira Beograd 2) Đilas koji provereno usmerava sredstva od tvog debelo naplaćenog poreza na stvarno važne projekte 3) Ostatak opozicije, koji nema referencu da je uspeo da dobro upravlja Beogradom, ali potencijalno može biti bolji i od ovih pod 2). Od ovih pod 1) bi i preddragstorski pijanac bio bolji.

Vi sami govorite da vi i vaši visokoplaćeni zaposleni su pre svega orijentisani na skupa kola kada je u pitanju transport. Čak i ako bi se ubrzao napredni projekat, to bi značilo dva kružna toka tamo gde ih niko normalan ne pravi, na glavnom putu van naselja gde svako normalan projektuje za 80km/h. Reklo bi se da vas se javni prevoz ne tiče, ali indirektno uopšte nije tako. Ako možda lično vi ne bi prešli na javni prevoz čak i ako postane čist, pouzdan, bezbedan, udoban, brži od kola ka centralnim delovima grada (kao u metropolama cele i istočnoevropske i zapadnoevropske civilizacije), mnogi bi iz kola prešli na dosta boli prevoz, i oslobodili vam bar delimično put za vaša skupa kola. A neki id*** na vlasti se setio da put pravi upravo na mestu pruge, jedinog kopnenog javnog prevoza koji ima tehničke predispozicije da bude brži od kola čak i kada nema zastoja, te jedini koji može da ponudi biznis klasu, i čitav spektar skupljih i luksuznijih usluga. Istovremeno, u prekidu je najbrža tramvajska linija u Beogradu evo ide četvrta godina (ako ništa makar brza).
 
Da probam na brzinu da objasnim...

Izgradnja bulevara je podeljena na 3 etape.

Prva od raskrsnice sa Miška Kranjca do raskrsnice sa Pere Velimirovića - status - nista nije uradjeno. Na toj deonici je dugo vec pakao, jer postoje dva leva skretanja (Miska Kranjca i Vareska) a bez obzira sto tramvaj ne radi 100 godina, ne pada im na pamet da privremeno naprave neko prosirenje za traku za levo. Dakle, dva uska grla od pocetka projekta. Na ovoj trasi inace ima dosta objekata koji su na samoj ruti, i tu bi trebalo da bude rusenja. Dakle, ako su faza 2 kroz livadu i faza 3 kroz park trajale 100 godina i 100 miliona ova faza ce da bude totalni spektakl. Tu je i nadvoznjak star 300 godina sa jednom trakom za dvosmerni saobracaj preko pruge koji takodje planiraju da "srede". Tu je i sportski centar Rakovica koji je pešice nedostupan pa se vikendom 500 dece i roditelja parkira na sred tramvajskih šina i pretrčavaju dvokolosečnu prugu. Naravno, u Varesku su izmestili buvljak i tu je sad jos veci kolaps nego sto je do sada bio...

Druga etapa je uradjena a obuhvata potez od Pere Velimirovica do rasadnika (blizu stare NIS pumpe koja je srusena, kod podvoznjaka za Kosutnjak) - status - nazovi uradjeno. Dakle ova deonica iz livade u livadu (kod rasadnika su pre x meseci polomili neki kanalizacioni vod i tu je mesecima govnjiva močvara) je "urađena" ali bez tramvajske infrastrukture, do skoro nije bilo ni osvetljeno kako treba, nista ni od biciklisticke staze, ima oko 80 šahtova strateški raspoređenih da ne možes da ih zaobidjes, i na dosta mesta se put vec raspao. Takodje, pravili su ustupke kod projektovanja na uštrb bezbednosti (npr, zaobilaze nelegalne straćare, provlače put ispod nadvožnjaka na "nulu" i sl) pa se svaki dan neko prevrne, sudari, provali ogradu i sl (ali reseno je postavljanjem kamera, lezecih policajaca, dodavanjem stubića i patrola koja stoji sa radarom)... Ta deonica na obe strane završava "levkom" sa NULA svesnosti o bezbednosti. Inače ova deonica je bila i najlaksa - osim izmestanja korita Topciderske reke, nije bilo nikakvih eksproprijacija, rusenja, nivelacija. Ne secam se koliko su to dugo pravili ali znam da je probijen rok o-ho-ho. I da, cela trasa je projektovana da tramvaj ide sredinom bulevara a sa jedne strane je šuma, pruga i bespuće a sa druge su naselja tako da nije najjasnije sto su to uradili, narocito jer je to zakomplikovalo prolazak ispod nadvoznjaka i naravno usporavace saobracaj jer ce putnici iz tramvaja paliti semafore da predju put ka naseljima...

Treca deonica je od rasadnika do mosta na Adi. Najkraca deonica, ali najmisterioznija. Vec pola decenije niko živ ne zna više kuda ce da prodje ulica, da li ce biti podvoznjak za Kosutnjak, kruzni tok, nadvoznjak, da li ce ici kroz park ili trasom bivse pruge, onda to uklapaju isto sa nekim nebuloznim prosirivanjem Drajzerove i nekim jednosmernim kretanjima i zabranjivanjem saobracaja oko parka... Tu su uspeli da usled neodrzavanja mostića od 20 metara preko Topciderke njega dovedu u stanje da je "zinuo" i da su morali da ga zatvore za saobracaj i onda je sav saobracaj sa mosta na Adi (za sve one koji su tu rutu koristili da nastave ka Rakovici ovo je bio svojevrstan bajpas) usmeren na jednu tacku - raskrsnica kod Milosevog konaka. U kontra smeru takodje bajpas ne radi, tako da su tu kolone NENORMALNE. Gospodin gradonačelnik je rekao da ce taj mostic od 20 metara da bude sredjen "do zime", a evo, dodje Januar - nista pinuto nije. Poslednja informacija je valjda da je u toku tender za ovu deonicu i da su obezbedili sredstva kao da grade tunel kroz Alpe, tako da, bice skupo, ali zato ce kvalitet biti verovatno kao deonica broj 2 a i rok ce verovatno biti nekih 700 dana lagano.

Suma sumarum, sedmi krug pakla. Ovo ovako iz glave, neka neko dopuni ako sam nesto zaboravio ili pogresno preneo.
maxresdefault.jpg


Нађох ову слику са видео клипа из 2020. Рок тада је био 540 дана да се све заврши, дакле не само једна фаза, већ све 3 фазе. Фаза 4 овде није ни уцртана али ми је некако излузорно да уопште фазу 4 помињемо када ни фаза 1 и 2 нису завршене до краја. Они су успели да заврше само ову, жутом бојом обележену, деоницу која баш како си описао, иде из ливаде у ливаду, на потпуно равном тлу где је све рашчишћено.
 
Hvala na dopunama/ispravkama.

Za fazu 4 nisam ni znao, ali kao što rekoste, to će dočekati praunuci...

Btw, na ovoj slici se lepo vidi nonsens da tramvaj ide po sredini jedino ako znaju nesto sto mi ne znamo a sto me uopste ne bi zacudilo (npr, da se malo poseče šuma i napravi neko naselje, pa kad imamo BG na vodi zasto ne bi napravili i BG u šumi).
 
Sa ukidanjem pruge kroz Topčider, a naročito eventualnom izgradnjom dela TPS Kijevo, sve šine će eventualno biti uklonjene, tako da će od kovnice novca do železničkog nadvožnjaka ostati slobodno zemljište za nastavak BNVa. Sa druge strane će verovatno skloniti rasadnik, tako da će moći sa obe da se grade zgrade Možda nije Sava, ali i Topčiderka je reka, tako da mogu da koriste isti BNV brend.
 
Hvala na dopunama/ispravkama.

Za fazu 4 nisam ni znao, ali kao što rekoste, to će dočekati praunuci...

Btw, na ovoj slici se lepo vidi nonsens da tramvaj ide po sredini jedino ako znaju nesto sto mi ne znamo a sto me uopste ne bi zacudilo (npr, da se malo poseče šuma i napravi neko naselje, pa kad imamo BG na vodi zasto ne bi napravili i BG u šumi).
Sa ukidanjem pruge kroz Topčider, a naročito eventualnom izgradnjom dela TPS Kijevo, sve šine će eventualno biti uklonjene, tako da će od kovnice novca do železničkog nadvožnjaka ostati slobodno zemljište za nastavak BNVa. Sa druge strane će verovatno skloniti rasadnik, tako da će moći sa obe da se grade zgrade Možda nije Sava, ali i Topčiderka je reka, tako da mogu da koriste isti BNV brend.

Еј, ој, немојте да им дајете идеје. Ионако су већ се намерачили на онај потез Цареве Ћуприје између хиподрома и Булевара Војводе Мишића где су били НИС-ови неки објекти и ако ме сећање добро служи и КПГТ.

Једина добра ствар је што је градња око кованице новца забрањена па не би могли да се споје са Царевом ћупријом. Свакако, немојте им давати идеје.
 
Има на том потезу и објеката војске и жандармерије. Имајмо и то на уму.
 
Kupili su bivše NISovo skladište kod Hipodroma. Mislim da to jasno pokazuje u kom smeru planiraju širenje BNVa. Hipodrom je logična sledeća žrtva, a u nastavku mislim da nije najveća prepreka kovnica novca i propisi, nego restoran narodne banke pored 😁

Što se tiče kasarne žandarmerije, ona je odmah do železničkog nadvožnjaka sa strane ka Rakovici i nije naročito velika.

IMR je kupila firma koja planira da gradi samo se čeka povoljan trenutak.
 
Pozdrav svima, evo malo da osvezim temu.

Odlucio sam danas da obidjem prvu i drugu fazu bulevara. Iako se nista novo nije promenilo nadam se da ce radovi poceti kroz koji mesec i da cemo napokon moci da vidimo neki napredak..


Tu je i nekoliko slika :

DJI_0053.JPG
DJI_0054.JPG
DJI_0058.JPG
DJI_0060.JPG


I odavno postavljena tabla za drugu fazu :

8d240d17-5f46-4122-95d1-519fe82ec45d.jpg
 
2. фаза је ово што је као урађено. 1. је прескочена, а 3. и 4. ко зна када ће.
 
Znam da nije vezano za sam put, ali bazen garde koji se vidi na snimku bi zaista bilo lepo ponovo vratiti u funkciju, leta su sve paklenija, lokacija lepa, šteta da njega niko ne pominje.
 
Ne znam da li to znači da se niko nije javio na tender? Ili onaj kome hoće da daju posao još nije završio sa novogodišnjim, božićnim i srpskonovogodišnjim proslavljanjem, pa moraju da mu daju još malo fore?
 
Vrh