Svaka čast na objašnjenjuDa probam na brzinu da objasnim...
Izgradnja bulevara je podeljena na 3 etape.
Prva od raskrsnice sa Miška Kranjca do raskrsnice sa Pere Velimirovića - status - nista nije uradjeno. Na toj deonici je dugo vec pakao, jer postoje dva leva skretanja (Miska Kranjca i Vareska) a bez obzira sto tramvaj ne radi 100 godina, ne pada im na pamet da privremeno naprave neko prosirenje za traku za levo. Dakle, dva uska grla od pocetka projekta. Na ovoj trasi inace ima dosta objekata koji su na samoj ruti, i tu bi trebalo da bude rusenja. Dakle, ako su faza 2 kroz livadu i faza 3 kroz park trajale 100 godina i 100 miliona ova faza ce da bude totalni spektakl. Tu je i nadvoznjak star 300 godina sa jednom trakom za dvosmerni saobracaj preko pruge koji takodje planiraju da "srede". Tu je i sportski centar Rakovica koji je pešice nedostupan pa se vikendom 500 dece i roditelja parkira na sred tramvajskih šina i pretrčavaju dvokolosečnu prugu. Naravno, u Varesku su izmestili buvljak i tu je sad jos veci kolaps nego sto je do sada bio...
Druga etapa je uradjena a obuhvata potez od Pere Velimirovica do rasadnika (blizu stare NIS pumpe koja je srusena, kod podvoznjaka za Kosutnjak) - status - nazovi uradjeno. Dakle ova deonica iz livade u livadu (kod rasadnika su pre x meseci polomili neki kanalizacioni vod i tu je mesecima govnjiva močvara) je "urađena" ali bez tramvajske infrastrukture, do skoro nije bilo ni osvetljeno kako treba, nista ni od biciklisticke staze, ima oko 80 šahtova strateški raspoređenih da ne možes da ih zaobidjes, i na dosta mesta se put vec raspao. Takodje, pravili su ustupke kod projektovanja na uštrb bezbednosti (npr, zaobilaze nelegalne straćare, provlače put ispod nadvožnjaka na "nulu" i sl) pa se svaki dan neko prevrne, sudari, provali ogradu i sl (ali reseno je postavljanjem kamera, lezecih policajaca, dodavanjem stubića i patrola koja stoji sa radarom)... Ta deonica na obe strane završava "levkom" sa NULA svesnosti o bezbednosti. Inače ova deonica je bila i najlaksa - osim izmestanja korita Topciderske reke, nije bilo nikakvih eksproprijacija, rusenja, nivelacija. Ne secam se koliko su to dugo pravili ali znam da je probijen rok o-ho-ho. I da, cela trasa je projektovana da tramvaj ide sredinom bulevara a sa jedne strane je šuma, pruga i bespuće a sa druge su naselja tako da nije najjasnije sto su to uradili, narocito jer je to zakomplikovalo prolazak ispod nadvoznjaka i naravno usporavace saobracaj jer ce putnici iz tramvaja paliti semafore da predju put ka naseljima...
Treca deonica je od rasadnika do mosta na Adi. Najkraca deonica, ali najmisterioznija. Vec pola decenije niko živ ne zna više kuda ce da prodje ulica, da li ce biti podvoznjak za Kosutnjak, kruzni tok, nadvoznjak, da li ce ici kroz park ili trasom bivse pruge, onda to uklapaju isto sa nekim nebuloznim prosirivanjem Drajzerove i nekim jednosmernim kretanjima i zabranjivanjem saobracaja oko parka... Tu su uspeli da usled neodrzavanja mostića od 20 metara preko Topciderke njega dovedu u stanje da je "zinuo" i da su morali da ga zatvore za saobracaj i onda je sav saobracaj sa mosta na Adi (za sve one koji su tu rutu koristili da nastave ka Rakovici ovo je bio svojevrstan bajpas) usmeren na jednu tacku - raskrsnica kod Milosevog konaka. U kontra smeru takodje bajpas ne radi, tako da su tu kolone NENORMALNE. Gospodin gradonačelnik je rekao da ce taj mostic od 20 metara da bude sredjen "do zime", a evo, dodje Januar - nista pinuto nije. Poslednja informacija je valjda da je u toku tender za ovu deonicu i da su obezbedili sredstva kao da grade tunel kroz Alpe, tako da, bice skupo, ali zato ce kvalitet biti verovatno kao deonica broj 2 a i rok ce verovatno biti nekih 700 dana lagano.
Suma sumarum, sedmi krug pakla. Ovo ovako iz glave, neka neko dopuni ako sam nesto zaboravio ili pogresno preneo.
Vi ste svoj život uredili svojim znanjem i poslovnom sposobnošću, i dostigli čak nivo ekonomske elite, za šta svaka čast. U velikoj meri, to je zahvaljujući zaobilaženju domaćih poslodavaca, ali da pređem na suštinu teme:Zna li neko kada je u planu da se poveže Bulevar sa novim mostom? Otegli su ga kao da prave 50 km autoputa na Himalajima, a ne par km bulevara podno Košutanjaka.
Da probam na brzinu da objasnim...
Izgradnja bulevara je podeljena na 3 etape.
Prva od raskrsnice sa Miška Kranjca do raskrsnice sa Pere Velimirovića - status - nista nije uradjeno. Na toj deonici je dugo vec pakao, jer postoje dva leva skretanja (Miska Kranjca i Vareska) a bez obzira sto tramvaj ne radi 100 godina, ne pada im na pamet da privremeno naprave neko prosirenje za traku za levo. Dakle, dva uska grla od pocetka projekta. Na ovoj trasi inace ima dosta objekata koji su na samoj ruti, i tu bi trebalo da bude rusenja. Dakle, ako su faza 2 kroz livadu i faza 3 kroz park trajale 100 godina i 100 miliona ova faza ce da bude totalni spektakl. Tu je i nadvoznjak star 300 godina sa jednom trakom za dvosmerni saobracaj preko pruge koji takodje planiraju da "srede". Tu je i sportski centar Rakovica koji je pešice nedostupan pa se vikendom 500 dece i roditelja parkira na sred tramvajskih šina i pretrčavaju dvokolosečnu prugu. Naravno, u Varesku su izmestili buvljak i tu je sad jos veci kolaps nego sto je do sada bio...
Druga etapa je uradjena a obuhvata potez od Pere Velimirovica do rasadnika (blizu stare NIS pumpe koja je srusena, kod podvoznjaka za Kosutnjak) - status - nazovi uradjeno. Dakle ova deonica iz livade u livadu (kod rasadnika su pre x meseci polomili neki kanalizacioni vod i tu je mesecima govnjiva močvara) je "urađena" ali bez tramvajske infrastrukture, do skoro nije bilo ni osvetljeno kako treba, nista ni od biciklisticke staze, ima oko 80 šahtova strateški raspoređenih da ne možes da ih zaobidjes, i na dosta mesta se put vec raspao. Takodje, pravili su ustupke kod projektovanja na uštrb bezbednosti (npr, zaobilaze nelegalne straćare, provlače put ispod nadvožnjaka na "nulu" i sl) pa se svaki dan neko prevrne, sudari, provali ogradu i sl (ali reseno je postavljanjem kamera, lezecih policajaca, dodavanjem stubića i patrola koja stoji sa radarom)... Ta deonica na obe strane završava "levkom" sa NULA svesnosti o bezbednosti. Inače ova deonica je bila i najlaksa - osim izmestanja korita Topciderske reke, nije bilo nikakvih eksproprijacija, rusenja, nivelacija. Ne secam se koliko su to dugo pravili ali znam da je probijen rok o-ho-ho. I da, cela trasa je projektovana da tramvaj ide sredinom bulevara a sa jedne strane je šuma, pruga i bespuće a sa druge su naselja tako da nije najjasnije sto su to uradili, narocito jer je to zakomplikovalo prolazak ispod nadvoznjaka i naravno usporavace saobracaj jer ce putnici iz tramvaja paliti semafore da predju put ka naseljima...
Treca deonica je od rasadnika do mosta na Adi. Najkraca deonica, ali najmisterioznija. Vec pola decenije niko živ ne zna više kuda ce da prodje ulica, da li ce biti podvoznjak za Kosutnjak, kruzni tok, nadvoznjak, da li ce ici kroz park ili trasom bivse pruge, onda to uklapaju isto sa nekim nebuloznim prosirivanjem Drajzerove i nekim jednosmernim kretanjima i zabranjivanjem saobracaja oko parka... Tu su uspeli da usled neodrzavanja mostića od 20 metara preko Topciderke njega dovedu u stanje da je "zinuo" i da su morali da ga zatvore za saobracaj i onda je sav saobracaj sa mosta na Adi (za sve one koji su tu rutu koristili da nastave ka Rakovici ovo je bio svojevrstan bajpas) usmeren na jednu tacku - raskrsnica kod Milosevog konaka. U kontra smeru takodje bajpas ne radi, tako da su tu kolone NENORMALNE. Gospodin gradonačelnik je rekao da ce taj mostic od 20 metara da bude sredjen "do zime", a evo, dodje Januar - nista pinuto nije. Poslednja informacija je valjda da je u toku tender za ovu deonicu i da su obezbedili sredstva kao da grade tunel kroz Alpe, tako da, bice skupo, ali zato ce kvalitet biti verovatno kao deonica broj 2 a i rok ce verovatno biti nekih 700 dana lagano.
Suma sumarum, sedmi krug pakla. Ovo ovako iz glave, neka neko dopuni ako sam nesto zaboravio ili pogresno preneo.
Hvala na dopunama/ispravkama.
Za fazu 4 nisam ni znao, ali kao što rekoste, to će dočekati praunuci...
Btw, na ovoj slici se lepo vidi nonsens da tramvaj ide po sredini jedino ako znaju nesto sto mi ne znamo a sto me uopste ne bi zacudilo (npr, da se malo poseče šuma i napravi neko naselje, pa kad imamo BG na vodi zasto ne bi napravili i BG u šumi).
Sa ukidanjem pruge kroz Topčider, a naročito eventualnom izgradnjom dela TPS Kijevo, sve šine će eventualno biti uklonjene, tako da će od kovnice novca do železničkog nadvožnjaka ostati slobodno zemljište za nastavak BNVa. Sa druge strane će verovatno skloniti rasadnik, tako da će moći sa obe da se grade zgrade Možda nije Sava, ali i Topčiderka je reka, tako da mogu da koriste isti BNV brend.
bukvalno ociscen teren, prava sramota da se ovde ne radi nistaPosto sam imao problema sa prethodnim snimkom, kacim novu verziju snimka