Šta je novo?

Bulevar patrijarha Pavla

Прошао ја пре неки дан... Лудило кривина.... Лежећи полицајац у најави...
 
Zanima me ako neko stručan može da objasni jednu svar u vezi ovog projekta.

Po mojoj logici, ima smisla da tramvajska baštica bude između kolovoznih traka u slučaju kada sa obe strane saobraćajnice postoje naseljeni delovi (kao na primer Vojvode Stepe). Ali u slučaju ovog bulevara, gledajući iz pravca Rakovice prema Košutnjaku, samo desna strana je donekle naseljena i to oko ulice Pere Velimirovića a leva je većim delom pod šumom.

Zašto se ovaj bulevar nije projektovao tako da tramvaj saobraća skroz desno (kao što je ranije i bilo) pa onda ostatak da bude kolovoz jer bi u tom slučaju samo na dve tačke (koje su već semaforizovane) imali presecanje automobila i tramvaja? U ovom rešenju praktično će se svakoj stanici tramvaja biti pešački prelaz i ukrštanje pešaka i vozila.

Mislim čak da bi ovo rešenje ublažilo i tu kolovoznu krivinu ispod nadvožnjaka jer bi kolovoz išao blagim skretanjem ulevo.
Capture.JPG
 
Poslednja izmena:
Jedna stvar mi nikako nije jasna. Prošlog aprila su započeti radovi od Rasadnika do Mosta na Adi, rok je dat do aprila 2023, trajanje kompletnih radova 360 dana. Bili smo oprezno optimistični, u tom trenutku niko nije ni pominjao pitanje uklanjanja šina, delovalo je da je to već u sklopu tih dogovorenih radova. Međutim svega par meseci kasnije (nakon Šapićevog dolaska) apsolutno sve staje. Pravi se novi tender i uvodi drugi izvođač da vrši uklanjanje šina. Od tada više nema nikakvog pomaka na glavnim radovima na toj deonici. Ako uklanjanje šina nije bilo uključeno u obim poslova prvog izvođača, kako je on mogao uopšte da bude uveden na gradilište kada taj osnovni preduslov nije ispunjen, i kako je mogao da bude dat rok april 2023, a uklanjanje nije ni započeto? Nemoguće da je napravljen baš toliki propust u planiranju. A ako uklanjanje šina jeste bilo uključeno u prvi projekat, otkuda onda u sred izvođenja imamo novi tender i novog izvođača? Nameće se pitanje da li je isti posao naplaćen dva puta, svako da podmiri svoju ekipu? Ili je nešto drugo u pitanju? Kakogod, do aprila će možda biti završene šine, a za spajanje Bulevara sa Mostom na Adi ćemo verovatno čekati još koju godinu.
 
Nije uključeno uklanjanje šina u tender jer nije u nadležnosti grada, već republike, odnosno Infrastrukture železnica Srbije. Koordinacija je po običaju problem, a to zašto je izvođač uveden pre ispunjenja preduslova za radove, to je već politika...
 
Po tome ispada da su oni u času početka radova već znali da ne mogu ni da krenu da rade na velikom delu te deonice sve dok se šine ne uklone, a za to tada još nije ni bio raspisan tender. Samim tim, znali su i da je taj rok od 360 dana totalna budalaština jer u velikoj meri zavisi od potpuno nezavisnog projekta i drugog izvođača. Neverovatno. Da li se barem zna koji je rok za uklanjanje šina, tj. kada će zvanično moći da se nastave radovi na samoj saobraćajnici?
 
Мени није јасно зашто ИЖС мора да распише тендер да би уклонио шине. Забога, зар немају опрему и људе за тако нешто?
 
Ovo je samo pretpostavka, ali verovatno neće da angažuju svoje ljude na nečemu što im nije u opisu posla, kad mogu da raspišu tender i naplate od države. Posao infre je da upravlja i održava infrastrukturu, ne da je uklanja kako bi Grad mogao da uzme to zemljište, tako da angažovanje njenih resursa zarad interesa trećeg (pravnog) lica nije baš osnovano. A i ovako ne moraju posle da se prepucavaju sa Gradom oko naplate.
 
Kad grad uradi eksproprijaciju kuce za ulicu, ne rusi je bivsi vlasnik valjda? Zasto bi ovde bilo drugacije. Osim sto su šine vredna sekundardna sirovina.
 
^^
А, па то је у склопу "Линијског језера" - то је ултимативни тренд у урбанизму сад, само изгледа као баруштина, а у ствари је све брижно испланирано до најситнијих детаља.
Весић и Шапић разрадили концепт, дозволио им Вучић да шарају по оној његовој табли.
 
Vlogzilla rešio misteriju Topčiderkih jezera i njihovog mirisa. Dakle, oni su stvarno zasrali posao, ali bukvalno. Nemam teksta.
 
Za jednu novu tek zavrsenu ulicu, bas je lose uradjena, puna neravnina i slaloma kolima oko sahtova, posebno od semaforske raskrsnice u smeru ka Topcideru, ne mogu se setim ni jedne vece rekonstrukcije ulice u gradu zadnjih 15tak godina da je tako odmah na pocetku bila neravna.
 
Zar nije KT trebao da bude na ovoj raskrsnici gde su šine i gde je bila NIS-ova pumpa? 🤔
 
Što onda vlogzilla priča da se pravi gore gde su šine?
Na 4:30 govori i pokazuje gde ide KT
 
Vrh