Šta je novo?

Budućnost gradskog saobraćaja

Око ако су могли да најуре железницу без готових свих садржаја које су угасили у Савском амфитеатру (путничка станица, аутовоз, теретна станица, претовар контејнера, нега кола, ложионица...) шта их спречава да најуре један/два погона ГСП?
 
Lasta je odavno za odstrel jer sindikati nisu hteli da ih bata kupi. Hteli su da im uzmu sve linije jos pre par godina kada su ih istisnuli iz gradskog ali je rukovodstvo laste uzpelo da dobije kredit iz Ceske za kupovinu sor autobusa. Sada im je direktor botina naprednjacka i nece prstom mrdnuti da se lasta unisti.
 
Тендером су обухваћене 293 линије што значи да СНСтрела/Ластра вероватно узима цео Лазаревац и Обреновац. Тешко да ће од 1.9. кренути јер 29.8. је рок за подношење а 31.8. ако објаве не могу од сутра одмах да крену.
 
Ako su planirani za potez 600, gradski prevoz u Surčinu će bez ikakve sumnje biti preporođen. Divno je videti da su napokon nabavljena vozila prilagođena Beogradu i što je jako bitno je da su vozila od proverenog i jednog od najkvalitetnijeg proizvođača vozila. Citari su inače veoma zastupljeni po celoj Evropi.
 
Moguće da je to bilo na lageru. A i kao da je neki problem da se prefarbaju. Ni prvi ni poslednji put da se tako nešto radi kada je gradski prevoz u pitanju.
 
Ako su planirani za potez 600, gradski prevoz u Surčinu će bez ikakve sumnje biti preporođen. Divno je videti da su napokon nabavljena vozila prilagođena Beogradu i što je jako bitno je da su vozila od proverenog i jednog od najkvalitetnijeg proizvođača vozila. Citari su inače veoma zastupljeni po celoj Evropi.
Само ми објасни како можеш да закључујеш да су за нас на основу једне фотографије са тамо неког паркинга? Али добро, битно је да Мерцедес нема мане. И сам знаш ко је власник Стреле. Тако да док не видиш уживо не нагађај.
 
Само ми објасни како можеш да закључујеш да су за нас на основу једне фотографије са тамо неког паркинга? Али добро, битно је да Мерцедес нема мане. И сам знаш ко је власник Стреле. Тако да док не видиш уживо не нагађај.
Pa gde sam JA napisao da su za nas? Uz uslovnu rečenicu sam se nadovezao na post iznad mog. A ko je vlasnik Strele, s tim nisam upoznat, ali sam odlično upoznat da je jedan od retkih prevoznika koji svoj vozni nije napunio turskim otpadom.
 
Можеш сам закључити ко је власник Стреле.
 
Pa gde sam JA napisao da su za nas? Uz uslovnu rečenicu sam se nadovezao na post iznad mog. A ko je vlasnik Strele, s tim nisam upoznat, ali sam odlično upoznat da je jedan od retkih prevoznika koji svoj vozni nije napunio turskim otpadom.

I da su za nas uzeo bih euforiju za rezervu što se tiče Strele, svuda gde su se širili imalu su problem sa održavanjem i da se uopšte prilagode povećanoj infrastrukturi, jer je sve to veštački napravljeno za njih iz razloga koga namerno neću navesti..
Ne znači da će se isto desiti i kada preuzmu ovaj potez, ali u Nišu nemaju ni kanal za održavanje, većina novih vozila im se raspada tamo.
Mečke su super, naravno, a imaju i dosta Turskih buseva pogotovo BMC-a samo što ne voze u Beogradu..
 
Замислите та аутономна возила када се издрндају на шахтове по граду па сензори побрљаве.
Ја бих експеримент за сада ограничио само на простору месне заједнице Београд на води пошто једино ту имамо ваљан друм.
 
Jedan od onih tekstova kad se okupe dokoličari iz opozicije pa glume pamet ponavljajući par istih pamfleta koje su naučili napamet. U ovom slučaju to su:
- Znate,u Ljubljani...
- Hoćemo još pešačkih zona (iako ne znamo ni šta bismo i kako sa njima)
- Više traka rađa više automobila, verujte mi, znam jer sam pročitao pre 20 godina u tekstu o Los Anđelesu

A sad još kad sam video da je autor zapravo vođa "Udruženja za bicikliste" sve mi je još jasnije.

Jedino mu stoji ono da javnim prevozom upravljaju oni koji ga ni ne koriste. Šteta samo što ga ne koristi - a ni ne poznaje - ni on sam...
 
Znam da je greška odgovarati Benderu, iz višegodišnjeg iskustva, ali više traka rađa više automobila, to ne da je pravilo u urbanizmu i prostornom planiranju, nego je aksiom. To zaključuje čak i ova studija notorno desno/neoliberalno orijentisane RAND korporacije. Studija gleda slučajeve u 25 zemalja, uključujući i veliki broj Evropskih. Zaključak je da povećanje traka u urbanim područjima posebno dovodi do indukovane potražnje. Indukovana potražnja je takođe najgora u slučajevima velike gužve/velikog protoka saobraćaja.

Evo i malo ozbiljnije studije iz Budimpešte:


Očekujem trol odgovor, ali postavljam za one koje možda zavede jednostavan odgovor da proširenje puteva funkcioniše (dok ustvari funkcioniše u samom početku i onda stvara gužvu koja je gora od prethodne).
 
To je zastarelo ubeđenje koje je poteklo iz Amerike 90ih.

P.S.
@jovanovm
Nauči šta znači trol. Iako znam da vi forumska elita ne razlikujete nas ostale.
A onda se malo spusti na zemlju s planine svog ega i bezobrazluka. Nisi ti jedini koji je učio nešto o saobraćaju a nisu vala ni ovi što autistično kokodaču na trake već 30 godina.
Jes da je malo previše za onaj bulevar i jes da je to delo jednog bahatog primitivca Šapića. Ali opet je neverovatno koliko se kneči na to a i kako ovi neki što JGP ni ne koriste (isto kao i oni koje kritikuju), preslikavaju to na ceo grad.
 
Poslednja izmena:
Barem što se tiče Beograda, nisam primetio da povećanje broja traka privlači veći broj vozila, već da veći broj zgrada privlači veći broj vozila.
 
Primetite kako Bender pomera stativu i pogrešno predstavlja citirano. Znači studije su u 25 zemalja, uključujući većinom evropske, te i jedna detaljna iz Budimpešte koja prati period of 55 godina. Njegov komentar? Forumska elita, američka uverenja, itd. To je trolovanje par ekselans, jer argumenata nema.

Ljudi bi želeli da su stvari jednostavne jer je proširenje traka lakše od poboljšanja gradskog prevoza. Ali prečica nema. Trebaju nam biciklističke i žute trake, autobusi, šinski prevoz, trole, i naravno, metro. Trebaju da opslužuju mesta sa visokom koncentracijom stanovništva i usluga. Treba da je teže voziti automobil, a lakše, brže i jednostavnije prevozom. Nema drugog rešenja za gužvu u gradu. Ljudi se ne trenaju siliti da koriste prevoz, nego on mora biti bolja opcija za kretanje od tačke A do tačke B.
 
Kroz određene delove grada i određeni pravci, išao kolima ili gradskim prevozom, vremenski ti dođe na isto, pa se ljudi opet odlučuju za kola. Nevezano direktno za gradski prevoz, još jedan problem kojim imamo je i preterano korišćenje kola u pojedinim situacijama. Naprimer, market je na 5 minuta hoda, ai treba da se kupi 3 stvari. I umesto peške, pale se kola. Takvi se nikada neće odlučiti da idu negde gradskim prevozom, sve i da mogu, da im veza odgovara i da je brža. A, nažalost moje mišljenje je, da je takvim sve više. Drugo, treba poraditi i na uvrženom mišljenju da je jedino direktno stizanje bez presedanja ono pravo, kada je gradski prevoz u pitanju. Ja lično sam se u više navrata uverio da to nije tačno, i da sam do nekih lokacija stizao brže presedanjem. To naravno ne znači da treba forsirati presedanja, nego napraviti sistem koji neće forsirati glomazne linije samo da ne bi neko morao da preseda, jer po pravilu takve linije postaju nepouzdane. Treba napraviti sistem sa balansom između presedanja i direktnih linija, da se naprave jednostavne i smislene presedačke tačke, balans dugih i kraćih linija, poraditi na sistemu žutih traka, ubrzati tramvaje a ne da imamo situacije gde prednost dobijenu sa tramvajskom bašticom izgube čekanjem na semaforu zajedno sa kolima...​
 
Ko bi rekao da će za 55 godina da se poveća broj automobila u Budimpešti i ostatku Evrope. Vau, kakvo revolucionarno otkriće. :oops:
Da, to je definitivno neoborivi dokaz da svaki put kada ljudi u svom gradu vide dodatnu traku na nekoj ulici, da odmah idu u salon automobila da kupe sebi jedan.

Inače, isto se može primetiti kako neki ljudi na ovom forumu koji kukaju na "trolove" (iako neki ne znaju ni značenje re reči) i šatro ih ignorišu i izbegavaju, se na kraju uvek vraćaju i bave upravo njima. Jer kada nema šta pametno da se kaže ili unese novo u diskusiju, dobro dođe i ismevanje drugih i glumatanje veličine.
78593d164d45176d766cb49c59416fd3.jpg

A moje stavove o poboljšanju javnog prevoza i davanju prvenstva njemu znaju svi koji su iole redovni na forumu. Pošto se preko 30 godina vozim Beogradskim javnim prevozom. Ali kapiram, postoje ljudi koji jedino znaju da grade svoj imidž spuštajući druge i izvrčući im reči. Ili u ovom slučaju ponavljajući kao papagaji nešto što već svi ovde i znamo.
 
Poslednja izmena:
Studija uzima u obzir povećanje broja automobila, tj. ono što se meri je relativno povećanje - što bi znao da si je pročitao. Nema ovo veze sa tobom, već tvojim (pogrešnim) stavom o indukovanoj potražnji.

@solecar
Apsolutno, što se tramvaja tiče, mislim da nam bi nam pomogla preempcija signala - da tramvaj "menja" semafor kad mu prilazi. Čak mi se čini i da na određenim mestima možemo ugraditi i rampe. LRT u LAju ih koristi ponekad (ponekad ne, i radi kao tramvaj), i kad ih koristi sve je super.
 
– Градоначелник Јанковић је један од људи од којих може много да се научи о вођењу града, те како иза себе да оставите заиста велике ствари. Изузетно ми је значио разговор с њим јер се и иначе показао као велики пријатељ наше земље, нашег главног града и српског народа којем својим пореклом припада. У будућности ћу се потрудити да имамо што интензивнију и чешћу комуникацију и да све оно што је применљиво из Љубљане имплементирамо у наш град, те да Београђани имају ту врсту користи од наших састанака и сарадње – рекао је Александар Шапић.

Градоначелник Шапић је том приликом представио развојне пројекте Града Београда, а пре свега метро као будући примарни начин превоза грађана. Он је подсетио да је Град Београд донео одлуку да у року од неколико година возила у градском превозу уместо нафте као гориво користе гас и електричну енергију, што ће аутоматски утицати на смањење загађења. Шапић је упознао саговорнике и са новим поједностављеним и ефикаснијим системом наплате у јавном превозу без приватног посредника, који је тај посао радио последњих петнаест година, што ће, како је рекао, вратити поверење грађана и повећати наплату. Према његовим речима, све то је прелазна фаза до коначног примарног начина превоза, а то је метро чија се прва линија очекује 2028, а друга 2030. године. Он је нагласио да је Београд отворен за сарадњу са свим градовима региона.

 
Vrh