Šta je novo?

Budućnost gradskog prevoza

Divota oce i gsp da se prijavi da bolju ponudu od privatnika
 
Šapić upravo gostovao na RTS - u (Jutarnji program) i najavio kupovinu novih tramvaja i trolejbusa u naredne dve godine.
 
Trolejbusi su trebali ranije da se menjaju. Tako da to otpada, kasno je.
 
Hteo sam negde da na jednom mestu nabrojim, iz ugla putnika i uz pomoć drugih forumaša, sve novine u praksi funkcionisanja gradskog prevoza u Beogradu. Nisam našao adekvatnu temu, pa sam otvorio novu.

- praćenje dolazaka vozila preko aplikacije i preko displeja na stajalištima: masovna je pojava da se vozila "ne vide" u sistemu, da se vide na displeju ali ne i u aplikaciji i obrnuto, da se "vide" i čak kada voze rutu u suprotnom smeru, ili kada ne voze rutu nego idu prema garaži.... i ništa se ne preduzima da se to reši

- najavljeno ukidanje reda vožnje od 1. januara 2025. - u kombinaciji sa lošim radom "Beograd Plus" aplikacije opisanim iznad, ovo će da stvori ogromne probleme putnicima. U slučaju potpunog pada aplikacije, zbog nepostojanja reda vožnje, apsolutno neće biti moguće osloniti se na javni prevoz. Biće veliki rizik čekati one poslednje polaske, između 23 i 00 časova, jer se neće znati da li su vozila uopšte krenula... To će tek uticati na ugostiteljstvo i događaje koji se održavaju uveče.

- u praksi, sve lošije i slabije obeležavanje broja linije i trase na vozilima: sve češće vidim vozila kojima neki displej sa brojem-trasom ne radi, nekad prednji, nekad na boku, nekad zadnji... i o ovome kao da se više ne vodi računa. A počelo je još sa nepodešavanjem destinacije, kada ostane da piše destinacija iz suprotnog smera

- boja samih vozila, "antikomunistička plava" - mlađima možda zvuči preterano i neosnovano, ali uočavanje i prepoznavanje autobusa gradskog prevoza na ulici, u daljini, mnogima i dalje dosta znači, a značilo bi još više u slučaju pada aplikacije kada ne postoji red vožnje.

Svakako da ima još mnogo primera. Ja sam otvorio temu sa neka četiri osnovna, koje svaki putnik može sam da potvrdi. Uglavnom su to iste boljke na koje je pokušavao da ukaže Filip Vukša, pa se završilo tako što je sve to, umesto da se reši, postalo opšteprihvaćena praksa.

Moja poenta je - sa primetnim nazadovanjem u pružanju usluge koje se očigledno podstiče, da li uopšte možemo da govorimo o nekoj budućnosti javnog prevoza u Beogradu?
 
Vrh