Šta je novo?

Budući projekti - planovi, investicije i potrebe

Homer Jay":3kv6qx2q je napisao(la):
Najzalije mi je sto je izgleda propao super projekat za Halu sportova u Pancevu, vidim da se sad forsira izgradnje jedne manje dvorane u Smederevu.
Хех, хала у Смедереву се гради већ 10 година, ако не и више... Завршени су груби радови, све је покривено и затворено, али тако стоји већ пар година... Звучи познато? :rolleyes: Требало би да прима око 5к људи, ваљда...
У приципу, то би за универзијаду било врло згодно да се заврши, с обзиром да је близу БГ-у, да постоји готов пројекат, да нема још пуно посла, тј. не треба пуно лове... Али то се неће десити због ретардираних људи на власти тако да ће вероватно Инђија да добије халу... Мислим, замислите да вам онај, кахм, Шормаз води главну реч, тј. да имате ретардираног градоначелника који не уме да користи своју главу, него не ради ништа, а кад га неко нападне, онда зове Шормаза да га брани... Ма лудница... "Збогом Кикиндо..." :)

А што се тиче власти у Инђији, па, на њих сви треба да се угледају... Људи су привукли инвестиције, отворили радна места, подигли стандард... Стварно, свака им част!
 
Mislim da je Indjija jednostavno imala srece sa Jesicem, a to potvrdjuje i cinjenica da je to jedini takav primer u zemlji. U ostalim gradovim se kadrovi rasporedjuju po onome "ko sa kime posecuje koje kafane".

Recept za opštine u regionu
Inđija - Menadžeri Građansko-informativno-edukativnih centara iz Pljevalja, Herceg Novog, Ulcinja i Cetinja posetili su juče lokalnu samoupravu u Inđiji, gde su se informisali o načinu funkcionisanja ove opštine. Pozdravljajući okupljene, zamenik predsednika Opštine Inđija Siniša Filipović istakao je da je upornošću, voljom i uz puno rada lokalna samouprava uspela da dostigne zavidan nivo efikasnosti i da bude uzor za većinu opština u regionu.
- Vrata Opštine Inđija otvorena su za sve koji žele da dođu, vide i razmene iskustva o radu i načinu funkcionisanja lokalne samouprave. Razmenom iskustava možemo značajno unaprediti naše usluge prema građanima, što je i naš krajnji cilj, zaključio je Filipović.
- Inđija je odličan primer dobre državne administracije. Želimo da prikupimo pozitivna iskustva i primenimo ih u našim opštinama u Crnoj Gori. Impresioniran sam visokom primenom najnovijih tehnologija u svakodnevnom radu lokalne samouprave u Inđiji i načinom na koji je elektronska uprava zaživela, jer je Inđija možda i jedina opština u regionu u kojoj elektronska uprava funkcioniše, kaže on. J. Z.
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
Beograd dobija dva velika teniska centra
V. Latas |||| - 22.11.2007. - 00:10
Otvaranje Nacionalnog centra krajem 2008, a kompleksa „Đoković” 22. maja 2009...
„Nacionalni teniski centar” u Bloku 5 kod Hale sportova na Novom Beogradu, prvi takve vrste u Srbiji, biće izgrađen do kraja sledeće godine. Imaće 12 otvorenih terena sa brzim i sporim podlogama, dok će za treniranje tokom zime biti spremni zatvoreni tereni u halama.
bg.jpg

TALENTI - Osnovni cilj centra je da se talentovanim klincima, budućim Novacima, Anama i Jelenama, obezbede najbolji uslovi za treniranje. Izgradnja „Nacionalnog teniskog centra" biće finansirana sredstvima Nacionalnog investicionog plana.
- Za najbolje među mlađim kategorijama treninzi će biti besplatni. Naravno, teniski tereni će uvek biti otvoreni i za naše već dokazane teniske asove, dok će rekreativci plaćati punu ekonomsku cenu - kaže Dušan Orlandić, generalni sekretar Teniskog saveza Srbije.
Teniski centar u Bloku 5, kod Hale sportova, imaće prvi u gradu kvalitetne terene sa brzom podlogom.
- Budući i sadašnji teniski šampioni prvi put će imati priliku da se u Beogradu pripreme za sve velike svetske turnire, pa čak i one koji se igraju na brzoj podlozi. Dosad su problem predstavljali i treninzi tokom zime, a hala „Nacionalnog teniskog centra" sa četiri do šest terena i tada će im obezbediti najbolje uslove - kaže Orlandić.
Centar će u svakom smislu imati najviše svetske standarde, a njegovom izgradnjom Beograd će biti bliži organizovanju zančajnih teniskih turnira.- Sa montažnim konstrukcijama koje ćemo nabaviti, tribine glavnog terena će primati do 6.000 gledalaca. Već 2009. godine ćemo imati sve uslove da ugostimo najbolje svetske teniske igrače u centru i Areni - kaže Orlandić.
Administrativni deo posla oko projekta, koji će talentovanim klincima pomoći da se probiju u svetski teniski vrh, trebalo bi da bude završen do početka sledeće godine.
- Tada ćemo raspisati tender za projektovanje i izgradnju. Radovi bi počeli u martu, a procenjujemo da će trajati oko šest meseci - objašnjava Orlandić.
Izvor: 24sata
Link: http://www.24sata.co.yu/vesti.php?id=16437
 
Od teniskog centra (nacionalnog) sam skoro siguran da za sada nema nista (insajderske informacije),tako da ne "trosite" emocije za DZ.I samo jedan mali komentar vezan za Veranov trzni centar (Zira):veeeeliki napredak u fasadi!Izgleda odlicno,zaista.
 
^^Mnogi mediji iskopaju sa foruma neku informaciju i onda naprave od mrava slona. Ali, videcemo...
 
U LONDONU KONFERENCIJA O NEKRETNINAMA U SRBIJI
Beograd - U Londonu je održana prva konferencija o mogućnostima ulaganja u nekretnine u Srbiji, saopštila je juče ambasada Velike Britanije u Beogradu. Konferenciju je organizovao Britansko-srpski poslovni savet u saradnji sa ambasadom Velike Britanije u Beogradu i ambasadom Srbije u Velikoj Britaniji. Razlog za organizovanje konferencije bilo je veliko interesovanje britanskih preduzeća za tu oblast. Savet će nastaviti da organizuje slične događaje i u drugim oblastima u nadi da će ovakve aktivnosti doprineti daljem rastu spoljnotrgovinske razmene između Velike Britanije i Srbije, stoji u saopštenju. E. D.
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
Иза паравана
Таоци

Београђани све више постају таоци владајућих политичара, директора комуналних предузећа и моћника из финансијске олигархије. Сматрајући ваљда да су богомдани да обликују град по свом ћефу, они упорно и безобзирно намећу своје веома често мегаломанске идеје од којих се човеку заврти памет у глави, а од њих, у суштини, и нема неке велике вајде. Истовремено, не показују превелико интересовање за такозване ситнице, односно свакодневне елементарне невоље с којима се људи боре. Таквих примера и за једно и за друго је сијасет.

Тако је, подсетимо, преуређење пијаце „Зелени венац” обављено по својевремено првонаграђеном раду фирме „Славија-биро” у власништву Ђорђа Бобића, потоњег градског архитекте. Вишемесечно сређивање једног од највећих пијачних тргова се ненадано због клизишта отегло мимо свих предвиђених рокова, а што је саобраћај био у колапсу није превише узбудило ни градског архитекту ни надлежне у граду. Коначно, неколико месеци по обављеном послу, стигло се до поражавајућих резултата. Пијацу „Зелени венац” грађани готово заобилазе, трећина тезги зврји празна. Епилог је да су пројектанти наплатили своје умотворине, а то што Београђани нису схватили величину њиховог ремек-дела проблем је само житеља престонице. Ко ће и како у будућности да исправља ту „криву Дрину” не занима их.

Иста прича односи се и на будући мост на шпицу Аде Циганлије. Жестока оспоравања великог дела стручне, али и најшире јавности да је пројекат прескуп, јер се претпоставља да ће цена достићи суму до 200 милиона евра и да ће много воде протећи Савом и Дунавом док цео тај посао са тунелом подно Топчидерског брда не буде завршен – њих уопште не додирује. Најављују прве радове на пролеће, јер су они тако одлучили, узимају кредите, немилице разбацују новац београдских пореских обвезника мимо њихове воље. Претпостављају, или знају да им у овој држави нико ништа не може.

Слична прича понавља се и у разговорима око Трга Републике, где су они планирали изградњу велелепне галерије, а не Опере за коју се изјаснила огромна већина посленика културе. Они су здање Опере предвидели на ливадама поред Ушћа. Узалудна су аргументована упињања мислећих људи да то није најбоље решење. Тако су они одлучили, а ми плаћамо. Баш лепо.

Што су градско земљиште поред Аутокоманде уновчили, а не изградили аутобуску станицу „Југ” како је било пројектовано – баш их брига.

Што народ грца у презагушеном градском саобраћају – и за то их брига.

Што град деценијама, па ни у последњих неколико година не чини ништа да сиђе на обале река – пуца им прслук.

Што су улице постале градилишта по којима народ месецима гаца по блату – заболе их ћоше.

Што саобраћајна сигнализација не постоји, а постојећа је зарђала и готово пропала – пуца им каиш.

Што се широм града зида и надзиђује без иједног папира, а потом куће падају као куле од карата – проблем је грађана.

Што су многе угледне кафане и ресторани као део историјског и културног наслеђа постали коцкарнице и кладионице – уступак је појединим мафијашким круговима за прање пара.

Што су велике паре слупане у поплочавање тротоара у центру града, а Калуђерица вапије за домом здравља – ником ништа. Па, ваљда је естетика важнија од здравља десетина хиљада људи.

И тако редом. Они су заборавили или заборављају да је народ гласао за њих, за њихова бајковита обећања у обланди демократије. Није гласао и дао им право, сасвим сигурно, да раде шта хоће и понашају се како хоће.

А они то управо раде.
Драган Влаховић
[објављено: 26.11.2007.]
Izvor: Politika Online
Link: http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=48893
 
^^^ Interesantan i hrabar tekst. Nazalost sa previse strasti, i bez mnogo argumentacije, ali mi se svidja sto bar nije poslusnicki :)
 
Argumenata ima na sve strane, koga interesuje i ko želi da vidi.

Apsolutno se slažem sa svim što je čovek napisao, s jednom bitnom razlikom - ja tako mislim od početka. Pitam se, gde je bio, i on i ostali novinari kada su sve te odluke donošene, što su hvalili vlast i arhitekte kada su im ovi nabacivali senzacionalne i bombastične priče koje su novine objavljivale na sva zvona? Lepo je izgledalo, prodavale se novine, lepe slike bile...
Sada kada se bliži kraj mandata, a pločinci pucaju, zida se ljudima uz prozor i ruše se zgrade tik uz gradilišta....mostovi zagušeni, kolovozi asfaltirani i raskopavani po nekoliko puta, svugde zatvorene radnje a otvoreni lanci tržnih centrara u kojima neće da prodaju mleko, ulje, lova se arči... svi smo kao zaboravili na čijoj strani su bili novinari, što tada nisu kritikovali izbor mosta ili LRT ili crvene kocke?


ps - Stanojević je lepo rekao da Bobić nije u sukobu interesa jer se firma ne vodi na njega nego na njegovu ženu :)
 
Ja se uopshte ne slazem sa textom.
Most preko Ade nije nikakav luxuz,to iz texta je samo tipichno rezonovanje po inerciji palanachkog mentaliteta.
Beograd je grad od preko milion ipo stanovnika a po piscu tog texta bolje je odma dobiti josh jednu jeftinu olupinu tipa stari savski nego izgraditi poshten most kakav je nepohodan gradu ove velichine.
A oko Zelenjaka meni nije jasno shta je tu problem shto se samo obnove pijace tiche?Taj deo je perifdno zabashuren da ispadne kako je obnova zelenjaka obavljena neprimereno pa zato nema ljudi a ne to shto je seljacima draze da rade u svinjcu i prodaju dzins na pijaci.
Tendenciozan pristrasan i pre svega nestruchan text bez i jednog argumenta samo uz iznoshenje klasichne pljuvachine...sve se neshto mislim da textu na kraju samo fali delic"a da smo MI Radikali na vlasti..."..izvinjavam se ako sam upleo politiku ali ceo text mi toliko mirishe na bezidejno politikanstvo da nisam mogao da se suzdrzim.
Iznoshenja laznih obecanja i "mazanja ochi javnosti" ima ali to nisu primeri koje je autor naveo.
 
Idi na Google i ukucaj Dragan Vlahović.

Sad 100% podržavam čoveka.
 
^^ Jeste ima malo tog radikalskog mentaliteta - a kako, pojasnicu:
Za mene argument nije samo "ovo ne valja", vec, "ovo ne valja zbog a,b,c i moze se popraviti ovako..."
Novinar licno ne mora ponuditi resenja, ali moze govoriti o alternativnim predlozima, inicijativama, idejama... Ukoliko oni ne postoje, zao mi je, ali ipak mislim da nema mesta kritici. Ukoliko postoje, onda se moraju navesti. Na to sam mislio kada sam govorio o argumentaciji.

Mojih 2din (svidja mi se ovo, od sad cu ga koristiti kao uzrecicu, hihihi):

Pijaca Zeleni Venac izgleda sasvim OK, ali je problem u tome sto je koriscenje pijace post-post-moderni koncept, tj. tu dolaze ljudi kad se smore supermarketa koji nude jeftinije voce i povrce, pa bi nesto organsko i iz domace radinosti... Mozda ako bi se krenulo u tom smeru, vise bi ljudi i dolazilo? Mislim da tu ima nekih strukturalnih problema, ali u svakom slucaju, rekonstrukcija pijace nema mnogo veze sa njenom nepopunjenoscu - ljudi ne zele tu da prodaju jer su im...ta ta taaam.. BOLJI uslovi? to mi je nekako glup argument....

Most kod Ade (bilo koji novi most) je preko potreban, projekat je odlican, veoma ozbiljne firme rade na tome (neki ljudi sa mog undergrad faksa su intervjuisani da rade kao konsultanti.. a moj faks je u top 20 engineering skola u SAD)... Mislim da je lokacija odlicna u sasvim efektivna, posebno kada se uz to doda i UMP - ta dva projekta ipak moraju ici simultano.

Ustvari, hajde da komentarisem redom:
Слична прича понавља се и у разговорима око Трга Републике, ...галерије, а не Опере ...огромна већина посленика културе.
Ja bih radije da o tome gde ce se sta nalaziti odlucuje gradska administracija, a ne "poslenici kulture", bar ako ce za to da plate nase pare... jer mi tu administraciju, kakva god da je, biramo - a kulturni strucnjaci su samopostavljeni. Po meni to je prava oligarhija :) Projekat galerije na TR je odlican, fenomenalno izgleda, i ako upotpuni trg, sluzice svojoj svrsi. Da, lepo bi bilo da se tu nalazi opera, ali ovo nije kraj 19. veka, i mi ne gradimo vise "nacionalne institucije", taj voz je prosao jos pre 80 godina... Vreme je da gradimo neke nove stvari koje interesuju i funkcionisu u globalnom kulturnom ambijentu koji postoji SADA.

Што су градско земљиште поред Аутокоманде уновчили, а не изградили аутобуску станицу „Југ” како је било пројектовано – баш их брига.
Hmm... autobuskoj stanici je mesto na NBG, ona se u nijednoj evropskoj metropoli ne nalazi u centru grada. (Ipak ste me preveli u "zeleznicku" struju, ...) Autokomanda je siri centar, i stvarno joj ne prilici BAS. Deltini projekti izgledaju sasvim pristojno za taj deo grada, i zasto ne bi tako punili gradski budzet tako da bi se resilo:
Што народ грца у презагушеном градском саобраћају – и за то их брига.
Ne zelim ni da komentarisem koliko se gradski prevoz poboljsao u zadnjih nekoliko godina, jer je to svima jasno. Doduse, neke jednostavne stvari treba uraditi, jer cujem dosta komentara od ljudi koji nisu Beogradjani i ne znaju gde se sta nalazi po gradu. Recimo u svaki autobus postaviti spisak stanica na toj liniji, i na svaku stanicu staviti red voznje (to su vec poceli, i stvarno funkcionise). Naravno, treba update-ovati sajt GSP sa DOBROM mapom, i trip-plannerom.. o tome smo vec pisali...

Што град деценијама, па ни у последњих неколико година не чини ништа да сиђе на обале река – пуца им прслук.
Slazem se. Potpuno.
Што су улице постале градилишта по којима народ месецима гаца по блату – заболе их ћоше.
Што саобраћајна сигнализација не постоји, а постојећа је зарђала и готово пропала – пуца им каиш.
Saobracajna signalizacija je mnogo bolja nego sto je pre bila, i svakog dana napreduje - dosta sporo, slazem se, ali situacija uopste nije onakva kakvom je opisana.
A sto su ulice postale gradilista - u Beogradu se mnogo brze radi nego u Budimpesti (Kerepesi ut, projekat koji finansira EU, koji je ulica od 2x2 trake i 4 autobuske stanice, ukupne duzine kao od Slavije do Kasine, ali bez vecih saobracajnih i ostalih prepreka - periferija) se radi vec 4 meseca and encounting... ).... Za to vreme, bar koliko sam ja video u posetama BG, zavrsise Bulevar oslobodjenja.
Што се широм града зида и надзиђује без иједног папира, а потом куће падају као куле од карата – проблем је грађана.
Problem je sporog funkcionisanja pravne drzave, neefikasnih i lose napisanih zakona, i KORUPCIJE (slazem se).... ali veliki deo te krivice nije do grada, vec do republike.
Што су многе угледне кафане и ресторани као део историјског и културног наслеђа постали коцкарнице и кладионице – уступак је појединим мафијашким круговима за прање пара.
Ne znam o kojim mestima se konkretno govori, ali da su ti restorani i kafane poslovali uspesno, do toga ne bi doslo..
И тако редом. Они су заборавили или заборављају да је народ гласао за њих, за њихова бајковита обећања у обланди демократије. Није гласао и дао им право, сасвим сигурно, да раде шта хоће и понашају се како хоће.
Pa glasace narod opet - ako ovo ne valja, sta bi valjalo? U cemu je resenje?

Da se razumemo, nisam ja ljubitelj vlasti, svidja mi se sto se u medijima ne govori da je sve ruzicasto. Ali moramo biti konstruktivni ukoliko zelimo da napredujemo... Ako zvanje gradonacelnik postane novi selektor, pa da svako misli da ga moze bolje obavljati, onda smo nagrabusili.... :)

P.S. Srecan rodjendan, BB! :)
 
Nema vajde od toga glasaće narod opet. Odoše 4 godine, odoše pare, odoše prilike...


Ako neko kritikuje vlast, ne znači da je simatizer opozicione stranke. Pobogu, covek je bio urednik u Glasu kada je Glas bio proganjan i kaznjavan po Seseljevom zakonu. Raspitajte se malo. Uostalom, radikali imaju sasvim drugu retoriku i neki bezvezni humor koji je samo njima jasan.
Čovek piše o nekim stvarima za koje se podrazumeva da su poznate, zato ne navodi argumente. Kad čitam ove komentare sve mi se čini da su ljudi uključili u «problematiku» kada su se registrovali na forum.
Most preko Ade – niko ne kaže da na tom mestu ne treba most, naprotiv, problem je u izabranom rešenju, parama i o načinu na koji je izabran. Sve zamerke i kritike do sada praktično da nisu dobijale publicitet, sem u rubrikama tipa ”medju nama” ili “pisma čitalaca" gde se obično objavljuju budalaštine nardrkanih penzionera. A mišljenja su podeljena po liniji – stručna javnost sa 100 argumenata protiv ovog rešenja mosta, gradska vlast i lično zainteresovani su za, a laici se dive impresijama grafičkih dizajnera. Bobić samo odmahuje po sistemu - svi ste vi ludi, samo sam ja pametan.
Prevoz je katastofa. Ko mene u firmi ljudi sa Banovog brda svaki dan putuju po sat i po do Airport Cityja i isto toliko kada se vraćaju kući. Pričamo o špicevima, samo se oni računaju..
Zeleni venac – činjanica je da je pre rekontrukcije vrveo od kupaca i prodavaca, a sad ne. Operacija uspela – pacijent mrtav.
Kafane – srce urbanog duha, preživele ratove, srušene zato što su društvena preduzeća koja su bila njihovi vlasnici privatizovana, novim vlasnicima jedino treba zemljište. Kafane su radile, bilo gostiju, firme otišle na doboš.....hmmmm. Malo falilo da kafana «?» tako završi. Srce me je zabolelo kada se Kolubara preko puta Mašinca zatvorila, da bi novi gazda otvorio kladionicu. Čovek je verovatno mislio na Tri lista duvana, Pod lipom, Šumatovac(već neko vreme), Prešernovu klet....spisak je podugačak. Ako nisi čuo za gašenje kafana, gde bre živiš?
Kvalitet radova na ulicama – očajan, asfalt traje godinu dana, mnoge ulice se više puta raskopavaju zbog loše organizacije.
Divlja gradnja – ako stranci ne mogu da grade bez gradskih dozvola, kako mogu domaći investitori da cele zgrade sagrade nelegalno i protiv propisa? Hmmmmmmmmm....
Ja sam glasao za pokojnog Bogdanovića, jer nisam hteo da Vučić postane gradonačelnik. Smatram da imam puno pravo da kritikujem ljude u gradskoj vlasti koji kao da misle da će jedino da odgovaraju na sledećim izborima. E pa, kada sam po internetu tražio druge članke ovog Dragana, ex Glas, sada Politika, naleteo sam na izjavu Specijalnog tužioca koji ga spomonje kao veoma dobrog prijatelja....A i ovaj Dragan bogami voli da piše o mahinacijama i pljačkama....


Inače «my two cents» – bolje zvuči – «da držim banku»
 
Tekst je sranje, i jovanovm je apsolutno u pravu. Kritika radi kritike je najbezveznija stvar jer niko posle teksta doticnog nije pametniji. U pitanju je cisto podgrevanje kazana nezadovoljstva, bacanje odgovornosti u ruke politicke elite, bez imalo konstruktivnosti i gradjanske inicijative.

Prevoz trenutno dostize svoj maksimum u datim uslovima - autobuski saobracaj jednostvno ne moze da funkcionise bolje sa ovakvom infrastrukturom. Sa tramvajima je slicno, mada se vec radi na infrastruktui koja ce doduse samo za par procenata poboljsati taj podsistem.

Te u vezi sa prvim dolazimo do drugog - UMP, skup, ambiciozan, ali preko potreban projekat. Znam da smo svi nestrpljivi, ali za sve to treba dosta zivaca i dobre organizacije. Uopste ne sumnjama da ce izgradnja poceti naredne godine. Sto se same estetike mosta tice, tu su vec u pitanju razliciti ukusi. Neke stvari na terenu su same diktirale grandiozne dimenzije objekta (buduci da petlje idu dosta visoko, jer NIS-ovo postrojenje nece biti iseljeno i sl)... Uglavnom ulozeno je dosta truda i novca, i na projektu su radile ugledne firme iz zemalja koje su sada u kontinentalnoj eliti, a nisu ko Srbija zaustala usedelica koja pati od kompleksa vise vrednosti govoreci kako je nekad "u nashe vreme" bilo dobro. E pa, vremena se mennjaju.

Opera na Trgu je umobolna ideja. I bas u inat, malogradjanskoj snobovstini treba je sagraditi dalje od centra... Te s jedne strane autor kaze kako se nista ne cini na silasku grada na reke, a s druge strane kuka sto ce opera bitti na livadama na Uscu... Lik bi mogao da nauci da koristi google, pa neka vidi kako izgledaju savremene zgrade opera po svetu.

I nije istina da se nishta ne cini na silasku grada ne reku. Radi se novi regulacioni plan za fantasticnu Marinu Dorcol, pokrenut je postupak izmestanja Luke Bgd, nasipa se prostor kod Ade Huje... Sa Prokopom je propala avantura, ali nadajmo se da ce Energoprojekt zavrsiti stanicu, sto je, kao sto svi znamo, preduslov razvoja Savskog amfiteatra...

Sve u svemu - previse negativan trekst. Mogu da navoddim kontrargumente jos dugu, ali me smara. Svi koji su na BB-u od pocetka znaju sta je ovaj grad nekad bio, a sta je sada. Nekada je vest bila da su postavljene nove klupe u parku, a danas da Izraelska kompanija zeli da gradi 430.000 kvadrata u BG-u. Cini mi se da svi zaboravljaju sta je ovaj grad bio pre 1999.
 
haha, da drzim banku... svidja mi se... "mojih 2din" mi vise dodje onako kao internet "meme" nego kao pravi komentar (kao "moja 2grosa..." u to je jos bolje... haaaaa)
e sad ozbiljno:
Ako neko kritikuje vlast, ne znači da je simatizer opozicione stranke.
Jeste, ja sam rekao samo da covek koji prica o problemima a ne navodi strukturalne razloge za njihovo postojanje niti nudi resenja koristi radikalsku dijalektiku (ustvari nije dikalektika nego liturgijski diskurs, ali da ne ulazimo u detalje).
Most preko Ade...problem je u izabranom rešenju, parama i o načinu na koji je izabran. ....
OK, u redu, ne mogu reci da li je most skup ili nije, niti kako je izabran - nemam informacija iz prve ruke... granted, to je moguce - ali to je nesto sto se desava u najrazvijenijim gradovima sveta i to redovno - upravo ta tri razloga koja si ti nabrojao... mislim da nije odraz nerazvijenosti demokratije u Srbiji, vec jedna od boljki demokratskog sistema... Kao sto rekoh, ja samo znam da angazuju ljude sa stranih univerziteta da rade na tom projektu u Beogradu, i to je prvi put da vidim da se to desava u Srbiji...
Prevoz je katastofa. Ko mene u firmi ljudi sa Banovog brda svaki dan putuju po sat i po do Airport Cityja i isto toliko kada se vraćaju kući. Pričamo o špicevima, samo se oni računaju..
Toliko je meni 1996-1999 trebalo od Miljakovca do centra, a sada mi treba 25 minuta. Autobusa je bilo 6x manje, karta je kostala po potrosackoj korpi vise (relativno), i autobusi su svi bili iz 1903 (karikiram, naravno). Ne zelim da govorim o iskustvima ljudi koji idu na posao svaki dan, kojima prevozom treba manje vremena nego kolima (a u to sam se uverio sam vise puta). Jednostavno, Beogradu uz sadasnji nivo prevoza, treba metro. Ocajno, neverovatno, ludo treba metro. I cena karte od 80 dinara.
Gradskoj vladi zameram ono sto sam ranije napisao, i to sto nista ne rade na metrou (i to teskom), koji je po meni ubedljivo najveci problem Beograda. S druge strane, iskreno, prevoz se mnogo poboljsao - osim nocnog, koji je ocajan.
Zeleni venac – činjanica je da je pre rekontrukcije vrveo od kupaca i prodavaca, a sad ne. Operacija uspela – pacijent mrtav.
Zbog toga sto ljudi tamo ne prodaju konkurentnu robu, tj. ne prodaju ono sto ljude zanima. Ja mislim da je glupo da grad ogranicava ko ce sta gde prodavati, a za ZV krivim i prodavce i kupce, i generalnu promenu u a) kupovnoj moci b) kupovnim navikama kupaca. Istina je da je kriv grad zbog renovacije koja je potrajala predugo, i zbog cega su kupci poceli da kupuju na alternativnim mestima... a sad je na trgovcima da stimulacijom povrate musterije... mislim da je u ovom slucaju krivica deljena.
Kafane ... novim vlasnicima jedino treba zemljište..... itd
Znam ja za sva ta mesta, i meni je zao, ALI....ako hocemo kapitalizam (a hocemo), onda cemo morati tako... samo zato sto je kafana stara 10,50,200 godina ne znaci da ne treba tu nesto drugo da stoji ako prestane da bude isplativa. Za to su krivi direktori tih kafana koji nisu iskoristili istorijsku reputaciju te kafane i zaradili dovoljno novca da nista drugo vise ne bude isplativo, popularno, vredno na tom mestu... ali to je jos jedna od posledica mentaliteta neodgovornosti koji smo nasledili od slobisticko-titoisticke ere. :)
Kvalitet radova na ulicama – očajan, asfalt traje godinu dana, mnoge ulice se više puta raskopavaju zbog loše organizacije.
Sto se lose organizacije kaze - slazem se. ali sto se kvaliteta radova tice - pa kakvi mislis da su radovi u ostatku sveta? (I ne poredi, molim te, Srbiju sa Nemackom, oni mogu sebi da priuste i da ukradu i da naprave dobar put)... Da li si se ikad, molim te vozio ulicama Njujorka?
Divlja gradnja – ako stranci ne mogu da grade bez gradskih dozvola, kako mogu domaći investitori da cele zgrade sagrade nelegalno i protiv propisa? Hmmmmmmmmm....
Slazem se, razloge za to sam vec opisao.

Jednostavno, Beograd (i Srbija) su u silaznoj putanju trenutno, i nadam se da ce to neko prepoznati pre nego sto bude kasno. To ne znaci, nazalost, da za sve trebamo kriviti vlasti, jer deo odgovornosti je i u nama samima. Ne zovemo gradske sluzbenike, ne zahtevamo informacije, i ne nudimo konkretna resenja. Mislim da moramo shatiti da je potrebno mnogo vise vremena i truda da bi ovaj grad postao ono sto bismo mi zeleli da on bude - i da su nam neke ideje i zamisli trenutnopomalo nerealisticni (ali nikako i nedostizni!).

//moja dva grosa...

P.S. Inace, gde vidim Beograd za 30 godina ...ako je Istanbul Rim, Atina Pariz, Bukurest Berlin.. BG je London. :)
 
Beograd je Beograd, ne treba nikoga da kopira :D

nijedna gradska vlast nije idealna i treba je kritikovati.

Trenutne užasne gužve i špicu su nastale zbog toga što ima više automobila, treba obnoviti mostove koji nisu dirani decenijama (da ne pričam koliko nam mostova realno fali). Nisu mi jasni ljudi koji se bune zbog cene mosta. To je nešto što se gradi jednom, eventualno dva puta u sto godina i na takvim projektima se ne štedi.

Kao što je neko več rekao, Zeleni Venac treba da se preorijentiše na prodaju sertifikovane organske hrane, pa će i kupaca biti više.

Obnova puteva - lako - treba ukinuti monopol Beograd puta, davati obnovu ulica na tender i onda lupati penale za loše izvođenje i kašnjenja.

Ako sam dobro shvatio Kaluđerica nema Dom zdravlja, ali zar oni i dalje nisu divlje naselje, gde kuće nisu legalizovane? Koliki deo Kaluđerice ima vodovod i kanalizaciju? Ako naselje pravno ne postoji, nema ni urbanističkog plana pa nije čudno što grad neće da gradi Dom Zdravlja. Gde bi ga smestili? Šta ako ga izgrade na prvoj slobodnoj livadi a posle se ispostavi da npr. tuda treba da prođe autoput?

btw. bio sam u situaciji da dve godine svakodnevno čitam svu dnevnu štampu - kurir i glas imaju istog vlasnika, press je osnovalo pola redakcije kurira, tu je i nacional itd... Ja se ne sećam da sam u svim tim novinama ikada video kvalitetno napisan, argumentovan i pozitivan članak, o bilo kojoj temi - jednostavno to je iznad njihovih mogućnosti. Nekima je blam da se potpišu pa koriste inicijale, a kada pročitate da je autor e.k. ili e.g. to u prevodu znači ekipa kurira ili ekipa glasa
 
Da li Beograd put ima monopol? Koliko se secam na Nemanjinoj je radila druga kompanija
 
I meni se cini da je posao bio podeljen, jedan deo ulice je radila neka firma iz Loznice, a drugi deo ulice Beograd put.
 
Drago mi je da je Politikin tekst izazvao reakciju forumasa. Inace, kvalitet teksta je vrlo diskutabilan - pun je subjektivizma, a time naravno gubi na vrednosti. Sa druge strane, dobro je sto se pojavljuje sve vise kritike na racun vlasti - kao sto je pomenuto, ona nije savrsena i mora se kritikovati, pogotovu kod nas gde se zna i kakva je politicka situacija, a i koliko su mediji nezavisni. Tekst inace nije cak ni regularno najavljen, tj. smuvan je negde sporedno, bez slike i bez velikog titla, zato sto se i mediji boje nekih konkretnih otvorenih prozivki vlasti.
 
Beograd put nema monopol... mnoge poslove na sfaltiranju ulica imaju i druge firme... npr celu Autokomandu je radio Intermost, kao i Nemanjinu. S timm sto je BG put radio asfaltieranje u Nemanjinoj... a mislim da poplocavanje radi neka treca firma... Dakle sve drugacije. Prednost BG puta je shto je ona najbolja firma u Srbiji u toj oblasti... E sad to vishe govori koliko je Srbija jadna nego koliko je BG put dobar :D

No, imajmo u vidu da je BG i dalje vrlo siromashan grad za svoj znachaj, velichinu i mabicije. E sad, ovo potonje - AMBICIJE, je kljucna rech, jer ako nishta drugo nesporno je da bar toga ima, a ostale stvari ce uz rad, trud i volju doci na svoje mesto, verujte mi ;)
 
Direktna grupa održala Konferenciju za zaposlene i predstavnike poslovnih partnera

Investicije u 2008. biće uvećane 15 puta
Beograd - Direktna grupa, kompanija koja je ekskluzivni distributer Telenora i Britiš Amerikan tobako, investirala je ove godine u Srbiji 1,3 miliona evra a u narednoj godini planirano je da ulaganja budu 15 puta veća, odnosno iznosiće 20 miliona evra, saopšteno je na prvoj Direktnoj konferenciji ove kompanije koja je u subotu, u hotelu Hajat okupila oko 400 zaposlenih i predstavnika partnera te kompanije.
Menadžment kompanije poručio je da će najznačajnija investicija, izgradnja logističkog centra u Zemunu, vredna osam miliona evra, biti realizovana do juna naredne godine. Takođe, biće investirano i u izgradnju distributivnih centara u Nišu i Novom Sadu.
Član upravnog odbora Direktne grupe, Nikola Mandić rekao je da ova kompanija očekuje u 2008. da pored Telenora i Britiš Amerikan tobako, dobije i trećeg ekskluzivnog partnera.
Kompanija, Direktna grupa u Srbiji ima više od 400 zaposlenih, raspolaže sa 300 vozila koja godišnje pređu 10 miliona kilometara, ima četiri depoa i obavi milion isporuka godišnje. Distribuciju obavlja na 20.000 prodajnih mesta u Srbiji. B. Č. B.
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
Vlahovicev tekst postavlja prava pitanja, korupcija gradske vlade je ocigledna. Samo, sve te price o mostovima i operama i amfiteatrima su mazanje ociju pred izbore. Najtragicnije je u svemu sto izgleda da narod nema za koga da glasa, kancer korupicije se prosirio na sve. Nazalost.
 
Skupština grada do kraja godine pripremiće Strategiju razvoja
Ponovo u rangu Beča i Berlina

Do kraja godine biće definisani prioriteti koje će svaka buduća gradska vlast morati da ispoštuje i realizuje ukoliko namerava da Beogradu delimično vrati nekadašnji renome. Naime, do 1991. godine Beograd je, prema evropskim stadardima, bio na nivou MEGA 2 gradova kao što su Beč i Berlin, a danas se nalazi na četvrtom, najnižem, nivou.
Radnu verziju prve Strategije razvoja uradili su stručnjaci Palgo centra.

Suštinski razlog izrade je neophodnost grada da se utvrde pravci razvoja. Ukoliko bi Strategija razvoja bila usvojena tokom sledeće godine i ispoštovana u narednom periodu Beograd bi bio na trećem novou što je opet ispod nekadašnjeg sjaja, ali je značajan i jedini realan pomak. Glavni grad bi bio označen kao mesto u kome se živi bezbedno, investitori bi mogli sa sigurnošću da ulažu, a turisti bi se lepo provodili. Stručnjaci savetuju i da ekonomski razvoj Beograda treba pospešiti razvojem usluga, turističke ponude, trgovine, sofisticirane industrijske proizvodnje, ali i što boljom ponudom kafića, kafana, diskoteka, restorana...

Prof. dr Borislav Stojkov kaže u razgovoru za „Blic“ da bi Beograd zbog izuzetnog geostrateškog položaja na dva evropska koridora mogao da doživi pravi „bum“ i unapređenjem transporta i špediterstva.
- Irska i severna Grčka žive samo od prepakivanja i prevoza roba. I mi bismo trebali da sledimo taj put. Otvoriti što veći broj skladišta i hangara. Potrebno je i da aerodrom Batajnica bude opremljen za „low cost“ letove. Pošto je kod nas saobraćaj na nivou 1920. godine, sve sisteme treba modernizovati i integrisati. Da bude što lakše da se roba iz broda ocarini, prebaci na voz i uputi do krajnje destinacije. To je jedna od šansi razvoja - rekao je Stojkov koji sa žaljenjem konstatuje da luka „Beograd“ nije trebalo da bude privatizovana, dok nije otvorena nova.

grad-v.jpg


Ipak, na primeru luke „Beograd“ i marine „Dorćol“, na žalost, očegledno je da nisu ispoštovani principi javnog i privatnog interesa. Iako su ove investicije počete kao kapitalne i veoma značajne, još je neizvesno da li će na kraju biti od značaja i za građane ili će prvenstveno opravdati ekonomske parametre.
Osim ekonomskih, za razvoj Beograda, važni su i „politički parametri“. Naime, kontinuitet jedne političke opcije, kao što je primer grada Beča, pokazalo je da je i to od ključnog značaja za razvoj.

- Beč je bio prilično ruiniran posle I Svetskog rata, a poslednjih 87 godina na vlasti je jedna politička struja. To je veoma značajno i omogućilo je neverovatnu ekspanziju. To je dobro, jer se onda stvara kontinuitet, a ne gubi vreme - objasnio je prof. dr Stojkov koj je istakao i da je neophodno da budu usvojeni i jasno definisani Zakon o glavnom gradu, Zakon o regionalnom razvoju, Zakon o lokalnoj samoupravi, Zakon o vraćanju imovine. Uz to potrebna je i bolja saradnja sa Republikom, ali i opštinama - Pančevo, Smederevo, Smederevska Palanka, Ub, Pećinci, Ruma i Stara Pazova.

Strategiju razvoja Beograda pripremila je gradska Komisija za pripremu strateškog plana grada u saradnji sa „Palgo“ centrom. Strategija bi trebalo da bude usvojena tokom sledeće godine, njena realizacija nije vremenski ograničena, ali je preporuka da se prioritetni ciljevi realizuju za četiri godine.

Brendiranje Beograda
Beogradu je potreban identitet. On je poznat jedino kao grad na ušću Save i Dunava, ali postoji malo arhitektonskih objekata ili celina koje ga čine upečatljivim pejzažom. Bitno je isticanje i lokalnih znamenitosti, jer sve to doprinosi razvoju turizma koji predstavlja jednu od grana privrednog razvoja od koje bi Beograd ubuduće trebalo da živi.

Opštinama jači status
Borislav Stojkov, koji je rukovodio projektom izrade Strategije razvoja Beograda, kaže da je ključ uspešnog prosperiteta i decentralizacija upravljanja.
- Opštine treba da dobiju jači status, politika treba da bude takva da se što više ovlašćenja prenese na niži nivo. Gradonačelnik bi ima ingerencije nad celim gradom, ali zapravo bi upravlja samo urbanim jezgrom - kaže Stojkov.

Ocenjivanje metropola
Rangiranje gradova po MEGA kriterijumu uspostavili su stručnjaci Evropske opservatorije za prostorno planiranje. Njihovo sedište je u Luksemburgu i oni ocenjuju velike gradove. Prvi nivo je najbolji i na njemu su, London i Pariz, na drugom su Beč i Berlin, a na trećem je kao jedan od mnogobrojnih predstavnika Temišvar. U grupi u kojoj je i Beograd su i glavni gradovi država koje su nastale raspadom SFRJ.
Blic : http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=22158
 
Vrh