Šta je novo?

Brza saobraćajnica Sombor - Kikinda (Osmeh Vojvodine "Smajli")

Evo jos malo informacija:



Neko je izjavio da je gotov prvi deo projekta od granice do Sombora (mozda Vucic ili Vesic). Da li neko zna nesto vise? Pretpostavljam da ce Azerima biti dodeljeno ovo, nakon otvaranja Ruma Sabac.
 
Mene zanima ko će da plati preskupo poljoprivredno zemljište u ovom delu Bačke? Pa na potezu Lajkovac Valjevo nije bilo para za daleko jeftiniju zemlju pa je projekat stajao. I dalje mi nije jasno odakle sad interesovanja za Sombor koji je praktično iseljen. Put, pruga, nova bolnica, ovo, ono ili samo dobra propaganda. Somborce su zakovrnuli od 45. do sada milion puta. Kada je grad uništen, osiromešen i ponižen, ostavljen da trune sada se neko seti da utuče ovde neke pare.
 
Zašto ne pravi autoput kroz ravnicu? I da li Madjari imaju ikakav plan da povežu Bački Breg sa autoputem M6?
 
Pa ja sam iz Sombora. Mislite da ovi što su crtali maršutu znaju šta je dobro za Somborce? Da li je neko obišao stanice ovog osmeha. Ovo nije osmeh nego tuga Vojvodine. Njima nikav put neće pomoći. Sva mesta na ovoj maršuti su mrtva. Ostali su većinom penzioneri koji će produžiti agoniju i ovo malo normalnih što je ostalo tako što će ponovo glasati za ovu bagru uz naglasak eto oni su nam izgradili put. U svakom ovom mestu treba bar pet projekata realizovati koji su daleko značajniji za kvalitet života građana pre nego saobraćajnica iz nigde u nigde. Ovde nema pune obilaznice oko Sombora. Nema rešenog upliva Staparskog i Apatinskog puta koji su najfrekventniji, prema novoj saobraćajnici. Osim onog jada koji se naziva obilaznica. Somborci tj ono što nas je ostalo jednostavno nemaju putnu infrastrukturu u gradu i oko grada. Ni jedan bulevar, ulaz sa četiri strane kroz obične uske ulice ( Subotica, Apatin, Kljajićevo ). Put prema Odžacima raspad sistema. Ono što je trebalo raditi je proširiti i ojačati postojeću magistralu do Vrbasa. Postojećom trasom. Obići sva mesta na ruti da dobiju kružne obilaznice oko celih naselja, a za ostatak para napraviti put prema Novom Sadu i Bačkoj Palanci preko Odžaka, Put prema Subotici proširiti kako Bog zapoveda jer ti pravci su daleko značajniji za Zapadno Bački okrug od ove gluposti prema Mađarskoj granici. Bački Breg je samo prelaz lokalnog karaktera i nikada neće dobiti na značaju baš zbog gore opisanih problema na Mađarskoj strani. Inače šta je sa graničnim prelazom Bezdan. On je takođe frekventan ako ne više od Bačkog Brega. A njega sve ovo zaobilazi. Nije poenta napraviti novu magistralu i reći biće bolje. Niko Somborce nije pitao šta im treba, nego je ucrtao neku glupost na karti i rekao e sad će biti bolje. Neće biti bolje jer ovo sve zaobolazi stvarne potrebe i probleme u Somboru i okolini.
 
Majorka je ostrvo, gde putevi povezuju nekoliko gradova, put terminira na periferiji grada ilina plaži. Ovo bi trebalo da je međunarodni put jer terminira na GP Nakovo i GP Bački Breg, sa mnogo više kamionskog saobraćaja. Kad bi bio bar poput brzih puteva u Grčkoj. Povezuje dve, ili potencijalno tri postojeće EU članice sa budućom. Ovo je put kojim će Rumuni ići na letovanje u Hrvatsku i Crnu Goru, Mađari ka jugu Rumunije, Turci uvek putuju ovuda kroz sve prelaze, pravi međunarodni koridor. U krajnjoj insanci ova ukrštanja u nivou bi trebalo da budu prioritetiovani kružni tokovi poput onog gde se Ibarska magistrala seče sa putem Veliki Crljeni - Kopovi.
 
Pa ja sam iz Sombora. Mislite da ovi što su crtali maršutu znaju šta je dobro za Somborce? Da li je neko obišao stanice ovog osmeha. Ovo nije osmeh nego tuga Vojvodine. Njima nikav put neće pomoći. Sva mesta na ovoj maršuti su mrtva. Ostali su većinom penzioneri koji će produžiti agoniju i ovo malo normalnih što je ostalo tako što će ponovo glasati za ovu bagru uz naglasak eto oni su nam izgradili put. U svakom ovom mestu treba bar pet projekata realizovati koji su daleko značajniji za kvalitet života građana pre nego saobraćajnica iz nigde u nigde. Ovde nema pune obilaznice oko Sombora. Nema rešenog upliva Staparskog i Apatinskog puta koji su najfrekventniji, prema novoj saobraćajnici. Osim onog jada koji se naziva obilaznica. Somborci tj ono što nas je ostalo jednostavno nemaju putnu infrastrukturu u gradu i oko grada. Ni jedan bulevar, ulaz sa četiri strane kroz obične uske ulice ( Subotica, Apatin, Kljajićevo ). Put prema Odžacima raspad sistema. Ono što je trebalo raditi je proširiti i ojačati postojeću magistralu do Vrbasa. Postojećom trasom. Obići sva mesta na ruti da dobiju kružne obilaznice oko celih naselja, a za ostatak para napraviti put prema Novom Sadu i Bačkoj Palanci preko Odžaka, Put prema Subotici proširiti kako Bog zapoveda jer ti pravci su daleko značajniji za Zapadno Bački okrug od ove gluposti prema Mađarskoj granici. Bački Breg je samo prelaz lokalnog karaktera i nikada neće dobiti na značaju baš zbog gore opisanih problema na Mađarskoj strani. Inače šta je sa graničnim prelazom Bezdan. On je takođe frekventan ako ne više od Bačkog Brega. A njega sve ovo zaobilazi. Nije poenta napraviti novu magistralu i reći biće bolje. Niko Somborce nije pitao šta im treba, nego je ucrtao neku glupost na karti i rekao e sad će biti bolje. Neće biti bolje jer ovo sve zaobolazi stvarne potrebe i probleme u Somboru i okolini.
Ja nisam rodjen u Somboru ali idem makar jednom mesečno, a ti izgleda kao da u Somboru ne živiš. Prvo, u Somboru se dosta gradi zadnjih godina i cena kvadrata je skočila još pre ove krize, to znam jer imam nekretnine i zvali su me ljudi sa konkretnim ponudama, a isto tako su aktivne i agencije i traže nekretnine na prodaju. Dosta ljudi iz Novog Sada se seli u Sombor, ja konkretno znam par primera. Grad je živ, iako je mali i devastiran u ekonomskom smislu zbog gašenja industrije, ima studenata i mladog sveta i grad je prijatan za boravak. Putna infrastruktura u gradu je više nego zadovoljavajuća jer ljudi ne idu po gradu kolima već peške ili biciklom, a nikakve gužve se ne prave ni na vencu ni na staparskom putu, eventualno je gužva u centru kad je pijačni dan. Ulazi sa sve četiri strane NIKADA nisu opterećeni, konkretno koristim tri koja si naveo, u pravu si da je put do Odžaka u lošem stanju, ostali su obični magistralni pravci, ne znam o kakvim "uskim ulicama" ti pričaš. Sa kraja na kraj Sombora stigneš kolima za 10 minuta u bilo koje doba dana, koje god dve tačke da izabereš.

Ovaj put će rešiti glavni problem Sombora a to je loša veza sa Novim Sadom i Beogradom, a samim tim bi trebao da se smanji odliv stanovništva. Dobrom vezom sa tim gradovima i graničnim prelazom koji SE PROŠIRUJE, Sombor bi trebao i malo ekonomski da odskoči. Ti bi proširio put do Vrbasa kroz postojeća sela?! I šta bi radio sa raskrsnicama u Kljajićevu, Kuli itd?? Terao bi kamione još 50 godina kroz Sivac? Na šta bi ličila ta sela da im prolazi brza saobraćajnica kroz centar mesta, glavnom ulicom? Ne razumem stvarno odakle ti takva ideja i kako je to svrsishodno. Da ne pominjem eksproprijaciju i sve što ide uz to.

Jedino što ljudima koji idu za Staru Selenču i taj južni deo grada može da bude nezgodno da koriste Smajli, ali oni će se isključivati posle Kljajićeva i ići magistralom još 10 kilometara.

Meni je lično žao što put nije pun profil autoputa, ali petlje i sve ostalo što ide uz to bi bile prevelike i zauzele previše mesta. Ovako je ipak besplatno za korišćenje, a rešenja sa kružnim tokovima i običnim denivelisanim raskrsnicama su isto ok. Verujte mi da će ljudima u Somboru SVANUTI kad dobiju ovaj put, jer su stvarno odsečeni od svih putnih tokova i treba im sat vremena da dođu do autoputa uz prilično napornu vožnju kroz puno naseljenih mesta. Koliko će ga Rumuni koristiti ostaje da se vidi.
 
Kakanda ne dolazite često u Sombor. Ne treba Somborcima Novi Sad i Beograd samo što to treba da shvate i ovi iz vlasti. Uostalom mi više volimo severnije krajeve ( EU ) koji su ovde uložili više nego Beograd, nego ono prema jugu. Nama treba Sombor i sve ono što mu je zadnjih decenija uzeto, oteto i uništeno.
Osnova svega je trasa magistrale. Loša, nakaradna i van svakih tokova kretanja ljudi i robe u zapadno Bačkom okrugu. A taj deo slabo ljudi znaju. Umesto da su trasu premestili zapadno od svih mesta tj naparavili za svako mesta obilaznice kao što sam i u prošlom postu napisao, a posle Kljaićeva je pustili da seče njive i puteve prema Odžacima i Apatinu povezali i ove gradova na magistralu oni baš kontra stranom kroz Gakovački i Bezdanski atar na granicu. Baš se pitam zašto?
Ta gradnja u Somboru ( kao i ova magistrala ) što se vidi je pranje para ( renoviranje Doma zdravlja je najbolji primer ) a građani nemaju ama baš nikakve koristi od ovoga. Počeli su "svetinje" unutar venca da ruše. Jedino je Jokić u svemu svetao primer. Samo vidite ko su investitori. Pola onoga što se sagradilo je prazno. Opet da nema Jokića i ono malo infrastukture i značajnih objekata bi propalo.
A šta se gradi od infrastrukture? U pet godina tri kružna toka. Svaki radili pola godine. Jedan ispred vrata vrtića stavili ( verovatno jedinstven u svetu ). Ni jedan prilaz gradu nema propusnu moć. Prvomajski bulevar ( samo po imenu ) je rekorder po broju semafora u odnosu na dužinu. Obilaznica ( krnja, nepotpuna, nepovezana ) ja ko seoski šor pa je taj put kroz Sivac i Kljajićevo može joj biti uzor kako treba da se napravi. Put prema Apatinu rade kao Skadar na Bojani. Brže Azvirt uradio obilaznicu oko Beograda i most na Ostružnici nego što se radi Apatinski put i njegov most. Zona 30 km na sat u Somboru ima duplo više nego bilo gde gde sam bio a obišao sam gotovo sva mesta u Srbiji zbog prirode posla kojim se bavim. Ekonomija nula. Više ljudi sezonski rade na njivi nego u fabrikama.
Treće, od Stare i Nove Selenče do smajlija taman toliko vremena treba da komotno možete da dođete i prođete Kljajićevo. Ništa nije bolje ni sa Bukovca, Centrale. Ona rečenica za Sivac ( inače sva rodbina mi je u Sivcu ). Sad zamislite to isto kad kamioni iz fabrika na Staparskom putu krenu prema smajliju. Obliaznica do Apatinskog puta. Onda tu se sretnu sa još desetinama šlepera koji idu iz luke Apatin prema Bezdanu i Subotici pa svi zajedno Apatinskim prema centru kroz gusto naseljeni deo, pored bazena, Mostonge i ekonomske škole ( sve zona 30 ) do Neurologije i psihijatrije. Onda ona nesreća od raskrsnice gde i sada kamioni jedva skreću prema Bezdanu, pa kreće Bezdanski sa katoličkim grobljem, logorom ( zona 30 ) pa raskrsnica Solunskih boraca ( ovde već sada teško ide od Opšte bolnice prema Apatinskom i u Gospin sokak ) i naravno sav mlađani naraštaj iz ovoga kraja prema školi treba da prelazi ovu ulicu, plus biciklisti. Postojeća infrastruktura ne podržava ovo nikako. Jedino da prošire sve ove trase ( uzgred ovo je samo tatalna imaginacija ) ili naparave punu obilaznicu ( a ovo neće dočekati ni moji čukun unuci ),
Još nešto Subotički, Bezdanski i Apatnski put su žile kucavice tu ide ceo tereni saobraćaj sa Apatinske luke. Odavde ništa ne ide prema NS ili BG. Smajli ovde ne pomaže ni promil. Tako da za najveći deo ekonomije ovo ne igra nikakvu ulogu . I šta je sa pravcem prema Novom Sadu preko Odžaka??? Šta će južni i zapadni deo opštine i zapadno Bačkog okruga???
Još jednom širenje prelaza na BB koje ćemo radit ne vredi ni pare dok Mađari ne prošire infrastukturu do i oko Baja. A za to nema ni planova. Ako ima, gde se može naći potvrda za to? MIslite precednik i oni ministri su to najavili da će Mađari to da urade pa se to uzima kao relevantna informacija??? "Isto ovakvo proširenje može se očekivati i sa mađarske strane.“ . Ovo je izjava Ištvana Pastora. Znači samo očekivanja. Ovoj prelaz je uvek bio i biće za Mađare kako bi kolega carinik rekao komšijski prelaz. Taman da se skokne na Bazen u Davodu, možda mini šoping i to je to. Koji kombi sa putnicima i kraj.
Ovaj put neće pomoći ekonomski Sombori ni za promil. Puno para ni za šta. Sa tim parama trebalo je direktno podstaknuti infrastukturne projekte u samim gradovima. Pre svega u Somboru, Kuli i Kikindi. Pa kad se taj deo reši graditi ovo. Za Apatin i Ođžake izgleda u ovoj državi nema pomoći pa ih ne treba spominjati.
Ne navijam ja da se ne gradi, nego na nakaradan način na koji se to izvodi. Da bi neko shvatio ovo ne se može trasirati nešto iz Beograda i Novoga Sada a da se ceo okrug zaobiđe. Takav način nas je i doveu u ovu situaciju pa je svaki bogovetni dan je sve gori i gori za one koji svaki dan borave u celom okrugu.
I da naglasim projekat rekonstrukcije pruge je prava stvar. E to je prilika za razvoj jer tu infrastuktura postoji. A graditi put da bi se išlo 20 km na sat brže uz milionska ulaganja bez potrebnih temelja u samom gradu.... Bogme sumnjam da to ima bilo kakvog efekta. Osima za džepove odrđenih struktura.
Sve gore navedeno se odnosi samo na trasu puta u zapadno Bačkom okrugu.
 
Kakanda ne dolazite često u Sombor. Ne treba Somborcima Novi Sad i Beograd samo što to treba da shvate i ovi iz vlasti. Uostalom mi više volimo severnije krajeve ( EU ) koji su ovde uložili više nego Beograd, nego ono prema jugu. Nama treba Sombor i sve ono što mu je zadnjih decenija uzeto, oteto i uništeno.
Osnova svega je trasa magistrale. Loša, nakaradna i van svakih tokova kretanja ljudi i robe u zapadno Bačkom okrugu. A taj deo slabo ljudi znaju. Umesto da su trasu premestili zapadno od svih mesta tj naparavili za svako mesta obilaznice kao što sam i u prošlom postu napisao, a posle Kljaićeva je pustili da seče njive i puteve prema Odžacima i Apatinu povezali i ove gradova na magistralu oni baš kontra stranom kroz Gakovački i Bezdanski atar na granicu. Baš se pitam zašto?
Ta gradnja u Somboru ( kao i ova magistrala ) što se vidi je pranje para ( renoviranje Doma zdravlja je najbolji primer ) a građani nemaju ama baš nikakve koristi od ovoga. Počeli su "svetinje" unutar venca da ruše. Jedino je Jokić u svemu svetao primer. Samo vidite ko su investitori. Pola onoga što se sagradilo je prazno. Opet da nema Jokića i ono malo infrastukture i značajnih objekata bi propalo.
A šta se gradi od infrastrukture? U pet godina tri kružna toka. Svaki radili pola godine. Jedan ispred vrata vrtića stavili ( verovatno jedinstven u svetu ). Ni jedan prilaz gradu nema propusnu moć. Prvomajski bulevar ( samo po imenu ) je rekorder po broju semafora u odnosu na dužinu. Obilaznica ( krnja, nepotpuna, nepovezana ) ja ko seoski šor pa je taj put kroz Sivac i Kljajićevo može joj biti uzor kako treba da se napravi. Put prema Apatinu rade kao Skadar na Bojani. Brže Azvirt uradio obilaznicu oko Beograda i most na Ostružnici nego što se radi Apatinski put i njegov most. Zona 30 km na sat u Somboru ima duplo više nego bilo gde gde sam bio a obišao sam gotovo sva mesta u Srbiji zbog prirode posla kojim se bavim. Ekonomija nula. Više ljudi sezonski rade na njivi nego u fabrikama.
Treće, od Stare i Nove Selenče do smajlija taman toliko vremena treba da komotno možete da dođete i prođete Kljajićevo. Ništa nije bolje ni sa Bukovca, Centrale. Ona rečenica za Sivac ( inače sva rodbina mi je u Sivcu ). Sad zamislite to isto kad kamioni iz fabrika na Staparskom putu krenu prema smajliju. Obliaznica do Apatinskog puta. Onda tu se sretnu sa još desetinama šlepera koji idu iz luke Apatin prema Bezdanu i Subotici pa svi zajedno Apatinskim prema centru kroz gusto naseljeni deo, pored bazena, Mostonge i ekonomske škole ( sve zona 30 ) do Neurologije i psihijatrije. Onda ona nesreća od raskrsnice gde i sada kamioni jedva skreću prema Bezdanu, pa kreće Bezdanski sa katoličkim grobljem, logorom ( zona 30 ) pa raskrsnica Solunskih boraca ( ovde već sada teško ide od Opšte bolnice prema Apatinskom i u Gospin sokak ) i naravno sav mlađani naraštaj iz ovoga kraja prema školi treba da prelazi ovu ulicu, plus biciklisti. Postojeća infrastruktura ne podržava ovo nikako. Jedino da prošire sve ove trase ( uzgred ovo je samo tatalna imaginacija ) ili naparave punu obilaznicu ( a ovo neće dočekati ni moji čukun unuci ),
Još nešto Subotički, Bezdanski i Apatnski put su žile kucavice tu ide ceo tereni saobraćaj sa Apatinske luke. Odavde ništa ne ide prema NS ili BG. Smajli ovde ne pomaže ni promil. Tako da za najveći deo ekonomije ovo ne igra nikakvu ulogu . I šta je sa pravcem prema Novom Sadu preko Odžaka??? Šta će južni i zapadni deo opštine i zapadno Bačkog okruga???
Još jednom širenje prelaza na BB koje ćemo radit ne vredi ni pare dok Mađari ne prošire infrastukturu do i oko Baja. A za to nema ni planova. Ako ima, gde se može naći potvrda za to? MIslite precednik i oni ministri su to najavili da će Mađari to da urade pa se to uzima kao relevantna informacija??? "Isto ovakvo proširenje može se očekivati i sa mađarske strane.“ . Ovo je izjava Ištvana Pastora. Znači samo očekivanja. Ovoj prelaz je uvek bio i biće za Mađare kako bi kolega carinik rekao komšijski prelaz. Taman da se skokne na Bazen u Davodu, možda mini šoping i to je to. Koji kombi sa putnicima i kraj.
Ovaj put neće pomoći ekonomski Sombori ni za promil. Puno para ni za šta. Sa tim parama trebalo je direktno podstaknuti infrastukturne projekte u samim gradovima. Pre svega u Somboru, Kuli i Kikindi. Pa kad se taj deo reši graditi ovo. Za Apatin i Ođžake izgleda u ovoj državi nema pomoći pa ih ne treba spominjati.
Ne navijam ja da se ne gradi, nego na nakaradan način na koji se to izvodi. Da bi neko shvatio ovo ne se može trasirati nešto iz Beograda i Novoga Sada a da se ceo okrug zaobiđe. Takav način nas je i doveu u ovu situaciju pa je svaki bogovetni dan je sve gori i gori za one koji svaki dan borave u celom okrugu.
I da naglasim projekat rekonstrukcije pruge je prava stvar. E to je prilika za razvoj jer tu infrastuktura postoji. A graditi put da bi se išlo 20 km na sat brže uz milionska ulaganja bez potrebnih temelja u samom gradu.... Bogme sumnjam da to ima bilo kakvog efekta. Osima za džepove odrđenih struktura.
Sve gore navedeno se odnosi samo na trasu puta u zapadno Bačkom okrugu.

Vi hoćete da vam prodje šnelštrase ispod prozora, a nećete zonu 30, Somborci jesu malo na svoju ruku ali toliko naopaki baš nisu. Da Vas naučim ja, zone 30 su uspeh urbanizma u gradovima, a ne nedostatak, i nema potrebe proširivati saobracajniće u gradovima, već ih graditi van njih i izvlačiti kamione iz centra i zona 30 gde im mesto nije. Somborci neka nastave da voze bicikle kroz zone 30, ipak mislim da je to bolje rešenje :) Ono što Somboru fali jeste bolja povezanost zeleznicom i putem sa E75, Novim Sadom, Beogradom, da bi ljudi tu živeli a ne iseljavali se u ova dva grada (u koja najviše idu). Kad kažete da industrija ne ide ka Beogradu i Novom Sadu, tesko ćete bilo koga ubediti u to, to su vaše licne projekcije. A to što je Vama bitniji smer ka Odžacima od brze saobraćajnice međunarodnog karaktera, tu vam ne moze pomoći ni hiljadu inzenjera da vam crta kako funkcionisu tokovi robe i ljudi u našoj zemlji.

Apsolutno je jasno da industrija sa staparskog puta nece ići na smajli preko obilaznice nego ka Kljajićevu. Tim putem i sada ide, ali nece ulaziti u Kljajićevo nego će iči dalje van naseljenih mesta, a ova mesta će moći da prodišu i postanu malo prijatnija za život. Isto tako, to što je GP sada mali i ne mnogo značajan, ne znači da neće postati značajan. Makar smo na ovom forumu bili svesni mnogo njih koji nisu verovali da putevi generišu novi saobraćaj, a razmena robe i putnika između Srbije i Mađarske je svakako već prevelika za postojeće prelaze.

Tek kada se uradi Smajli (ako se uradi) shvatićete koliko niste bili u pravu i koliko če takva veza značiti za naš lepi zapadnobački okrug.
 
Значи да не реновирају Дом здравља и да не граде овај пут ако сам добро разумео, то ће бити најбоље за Сомбор. И још по могућству да се прекине свака саобраћајна комуникација према НС и БГ, да остане само и искључиво према ЕУ.
 
Pogrešno shvaćeno gore napisano. Neka renoviraju ali ono što treba, Posle dva renoviranja u tri godine, u DZ gore nego ranije, vlaga, liftovi nisu u upotrebi, zidovi popucali i slično. Za saobraćaj ne vredi pričati. I opet kažem ako je neko mislio da pravi nešto trebao je da uključi Apatin i Odžake u celu priču..
 
1697748410807.png
 
E ovde je ucrtana prava trasa. O ovome sam pričao. Samo diletanti nisu sledili ovu skicu u trasiranju. Skicirano pokriva sve četiri opštine Zapadno Bačkog okruga.
Nakon ovoga treba spojiti Kikindu i Zrenjanin. To bi bio top potez. Nažalost Bačka Palanka je ispala iz Vojvođanske igre skroz. Jedini grad koji infrastrukturno nije dobio ama baš ništa.
I još me nešto zanima. Bio sam u Kikindi i ljudi sa kojima sam razgovarao se čude za taj granični prelaz Nakovo. I on je veličine Bačkog Brega koliko sam razumeo. Hoće li i Rumuni zalepiti šamar tako što neće proširiti svoj granični prelaz??? Ili ćemo čekati ono "nadamo se"?
 
Rumunski prelaz Lunga je bio sređen mnogo pre Nakova. Problem sa Nakovom je što se nikako ne omogućava ništa osim putničkih vozila, a nikako da proradi 24h, već radi samo 7-19h.
 
Ne, grešite sigurno, i Rumuni i Mađari grade sega mega prelaze . Ovo je ruta za kojom žude i Mađari i Rumuni. Čekaju oberučke teretnjake i autobuse.
 
Значи да не реновирају Дом здравља и да не граде овај пут ако сам добро разумео, то ће бити најбоље за Сомбор. И још по могућству да се прекине свака саобраћајна комуникација према НС и БГ, да остане само и искључиво према ЕУ.
vidis da imas posla sa cankovim vojvodjanerom. :D
 
Што се Сомбора тиче, чињеница је да је град, као и многи други, запостављен у сваком смислу отприлике од када знам за себе и чињеница је да је људима у последњих 20ак година обећавано много штошта, никад испуњено, па су људи са правом незадовољни и песимистични.
"Не треба нам ништа, већ су нам све обећали"
Према ономе што сам видео нова саобраћајница би град обилазила са севера, паралелно са постојећом обилазницом.
Таква траса је најкраћа и најјефтинија без обзира на то што је пољопривредно земљиште у Бачкој на тржишту много скупље него у многим другим деловима Србије.
Са друге стране, обилазак града са југа и запада је боље решење из најмање четири разлога.
1. Саобраћајница би била много ближе индустријској зони
2. Саобраћајница би била ближе граду
3. Решава се проблем теретњака са севера Бачке и Баната који користе гранични прелаз Богојево и транзитирају кроз град као и теретњака који користе гранични прелаз Бездан јер би у овом случају брза саобраћајница имала улогу и западне обилазнице.
4. Апатин добија много бољу везу.
Са треће стране, таква варијанта је проблематичнија јер је доста дужа, скупља, морала би да кривуда да се избегну изграђени делови Градине, Лугова, Чичова, Буковца, прелази преко грађевинског земљишта, било би и рушења, потребно је много више објеката, мостова, надвожњака...
Изградња обилазница око насељених местана на потезу Сомбор - Врбас не би решила проблем лоше повезаности Сомбора са Новим Садом и Београдом јер би то опет била магистрала.
Сомбор природно гравитира Новом Саду и Београду, довољно је погледати и упоредити просечни годишњи дневни саобраћај на путевима према Новом Саду и путевима према Суботици и Бачком Брегу.
Са друге стране, интензитет саобраћај, просечан годишњи дневни саобраћај ипак није довољан за оправданост изградње профила ауто-пута па брза саобраћајница на потезу Сомбор - Врбас делује као логично решење јер се рачуна на то да ће да повуче и онај део саобраћаја из Сомбора ка Новом Саду који сада користи правац преко Оџака.
Питање свих питања је ипак гранични прелаз Бачки Брег и шта Мађари планирају на свом делу од границе до везе са М6.
Тренутно, то је локални пут кроз села који се улива право у центар Баје на коме је саобраћај теретњацима, логично, забрањен.
Сомбору и западу Бачке је потребна и боља веза са А1 и боља и краћа веза са Мађарском.
Што се процвата Сомбора о коме се горе пише тиче, стечени утисак уме да завара.
Цене квадрата су у свим градовима отишле горе, првенствено у новоградњи што се даље одразило и на остало понајвише због инфлације и раста цене грађевинског материјала и радне снаге.
Оно што се од стамбених квадрата изгради је ситно, углавном у најужем центру, купују гастарбајтери и малобројна преостала средња класа.
Када се погледа демографија и старосна структура становништва Сомбор је један од најстаријих градова са озбиљним трендом опадања броја становника у последњих 20 година тако да то што нема гужви у саобраћају и не чуди 😄
Са друге стране, није баш све тако ни црно, далеко од тога да су прилази граду некакве уличице, за град те величине и у односу на многе друге градове код нас није нешто најгоре што човек може да доживи.
Кружни токови су вероватна једина добра ствар урађена у последњих 20 година и не слажем се са тим да је кружни ток код ватрогасног скандал, напротив, то је нешто то је требало бити урађено одавно.
Стопа незапослености је мања од многих других градова (углавном условељено одливом становништа додуше) што је довело и до благог раста зарада.
Са те стране ситуација је, реално, ипак много боља него деведесетих и двехиљадитих када је скоро све буквално стало.
Што се остале градње тиче осим станоградње у центру немамо баш много чиме да се похвалимо.
(Добро, имамо два нова тржна центра па сада и ми можемо да пазаримо у Јиску и Њујоркеру 😄)
 
Mohac je bitan a ne Baja, madjari ce praviti novi most sa 2x2 profilom kod Mohaca sa ciljem da se isti zavrsi 2026. na 500 godisnjicu istoimene bitke.
Vesic se sastajao vise puta sa njima oko ove teme pa mislim da smo se uskladili oko toga a njima u sustini treba put od nekih 25 km do Mohaca i nekih 10 km od Mohaca do M6.

Cinjenica je da je nas put tojest "osmeh" denivelisan od autoputa (Vrbasa) do Backog Brega dok to nije slucaj u nastavku ka Kikindi i mislim da to dosta govori o njegovoj nameni.
 
Mohac je bitan a ne Baja, madjari ce praviti novi most sa 2x2 profilom kod Mohaca sa ciljem da se isti zavrsi 2026. na 500 godisnjicu istoimene bitke.
Vesic se sastajao vise puta sa njima oko ove teme pa mislim da smo se uskladili oko toga a njima u sustini treba put od nekih 25 km do Mohaca i nekih 10 km od Mohaca do M6.

Cinjenica je da je nas put tojest "osmeh" denivelisan od autoputa (Vrbasa) do Backog Brega dok to nije slucaj u nastavku ka Kikindi i mislim da to dosta govori o njegovoj nameni.
То је и једина варијанта у којој смајли има смисла.
Уколико се брзим путем споје Сантово и М6 то је много краћа и много боља веза запада Бачке са средњом и западном Европом, растерећују се Хоргош и Келебија, деоница Врбас - Бачки Брег - М6 постаје алтернатива правцу преко Суботице и Сегедина.
Највећи проблем и извор незавољства у теми је то што је планирано да саобраћајница град обиђе са севера уместо, за становнике Сомбора и Апатина, много боље варијанте обиласка града са југа и запада.
Нелогично ми је да се Кикинда и Наково за А1 вежу преко Бечеја, много боља варијанта је што краћа веза КИ - ЗР и веза Кикинде и Накова са Новим Садом и Београдом планираним ауто-путем.
На Румуне и Мађаре у транзиту кроз Србију планираном брзом саобраћајницом не треба рачунати.
Док се заврши Румуније ће увелико бити у шенген зони, никоме а поготово камионома се не исплати два пута прелазити границу.
 
Poslednja izmena:
Više manje sam ovo i ja naglasio i potpuno se slažem sa gore napisanim. Ono što se odnosilo na zone trideset nije u pitanju usporavanje saobraćaja nego škole, bolnica i vrtić koji obitavaju pored ovog frekventnog puta. Jednostavno taj deo nikad nije planiran za ovaj obim saobraćaja. Ne za broj automobila, nego kamiona. Da se ne bacaju pare do BB mogla bi se uraditi trasa pored industrijske zone što je i najlogičnije. Put Sombor Bezdan je rekonstruisan i možda treba samo uz njega dodati dve trake što je dalekooo jeftinije, iako je i to potpuno nepotrebno.
Kružni tokovi su dobra stvar, ali pogrešnim redosledom i na pogrešnim lokacijama građeni. Raskrsnica Solunskih boraca i Bezdanski put i Staparski put - obilaznica tj Staparski put - Prvomajski bulevar su trebali biti top prioriteti.
Za pravac u Banatu se potpuno slažem. Zrenjanin pre Nakova.
Ali gospodine Sever šta mi znamo. Ima stručnjaka u Beogradu koji se razumeju u svaki milimetar ove napaćene zemlje.
Sombor je toliko devastiran grad da meni nije jasno kojim sistemom je uopšte preživeo od devedesetih do danas. Od centra Vojvodine postali smo kasaba i zadnja rupa na svirali ove države. Grad trenutno samo lepo izgleda ( ovo je potpuno ironično napisano ) mada i to mu u opšte ne pomaže ( čak i turista imamo manje ) i nezaustavljivo umire. Tu neće pomoći ništa. Bez tri četiri velike fabrike i upošljavanja bar 3 do 4000 ljudi ništa. Džaba osmeha.
 
Vrh