Šta je novo?

Brza saobraćajnica Požarevac-Golubac

ovo izgleda odlicno. Da li se zna da li ce i ono parcence od naplatne do pocetka brze saobracajnice (raskrsnice sa putem ka Smederevu) biti 2+2 ili ce kao kod Batocine biti 1+1 prvih 1-2 km pa onda 2+2

I da li neko zna kada krece nastavak izgradnje prema Donjem Milanovcu? Taj deo ce biti izuzetno atraktivan. Da li ce prosirivati postojecu saobracajnicu, to jeste Djerdapsku magistralu u 2+2 sa probijanjem drugih cevi u tunelima ili se pravi potpuno nova saobracajnica u nastavku ka Donjem Milanovcu?
 
ovo izgleda odlicno. Da li se zna da li ce i ono parcence od naplatne do pocetka brze saobracajnice (raskrsnice sa putem ka Smederevu) biti 2+2 ili ce kao kod Batocine biti 1+1 prvih 1-2 km pa onda 2+2

I da li neko zna kada krece nastavak izgradnje prema Donjem Milanovcu? Taj deo ce biti izuzetno atraktivan. Da li ce prosirivati postojecu saobracajnicu, to jeste Djerdapsku magistralu u 2+2 sa probijanjem drugih cevi u tunelima ili se pravi potpuno nova saobracajnica u nastavku ka Donjem Milanovcu?
Тај део до скретања за СД је већ и био 2+2, тако се види и на снимку. Нзм да ли си нешто друго мислио.
Некада давно када је вучкела играо ризико са мапама на ТВу сам видео мапу где до Милановца пут прати постојећу магистралу, а након њега креће јужно. Када креће изградња мсм да се не зна, вероватно бисмо чули до сада више најава о томе да је ишта потписано

ЕДИТ: ево те мапе
1740265659219.jpeg
 
Da ne bude da samo kritikujem, velika pohvala za ovo do Požarevca. Tu je stvarno bio veliki saobraćaj, a nije mali ni dalje do Gradišta.
Ali, uz ovoliko ulaganje nije smeo da bude ni jedan kružni tok.
 
Da li se zna da li ce i ono parcence od naplatne do pocetka brze saobracajnice (raskrsnice sa putem ka Smederevu) biti 2+2 ili ce kao kod Batocine biti 1+1 prvih 1-2 km pa onda 2+2
bice 2+2 (od NR do mosta preko Jezava, sadasnji pocetak brze saobracajnice), umesto raskrsnica za Smederevo bice jos jedan kruzni tok (nije kao da ih ima vec previse...), ali jedno tipa 100 metara posle sadasnje raskrsnice, koja se ukida.
Ovde se lepo vidi:
1740305017120.png
 
I da li neko zna kada krece nastavak izgradnje prema Donjem Milanovcu?
Za sada još ništa nije poznato osim da će cena verovatno biti mnogo veća.
Evo ga link ka ranom uvidu prostornog plana gde se nazi i mapa visoke rezolucije koju je postovao ika


Problem sa trenutnom trasom od Golubca do Donjeg Milanovca je da nema mesta da se doda još dve trake, em zbog terena em zbog naselja. Pored toga što je teren težak to je i područje nacionalng parka, mada to ne znači puno ovima na vlasti. Ova alternativna ruta od Dobre do Boljetina je odrađena jer ne bi morali da proširuju 10-15 tunela, a i ta ruta nije lak teren.
Od Donjeg Milanovca do Brze palanke će proširiti već postojeći put, kao i ovaj deo od Negotina do Kladova.
 
Некада давно када је вучкела играо ризико са мапама на ТВу сам видео мапу где до Милановца пут прати постојећу магистралу, а након њега креће јужно.
Hvala za Info. Taj deo koji bude pratio magistralu rekao bih da će biti ubedljivo najatraktivnija deonica na mreži brzih puteva (i autoputeva) kod nas, jer će predeo izgledati kao da se voziš negde po Norveškim fjordovima ili tako nešto, verujem da bi mali broj ljudi koji nisu upoznati sa lokacijom imao ideju da je to zapravo reka. Tu deonicu bukvalno jedva čekam da vidim.
Problem sa trenutnom trasom od Golubca do Donjeg Milanovca je da nema mesta da se doda još dve trake, em zbog terena em zbog naselja.
Da, jasno mi je. Verujem da bi to značilo da mora da se proširi ili da se eventualno leva traka gradi na stubovima iznad Dunava, što je rešenje koje mi se čini najrealnije.

Ali rekao bih obzirom da je skoro rađena kompletna obnova Đerdapske magistrale da će ipak gledati koliko god mogu da tu trasu iskoriste, umesto da grade potpuno novu. Uz ovakvo rešenje sa kružnim tokovima rekao bih da je izvodljivo i sa obilaženjen naselja, bilo kroz tunele bilo kroz vijadukte iznad tih naselja, gde bi kružni tok bio izlaz ka starom putu koji vodi kroz naselje.

Jasno mi je da su tu najveći kompromis kružni tokovi.
Ova alternativna ruta od Dobre do Boljetina je odrađena jer ne bi morali da proširuju 10-15 tunela, a i ta ruta nije lak teren.
Da, tu je pitanje koliko bi novih tunela moao da se probija na novoj deonici, uz izgradnju verovatno i vijadukata. Verujem da će sve uzeti u obzir. Ali šta god da bude na kraju mislim da ćemo dobiti neverovatno atraktivnu deonicu za vožnju sa vrhunskim pogledima i panoramama na Dunav i klisuru, dok se vozimo 2+2 kao po Norveškim fjordovima.
Od Donjeg Milanovca do Brze palanke će proširiti već postojeći put, kao i ovaj deo od Negotina do Kladova.
Nisam nikada išao tim putem od Donjeg Milanovca do Brze Palanke, niti ovim od Negotina do Kladova, pa ne znam kakvi su predeli, da li ima tunela i da li je to proširenje zahtevno ili relativno lagano, a nema prikaza na Google streetview
 
Gledam na sentinelu, je l stvarno rade ovo svečano otvaranje parčenceta deonice? Stvarno smo spali na ovo? Verovatno najjadnije otvaranje do sad.

edit: da ne govorimo više da su putevi preko ravnica
 
Pogledao sam snimke od Vlada, koridor deluje bas dobro, pogotovo ovaj deo obilaznice oko Pozarevca deluje svetski.

Pre nastavka ka Donjem Milanovcu ipak mislim da treba uraditi krak ka Ramu zajedno sa mostom do Banatske Palanke.
 
Gledam na sentinelu, je l stvarno rade ovo svečano otvaranje parčenceta deonice? Stvarno smo spali na ovo? Verovatno najjadnije otvaranje do sad.

edit: da ne govorimo više da su putevi preko ravnica

Još malo pa će da otvaraju svaki centimetar asfalta pojedinačno
 
Primetio sam jednu stvar. Na mestima gde uz desnu ivicu kolovoza postoji ivičnjak bankina je dosta šira, reklo bi se taman koliko treba. Međutim, na mestima gde nema ivičnjaka bankina je uska, a zemlja pored nje mekana. Opet ćemo imati problem kao na Šabac - Loznica gde će loši i pospani vozači izletati sa strane. Ne znam zašto nije mogla da se uradi unificirano malo šira bankina na desnoj strani kolovoza. Kružni tokovi i to kvare utisak i deluje kao da se gledalo da se ušpara svugde gde može. Nije urađena još cela obilaznica. Nadvožnjak preko puta Požarevac - Kostolac još nije urađen. Slična situacija kao u Maloj Krsni.

I opet ograničena brzina na 80 km/h na otvorenom brzom putu!
 
Gledam na sentinelu, je l stvarno rade ovo svečano otvaranje parčenceta deonice? Stvarno smo spali na ovo? Verovatno najjadnije otvaranje do sad.
Ne zaboravi da je pre 10g i jače brza saobraćajnica na ovoj deonici bila dalek san, a verovatno i u domenu nemogućeg. Prema tome kolika god da je deonica, ona nam je svima do pre samo 10g, bila san i u domenu nemogućeg. Kada sam tek položio vožnji sećam se da sam napravio izlet do Đerdapa, do Donjeg Milanovca i zamišljao sam da li će ikada tuda prolaziti autoput i eto, doživeli smo i to da se to i gradi (ne autoput, nego brza saobraćajnica, što je i nije neki prevelik kompromis) i sada kada se otvara prva deonica, tih prvih 32 km, ne treba da tražimo dlaku u jajetu i da negodujemo zbog "svečanog otvaranja kratke deonice" već treba da budemo srećni jer ova deonoca, ovih 32 km u 2+2, pored benefita za lokalce znači pre svega povećana bezbednost svih učesnika u saobraćaju tuda, znači bebedna preticanja, znači mnogostruko manji rizik od čeonih sudara, znači mnogo manje povređenih i poginulih u budućnosti...

Kad sve to uzmeš u obzir treba proslaviti otvaranje svakog kilometra novih brzih saobraćajnica i autoputeva, i potpuno je nebitno ko je otvorio, ko je izgradio, najbitnije je da je izgrađeno i da se mreža autoputeva i brzih saobraćajnica u našoj Srbiji, iz godine u godinu povećava, što je do pre samo 10g bio teško ostvariv sam. Do pre 10g projekti poput pretvaranja poluautoputa u autoput do Horgoša su bili maks maksimuma koji je bio realano ostvariv, a sada živimo u vremenu u kojem se brze saobraćajnice i autoputevi grade na potpino novim deonicama na kojima nikad nisu bili ni na dugom štapu, a kamo li u planu. Prema tome treba da budemo srećni i zadovoljni što se danas otvara 32 km brze saobraćajnice na deonici na kojoj je pre 10g bilo nezamislivo da se vozi bilo gde drugo sem kroz sela i manja mesta.
 
Opet ćemo imati problem kao na Šabac - Loznica gde će loši i pospani vozači izletati sa strane.
Loši i pospani vozači pre svega ne bi smeli da sedaju za volan i da voze brzom saobraćajnicom. Ko je loš vozač i ne ume da se snađe u vožnji sa fizički odvojenim trakama i ko na takvoj saobraćajnici je sklon izletanju sa puta, uz dužno poštovanje prema takvim vozačima, ne bi trebao da seda za volan, jer je najmanje što može da uradi to je da izleti sa puta, ostale posledice nedostatka znanja i iskustva su mnogo teže po druge učesnike u saobraćaju.

Isto važi i za pospane vozače, kojima je to da izlete sa puta mnogo manje problem, nego da se tako pospani zakucaju u neku nedužnu porodicu u čeonom sudaru.

Mislim da autoputeve i brze saobraćajnice ne bi trebalo prilagođavati lošim i pospanim vozačima, šta više takve bi trebalo isključivati iz saobraćaja jer su na brzoj saobraćajnici najviše opasnost za sebe same (izletanje sa puta i slično) dok su na svim ostalim saobraćajnicama opasnost i za sebe (manji problem) i za sve druge učesnike u saobraćaju (mnogo veći problem)
 
Dodali su u Waze već novi put. 1:30h od autokomande do Golupca

Edit. Ustvari nisu drugi deo. Samo su M7 ucrtali do Požarevca
 
Loši i pospani vozači pre svega ne bi smeli da sedaju za volan i da voze brzom saobraćajnicom. Ko je loš vozač i ne ume da se snađe u vožnji sa fizički odvojenim trakama i ko na takvoj saobraćajnici je sklon izletanju sa puta, uz dužno poštovanje prema takvim vozačima, ne bi trebao da seda za volan, jer je najmanje što može da uradi to je da izleti sa puta, ostale posledice nedostatka znanja i iskustva su mnogo teže po druge učesnike u saobraćaju.

Isto važi i za pospane vozače, kojima je to da izlete sa puta mnogo manje problem, nego da se tako pospani zakucaju u neku nedužnu porodicu u čeonom sudaru.

Mislim da autoputeve i brze saobraćajnice ne bi trebalo prilagođavati lošim i pospanim vozačima, šta više takve bi trebalo isključivati iz saobraćaja jer su na brzoj saobraćajnici najviše opasnost za sebe same (izletanje sa puta i slično) dok su na svim ostalim saobraćajnicama opasnost i za sebe (manji problem) i za sve druge učesnike u saobraćaju (mnogo veći problem)

Loših vozača je preko 50% u Srbiji. Da loš vozač ne sedne za volan, to je utopija. Brze saobraćajnice ne bi trebalo prilagođavati njima nego bezbednosti. Onako uska bankina sa desne strane, koja se nastavlja direktno u mekanu zemlju na nasipu bez ograde je svakako loše rešenje. Na ovom putu se smenjuju deonice sa širom bankinom i ogradom i užom bankinom bez ograde. Razlika je nebo i zemlja.
 
Onako uska bankina sa desne strane, koja se nastavlja direktno u mekanu zemlju na nasipu bez ograde je svakako loše rešenje. Na ovom putu se smenjuju deonice sa širom bankinom i ogradom i užom bankinom bez ograde. Razlika je nebo i zemlja.
Da li je široka ili uska bankina bi spram vozača trebalo da bude isključivo estetsko pitanje, a nikako predmet evaluacije situacije "šta ako izletim sa puta, da li je zemlja tvrda ili meka" jer ko krene na put sa mišlju da postoji očekivana šansa (dakle ne statistički beznačajna, što bi trebalo da bude default stanje vozača na autoputu/brzoj saobraćajnici) takav vozač ne bi smeo da sedne za volan, ili u izuzetnim slučajevima trebao bi da vozi ne brže od 40 km/h sa upaljena sva 4 pokazivača pravca, kako bi drugim vozačima signalizirao da nije u mogućnosti da vozi brže. Sa brzinom od 40 km/h, verujem da će uspeti da izvoza kompletnu deonicu bez opasnosti izletanja sa puta u meku zemlju. Ovo sve što sam napisao važi isključivo u slučaju lošeg/izuzetno neiskusnog vozača jer pospan vozač ni u kom slučaju ne bi smeo da se nađe na brzoj saobraćajnici, zapravo najbolja stvar koju pospan vozač može da uradi je da na prvom proširenju stane, izađe iz auta i razbudi se, ili prosto odrema neko vreme, kako bi vožnju bezbedno priveo kraju.

I ja koji imam izuzetno mnogo kilometara pod točkovima, vozim noviji auto u višoj klasi sa svim mogućim bezbednosnim asistencijama, ako osetim da sam umoran, stanem sa strane negde i odspavam partiju. Pospan i umoran sigurno neću voziti, niti ću se pitati da li je meka ili tvrda zemlja u slučaju da izletim sa puta jer je to non-sens. Vozač koji ima ti dilemu jednostavno ne bi smeo da sedne za volan.
 
Poslednja izmena:
Ti se i dalje baviš vozačima. Ja ti pričam o dizajnu puta. Pišeš šta ne bi smelo da se dešava, ali to se dešava i dešavaće se, na žalost.

Evo kako izgleda brzi put u Rumuniji. Nema kružnih tokova, samo petlje, proširena bankina, ograda, kao i paneli koji blokiraju zaslepljivanje od vozača iz suprotnog smera. Ipak nivo iznad onog što smo mi dobili.

 
Mislim da nisi razumeo, nije autoput da ima zaustavnu traku vec brza saobracajnica do 100kmh, samo dve trake po smeru. Kako god da je, 10 puta je bezbednije od obicnog magistralnog puta koji je bio do sad… Ko sleti sa ovog puta sleteo bi i sa magistrale, ne projektuju se putevi da udovolje svakom ludaku koji sedne za volan.
 
Mislim da nisi razumeo, nije autoput da ima zaustavnu traku vec brza saobracajnica do 100kmh, samo dve trake po smeru. Kako god da je, 10 puta je bezbednije od obicnog magistralnog puta koji je bio do sad… Ko sleti sa ovog puta sleteo bi i sa magistrale, ne projektuju se putevi da udovolje svakom ludaku koji sedne za volan.

Šta nisam razumeo? Ovo na snimku je brzi put DEx12 Krajova - Pitešt, nije autoput. Nema zaustavnu traku već proširenu bankinu, pogledaj malo bolje. Ovo što mi pravimo sa kružnim tokovima i ograničenjima 80 km/h u normalnim zemljama se zove dual-carriageway, a ne express-way.
 
Šta nisam razumeo? Ovo na snimku je brzi put DEx12 Krajova - Pitešt, nije autoput. Nema zaustavnu traku već proširenu bankinu, pogledaj malo bolje. Ovo što mi pravimo sa kružnim tokovima i ograničenjima 80 km/h u normalnim zemljama se zove dual-carriageway, a ne express-way.

Ne znam kako da ti objasnim ali mislim da si se zbunio. Ovo sto si postavio je u Rumuniji, i tako nesto nije ni predvidjeno za izgradnju na Dunavskon Koridoru, niti postoji u Srbiji. Pogledaj projekte Iverak - Lajkovac i brzi put do Loznice kao referencu. Brzine su izmedju 80 i 100km na sat.
 
Ne znam kako da ti objasnim ali mislim da si se zbunio. Ovo sto si postavio je u Rumuniji, i tako nesto nije ni predvidjeno za izgradnju na Dunavskon Koridoru, niti postoji u Srbiji. Pogledaj projekte Iverak - Lajkovac i brzi put do Loznice kao referencu. Brzine su izmedju 80 i 100km na sat.

Nisam se ja zbunio. Znam da nije predviđeno. To i kritikujem. Kod nas je predviđeno nešto što bliže udvojenoj magistrali (dual-carriagway) nego brzom putu (expressway). Dao sam primer iz Rumunije da pokažem šta je u stvari brzi put. Ako je 2025. godine put 2+2 sa ograničenjem od 80 km/h i kružnim tokovima brzi put, onda nešto nije u redu. Naročito ako je put koji građen pre 50 godina imao petlju, a sad od te petlje su na brzom putu napravili kružni tok. Red je da u 2025. predvide modernija i bezbednija rešenja, a ne da gledaju kako što jeftinije da nešto naprave jer ionako će to što su uštedeli završiti u njihovim džepovima, a ne u državnom proračunu.
 
Vrh