Šta je novo?

Brankov most

159057143_4317637101625889_2505264696780806572_n.jpg

https://www.facebook.com/crnobeli.beogr ... 098292556/
 
STANARI U PILONU BRANKOVOG MOSTA: Španska kuća vraćena vlasnicima, nađeno mesto za Dom arhitekture
IAKO je prvobitno planiran kao dom arhitekture, oronuli jednospratni objekat u Karađorđevoj ulici poznat kao Španska kuća restitucijom je vraćen starim vlasnicima.
Grad je pronašao novi prostor koji će služiti kao buduće okupljalište urbanista, a u tu svrhu biće adaptiran pilon Brankovog mosta u Karađorđevoj ulici, saznaju "Novosti".
https://www.novosti.rs/beograd/vesti/99 ... rhitekture
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829160#p829160:1xcx9kwq je napisao(la):
sergio-m » Sat Mar 06, 2021 7:17 pm[/url]":1xcx9kwq]jedna historijsko-komparativna ;)

upload photos


Slika dokazuje svu neprirodnost ovog mosta, koji nikad nije trebao da bude izgradnjen na tom mestu.
 
Brankov most na lošem mestu, Stari savski most na lošem mestu, Gazela na lošem mestu, Most na Adi na lošem mestu...
Jedino što nije probano je da se stavi Sava u neku cevku i da se iznad sve lepo izbetonira i postave nove saobraćajnice. Mada ni onda ne bi neki bili zadovoljni.
 
Није проблем у мостовима већ у уличној мрежи Старог града и Савског венца, тј. целог града са десне стране Саве где су главни правци од трга ка југоистоку. Град се развијао од реке а не ка њој. Једина два места где је тад могао друмски мост да се изгради су изабрана Бранкова и предлагана Париска. Да је изабрана Париска онда би данас имали велики саобраћај у најстрожем центру. Ту би једино добро дошао трамвајски мост.
 
Zapravo Brankov most i terazijski tunel su genijalni mada stoji da nikada nije napravljen neki bulevar koji bi išao pravo ili na Palilulu ili Dorćol.
 
Теразијски тунел има само ману што није урађен дуже за пола километра па да излази на раскрсницу Џорџа Вашингтона и Деспота Стефана, да се заобиђе уско грло.
 
Brankov Most je zapravo na gelijalnom mestu jer se naslanja na greben i nema penjanja na most sa starogradske strane, i da je ka Kalemegdanu i da je uzvodno bilo bi potrebno penjanje na most ili mnogo duži vijadukt koji bi ga spojio sa grebenom.
 
Nije problem most već broj pristupnih traka i broj "izlaznih" traka. Ta dva broja moraju biti skoro isti, a mi sa NBG imamo 6 traka koje se ulivaju na most. Aj realno imamo 3 trake (jer imamo semafore), ali čim imamo suženje u Brankovoj nastaje problem. U drugom smeru (ka NBG) gužvi nema jer se saobraćaj razdvaja na široke bulevare (Mihaila Pupina i Nikole Tesle)
 
Али просто у том делу града и уопште у целом граду са те стране реке нема улица велике ширине које се простиру ка реци. Проблем је и то што фале три моста преко Саве, тј. два нова (у продужетку булевара Зорана Ђинђића, и у продужетку булевара Милутина Миланковића ка булевару Кнеза Александра Карађорђевића са друге стране) и проширење старог Савког моста. Онда би смо имали шест паралелних булевара на НБГ (Теслин, Пупинов, Ђинђићев, Чарнојевићев, Миланковићев и Хероја са Кошара) који имају наставак преко реке (Бранкова, Карађорђева-Немањина, Вилсонов булевар-Савска-Немањина/Војводе Мишића, булевар Франше д’Епереа, булевар Кнеза Александра Карађорђевића, Булевар Патријарха Павла/Радничка).
Нажалост, од моста у продужетку Ђинђићевог булевара нема ништа због позиције куле у БнВ (мада ја верујем да би мост могао да се направи), а мост паралелан са новим железничким више није у плановима а допринео би доста за растерећење правца НБГ-Вождовац, самим тим Газеле, Мостара и Аутокоманде.
 
Мене занима када они планирају да реконструишу овај мост,односно тротоар у смеру ка НБГ,а и коловоз који релативно брзо пропадне након замене асфалта.Могли би најпре барем да скину оне одвратне жврљотине на мосту.
 
To nije ni u planovima za ovu i sledeću godinu, koliko znam, što je sramota.

I onu drugu stranu su polovično odradili tj. nisu i pristupne delove trotoara već samo deo između onih starih pilona na obe strane, što je jedva polovina ukupne dužine trotoara.
 
Da li u nekom momentu u buducnosti mozemo ocekivati rekonstrukciju mosta u svom izbornom obliku sa pilonima? Da li uopste postoje takvi planovi?
 
Ne postoji plan ni najava da se srede trotoari, a priča o pilonima postoji samo po forumima.

Inače, od kada su uradili deo trotoara na uzvodnoj strani nisam išao biciklom stranom gde je lift. Pre neki dan sam to uradio i zaista je užasno.
 
Brankov most i Most na Adi u bojama turske zastave

Povodom Dana demokratije i nacionalnog jedinstva Turske, Brankov most i Most na Adi večeras će biti osvetljeni u bojama turske zastave, saopšteno je iz JKP „Javno osvetljenje”.

Na inicijativu Ambasade Republike Turske u Srbiji, Grad Beograd obeležava 15. juli kao Dan demokratije i nacionalnog jedinstva Turske. Na današnji dan, 2016. godine, organizovan je vojni puč širom Turske, kao pokušaj državnog udara i destabilizacije vlasti. U znak sećanja na taj događaj, koji turski narod s ponosom ističe kao važan u nastojanju da sačuva demokratiju, u bojama turske zastave biće kolorizovani Brankov most i Most na Adi, za šta će se postarati ekipe JKP „Javno osvetljenje”, saopšteno je iz ovog javnog preduzeća.

brankov_most_rasveta.jpg


studio B

P.S.
:lol: :roll: :bash: :violina:
 
Туш испод Бранковог моста при свакој јачој киши.
 

Prilozi

  • Screenshot_20211025_084801.jpg
    Screenshot_20211025_084801.jpg
    569,5 KB · Pregleda: 1.561
Ти колотрази су настали пар месеци након што је асфалт пресвучен.Сад чекају да тај асфалт скроз пропадне,па да опет оперу паре мењајући хабајући слој по н-ти пут у последњих 20 година.Нажалост,нема никаквих планова ни најава за неку озбиљнију реконструкцију Бранковог моста.
 
Mислим да је једино решење за те колотраге да протерају трамвај преко Бранковог моста и на конто тога смање број аутобуса који иде преко њега.
 
Vrh