Šta je novo?

Brankov most

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543526#p543526:1dcg0o05 je napisao(la):
RioBL » 08 Jun 2018 09:43 pm[/url]":1dcg0o05]Za koga je ovo prosirenje radjeno?

Zabolela me je glava nakon sto sam ovo procitao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543533#p543533:y1hsa516 je napisao(la):
tzoran1 » June 8th, 2018, 10:57 pm[/url]":y1hsa516]Opusteno.. pet godina navike je cudna stvar. Bice i pesaka vise, dok ljudi provale da je staza u funkciji. A 30+ c i nije za setnju po mostu.
Kol'ko u ponedeljak možemo da očekujemo drastično povećanje broja pešaka i obaranje teze kako 30+°C nije ja prelazak preko mosta. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543526#p543526:1gjas55j je napisao(la):
RioBL » 08 Jun 2018 09:43 pm[/url]":1gjas55j]Mislim da je manje bitno da li je podloga ko staklo il ko plaza na Adi, kad je u toku ove voznje od preko 3 minute na novom, prosirenom prelazu, covjek s kamerom sreo 1 biciklistu i 3 pjesaka. Za koga je ovo prosirenje radjeno?
Za tebe. Imaš li ti granice?
 
Mislim da ništa nije prošireno. Prilaz koji nije renoviran je širi od prilaza na drugoj strani tako da je iz nekog nama nepoznatog razloga uzvodni trotoar širi oduvek.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543568#p543568:39i4lv93 je napisao(la):
vucko » Sat Jun 09, 2018 12:00 am[/url]":39i4lv93]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543526#p543526:39i4lv93 je napisao(la):
RioBL » 08 Jun 2018 09:43 pm[/url]":39i4lv93]Mislim da je manje bitno da li je podloga ko staklo il ko plaza na Adi, kad je u toku ove voznje od preko 3 minute na novom, prosirenom prelazu, covjek s kamerom sreo 1 biciklistu i 3 pjesaka. Za koga je ovo prosirenje radjeno?
Za tebe. Imaš li ti granice?

Vucko, ja se stvarno izvinjavam ako izazivam negativne emocije. Vidim da je Igor editovao post i vjerovatno sam te isprovocirao pa si napisao nesto "zlocasto". Meni stvarno nije namjera da provociram ili izazivam glavobolje kako neko rece. Jednostavno mi je namjera da iznesem svoje zapazanje o broju pjesaka na mostu jer mislim da je to vrlo vazno pitanje. Sigurno vaznije od pitanja da li je staza hrapava ili glatka. Zato, ne se ljutiti i samo opusteno. Ocekivao sam negativne reakcije na svoj post ali sam se istovremeno i nadao da ce neko napisati "ne Rio grijesis, most je pun pjesaka, samo u trenutku snimanja je bilo malo ljudi". Ali dobro. Bice bolje, naravno.

Ja znam da je ova strana mosta dugo bila zatvorena za pjesake i svi smo htjeli da se sto prije obnovi i otvori. Ko ne bi. Ali, ako ova rekonstrkucija i ponovno otvaranje nije donijelo zeljene rezultate, da li se nesto drugo moglo uciniti? (Vjerovatno je neko na forumu u ovom trenutku pomislio, "da mogli bi tebe banovati s foruma" ali to na zalost nece uticati na Brankov most.)

I jos jedno zapazanje. (na zalost nekih). Kad sam prije dvije godine bio u BG vise puta sam pjeske prelazio most izmedju promenade i soping centra na uscu. Nekoliko ljudi me je pitalo "zasto nisam uzeo autobus". Cini mi se da se u BG, pjesacenju preko brankovog most ne pridaje velik znacaj. Radije ce se koristiti autobus, sto mi je i razumljivo jer izmedju Usca i Promenade ima 1km a GSP omogucava cest prevoz na toj liniji i to izgleda bez potrebe da se placa karta (koliko cujem ljudi se svercuju u busu).

Moguce je da bi promjene u Savskom Amfiteatru (BNV) kao i na suprotnoj obali (Park Usce, MSU, Sajmiste) mogle donijeti pozitivne promjene u koriscenju mosta u pjesacke svrhe.

P.S.
Sta je u ponedeljak?
 
Dosta ljudi pešači preko mosta.

Poenta je da renovirana strana skoro nikome nije usput.

Biciklisti koji idu na posao u 95% slučajeva idu u Pop Lukinu.
 
Vjerujem da je Dule u pravu ali ima tu jos stvari.

Vjerujem i da ce mi moje kolege forumasi dozvoliti bez imalo ljutnje jednu analizu - poredjenje. Poredjenje brankovog mosta i jednog "pravog mosta" u jednom "pravom gradu". Ne, nije zeleni most u banjaluci vec Westminster Bridge u Londonu.

Westminster...

Pogledajte prilog 3

Brankov...

Pogledajte prilog 2

Dakle, Temza i Sava su priblizno iste sirine. I tu prestaje svaka dalje slicnost :(

Pjesaku u Londonu je potrebno da predje s jedne na drugu obalu tek malo vise od sirine rijeke, oko 280 metara, dok je u Beogradu potrebno da predje 2.5 puta vecu udaljenost nego sto je sirina rijeke. Oko 650m. Pri tome beogradjani (i jedan banjalucanin) moraju da predju i 3 prometne ulice samo da bi preko mosta dosli s jedne na drugu obalu. Zar moze da bude cudno sto nema pjesaka?

Druga stvar, lako uocljiva na gornjim slikama, je izgradjenost i sadrzaj prostora uz rijeku.
Pored toga sto London ima Vestminstersku palatu, Big Ben, Akvarijum, glavno setaliste sa izlazom direktno na most, vrlo vazno je i to sto ima jednu metro stanicu sa 3 linije metroa odmah uz most a sa druge strane, jednu od najvecih zeljeznickih stanica u Evropi. London Vaterloo. Sadrzaji uz obalu (Big Ben, Vestminster, Akvarium) privlace ljude a dobra saobracajna infrastruktura (metro, zeljeznicka stanica, rijecno pristaniste) im omogucava da to iskoriste. I Beograd ima autobuski i zeljeznicku stanicu relativno blizu ali odlucili su da je pametno da se to zatvori. :roll:

I treca stvar, koja mozda nije uocljiva na slici iz Londona je ova...

Pogledajte prilog 1

Uvecan segment saobracajne povrsine na Westminsterskom mostu.

Dakle, povrsina koja je vjerovatno malo uza od one na Brankovom mostu, ima 4 saobracajne trake ali znatno sire trotoare. Samo na ovom uvecanom segmentu vidljivo je stotinjak pjesaka!

Treba li Brankov most da se mjenja na nacin da bude slicniji Westminsterskom? Vjerujem da treba.
Kako?
- mjenjanjem prostora uz rijeku (izgradnja sadrzaja)
- razvojem javnog gradskog saobracaja u tom dijelu grada (metro, zeljeznica, rjecni saobracaj)
- skracivanjem pjesackih koridora na mostu na sto manju razdaljinu

 
Ne razumem baš šta hoćeš da kažeš. Da nije trebalo renovirati trotoar?

Srbi ne šetaju, ne kreću se, ne voze bicikl, ne koriste parkove. To je ono što svako ko izađe sa Balkana među prvim stvarima primeti. To su reke biciklista i trkača u svakom trenutku svuda. To su gomile ljudi koji sede na travi i pričaju.

Neće to promeniti renoviran trotoar na Brankovom mostu.
 
London I Beograd uopšte ne mogu da se porede pa je i onda ovo poređenje dva mosta potpuno glupo.
Ne možeš imati isto ljudi i sadržaja na oba mosta kada je Novi Beograd građen pre 60 godina na močvari, po nekom drugom uređenju grada i najbliži objekat reci je na 500m, a London ima potpuno drugačiju istoriju i gradsku matricu.
 
Treba uzeti u obzir i klimatske uslove, u Beogradu u letnjem periodu, a sad taj period zahvata i maj, zbog jakog sunčevog zračenja, je u intervalu od 9 do 18h neprijatno šetati na otvorenom. Jedino gde šetnja nije iscrpljujuća je u hladovini drvoreda, parkova i uskih ulica.

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543601#p543601:3f12sgbl je napisao(la):
astrodule » Sat Jun 09, 2018 9:26 am[/url]":3f12sgbl]Ne razumem baš šta hoćeš da kažeš. Da nije trebalo renovirati trotoar?

Ma ne Dule, daleko od toga. Pozdravljam prosirenje i otvaranje staze na mostu, ali i ukazujem i na druge probleme koji su prepreka za bolju iskoristenosti mosta i za pjesake i za bicikliste. Takodje sam naveo i nekoliko stvari koje bi po mom misljenju pomogle i unapredile i pjesacenje i bicikliranje, pravcem na mostu.

Slazem se, renoviran trotoar je tek kap u moru onog sto treba uciniti da se stanje popravi.

Biciklistkinja":3f12sgbl je napisao(la):
London I Beograd uopšte ne mogu da se porede pa je i onda ovo poređenje dva mosta potpuno glupo.

Slazem se da se London i Beograd ne mogu porediti ali moze i treba da se vidi kako bi Brankov most mogao (ili trebao) da izgleda u. Nema objektivnog razloga da se ne ide planski na poboljsanje uslova pjesacenja i bicikliranja. A onda, ako se planira, treba vidjeti gdje su problemi i sta moze da se ucini da se oni prevazidju.

roland":3f12sgbl je napisao(la):
Treba uzeti u obzir i klimatske uslove, u Beogradu u letnjem periodu, a sad taj period zahvata i maj, zbog jakog sunčevog zračenja, je u intervalu od 9 do 18h neprijatno šetati na otvorenom. Jedino gde šetnja nije iscrpljujuća je u hladovini drvoreda, parkova i uskih ulica.
Sent from my FRD-L09 using Tapatalk

Da, to moze biti problem sa pjesacenjem preko mosta ali moze se i tom problemu stati u kraj. Recimo, skracivanjem staze a samim tim i vremena boravka na suncu, ili instaliranjem neke vrste zastite od sunca.
 
Skratim stazu i na pola mosta napravim skakaonicu , taman da se lakše rashladimo u ove tropske dane. :)
 
Moze i tako. A moze i da se naprave stepenice na promenadi koje bi pjesaku skratile vrijeme kretanja a ne da se mora ici u suprotnom smjeru prema Karadjordjevoj ulici do sadasnjih stepenica.
 
Strasno je to koliko se mora ici tragedija stvarno opsta
Kao preko zelenog mosta preko vrbasa
 
Preko zelenog mosta u Banjaluci je dnevno prelazilo vise pjesaka nego preko Brankovog. A Banjaluka ima 200 hiljada stanovnika a Beograd preko milion. Pa ti vidi sta je tragedija.
 
Београд се развио као насеље са обе стране Саве тек последњих 50 годона. И даље су садржаји који привлаче пешаке и између којих би се могли кретати поприлично удаљени за лагодну шетњу. Са низводне стране је гужва пошто су са те стране моста на НБГ атрактивни садржаји - ТЦ Ушће, парк, сплавови, са узводне ту су неугледно Старо сајмиште целом дужином до пумпе. Са друге стране реке је не баш пријатна за шетњу Бранкова улица, а испод ноћу активнија Карађорђева. Приобалне шеталиште је лошије повезабо због пруге и непостојања пешачких стаза до Карађорђеве. Но то ће се променити са укидањем пруге и уређењем приоваља у појасу до улице низводно од моста.
Но верујем да ће се полако с временом повећати и број пешака и број бициклиста на узводниј страни временом.
 
Meni se čini da ovo nije završeno. Potrebna je hidroizolacija i bitumen sa kamenčićima. Ovi premazi su samo mazanje očiju. Ovaj premaz ima da ode kada so počne da ga jede na zimu. Jasno se i vidi zub na kraju gde su prelazi da je staza niža. Naravno da sada preko leta nema opasnosti ali ako ovako ostane i zimi biće problema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543800#p543800:1jq0xo0s je napisao(la):
direktor » 10 Jun 2018 11:10 am[/url]":1jq0xo0s]Nema potrebe za bitumen kamencicima odvratan je

Jest odvratan i meni, možda neka zamena. Mene samo brine ako nije tako projektovano pa preinačeno. Ne vidim kroz ogradu ali izgleda da imamo jedan rub na gore za visinu tok sloja. Ako je tako onda će i voda da se zadržava na mostu. Oću da kažem ako je neko projektovao za taj sloj pa onda on nije ugrađen onda su napravili plitko koritance na kojioj će voda da se zadržava sem ako nema odvod.
 
Mислим да је урађена прво хидроизолација, сећам се када сам пролазио да су прво наносили црну масу.
 
Taj finalni premaz,bolje reći namaz,neće dugo stajati tamo.Ako već na metalnu kolovoznu konstrukciju ide asfalt,onda je taj isti asfalt ,trebao da bude završni sloj trotoara.
 
Zasto si tako ubjedjen u to proizvodjac je dao garanciju 10 godina i ako je ranije bio asfalt ne znaci da mora biti opet I kolovoz i trotar ne moraju biti isti
 
Vrh