Šta je novo?

Brankov most

20180511_132854.jpg



Mogli su je podignuti ljepse i elegantnije tako sto bi staru ogradu podigli sa donje strane do potrebne visine


20180511_133115.jpg
 
Sviđa mi se što su postavili zastavice zemalja iz kojih dolaze F4 klubovi (Litvanija, Španija, Turska, Rusiija), uz poneku zastavu domaćina. To je baš zanimljiv i lep detalj.

Pogledajte prilog 1

Takođe evo jedne slike gde se vidi farbanje nove plave ograde, kao i bele barijere koja razdvaja kolovozne i pešačke trake:

 
I ja sam se nadao da plave vise nece biti. Cak nisam siguran da je i bela idealna za most. Vise bi mu pala neka tamnija boja koja bi mu dala stariji izgled a time i ukopljenost sa starim gradom.
 
Да ли ће да фарбају испод ове конзоле које су спајали које се виде на бочним доњим деловима?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539358#p539358:3r2r6gzc je napisao(la):
astrodule » 21 May 2018 08:56 am[/url]":3r2r6gzc]Sinoć su se navijači sa F4 vraćali nezavršenom stranom mosta. Šta oni znaju da li je gotovo.

2 u 1:
Test opterećenja i test inteligencije.
 
Ove trake i nisu bile baš toliko uske, jesu ovo fiće, ali ne izgleda mi pretesno. Seća li se neko od starijih forumaša mosta pre proširenja? Mislim da širenjem nije mnogo dobijeno, ali je dosta izgubljeno. Trebalo je praviti novi veliki most na mestu Starog savskog i spajati ga sa Pupinovim bulevarom kako je i planirano, a Brankov ostaviti kakav jeste pre svega za vezu sa Zemunom.
 
Kako nije dobijeno, po jedna saobracajna traka plus siri razdelni deo izmedju dve konstrukcije cime je povecana bezbednost.
 
Proširenje (dodavanje nove konstrukcije sa tri trake) iz 1970-tih je tada imalo smisla.
Niko tada nje računao sa kataklizmom iz 1991., građanskim ratom, raspadom zemlje, smanjenjem države, sankcijama, umrtljivanjem svake privredne delatnosti pa tako i razvoja Beograda - glavnog grada Jugoslavije.
Računalo se da će se grad razvijati, da će dobijati novu infrastrukturu.
Beograđani su u razvoju infrastrukture izgubili 10 i više godina zbog ratova, a posle toga, kada se sve "resetovalo", lutalo se u izborima koncepta.
Metro i dalje nemamo, da možemo da se krećemo po gradu ne oslanjajući se na sopstvene automobile ili na GSP.

Tako da, ništa oni loše nisu radili sa dogradnjim Brankovog, nego je posle toga zatajilo zbog "više sile".

U međuvremenu "neki ste išli da ratujete, a neki smo se vratili", neko se obogatio, a nekome je majka zakukala.
Tragikomično je da se sada zastave bivših republika na istoj ovo trasi vijore priikom državnih poseta kao strane zastave, a ranije su bile samo dekoracija, kao na ovoj fotografiji.
 
Slazem se Vox sa tobom. Prosirenjem smo samo nagurali vise saobracaja u centar umesto da se razvijao pravac kod tramvajskog mosta.

I sada se zalazem da se izbaci po traka na Brankovom i da se da vise prostora pesacima i biciklistima na mostu.
 
Kada kažem da se na kraju krajeva tim proširenjem više izgubilo nego dobilo, imam u vidu upravo to preterano guranje saobraćaja u centar grada. Ono, dobili smo most profila autoputa trasiran pravo u staro jezgro koje taj obim saobraćaja ne može da izdrži. Jeste most dobio po traku, povećana bezbednost itd, ali u konačnom zbiru-više štete nego koristi. Naravno, govorim laički. Kao da su išli linijom manjeg otpora i proširivali Brankov most, umesto da prave veliki i novi na mestu SSM. Mada, ovo je sada naknadno pametovanje..
 
Nema tu "naknadne pameti".
Tada se računalo na metro u perspektivi, pre ili kasnije. Trend je bio razvoj i izgradnja, mislilo se da će tako biti za stalno. A i zašto se ne bi tako mislilo, ko bi želeo da razbuca dobru "šemu"?
Nije se ostvarilo, imali smo "preča posla".

Uostalom, i danas imamo 2+2 za nas "civile", u međuvremenu su odvojene dve žute trake samo za autobuse i TAXI.
 
U kultnom filmu NACIONALNA KLASA, koji je sniman u proleće i leto 1978. godine, vide se radovi na proširenju Brankovog mosta. :)
 
Po meni, to proširenje nije imalo smisla. Da je Brankova kao Kneza Miloša pa hajde, ali ta ulica nema kapacitet za toliki saobraćaj i potpuno je uništena. Na kraju-ako se već sigurno računalo na metro, čemu onda proširenje mosta za drumski saobraćaj? Bolje da su ga ostavili kakav jeste, s obzirom na kapacitet ulica u starom delu-bio je optimalan takav kakav je. A lepo praviti novi most na mestu SSM.
 
Tadasnje vlasti su se igrali "amerikanijade" kako rece Jovin da su njegov projekat mostarske petlje nazvali sto je u prevodu grad podredjen automobilima.
 
У та времена у центру града и на Палилули се налазило брдо предузећа. Људи су путовали преко Бранковог са НБГ на посао. Данас имамо обрнуту ситуацију, где се слива море људи са Звездаре, Вождовца и Чукарице пут НБГ где је сада већина компанија.
 
Момци, подсећам вас да се на узводној страни Бранковог моста налази жута трака, која се поштује, уједно и омогућава да се са леве на десну обалу Саве током солидног дела дана брже стигне јавним превозом него колима.

Зато вас и молим да се манете својих утопија о сужавању моста - где ли се у Србији заразисте толиким политички коректним евролевичарењем? - и слично, бар док и Нови Београд и Земун не добију метро. Дакле, на извесно време, да не кажем на многаја љета.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539499#p539499:vdaag3zz je napisao(la):
Vox91 » 21 May 2018 11:14 pm[/url]":vdaag3zz]... Da je Brankova kao Kneza Miloša pa hajde, ali ta ulica nema kapacitet za toliki saobraćaj i potpuno je uništena. Na kraju-ako se već sigurno računalo na metro, čemu onda proširenje mosta za drumski saobraćaj? ...

Čemu? Računali će se povećati protok i ubrzati saobraćaj, a da bi se to stabilizovalo sa početkom rada metroa.
Nisu računali da će Beograd zauvek živeti bez metroa i da će glavnina saobraćaja ostati na ovom mostu.
To je valjda očigledno.
 
Pre bih rekao da su na pragu osamdesetih odlično znali kakvo je ekonomsko stanje zemlje i da od izgradnje metroa u doglednoj budućnosti neće biti ništa, a naročito što su ogromna sredstva trošena na pravljenje novog železničkog čvora. Zato su išli linijom manjeg otpora i u skladu sa preovladjujućim automobilskim konceptom proširili Brankov most. To je bila greška i guranjem 6 traka u staro jezgro napravljen je saobraćajni pakao od Brankove, Z. venca, tunela, Dečanske, krkljanac kod Doma omladine, haos od Bulevara despota Stefana. Sav taj saobraćaj, pogotovu "tranzitni" iz Banata, nije imao šta da traži u tim uskim ulicama i trebalo ga je gradnjom velikog mosta na mestu SSM odvući dalje od starog gradskog jezgra. Da se krajem sedamdesetih nisu petljali sa Brankovim mostom, mogli su lepo napraviti taj novi sa 6 traka na mestu SSM i u skladu sa planovima povezati ga na Pupinov, tj. Lenjinov bulevar, a zatim polako napraviti i tunel od Karadjordjeve do Pančevca i tako spasiti centar grada od saobraćajnog krkljanca i tranzita. Brankov most bi sa četiri trake onda bio samo veza starog grada, Teslinog bulevara i Zemuna, bez ikakvih "tranzitnih" ambicija. Velika je greška što taj plan iz sedamdesetih nije sproveden.
 
Vox, niko nije "gurao 6 traka u staro gradsko jezgro". Dve trake su išle ka gradu i dodataje još jedna pa su u smeru išle tri, a ne šest (jedno odvajanje je išlo ka Jug Bogdanovoj, Zelenom vencu, Gavrila Principa, Karđorđevoj) a jedno je išlo u Pop Lukinu (danas zatvoreno, a ranije se obilato koristilo).
Dodata je i treća traka za saobraćaj koji se "izvlači" prema Novom Beogradu.
Proširenje mosta nije planirano "na pragu osamdesetih", već ranije. 1979. godine su završeni radovi.

Polako. Ne mogu se tek tako izvlačiti zaključci samo na osnovu dve-tri izvojene slike stanja pre i posle 40 godina.
 
Просто је центар града пре био привредно неупоредиво живљи. Данашњи проблем у саобрћају је последица стихијског ширења града на истоку, набијања квадрата по Звездари и Врачару без развоја јачих саобраћајница у истим општинама које би примиле сав тај саобраћај.
 
Е, Дошљак, добро размишљаш. Колапс београдских мостова уследио је око 2005, пошто је отворен већи број пословних зграда на левој обали Саве. Са друге стране, две трећине грађана Београда је остало да живи - на десној обали...

Закључак: градња пословног простора у старом граду и стамбеног простора на Новом Београду јесу урбанистички пожељне инвестиције. Обратно - не. Али, то је проста формална логика, а код нас, кад дође до формулације неке политике, па и урбанистичке, преовлађују одстуство логике, или чудне дијалектичке форме мишљења.

Иначе, према казивањима старијих, Бранков мост са четири траке био је велики саобраћајни проблем још пре око пола века. Колоне су биле подугачке. Зато су га и ширили.
 
Vrh