Šta je novo?

Brankov most

HVALA!

I koliko bi bilo teško konzole zameniti nekim dužim i time dobiti malo širu pešačko / bici stazu sa obe strane?Ž

Kapiram da sada postoje lakši materijali koji ne bi mnogo uticali na statiku mosta kada bi se te konzole produžile.
 
Прилично тешко. Није проблем у самим конзолама него у челичној конструкцији и анкер плочама на које се конзола качи а који су димензионисани за одређено оптерећење са одређеним коефицијентом сигурности који се не би смео смањивати. А сваки цантиметар већа конзола значи скоро па експоненцијалан раст момента силе, односно оптерећења које конструкција трпи.

Исто тако, није могуће израдити те конзоле од другог, лакшег материјала осим ако нећемо да нас коштају као крило неког савременог авиона које се прави од угљеничних влакана и осталих хајтек композитних материјала. Још мање је могуће тако нешто накачити на стару, конвенционалну челичну конструкцију овог моста.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481668#p481668:i7f9j1kj je napisao(la):
Delija » 30 Sep 2017 05:43 pm[/url]":i7f9j1kj]Прилично тешко. Није проблем у самим конзолама него у челичној конструкцији и анкер плочама на које се конзола качи а који су димензионисани за одређено оптерећење са одређеним коефицијентом сигурности који се не би смео смањивати. А сваки цантиметар већа конзола значи скоро па експоненцијалан раст момента силе, односно оптерећења које конструкција трпи.

Исто тако, није могуће израдити те конзоле од другог, лакшег материјала осим ако нећемо да нас коштају као крило неког савременог авиона које се прави од угљеничних влакана и осталих хајтек композитних материјала. Још мање је могуће тако нешто накачити на стару, конвенционалну челичну конструкцију овог моста.

Tacno, ali mogli su da zamene sve konzole sa nekim sirim sto bi omogucilo da se prosiri pesacka staza.
 
Bila je negde informacija pre početka rekonstrukcije staze da će se nova staza raditi od čelične rešetkaste konstrukcije kao što su urađene jedne stepenice na Mostu na Adi. Ta konstrukcija je dosta lakša i lakša za održavanje od stare konstrukcije. Ona bi verovatno i mogla da se proširi i da ne utiče bitno na statiku mosta. Mada proširenje re staze ništa ne bi značilo jer je ona dosta manje opterećena kretanjem od nizvodne strane koja je i uža. Nizvodna strana će prosto uvek biti opterećenija jer se sa nje nalazi Ušće, park na Ušću, biciklistički lift i centar grada, tj. Knez.

Važna stvar je da se dosta ljudi plaši visine i da im neće biti baš prijatno da hodaju iznad Save tako da bi bilo neophodno da se ispod rešetke postavi neki netransparentan materijal.
 
BIlo bi strava da ga ofarbaju i postave belo osvetljenje, ono žuto je očajno

Kada biste menjali boje Brankovog mosta, koje bi imale najbolji efekat?

Meni npr. plave ograde gadne, ali eto ne znam.
 
Rešetka je jako jezivo rešenje za prelazak preko reke jer se vidi sve ispod, plus ako ti nešto ispadne možeš da se pozdraviš sa time (sitne stvari, npr ključ) Ljubičevski most ima takvu pešačku stazu i znam dosta ljudi koji tuda ne idu pešice :) Sa druge strane pitanje je i da li je lakše jer rešetka ima neku debljinu a glavni problem šire staze je poluga koju pravi konstrukcija na nosače (pripoje). E sad, lepa stana je to što zimi neće sneg da se zadržava i neće biti kišnice :D Ali će zato kisnuti glavni nosač/greda.
Što se boje tiče beli most sa nekim bež ili sivim il itamno sivim elementima i laganom dekorativnom rasvetom bez trčećih svetala kao na adi
 
Brankov most u izgradnji
f8903c54c13fb88123c85072f44e4cf3.jpg


Gesendet von meinem SM-A510F mit Tapatalk
 
Beo most sa ljubicastom ogradom? Jer zeleni, skroz beli, narandzasti vec imamo, a plava je tako dosadna :kk:

 
Rešetka na pešačkoj stazi je mnogo lakša od punih segmenata i plus asfalt ili beton. Rešetka je super stvar ali ispod nje treba postaviti običan lim kako se ne bi videla reka ispod i sprečilo upadanje stvari u Savu, taj lim bi neznatno samo povećao masu mosta.

Po meni bi skroz beli most bio najlepši.
 
Trenutno se radi peskarenje povrsinskog lima koji nije odstranjen. Mozda bi uskoro mogli da pocnu i da grade?

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
A ja kad napišem na fb stranici beograda da je neophodno da se bolje servisiraju autobusi oni me prijave i obrišu mi profil :D bag** botovska. Na dobrom delu autobusa nisu ni svi šrafovi zategnuti kako treba a za to nije potrebna neka kinta! Mogao bi gsp barem da čuva jednog tegljača na mostu, da čuči tu za ovakve situacije budući da svaki put nastane potpuni kolaps kada se pokvari autobus
 
1955-56:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481764#p481764:26rhov0d je napisao(la):
milanche » 01 Oct 2017 10:14 am[/url]":26rhov0d]Brankov most u izgradnji
f8903c54c13fb88123c85072f44e4cf3.jpg

....

2017:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482660#p482660:26rhov0d je napisao(la):
Bulbulderac17 » 05 Oct 2017 01:25 am[/url]":26rhov0d]
....
2fa73bb774ab2d96177bfb840c48878d.jpg

...

Hvala Milanče i Bulbuderac.

Evo, lepo se može uočiti kako je ploča koja nosi pešačku stazu bila konstruisana iz različitih segmenata.
 
Koliko sam ja mogao da primetim u pitanju je neki deblji lim/ploča od metala. Završili su peskarenje i izgleda i osnovno farbanje onih ploča koje su ostale. A ista je osnova i za drumski saobraćaj, pa posle presvučena asfaltom, na nekim mestima fali asflat pa se vidi metal i probušena rupa kroz njega pa se može do nekle utvrditi i debljina lima. Istu podlogu imaju i gazela i Zarićev most.
 
Imao sam raspravu cak sa tri ekipe, svi moje godiste i stariji oko toga da : ja tvrdim da nizvodne stepenice sa nbg strane nisu postojale do pre jedno 10ak godina, svi me ubedjuju da jesu bile i jedne i druge, a ja se secam pre toga kad sam prelazio reku da me je uvek smaralo sto sa te strane nema stepenica, nego moram da prelazim na uzvodnu stranu (ka tram mostu), a i secam se kad su ih gradili od kamena fa sam se radovao sto ce estetski biti iste kao i ove uzvodne jel tako da sam u pravu?
 
dziggy, i ja sam prilično siguran da su te stepenice napravljene 2008. godine po uzoru na već postojeće s druge strane mosta. U pravu si, ranije nije moglo s nizvodne strane da se tu siđe do ušća.
 
Stepenice na NBG obali na nizvodnoj strani su podignute 2008. godine, što mu dođe pre početka "novije istorije" u kojoj se sve stvari dešavaju po prvi put.

Pratili smo to i na forumu, samo je Photobucket porogutao te slike.

April 2008

Pogledajte prilog 4

Inače, originalno stepenište

Pogledajte prilog 3

je srušeno kada je građena druga konstrukcija mosta, tamo 1970-tih.

Pogledajte prilog 2

Tada su na desnoj obali, u Karađorđevoj, iskoristili postojeće elemente pa su staro stepenište i stari stubovi prošireni i preuređeni u oblik koji imamo i danas. Dosta uspešno.


A što se tiče leve obale, kada je građen Brankov most na postojećim stubovima izgleda da nije obnovljeno to stepenište u predratnom obliku, sa pešačkom vezom ispod mosta




Pogledajte prilog 1

Jednostavo, drugačija konstrukcija i oblik Brankovog mosta su "pojeli" taj prostor....
 
Vrh