Šta je novo?

Brankov most

Да ли само ја имам осећај да је део моста некако пропао?
Од центра ка НБГД када силазите, тачно тамо где престаје жута линија ауто поскочи. Пре неки дан сам тек обратио пажњу на висинску разлику зидића који одваја тротоар и саобраћајну траку. На том месту је деформисан.
Ово се осећа пре када скрећете за Земун па сте у десној траци, у левој даље ка Хајату није изражено.
Као да је пао 10-15 сантиметара...
 
Nije most propao, postoji razlika nagiba na silaznoj rampi.
Najbolje se vidi na pešako bicklističkoj stazi. Pre nekoliko godina meni je tu pukla viljuška zadnjeg točka na biciklu.
 
Тешко ми је да разумем да је то пројектовано стање...
Да је нагиб без грешке, не би долазило до удара, већ би се осетио пад...
Срећом није једино место удара у граду, па се не нервирам много за тако поједина.
 
Kako da ne, tehničkih rupa tj pravnih praznina ima koliko hoćeš. Ovo što je Dušan napisao je kreativniji oblik protesta. Moglo bi da se ide na varijantu zagušenja saobraćaja da se doveze jedno deset starih automobila koji se pokvare u nizu baš tu i baš tada, kada i grupa građana okupljena oko rupe stoji i mirno protestvuje. Obavezno obaveštavanje medija koji bi se iznenada stvorili i propratili ceo hepening. Nužno zaustavljanje pokvarrenih vozila u žutoj traci, pokvareni hladnjaci, automobili koji su prokuvali itd. Ova vrlo kreativna ideja sa bacanjem lutke kao simbolikom mogućeg stradanja pešaka kod rupe, kao performans, mislim da bi sigurno dalo rezultat ako bi bilo propraćeno medijski.

Da ne budem ciničan (ili budem): da li bi mediji smeli i mogli da to da otprate jednom reportažom? Imaju li tu vrstu slobode u demokratskoj, pardon naprednoj Srbiji? Izvinjavam se što nisam odoleo.
 
Ej, pa u subotu se trči Maraton, između ostalog i preko mosta u oba smera.
Lepu sliku će da pošalju, pošto je kadar iz helikoptera maratonaca kako trče preko mosta jedan od lajt motiva.

Treba ponovo skrenuti pažnju, ali apelujem da se ne igrate sa lutkama koje vise i sl.
Reagovaće rečna i ostala policija, odgovaraćete za dizanje panike a lutku će da sklone pre nego što privuče pažnju.

Treba preplaviti internet sa fotografijama rupe sa napomenom koliko dugo to tako stoji.
 
A da pošaljemo slike uz obrazloženje redakcijama blica, 24 sata i ostaloj štampi?
 
Drugari, na temi Biciklističke staze oglasio sam akciju. Odnosi se i na čeinjenicu da je jedna pešačka staza BRankovog mosta zatvorena od avgusta prošle godine i radovi zbog kojih je zatvorena se NE MIČU, a takođe su 2011. obećali da će nastojati da obnove asfalt na trotoarima i NISU.

Primerak dopisa koji vas pozivam da predate:

11899_631870370226814_561130030310437594_n.png


Detaljnije ovde: viewtopic.php?p=276895#p276895
 
Ево тачке где је најуочљивије оно о чему сам писао. Прелаз се осећа на том месту целом ширином моста.
 
Borcanac, mislim da je tu spoj nasipa i prilazne konstrukcije ka mostu ispod koje su one zapustene i napustene garaze i poslovni prostor. Cini mi se da se slegao deo tog nasipa...

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Неспорно је да се ту налази спој. Као што је неспорно да је мост пропао. Ко Панчевац познаје...квалификован је за процене оштећења мостова :D
 
To je ovo mestu: češalj koji spaja vijadukt na betonskim stubovima i rampu na nasiutom terenu.
screenshot432_zps5e572a60.jpg

Kako strmiji pad ima nasip, može se reći ili da je došlo do naknadnog sleganja terena, ili da postoji greška u konstrukciji.
Ovo strana je pravljena 1970-tih.
Mislim da na strani ka gradu, koja je građena 1930-tih, nema ove promene nagiba (ali vredi proveriti).
Sam most (čelična greda koja pralazi preko Save) nema veze sa ovim defektom.
 
Ovaj deo se posebno primeti na pešačkom delu. Ja imam malo jači bajs pa preživim taj deo, ne znam kako bi se proveli ovi sa tankim biciklama, pogotovu u smeru od ušća ka zelenom vencu.
 
Mislim da bi mnogo bezopasnije bilo da se napravi neki veliki transparent, koji bi se okačio na mostu, ili da se uglave poruke u ogradu.

Takođe smatram da bi blokada mosta bila loša i da bi se samo izazvao bes.
 
Osim otvora koji zjapi u pešačkoj stazi, ovog pada kod češlja i očajnog stanja pešačke staze na nizvodnoj strani, vredi pomenuti da se već dzže vreme golim okom može videti pojava korozije na spojevima čeličnih ploča samog mosta.
Koliko je prošlo od poslednje rekonstrukcije? Ja se ne sećam da sam u skorije vreme video da se uopšte pomerala ona gondola za radove na mostu... redovno održavanje je izgleda precenjeno.
 
O tome govori i količina đubreta na onim pokretnim merdevinama kod lifta :)
 
Борчанац":bw487zrl je napisao(la):
Неспорно је да се ту налази спој. Као што је неспорно да је мост пропао. Ко Панчевац познаје...квалификован је за процене оштећења мостова :D

E moj Borcanac, a sta kod nas nije propalo? ;-)
Sreca pa je bar ovde na tvojoj slici u pitanju nasip koji je popustio, a ne prilazna konstrukcija, ali kad vidimo koliko su zainteresovani da poprave ostecenje na samom mostu pitanje je vremena kada cemo doci u situaciju da most postane nebezbedan za koriscenje... :-(

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Е мој Лаки, много тога није пропало. Па и тај ведар дух упркос свестраној пропасти и овај ентузијазам појединих суграђана...вечитих бораца :kk: :D

На жалост то не важи и за мостове. Овде се види пресек моста али не и делови гвожђа који кородирају и листају се, због сенке слабо видљиво. Али радосна поподневна гужва може да вам приушти тај увид :)
Све је то на врхунском нивоу наравно, поредећи са Панчевачким :)
 
BEOGRADSKE PRIČE
Brankov most i njegov duplikat
Zoran Nikolić | 09. maj 2014. 10:45 | Komentara: 0
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... v-duplikat

Obeležja prestonice: Kako je najpoznatija građevina iznad Save dobila blizanca. Iznad reke su spojene dve nezavisne konstrukcije

bgd-most-mala620x0.jpg

GRAĐEVINA koja predstavlja jedno od najpoznatijih obeležja glavnog grada - Brankov most, sačinjena je od dve celine. Beograđani svakodnevno prelaze na jednu savsku obalu - preko jednog mosta, a vraćaju se na drugu stranu, vozeći se preko - drugog.

Brankov most napravljen je na temeljima „Mosta kralja Aleksandra“ koji je postojao na ovom mestu od 1934. do 1941. godine, kada je srušen, na samom početku Drugog svetskog rata.

Od 1956. godine na nosačima ovog mosta podignut je „Most bratstva i jedinstva“, kako mu je bio prvobitni naziv, a svečano otvaranje upriličio je ondašnji komunistički rukovodilac Svetozar Vukmanović Tempo.

Narastanje grada i sve veći broj vozila pokazali su kako su kapaciteti „Mosta bratstva i jedinstva“ nedovoljni da podmire prohteve naprasno nabujalog grada, pa je bilo nužno da se starom mostu doda nova traka, i da mu se tako udvostruči protok.

Segmente izgradnje ovog mosta mnogi Beograđani pamte i kroz kadrove filma „Nacionalna klasa“ sa legendarnim Draganom Nikolićem, koji u ulozi Flojda jurca sa jedne na drugu stranu mosta na kojem građevinari upravo u tom trenutku dodaju novu traku.

Druga polovina građevine nezavisna je od one koja joj je prethodila, i na kraju su tri trake priljubljene uz onu, stariju konstrukciju, tako da je stvoren utisak da postoji jedna celina, a u stvari je čine dve konstrukcije.
bgd-most.jpg
 
Ma video sam to direktore, šta reći... ološ!

Nego, sinoć oko 22h prolazio sam mostom i događa se nešto što je postala maltene praksa od kada su zatvorili desnu stranu za pešake.

Pešaci kada dođu do sredine mosta tj. do dela koji je ograđen prelaze na put gde voze autobusi i automobili. Neko će nastradati na taj način, jel treba da bude žrtava da bi ovima sinulo da konačno popune tu rupu i otvore pešačku stazu na tom delu?
 
Nije mi jasno šta se to dešava na slici mosta (ostatak Aleksandrovog) koju je objavio direktor i gde se vidi neka omanja dizalica ili kran.
Izgleda nešto loše pošto Bivis onako reaguje. Nije valjda da hoće da sklone ove ostatke starog mosta. Kad su gradili Brankov most to su pametno ostavili ali su skinuli grb kraljevine koji se nalazio na onom praznom mestu ispod dva kamena luka koji su postavljeni jedan uz drugi. To skidanje grba je naravno glupost kao da mogu izbrisati činjenicu da je kraljevina postojala. Inače Brankov most se sasvim lepo uklopio u one kamene prilaze (sa obe strane) koji su ostali od strane starog mosta. Time je most postao i neka vrsta spomenika. Postoji opasnost da te delove oa kamena sa desne strane sklone radi dogradnje mosta za metro što bi potpuno upropastilo kompletan most.
 
Vrh