Šta je novo?

Blokovi 25 i 26

Mene ova slika zaista užavasav. Ne samo ludački predimenzionisane zgrade oko crkve, već i ovaj deo prema Areni.

Pored 4 solitera koja se vide (a svako ko peške prođe tuda može videti koliki je to prostor, i da li ima mesta za takve zgrade), na nekim renderima sam viđao i 7-spratnice na zelenoj površini oko same Arene. Ovaj deo grada nema nikave saobraćajne i prostorne kapacitete za takvo urbanističko silovanje, i biće svakako trajno unakažen ovakvim zahvatom, ako se ikada desi.
 
Mene ova slika zaista užavasav. Ne samo ludački predimenzionisane zgrade oko crkve, već i ovaj deo prema Areni.

Pored 4 solitera koja se vide (a svako ko peške prođe tuda može videti koliki je to prostor, i da li ima mesta za takve zgrade), na nekim renderima sam viđao i 7-spratnice na zelenoj površini oko same Arene. Ovaj deo grada nema nikave saobraćajne i prostorne kapacitete za takvo urbanističko silovanje, i biće svakako trajno unakažen ovakvim zahvatom, ako se ikada desi.
Taj deo grada bukvalno sa svake strane okruzen 2+2 i 3+3 ulicama, linijama gradskog prevoza sa zutim trakama i ima dva kruzna toka za ukljucenje na auto put. Ja stvarno ne znam koji to deo grada ima saobracajne kapacitete za ovo ako ovaj nema.
 
Taj deo grada bukvalno sa svake strane okruzen 2+2 i 3+3 ulicama, linijama gradskog prevoza sa zutim trakama i ima dva kruzna toka za ukljucenje na auto put. Ja stvarno ne znam koji to deo grada ima saobracajne kapacitete za ovo ako ovaj nema.
И уз то је, уз пешачење, на 42 минута од Новог Сада.
БАС ће бити на 15 минута хода. Ту је и нова линија за аеродром.
А планиран је и метро.
 
Ne, crkva je tu uvek bila planirana kao integralni deo urbanističkog rešenja bloka 26. Nije tu ništa sporno, samo što je SPC odmah krenula sa gradnjom objekta pa je tu i još ispala najviše fer od svih investitora jer nisu odugovlačili.

Pogledajte prilog 182156
Par stvarčica samo treba još napomenuti:

- Blok 26 je "poklonjen" Napredu i Energoprojektu kao kompenzacija što su u Slobino vreme pokušavali da završe radove na Areni iz sopstvenih sredstava.

- Deo bloka su zatim te kompanije ustupile SPC.

- Ova vizualizacija je pobednički rad sa arhitektonsko-urbanističkog konkursa (Dejan Miljković/Jovan Mitrović) iz vremena kad je Bogdanović bio gradonačelnik, što je pokazatelj da se taj deo NBG još u to vreme video kao jedan od prostora sa najvećim potencijalom.

- U odnosu na nagrađeno rešenje sa konkursa, gabariti svih zgrada su smanjeni, dok se od izgradnje objekata u Bloku 25 (odnosno na zelenim površinama oko Arene) odustalo. Mora se priznati, doduše, da su novoprojektovane zgrade mahom ružnjikave :D

- Dugo se tražio suinvestitor za taj prostor. Stevo, ti se verovatno sećaš da je izraelski CEE (sadašnji BIG-CEE) jedno vreme bio u igri.

- Za ovaj blok su Energoprojekt i Napred morali da plate konverziju, i mislim čak da jedna od retkih kompanija koja je platila tu naknadu pre no što je ukinuta.

- Ako neki prostor ima kapacitet da primi ovu količinu kvadrata, to je Blok 26. Ja razumem kada se bunimo jerbo se zgrade P+8 guraju u vračarske sokake, ali sasvim je normalno da ovakvi objekti niču na placevima okruženim 3+3 bulevarima i auto-putem.
 
Taj deo grada bukvalno sa svake strane okruzen 2+2 i 3+3 ulicama, linijama gradskog prevoza sa zutim trakama i ima dva kruzna toka za ukljucenje na auto put. Ja stvarno ne znam koji to deo grada ima saobracajne kapacitete za ovo ako ovaj nema.

Evo, ja živim baš tu.

I bez svih ovih novih zgrada, danas je praktično nemoguće naći mesto za parkiranje u periodu od 9:00 do 17:00... a često i van tog perioda.
Kada se bilo šta dešava u Areni, onda i 2 sata pre i posle i u toku dešavanja. Tada su vozila parkirana svuda sem po drveću, a policija toleriše parkiranje po svim zelenim površinama i sl... i često vozila ostaju zagrađena.
U oba bulevara su strašne gužve u špicevima, ne zbog širine tih bulevara, već zbog činjenice da se završavaju na mostovima u koje se uliva sav saobraćaj.
Metro neće proći tuda još mnogo godina, a prva linija metroa ima druge prioritete (Makiš, Beograd na vodi).
 
Evo, ja živim baš tu.

I bez svih ovih novih zgrada, danas je praktično nemoguće naći mesto za parkiranje u periodu od 9:00 do 17:00... a često i van tog perioda.
Kada se bilo šta dešava u Areni, onda i 2 sata pre i posle i u toku dešavanja. Tada su vozila parkirana svuda sem po drveću, a policija toleriše parkiranje po svim zelenim površinama i sl... i često vozila ostaju zagrađena.
U oba bulevara su strašne gužve u špicevima, ne zbog širine tih bulevara, već zbog činjenice da se završavaju na mostovima u koje se uliva sav saobraćaj.
Metro neće proći tuda još mnogo godina, a prva linija metroa ima druge prioritete (Makiš, Beograd na vodi).
I ja zivim bukvalno u Bloku 25, direkt preko puta Arene. Sad kad je zonirano ima mesta na pretek, pri tom se kapaciteti prosiruju. Logično je da kada se nešto dešava u Areni da ce biti guzva, to ove zgrade nista ne menjaju. U 95% vremena taj deo grada sada ima vise parkinga nego vecina krajeva. Guzva u špicu je uglavnom u suprotnom smeru i za ljude koji budu ziveli u ovim zgradama neće predstavljati probpem. Cak ce je mozda i smanjiti jer ce se tu doseliti i ljudi koji trenutno do posla na nbg putuju preko mosta.
 
Iskutvo pokazuje da zoniranje blokova pravi kratkotrajno rasterećenje. Ljudi se npr. sada prebacuju u brok 29 ili 30 koji još nisu zonirani... pa je sada tamo gužva. Kad se i oni zoniraju, a i kad se svi naviknu da parking košta, sve se vraća na staro.

Izgradnja na renderu znači dodavanje još 10-12 hiljada stanova, tj. 25 hiljada stanovnika i 10-15 hiljada vozila u ovaj uzak pojas. To je gradić veličine npr. Loznice ubačen u nekoliko stotnina metara. Za taj novi gradić se naravno neće praviti parkovi, škole, vrtići (čak ni parking mesta za 50% vozila), već se kao i obično očekuje da se svi ovi sadržaji "pozajme" od okoline. Sad, zamisli svoj blok kada se u njega ulije nekliko hiljada novih vozila.

To što je situacija u ovom kraju bolja nego u nekim drugim centralnim oblastima, ne znači da je dobra... a pogotovu da bi bila dobra nakon ovakve izgradnje.
Kada bi se ovaj popunio zgradama 5-7 spratova, sa odgovarajućim zelenim površinama i sl... to bi svakako bilo OK i optimalno za sve. Ipak, trend je da se tako više ne gradi u Beogradu. Nažalost.

Meni deluje da mi urbanizam zaista shvatamo olako i odokativno. Vremenom smo se navikli na loše (Sa parkiranjem je problem, ali vidi kako je na gornjem Dorćolu. Gradi se poludivlje, ali pogledaj naselja po obodu grada). Ja se ne slažem sa takvim poređenjem. Beograd treba da se poredi sa Budimpeštom, Pragom, Oslom... a ne da budemo zadovoljni dok su centrale zone ipak bolje nego Altina ili Krnjača.

U Oslu, Geteborgu i Stokholmu redovno viđam iste blokove zgrada kao blokovi 45 i 70, uz Savu. Dakle, 70-tih smo radili isto što i oni.
Oni i dalje dominantno grade zgrade od 4 do 8 spratova, razmaknute i u zelenilu... a mi više podsećamo na nove azijske države (uključujući raslojavanje), nego na Evropu.
 
I ja zivim bukvalno u Bloku 25, direkt preko puta Arene. Sad kad je zonirano ima mesta na pretek, pri tom se kapaciteti prosiruju. Logično je da kada se nešto dešava u Areni da ce biti guzva, to ove zgrade nista ne menjaju. U 95% vremena taj deo grada sada ima vise parkinga nego vecina krajeva. Guzva u špicu je uglavnom u suprotnom smeru i za ljude koji budu ziveli u ovim zgradama neće predstavljati probpem. Cak ce je mozda i smanjiti jer ce se tu doseliti i ljudi koji trenutno do posla na nbg putuju preko mosta.

jedini problem je sto sada desavanja u areni ima mnogo vise nego ranije :D
 
Beograd treba da se poredi sa Budimpeštom, Pragom, Oslom... a ne da budemo zadovoljni dok su centrale zone ipak bolje nego Altina ili Krnjača.

U Oslu, Geteborgu i Stokholmu redovno viđam iste blokove zgrada kao blokovi 45 i 70, uz Savu. Dakle, 70-tih smo radili isto što i oni.
Oni i dalje dominantno grade zgrade od 4 do 8 spratova, razmaknute i u zelenilu... a mi više podsećamo na nove azijske države (uključujući raslojavanje), nego na Evropu.
Ово је један од два центра града, а савски блокови су периферија. Сви поменути европски градови имају већу густину у својим центрима од Београда. Овде, заправо, треба градити што више и што гушће - тако каже урбанизам, а не супротно (и тако су налагали наши урб. планови из времена када су грађени поменути савски блокови - на угловима околних блокова су, уместо изграђених четвороспратница и петоспратница били предвиђени облакодери).
 
Iskutvo pokazuje da zoniranje blokova pravi kratkotrajno rasterećenje. Ljudi se npr. sada prebacuju u brok 29 ili 30 koji još nisu zonirani... pa je sada tamo gužva. Kad se i oni zoniraju, a i kad se svi naviknu da parking košta, sve se vraća na staro.

meni iskustvo bas demantuje, u ovim blokovima preko dana ima parking mesta (kada pogledam blok 22 tamo kada je najveca frka uvek ima mnogo slobodnih). dosta ljudi dolazi na posao kolima a ne mogu da se parkiraju ceo dan u zelenoj zoni, zato i ima manje mesta. blok 30 je zoniran, vidm da se i tamo desava slicno. blok 29 u kome sam zivim sada bash kuburi i uvece, jer dosta kola/kombija/kamiona je zauzela mesta i ne pomeraju se bash zbog toga sto je besplatno
 
Sve si Homere super objasnio. Ja sam blizu takodje, sve se slazem i sa Pantogtafom za potencijal i da ovo jeste centar centra, downtown, ali i dalje mislim da je crkva potpuno neprimerena tom bloku u svakom smislu i deo je strategije crkve da se siri tamo gde je lova. Zato pomenuh Kop (mos misliti u ski centru crkva jer narod zeli, garant).

Za parking i kapacitet infrastrukture je problem hronican od davnina. Ceo grad pati sto se izdaju dozvole za ono sto infrastruktura ne prati.
 
Problem parkiranja oko Arene bi se mogao znatno ublažiti ukoliko bi komercijalni deo Bloka 26 - odnosno četiri kule ka Bulevaru Zorana Đinđića - imao otvorenu podzemnu garažu sa naplatom. Budući da se većina događaja u Areni odvija van uobičajenog radnog vremena, garaža bi ponudila značajan broj paraking mesta, a investitor bi dobio priliku da fino zaradi na tome.

Ipak, više od novih parkinga se dolazak u Arenu valja stimulisati poboljšanjem gradskog prevoza. Arena je već i sada zavidno povezana sa drugim delovima grada, a kao što je Panta primetio i sa železničkom prugom (prosto je milina videti masu Novosađana koji izlaze iz voza na železničkoj stanici Novi Beograd uoči velikih događaja u Areni).

Valja u tom smislu podsetiti da je "Đilasov plan" za metro pametno predviđao dve stanice kod Arene (jednu ka Merkatoru, drugu ka Sava centru), kako bi se smanjio pritisak velikog broja putnika u jednom trenutku. "Vučićev plan" doduše kod Arene predviđa ukrštanje dve linije (2 i 3), od kojih jedna nije prioritetna, a druga je više "imaginarna" nego realan plan.
 
1000014458.jpg
1000014457.jpg
 
Biće, Bože zdravlja, fenomenalna zgrda Filharmonije. Ne vidim paralelu sa ovim Blokom :)
 
Da li neko ima novosti vezano za gradnju/prodaju u ovom bloku ?
 
A to. nema nista od toga 10-15 god se vuce ta tema. ne znam ni u cijem je vlasnistvu ta parcela
 
Vrh