Šta je novo?

Blok 42 - Tematski Park Terazije

Уместо да се правим Теразијама врати некадашњи изглед .................. :bash:
 
Kako? Tako što ćemo da porušimo trećinu zgrada i napravimo saobraćajni kolaps u centru???
 
Steta je sto najpre nisu nasuli mesto do visine platoa stanice, tako da se dobije i park na Terazijskoj terasi koji je takodje nastao 30 ih,

Tada bi sa repliciranih Terazija preko terase videli Dunav, koji bi predstavljao repliku Save, a iz replicirane Nusiceve, preko stanicnog platoa bi pucao pogled na Savu, to jest repliku Dunava.

Valjda zato je izabran obrnut polozaj tematskog parka, da i sira okolina ima karakter - replike !


Ima pravo ovaj clan stf, ali nema ovaj ispod, jer stf je mislio da treba vratiti parterno resenje Terazija, sa lejama, klozetom ispod i onim nezaboravnim i velicanstvenim vodoskokom koji je trebalo da bude obnovljen 1991, cak je napravljena i mala replikica vodoskoka i bila postavljena kod lepe srusene zgrade na mestu Progresove palate.Od tada vise niko i ne pominje obnovu, valjda ...da se ne ponovi i...
 
beli grad":2dfot6bk je napisao(la):
Ima pravo ovaj clan stf, ali nema ovaj ispod, jer stf je mislio da treba vratiti parterno resenje Terazija, sa lejama, klozetom ispod i onim nezaboravnim i velicanstvenim vodoskokom koji je trebalo da bude obnovljen 1991, cak je napravljena i mala replikica vodoskoka i bila postavljena kod lepe srusene zgrade na mestu Progresove palate.Od tada vise niko i ne pominje obnovu, valjda ...da se ne ponovi i...
Nemoguće je vratiti staro parterno uređenje Terazija sve dok je saobraćajni koncept grada ovakav kakav jeste. Tek nakon razvijene metro mreže i uvođenja restriktivne saobraćajne zone u samom centru, to bi moglo da se izvede. Na žalost, naša generacija to neće videti, ako Bog da da vidi i sledeća.
 
I kada je postojalo parterno resenje sa vodoskokom i lejama, bilo je u obliku ulicnog ostrva, saobracaj se i tada odvijao, pa zasto ne bi i danas.

Povratak tramvaja na Terazije danas je najmanje stvar nostalgije, a mnogo vise prakticno i ekoloski bitno resenje, jer bi tramvaj mogao da poveze Savsku i Dunavsku stranu i omoguci uklanjanje bezbroj autobuskih linija u srcu grada, posebno na Zelenom vencu.

Cak i da sutra krene planirana metro trasa ispod Terazija, kako ce do nje da stigne neko iz pravca Dusanove npr. Tako da bi tramvaj na Terazijama imao svoje mesto i sa metroom.
 
Homer Jay":1zj7e414 je napisao(la):
Kako? Tako što ćemo da porušimo trećinu zgrada i napravimo saobraćajni kolaps u centru???
Овај......зашто би ишта рушили?!

Мислио сам на дизајн трга. Колико сам успео да сагледам са старих фотографија, саобраћајна површина је иста, само би у случају старе верзије постојао кружни ток.
 
Saobraćajna površina jeste približno ista, ali je po starom dizajnu pešačka bila izdeljena na trotoare i srednja ostrva sa fontanom. To tad nije predstavljao problem jer je kolski saobraćaj bio toliko redak da se bez problema moglo prelaziti sa jedne na drugu stranu.
Posle rata su ostrva ukinuta a trotoari drastično prošireni te je napravljena jasna segregacija saobraćaja.
Kad bi bri sadašnjem saobraćaju vratili stari dizajn, centralno ostrvo sa fontanom bi doživelo sudbinu ostrva na Slaviji, a pešaci bi se gurali na preuskim trotoarima. Tu bi se morala prvo da se napravi i ako ne pešačko-tramvajska, onda bar zona usporenog saobraćaja, što je sa sadašnjom infrastrukturom nemoguće.
 
@stf

Malo sam se sprdao - misleći ako bi adaptirali današnje Terazije da izgledaju kao ova replika na NBG, onda bismo morali da srušemo neke zgrade kako bi ih sveli na izgled iz 30-ih :D

Za deo oko saobraćajnog kolapsa sam bio ozbiljan, i to iz razloga koje je Bobb, za razliku od mene, strpljivo objasnio.
 
Знам, размишљао сам и ја о том потенционалном хаосу, али мислим да до њега не би дошло.

Не заборавите да су Теразије и Краља Милана планиране према јединственом регулационом плану. Значи да су тротоари на самим Теразијама били истоветне ширине као дуж целе улице Краља Милана, што је за Београдски стандард широк тротоар. Такође, исте ширине су и тротоари у Коларчевој па нема никаквих проблема.

У крајњем случају, трг успореног саобраћаја, зашто да не.
 
beli grad":314u4f9c je napisao(la):
Steta je sto najpre nisu nasuli mesto do visine platoa stanice, tako da se dobije i park na Terazijskoj terasi koji je takodje nastao 30 ih,

Tada bi sa repliciranih Terazija preko terase videli Dunav, koji bi predstavljao repliku Save, a iz replicirane Nusiceve, preko stanicnog platoa bi pucao pogled na Savu, to jest repliku Dunava.

Valjda zato je izabran obrnut polozaj tematskog parka, da i sira okolina ima karakter - replike !


Ima pravo ovaj clan stf, ali nema ovaj ispod, jer stf je mislio da treba vratiti parterno resenje Terazija, sa lejama, klozetom ispod i onim nezaboravnim i velicanstvenim vodoskokom koji je trebalo da bude obnovljen 1991, cak je napravljena i mala replikica vodoskoka i bila postavljena kod lepe srusene zgrade na mestu Progresove palate.Od tada vise niko i ne pominje obnovu, valjda ...da se ne ponovi i...

Po meni tu fontanu treba obnoviti ali ispred crkve Sv. Marka. Taj prostor em je zapusten i ruzan, em nema neku saobracajnu svrhu. A i lepo bi bas tu selo.
 
JohnyBgood":266lqsmw je napisao(la):
Po meni tu fontanu treba obnoviti ali ispred crkve Sv. Marka. Taj prostor em je zapusten i ruzan, em nema neku saobracajnu svrhu. A i lepo bi bas tu selo.
Не видим никакву поенту у обнављању фонтане која је била на једном месту и ставити је на друге, где никада није била....

Испред Цркве Св. Марка, ако се жели фонтана, треба изградити нову....

Реплика Теразијске фонтане на другом месту није ништа бољи приступ од реплике Теразија на НБГ.
 
Terazijska fontana nije samo nekadasnji simbol Terazija, nego i danasnji. Vecina Beogradjana nosi u svesti njen izgled i sada kada je nema, sem na fotografijama. I ne samo izgled te fontane neko i tog resenja sa ostrvom, njegovim ogradicama, pa i tramvajima. Taj izgled Terazija nam je nekako urezan u secanje bez obzira sto jedva da ima jos Beogradjana koji su ga gledali u stvarnosti.

Neverovatno da je toliko toga promenjeno protekle decenije, ponesto cak i obnovljeno, a da se te stare Terazije pojavljuju sada u nekoj dekorativnoj replici. I to je sjajna stvar, ako se shvati kao najava povratka starog izgleda PRAVIH Terazija, bar u ravni ulice.

A kao sto rece ovaj clan foruma iznad, na trgu Sv. Marka treba postaviti vodoskok, ali ne terazijski u svakom slucaju.

I zasto te obnovljene Terazije ne bi postale ulica bez automobila ? Postoje i drugi pravci koje stanovnici u okolini mogu da koriste, a ostali...moraju li bas preko Terazija i moraju li bas automobilom ?
 
Kada već pominjete crkvu Svetog Marka, mislim da je 80-ih bio održan konkurs za plato ispred hrama. Jednom sam čak naleteo i na maketu jednog rada sa tog konkursa, ali nikada posle nisam mogao da nađem tu sliku. Inače, postoji ideja da se iza one zgrade u kojoj je JAT sagradi Duhovni centar SPC (i zgrada i deo zemljišta iza zgrade su u vlasništvu SPC). Postoji i projekat Spasoja Krunića, ali pitanje je ima li Crkva novca da to realizuje.

Sorry za off.
 
Homer Jay":39o5m6tq je napisao(la):
Kada već pominjete crkvu Svetog Marka, mislim da je 80-ih bio održan konkurs za plato ispred hrama. Jednom sam čak naleteo i na maketu jednog rada sa tog konkursa, ali nikada posle nisam mogao da nađem tu sliku. Inače, postoji ideja da se iza one zgrade u kojoj je JAT sagradi Duhovni centar SPC (i zgrada i deo zemljišta iza zgrade su u vlasništvu SPC). Postoji i projekat Spasoja Krunića, ali pitanje je ima li Crkva novca da to realizuje.

Sorry za off.


JAKO bih voleo to da vidim!

Sto se tice fontane, ne vidim kako se ona moze lepo ugurati ponovo na Terazije. A cinjenica je da je cesma koja je sada na Terazijama NIJE na mestu na kome je originalno postavljena, a u medjuvremenu je provela 60ak godina u Topcideru. Znaci Beograd je specifican i po tome da su mu se neki vazni markeri i simboli stalno selili i/ili unistavali pa ponovo vracali, to nam je sudbina. Po meni je optimalno one stvari do kojih nam je bas stalo obnoviti, ako ne mozes vec na originalnom mestu, onda negde relativno blizu i u kontekstu u koji bi legle. A ova fontana na Novom Beogradu sigurno ne lezi, pogotovo ne okruzena drvenim replikama.

Ja Terazije ne bih puno dirao, jedina veca intervencija bi mi bila restauracije one lepe zgrade odmah do "Moskve" a da vratis i fontanu "tukla" bi se vizuelno sa cesmom, koja mi bas lepo lezi tu gde su je stavili. Inace ideja Terazija bez automobila je cista utopija, sorry.

A sad izvinite i za moj off.
 
Ovak sto se tice pravih terazija zatvoriti vezu prizrenske i balkanske [ili ako veza mora da postoji napravit tunel za jednosmjeran saobracaj pr ka bal] Terazijsku cesmu postaviti gdej se sad nalazi sat sto odbrojava vrijeme do olimpijade. Samim tim fontana moze da se vrati na prvobitnu poziciju .A sto se tice crkve da ponovim po kozna koji put bilo je predvidjeno da se napravi ista zgrada sa ledja kao ona u kojo je jat a crkva ima para i taj projekat bi se mogao pokrenuti sa mrtve tacke.Posto se obnovi crkva sv Marka ista se obnavlja od para koje crkva dobije za iznajmljivanje prostora i jatu i ostalima.
 
Једноставно не постоји саобраћајна препрека да се правим Теразијама врати првобитни урбани дизајн.
 
view_photo.php
view_photo.php
view_photo.php
view_photo.php
view_photo.php

http://www.mondo.rs/tg6095/Foto/Vesti/Novobeogradske_Terazije.html
 
direktor":25zc98yj je napisao(la):
Ovak sto se tice pravih terazija zatvoriti vezu prizrenske i balkanske [ili ako veza mora da postoji napravit tunel za jednosmjeran saobracaj pr ka bal] Terazijsku cesmu postaviti gdej se sad nalazi sat sto odbrojava vrijeme do olimpijade. Samim tim fontana moze da se vrati na prvobitnu poziciju .A sto se tice crkve da ponovim po kozna koji put bilo je predvidjeno da se napravi ista zgrada sa ledja kao ona u kojo je jat a crkva ima para i taj projekat bi se mogao pokrenuti sa mrtve tacke.Posto se obnovi crkva sv Marka ista se obnavlja od para koje crkva dobije za iznajmljivanje prostora i jatu i ostalima.

Naravno da crkva treba da plati svoju zgradu, ali povrsina ispred crkve je JAVNA i tu treba da bude trg, barem po meni. A ne zapusteno polu-parkiraliste.

A ovo sa premestanjima i kopanjima tunela ne bi mogao da plati ni Dubai. Nije mi jasna filozofija po kojoj stalno prekopavas nesto sto vec izgleda dosta pristojno a toliki prostori ti zvrje zapusteni. Gomile njih, i ispred crkve Sv. Marka, a dno Velikih stepenica da ne pominjem. I onaj prostor u Kneza Milosa za koji je Rascian predlozio lep trgic u radionici.

Ljudi, ako cete nesto da prekopavate, rusite, premestate, i megalomanisete - eno vam Slavije kojoj ne znam sta da uradis ne moze da izgleda losije od toga kako izgleda sada. Ili Autokomanda. Ili staklenac. Ili Terazijska padina ISPOD cesme.
 
gledam slike gore, i u glavi mi je samo jedno-ovo chudo ce uci u knjige arhitekture pre ili kasnije.
JUNK SPACE!
koji mazohizam...
postoje li uopste adekvatne dozvole za ovu INSTANT VAROS. pa to su cetiri sprata...zna li neko od cega prave ovog monstruma.
 
Jao Boze, ozbiljni radovi. Koliko ce tu para da ode u ... :bash:

Zivo me zanima koliko bi od ovoga bila skuplja autobuska stanica.
 
pa realno dosta, ali to ne znahi da imamo pare za ovakve gluposti. Ove su pare mogle da se upotrebe, da se vrati slika Beograda iz 30tih, i obnovom Narodnog muzeja, cija je obnova do daljneg (citaj - sledeci izbori minimum) odlozena.

Mene zanima josh jedna stvar - ako dobro vidim na slikama, volumen glavnih objekata odnosno njegovu konstrukciju formira dosta gust sistem celichnih profila koji ne ostavljaju prostora da se iza kulisa napravi neki od tih restorana, kafica ( za koje je neko na prethodnim stranama tvrdio da ce zaposliti 200 ljudi :) )
 
TEMATSKI park će ostati, čak i kada bude završena Železnička stanica Novi Beograd, pa i Autobuska stanica sa koje će polaziti autobusi ka Vojvodini i zapadnoj Evropi.

- Jedino će OTC, popularni "buvljak", biti iseljen, a sve ostalo ostaje - kaže Milenković.- "Terazije" će biti turistička atrakcija. Ovo je odlična lokacija za razne manifestacije. Stanica će biti po ugledu na evropske, neće zauzimati veliki prostor, nego će biti funkcionalna.

Fasade objekata, koji se trenutno grade, biće "presvučene" kulisama, kako bi što vernije prikazale predratni Beograd.

Ovo znači ipak nije privremeno. Ako se već gradi trajni tematski park, onda bi replike zgrada morale biti urađene kvalitetnije, sa fasadama vernim originalu, a to bi onda činilo ovaj projekat sumnjive opravdanosti u našoj situaciji još mnogo skupljim, teže bi se neko omastio dok bi dobar deo naroda želeo da poveša vlast koja to radi na bandere na tim istim Terazijama. Lepo je da imamo repliku starih Terazija, ali bolje je da je nemamo (najrealnije) nego da imamo ovu cirkusku verziju sa sumnjivim motivima za izgradnju, za koju je javnost počela da saznaje tek kad su radovi bili uveliko u toku. Apsurdno je što se gradi nešto što nije ni privremeno ni trajno, ipak košta, a daleko je od verne replike istorijskog dela grada i dosta kičasto.
 
Vrh