Šta je novo?

Blok 26 - Crkva Sv. Simeona Mirotočivog - [ Religijski objekat ]

Боцо, апсолутно се слажем да би било лепше када се не би употребљавао само један стил...нисмо толико сиромашни да имамо само један...
само да знаш,Етиопљани нису православни и не припадају православним црквама(руска,грчка,бугарска,српска итд.)
нисам стручњак да ти објасним али колико знам подела је настала још пре поделе на католике и православне...они ваљда не признају људску природу Исуса него кажу да је био само Бог...
погледај уосталом на википедији или негде ако те занима...да не лупам сад са дефиницијама :)
 
Мени се ово нпр свиђа зато што има за мене интересантне елементе духовности простора.
Доживљај духовности се, уосталом мења кроз векове, заједно са друштвом.


1. Црква је у природи, што мислим да је данас када већина живи у градовима посебан мир.

1298575113-004-528x362.jpg



2. Одигнута је од земље и гледа у небо, кроз крст (уз природу).

1298575124-007-528x350.jpg


002-36


3. Веома је скромна изнутра, мислим да то фали црквама, јер су бароком и сличним декоративним стиловима потпуно унаказиле поруку скромности коју је Исус заговарао. (слободно нека ме неко исправи, као атеиста, можда правим грешку). Та скромност наглашава светост тог места.

1298575116-005.jpg


4. Улаз је као у пећину...што има јасне аналогије са природом, (а и Исусом)..од које је човек данас одвојен.
 
Mislim da je problem u tome što je Crkva nekad bila progresivni deo društva, opismenjavala narod, davala mu podršku u teškim situacijama. Danas se 90% svodi na tradiciju i običaje.
S jedne strane stoje hrišćanske vrednosti, koje su u svojoj suštini vrlo dobre, a sa druge strane jedna zaslepljenost nacijom i nekakvom tradicijom koja se kroz vekove stvarala. Umesto da se u 21. veku malo prispitam, probam neke inovacije (kalendar, sedenje, jezik...) crkva je začaurena a počesto i pati od Kalimero sindroma.
 
То је све ствар мишљења...
Мени је сасвим нормално да црква буде чувар традиције и моралности...
данас има толико институција које се боре за ово друго...
Није да браним нашу цркву..има толико ствари у њој од које ми се накостреши коса на глави...
 
Moralnosti da, svakako.
Tradicije isto da, ali tu se verovatno već razilazimo u kojoj meri. Stvari koje sam ja naveo u zagradi ni na koji način ne bi narušile tradiciju a doprinele bi modernizaciji crkve. Ima takvih primera još, među njima je i arhitektura.
 
milanobelgrade
Da znam da je Etiopisku pravoslavnu crkvu osnovao sveti Frumentije i njegov brat Edisije u 4.veku.
Ali Carigrad ih ne priznaje za pravoslavnu zbog monofizitskog učenja.
(Oni vjeruju u jednu Isusovu prirodu, a mi u dve. Mi verujemo da ima i ljudsku prirodu i bozansku, a oni da samo Bozansku.)

Drago mi je da smo se bar složili da je toliko masovno kloniranje jednog stila
ipak daleko od željenog podizanja produhovljenosti
Arhiktektura svojom raznovrsnošcu, lepotom itd. ulepšava i proširuje put ka toj produhovljenosti
a poslednjom rečenicom potvrdio si mišljenje i stav velikog broja ljudi tj.vernika ,, Није да браним нашу цркву. . . . ,,
 
не могу да нађем, али има једна савремена у јајинцима, брана је пројектовао. чини ми се...
 
milanobelgrade":81hj2y4i je napisao(la):
То је све ствар мишљења...
Мени је сасвим нормално да црква буде чувар традиције и моралности...
данас има толико институција које се боре за ово друго...
Није да браним нашу цркву..има толико ствари у њој од које ми се накостреши коса на глави...

Crkva može biti čuvar samo sopstvene tradicije i crkvenog morala.
Ona kao prvo u današnjoj Srbiji nije čuvar tradicije. Ne ponaša se tako i ne bavi se time, iako se "reklamira" da je takva, mada čak ni to ne toliko često i agresivno, ali joj sami ljudi pripisuju tu ulogu po sistemu rekla-kazala. Da su uradili malo istraživanje u tom smeru shvatili bi da ona to zaista danas nije. Lično bih bio srećan da bar neko stvarno vodi računa o delu tradicije koji se lako gubi (neki se gube veoma teško, kao što ćete pročitati dole), pa makar to bila i Crkva koja taj zadatak po prirodi stvari ne može obavljati neutralno, ali nažalost to nije slučaj.
Drugo, u redu je da Crkva neguje crkveni moral, no danas ne živimo po crkvenom moralu, čak ni vernici. Oni sami lome crkveni moral u najbitnijim tačkama, jer je u ovom vremenu i u ovoj državi i bilo kojoj drugoj u Evropi nemoguće živeti sledeći samo tu vrstu morala. Može u Saudijskoj Arabiji, Iranu i sličnim konceptualnim državolikim instalacijama.
Ako nam se desi neki rat ili druga vrsta temeljnog društvenog potresa, moć crkve će brzo porasti još više. Ako se budemo imalo kretali ka prosperitetu, broj vernika u SPC će se osipati. Paralela: rimokatolička crkva, koja se slično kao SPC guši u zastarelim dogmama, skandalima i sl. preživljava veliku krizu u recimo Nemačkoj (20% manje sveštenika ima u republici Baden-Vitenberg danas nego pre 10 godina, 1/4 manje dece dolazi u crkvu itd.), ali istoj toj crkvi super ide u Hrvatskoj, zemlji traumatiziranoj ratom koji je ta ista crkva sama podgrevala, i baš tamo je i najjača gde je trauma od rata najdublja, a siromaštvo najveće. Iz toga recimo vidiš da broj i aktivnost vernika više zavisi od stanja u državi nego od bilo čega drugog. Prema tome, u jednoj normalnoj evropskoj državi u 21. veku država jeste moćnija od crkve, jer crkva od nje zavisi, a ne ona od crkve. Zato crkva mora da se prilagođava državnim planovima, a država naravno da vodi računa o crkvenim i verskim slobodama, i da je ne ugnjetava, kao ni bilo koga drugog.

Na našem konkretnom primeru to znači da ako državne institucije odluče da određeni deo grada služi za šta služi i ako se odluči da će tu da stoje građevine sazidane po trenutnim arhitekturnim stilovima, a Crkva baš tu hoće da gradi crkvu, Crkva mora da se prilagodi onome što je oko nje (što joj inače nije strano, kad u tome vidi jasno svoj interes) i da zida tako da to na nešto liči s obzirom na okolinu u kojoj se nalazi, a ovde to nije slučaj, i da je Srbija dokucana država, kao što nije, Crkva bi bila pozvana na odgovornost, kao i bilo ko drugi ko ta pravila prekrši.

To je suština.

I još samo ovo, čisto da svi znamo koordinate vremena u kojem živimo. Moral kao ustrojstvo koje reguliše međusobne odnose ljudi je formiranjem modernih država na osnovama prosvetioteljske filozofije poslat na smetlište istorije, a umesto morala (vladavine skupa pravila problematičnog porekla) imamo slobodu pojedinca ograničenu slobodom drugog i vladavinu prava. Građanski moral, na koji se mi mahom pozivamo kada danas kažemo da je nešto nemoralno, jeste blizak donekle onom starom, ali predstavlja bitno drugačiju stvar.

Da zaključim:
Crkva, dakle, nikako ne može, ako je dosledna sama sebi, da čuva građanski moral zasnovan na nečemu njoj suštinski stranom, a ni srpsku tradiciju, koja se često razilazi sa načelima SPC. Možemo da pričamo o njenoj istorijskoj (dakle: prošloj, bivšoj, u istoriji) ulozi institucije koja je bitno (ali ne i presudno) pomogla da se neke tekovine srpske tradicije očuvaju. Pa SPC do dan-danas nije uspela da iskoreni srpsku antihrišćansku tradiciju žrtvovanja praseta o božićnim praznicima, a da ne pričamo o ozbiljnijim stvarima, i to uz sve jeretike pobijene pod mudrim rukovođenjem i neviđenom logistikom sv. Save i svetog mu oca.

Stoga, Milanobelgrade, a i ostali, nikako ne bi smelo da vam bude normalno da se Crkva brine o tradicij i moralu, jer je to zaista potpuno perverzno čak i u našoj nikad do kraja formiranoj državi Srbiji.
 
Šteta što sve na NBgdu prave po uzoru na prohujala vremena a time propušušta se vrlo važna i neophodnu ,,modernizaciju,,
kako bi se mogli nositi sa teretom nadolazeeg vremena
Novi autetični izgled kao obeležije ovog vremena ne zahteva novc vec nadahnuce
kojeg izgleda nema :(
 
Или га има, али је заклоњено колонама краткоумних партијских послушника...
 
Evo nekih zanimljivih resenja modernog stila uz postovaje kanona. Prva je ruska, a druga grcka crkva u Americi:

three-saints-russian-orthodox-church.jpg


the-art-deco-fabulous%5B1%5D.jpg
 
Bez da i dalje ulazim u smisao stila i postojanja crkve sv. Simeona - mogu takodje da primetim da je bas kao za inat nabudzena tu gde jeste, van svakog koncepta sa okruzenjem - ili sa konceptom da kvari koncept.
Ipak nisam za rusenje, zali boze para truda, vec da se 'spase sto se spasti moze'.

Recimo,



da se spoje bulevari pupina i avnoj-a kao na slici, a da prekoputa crkve bude park koji ce da 'uravnotezi' celu sitiaciju.
Ostatak zemljista da se koristi za izgradnju kao sto je i planirano.
 
Još gori mi je parohijski fom

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Jedno pitanje, ona crkva prekoputa novog merkatora da li i kada planiraju da urade fasadu? Da li je problem nedostatak novca, jer ovako stvarno ružno izgleda.
 
Ja se to pitam godinama, ali izgleda je to konacan izgled fasade?! :O
 
I ja sam se pitao oko te fasade :D

A sto se tice ove crkve u ovom bloku, i ja ceznem i za modernizacijom stila u kome se crkve grade, a i voleo bih da ne budu sve, ili bar ogromna vecina, nekakve kvazi-Gracanice. Imamo mi i Visoke Decane a od tog stila, i pogotovo njegovih modernih interpretacija (koje su puno izvodljivije od stila Gracanice mada bi se i tu moglo svasta probati), bezimo k'o djavo od krsta. Valjda to nekome ne bi izgledalo "dovoljno srpski".

E sada, i priznajem da je ovo totalno paradoksalno, ova crkva mi deluje toliko nestvarno u ovom okruzenju da mi je to na kraju nekako efektno, da ne kazem, cool. Ups, upravo rekoh :D A ovako pod snegom izgleda jos i bolje, ne mogu to da objasnim, ali nekako bestezinski i carobno...
 
razgradjevinar":3c23m2uo je napisao(la):
a parohiski dom je projektovan tako da spreci napad turaka iz pravca sest kaplara

:D Ja eto kritikujem/komentarisem arhitekturu crkava ali parohijske domove ni ne pominjem jer su "ispod svake kritike" :lol: Ali stvarno.
 
Bivis":biwr0dp0 je napisao(la):
Jedno pitanje, ona crkva prekoputa novog merkatora da li i kada planiraju da urade fasadu? Da li je problem nedostatak novca, jer ovako stvarno ružno izgleda.

Sa zadnje strane crkve (tj hrama) deo zida je obložen nekim mermerom (ili čime god) kao da su isprobavali koji motiv da iskoriste.

ps: možda nisu uradili fasadu da bi plaćali manji porez :idea:
 
Vrh