Šta je novo?

Blok 18 Novi Beograd

Мостови у најстрожем градском центру и периферно чвориште ка ком дневно гравитира вероватно 300 000+ људи нису за поређење.

Петља на перфирији на коридору који је више импровизована полу-обилазница него градски булевар је скроз ок. Петља по сред историјског локалитета, градског центра никако. Да је град заиста сишао до реке и да уз обалу имамо велики булевар и то би било ок за премостити иако је у центру, као у НС-у нпр.
 
Naravno da ne treba da budu petlje na mostovima u centralnoj zoni grada. To je kazastrofa za urbanizam.
Slazem se sa tobom Delija. +1
 
Most je denivelacija sam po sebi i prilazna rampa, po sili zakona zavidne dužine zbog prelaska preko plovnog puta, uvek se, u smislenom planiranju, deniveliše sa poprečnom saobraćajnicom najbližom velikoj reci, bez ikakvog negativnog estetskog efekta. Nebrojeno mostova u izuzetnim gradovima Evrope baš tako izgleda. To je učinjeno i sa Mostom Kralja Aleksandra, na osnovu plana ruskog urbaniste Kovaljevskog iz dvadesetih godina, koji je predviđao značajnu ulicu i na NB strani - ispod rampe mosta. Karađorđeva je, naravno, denivelisana. Morao je biti i Vilsonov bulevar, kao i pristup sa NB strane. Nikada tu most bez petlje nije planiran, pa ni u vreme 'metro urbanizma'.

U mutavom (čitaj: savremenom srpskom planiranju), na početak prilazne rampe se natakne četvorokraka površinska raskrsnica. Takvih primera po razvijenim zemljama, sa mostovima ovih proporcija - nema.

Jedine dve posledice ovakvog projektovanja biće ekstremne gužve i kapacitet mosta vrednog stotinak miliona evra smanjen za 50%. I jedno i drugo ima da oplemeni grad, onoliko.
 
Većina mostova u centru Pariza primera radi, nema denivelisanu raskrsnicu.
 
Mostovi u Parizu su ćuprije naspram beogradskih mostova. Oni su u nivou ulica celom dužinom, bez nagiba i bez dugačkih rampi, jer je Sena kanalisana. Mostovi na Roni u Lionu bi mogli doći u obzir za poređenje sa beogradskim.

(Pa ipak, i pariski mostovi su denivelisani u odnosu na železničku prugu - RER C - a do dolaska ekstremnih levičara na vlast, i u odnosu na drumsku saobraćajnicu.)
 
Da li ce visina novog mosta biti ista kao sadašnjeg mosta.
 
Pariz nije za poređenje. Sena je prilično mala reka, a mostova ima ogroman broj, kada se šetate tuda deluje da se svaka ulica nastavlja na most preko reke. Pogled na mapu pokazuje da nije baš tako ali mostovi su zaista izvedeni kao nastavci ulica. Ali na nekim mestima imate šetalište ispod mosta a negde ima put, neki su manji, neki veći - ali poenta ostaje da nije baš poredivo sa Beogradom iz raznih razloga.

Sa strane starog dela grada nema smisla da bude denivelisana raskrsnica. Sa novobeogradske ima jer tamo igrom slučaja ima prostora. E sad, zašto su u BnV morali da zgrade načičkaju do samog mosta, to je jasno (novac), a ko će da kupi stan u zgradi koja je na 10m od mosta, to već nije jasno. Imalo bi smisla ostaviti otvoren prostor kod mosta ako je moguće jer to posle daje slobodu za neka buduća preuređenja.
 
Грешка (Игоре, молим те, обриши пост када видиш).
 
Nešto se zakuvava, rastrčale su se "izvidnice" pravih kupaca parcela. Viđeno je da su u niskom startu i vrlo brzo će početi da skaču cene, može da se desi da posle izbora puste urbanistički plan. Strpite se i ne prodajte.
 
Urbanistički plan već usvojen koliko me sjecanje služi...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=743613#p743613:2982ng21 je napisao(la):
direktor » Ned Maj 31, 2020 8:07 am[/url]":2982ng21]Urbanistički plan već usvojen koliko me sjecanje služi...
Nažalost, u javnosti je samo rano javni uvid od pre 3 godine koji nema veze ni sa projektom ni sa životom. Urbanistički plan, koji je u skladu sa nagrađenim rešenjem, stoji u fioci već 3 godine. završen je i katastar vodova, bukvalno svaka sitnica, samo fali potpis...
 
Па чији потпис. Што се кочи? Тако исто има планова доста који давно били на увиду па ништа - Вишњица, Сланци, Велико Село, Радиофар итд итд. Неко ту нешто муља...
 
Juče su neki ljudi nešto razmeravali na Sajmištu. Nešto se definitivno priprema...
 
Moja naredna noćna mora.... kopija BnV arhitekture u bloku 18 :(
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=751912#p751912:27vt6pj7 je napisao(la):
Perkan » Pet Jun 26, 2020 11:10 pm[/url]":27vt6pj7]Moja naredna noćna mora.... kopija BnV arhitekture u bloku 18 :(
Na renderu ipak izgleda da će biti bar malo "pismenije"
 
Ako bude po renderu, onda može da ispadne sasvim ok...
Meni se koncept sviđa... a i spratnost...

Ali... ali...
Znate već...

Sa druge strane, nije mi jasno šta je na tom renderu stambeni a šta poslovni prostor... zgrade onako konceptualno, kako su date na renderu, izgledaju kao tipične office buildings... i lepo to izgleda, nemam nekih primedbi osim - treba li Beogradu baš toliko poslovni prostor?
 
Na javnom uvidu nije PDR za Blok 18, već za deo Bloka 18a - tj. za deo prostora na kojem se nekada nalazilo neformalno naselje ispod Gazele, tzv. "karton siti".
 
Ako se ne varam, u poslednje vreme su na tom parčetu nanete velike količine šuta i zemlje... služi kao deponija za građevinski otpad.
Izgleda mi kao ne "muko moja pređi na drugoga" sistem.
Ko god bude išta radio i gradio na tom parčetu, neka mu je Bog u pomoći... treba tu masu rasčistiti, a to će da košta.

Inače, šta je konkretno tu planirano?
Nisu valjda opet stambenjaci, sve sa bukom i zagađenjem sa Gazele?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=752812#p752812:1m0uu8qs je napisao(la):
Perkan » Uto Jun 30, 2020 12:50 pm[/url]":1m0uu8qs]Ako se ne varam, u poslednje vreme su na tom parčetu nanete velike količine šuta i zemlje... služi kao deponija za građevinski otpad.
Izgleda mi kao ne "muko moja pređi na drugoga" sistem.
Ko god bude išta radio i gradio na tom parčetu, neka mu je Bog u pomoći... treba tu masu rasčistiti, a to će da košta.

Inače, šta je konkretno tu planirano?
Nisu valjda opet stambenjaci, sve sa bukom i zagađenjem sa Gazele?

Odgovor je vrlo jednostavan - blok 18 - izmedju Gazele i tramvajskog mosta - je u depresiji (rupi) i sav šut sa tog dela i od preko puta (BGD na vodi) može da posluži za nasipanje celog blok 18 do nivoa Ulice Vladimira Popovica.
 
У депресији је, није насуто до нивоа Новог Београда, пошто је грађено почев од 1932.
 
Mislim da je @Lionac u pravu.
Ako pogledate od parkinga kod Sava Centra ka bloku 18, teren se spušta nekoliko metara na niže kako odmičete prema Savi.
Kad malo bolje razmislim, čini mi se da je ista stvar i kad gledate sa keja ka bloku 18...

Mada... ne verujem da je neko bio toliko dalekovid da godinama slaže šut pored Gazele, da bi se materijal iskoristio za nasipanje u blok 18.
Pri tome, taj materijal tamo je više đubre nego zemlja pogodna za nasipanje...
 
Vrh