Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Извини, лоше сам прочитао, мислио сам да се ради о стазама а не станицама. Лепо је то за станице, али на Врачару нема баш безбедне бициклистичке инфраструктуре, једносмерне улице са обостраним паркирањем нису нимало пријатне за вожњу.
 
I gde će po Vračaru moći da se voze ti bicikli? Evo, sada gledam kartu Vračara i gde su biciklističke staze? Evo, jedino vidim u graničnoj ulici Bulevar oslobođenja od Slavije do Autokomande.

Beograd samo na papiru radi dobre stvari za bicikliste, ali samo na papiru.

Kada je poslednji put napravljena upotrebljiva bici staza? Meni jedino pada na pamet izvlačenje linija na kolovozu u Bulevaru oslobođenja i Neznanog junaka / Crnotravskoj.

U centru ne postoji upotrebljiva bici staza / traka (osim uz reke)
 
A sta predlazes da se sruse zgrade i izgradi biciklisticka staza? Jel Vesic kriv sto na Vracaru nema staza nisam te bas razumeo?. Ljudi su omogucili tj (ce da omoguce) da iznajmis bicikl a kome se vozi moze da vozi i ulicom, ne bi bio ni prvi ni poslednji koji vozi vracarskim ulicama. Uostalom bicikl je ucesnik u saobracaju, nece niko poginuti u Kralja Milutina npr gde iovako mile automobili.
Sad mi pade na pamet efekat pesacke zone kad ih opreme sa bici stanicama, Italo style, giro di Belgrado :)
 
to ti i nije tako loša ideja, da se sruše sve skarabudževine i nadogradnja zbog kojih na vračaru ne može ni da se diše a kamoli šeta ili vozi bicikl.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=649542#p649542:20m7bvhz je napisao(la):
Vračarac » 40 minutes ago[/url]":20m7bvhz]A sta predlazes da se sruse zgrade i izgradi biciklisticka staza? Jel Vesic kriv sto na Vracaru nema staza nisam te bas razumeo?. Ljudi su omogucili tj (ce da omoguce) da iznajmis bicikl a kome se vozi moze da vozi i ulicom, ne bi bio ni prvi ni poslednji koji vozi vracarskim ulicama. Uostalom bicikl je ucesnik u saobracaju, nece niko poginuti u Kralja Milutina npr gde iovako mile automobili.
Sad mi pade na pamet efekat pesacke zone kad ih opreme sa bici stanicama, Italo style, giro di Belgrado :)
Milion puta sam ovde rekao da je moje rešenje ukidanje parking mesta sa kolovoza i trotoara i pravljenje bici staza na njihovom mestu. Naravno, ne u svim ulicama, ali planski se naprave bici koridori. Da bi se to uradilo potrebne su garaže.

Iskusnim biciklistima (kao meni) nisu potrebne staze, mi znamo da vozimo i kolovozom jer znamo saobraćajna pravila i svesni smo svoje uloge u tome, ali mlađim osobama, kao i početnicima i turistima ideja voženja bicikla kroz uske, nepregledne ulice, nije uopšte prihvatljiva.
 
Da li neko zna hoće li se raditi staze kroz Topčider, kada se bude radio Bulevar patrijarha Pavla? Ranije su staze pominjane, ali poslednjih dana u najvama za početak radova pričaju samo o šinama i dva trake po smeru. Trotoar i staze niko ne pominje...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=649525#p649525:1p841azg je napisao(la):
Дошљак » Sub Avg 17, 2019 10:07 am[/url]":1p841azg]Где ће да укидају паркинге? Ово је лепа вест, тренутно је Врачар најмање прилагођен бициклизму.
Zato što je najmanje ispresecan velikim i prometnim saobraćajnicama. Kao biciklista, prvi kažem da meni staze po Vračaru ne trebaju. Nemam problem da vozim kolovozom male ulice ili trotoarom.
Imam problem sa mestima gde se dopušta divlje parkiranje ili čuvene bašte, pa moram da se sklanjam na kolovoz. Ne samo kad sam na bajsu nego i kao pešak. Ali evo npr ne vidim nikakvu potrebu za bici stazom kroz Njegoševu, gde je prosečna brzina vozila 20 km/h a trotoari su dovoljni da prime i bicikle.

Vračaju ne trebaju biciklističke staze. Stanice sa biciklima da. Ali staze ne. Treba mu samo malo više reda na pojedinim mestima. Ako to znači i ukidanje parking mesta, onda neka bude tako. Ali same staze su mu nepotrebne.


Gradskoj vlasti bi pametnije bilo da umesto što se izmotava sa izgradnjom bici staza gde im mesto nije (Ruzveltova, delići Slavije, Takovska...) da malo obrate pažnju na ono što već godinama pišemo i predlažemo na istoj ovoj temi. I da uz relativno male troškove i radove uvedu rute koje su više nego očigledne. Ada - Ostružnica (sve poljana do poljane, samo ti treba 1m asfalta), Marina Dorćol - Višnjica (ok, ovo će morati da sačeka ali treba raditi na tome), Jakovo/Ostružnica - Obrenovac (levim nasipom Save, samo pustiš asfalt preko njega), Ada - Železnik - Sremčica (asfaltiranje na delovima gde nema trotoara)...

To su staze koje bi služile ne samo kao koridori za brojne ljude koji žive u tim naseljima nego i kao rute za rekreaciju. E to treba biciklistima. Da ne moraju više da ulaze u autobus ili auto i njime teraju bicikl do Ade, a onda ga istovare i vrte se po Adi tri puta u krug svaki božji dan. Nego lepo kreneš iz Ostružnice i šibaš stazom pored/preko Ade, Dorćola, Pančevca, pa sve do Višnjice. Ili od Obrenovca direkt do Beograda. Ili od Sremčice pravac do Kalemegdana. Gde ćeš lepšu a i bržu rutu za vožnju od toga.

To treba Beogradu. A ne polivanje bojom ko ono u Bulevaru Oslobođenja po sistemu ''evo vam staza, da vas skinemo s k*** više... i da možemo da se hvalimo i pravdamo pred Evropom kako promovišemo bolji saobraćaj iako zapravo ništa nije bolje...''
 
Није да нема прометних саобраћајница на Врачару. Макензијева, Максима Горког и око пијаце ми се не чини баш најпријатније за вожњу, поготову не бих волео у Синђелићевој да се провлачим између паркираних кола и 26ице.
Али се слажем да треба развијати стазе у периферији, уз реке, ка селима и у природи.
 
Često se ovde vode diskusije kao da je biciklistička staza jedini mogući oblik uređenja biciklističkog saobraćaja. Stvarnost gradova u kojima je biciklistički saobraćaj uređeniji je da se kombinuju različite vrste infrastrukture, jer različite ulice zahtevaju, odnosno dozvoljavaju različite vrste infrastrukture. Kroz neke ulice može da prođe staza, kroz neke ne može, a kroz neke može, a nema potrebe, kroz neke... I za sve ulice postoji rešenje za uređenje biciklističkog saobraćaja.

Pored silnih parkinga, ne mogu da se složim sa tvrdnjom da na Vračaru nema mesta za biciklističke staze - u većini ulica ima, ali je prostor zauzet automobilima, uglavnom stacionarnim.

Mogu da se složim sa time da u većini vračarskih ulica nisu potrebne biciklističke staze, ali je potrebna neka druga vrsta regulacije, oznake na kolovozu koje sugerišu na prisustvo biciklista i na kom delu kolovoza treba da budu da bi bili najbezbedniji, oznake koje sugerišu kako treba da se prestrojim gde god da skrećem (iako ja znam, nego da autima bude jasno da ne sednu na trubu pre nego što i razmisle zašto radim nešto što oni ne bi očekivali)... Većina grada se može rešiti takvom biciklističkom infrastrukturom, koja je jeftina i više nego primenljiva za ulice u kojima se planira nizak intenzitet saobraćaja, ulice uz stambene blokove, ulice u kojima se uglavnom parkira...

A sa druge strane, kod većih ulica poput Makenzijeve, gde se u igru mešaju i autobusi i gde zbog toga postoji javni interes da brzine kretanja budu veće, u takvim ulicama treba razmatrati razdvajanje u biciklističke trake ili na biciklističke staze.

Ali početi sa obeležavanjem biciklističkim simbolima ove male ulice kroz koje je super proći bajsem bi mnogo uradilo na olakšavanju i promociji prevoza biciklom i to za jako male pare.

Ako to ne počnu agresivno da sprovode, zajedno sa trakama i stazama na prometnijim koridorima, sistem javnih bicikala neće biti značajno korišćen. Mnogo biciklističke infrastrukture su mogli da završe do sad kad su krenuli sa javnim biciklima i to bi bilo mnogo bolje, ali...
 
Ljudi i ovako znaju da ne poštuju saobraćajne znake i signalizaciju , a kamoli to za bicikle.
 
На бициклистичкој стази у Омладинских бригада, а у делу испод железничког надвожњака, већ дуже време стоје остављена три контејнера за смеће. Неко их је померио из оног оближњег сада дивљег радничког насеља (где треба да буде вартогасна станица) на стазу !!! Мислим да и момци из градске чистоће имају удела у томе, јер им је лакше да одавде односе смеће, него из самог насеља. Слике су од 18.08.2019.

Pogledajte prilog 1
 
Istina. Stoje tu već odavno, plus stubovi za saobraćajnu signalizaciju, a prilično prometan deo (retko ko koristi drugu stranu ulice)

Kroz taj deo uvek samo proletim jer smrdi, iskreno ne prijavljujem da vidim da li će neko drugi da prijavi.
 
Kontejneri na stazi stoje i u Ruzveltovoj blizu 27. marta posle AMSS-a. Inače, radi se na izmenama ZOBS-a zbog trotineta što je ok, ali je loše što će izgleda smandrljati i neke promene oko bicikala. Šuška se da će biti obavezna kacika u svim situacijama. Ostaje da vidimo šta će biti od svega toga.
 
Uprkos vrhunskoj utreniranosti za vožnju po raspalim bici stazama, morao sam jednom da naletim na minu. Odvaljen ivičnjak na prelazu kod Fontane, oštar kao britva sa rupom ispred, tako da sam "naseo" baš muški. Spoljne gume su mi anti-buš, ali unutrašnja je prosto negde prsla od udarca. I nije neka vest, zar ne? Ali, šta je činiti u velegradu, na tri km od kuće, na raskrsnici četiri bulevara, vraćajući se iz savršenog dana sa Ade, u japankama i s punom bešikom, u predvečerje, kad bude se komarci? Logično, nastavak na temi taxi...
 
U trenucima dokolice odlučih da mapiram sve staze i trake u Beogradu.

http://dusanpopovic.com/2019/09/mapa-sv ... -beogradu/

Ako sam nešto zaboravio (a jesam) slobodno recite, makar bio i neki mali patrljak.



Različito su obojene staze koje su na trotoaru, staze koje su na kolovozu, staze koje su samostalne i prevoz čamcem i privremene staze.

Sa ove mape je očigledno šta nedostaje - koridori kroz najuži centar grada
 
Takovska ulica , od 27. marta do Cvijićeve.

A tu nje i Ostružnički nasip.

 
Hvala za Takovsku. Nisam hteo da unosim staze koje nisu označene horizontalnom signalizacijom. Po tom osnovu bih onda morao da unesem i Velo rute, put ka Avali i slične stvari.

Ovo je više za one malo neiskusnije bicikliste koji ne vole mešanje sa automobilima.
 
Imaš stazu na Pupinovom mostu koja nastavlja još oko 2km posle mosta (do neke rečice/kanala).
 
Jel neko veruje ove priče da je prodato 35.000 elektro trotineta u Beogradu ove godine? Ozbiljno sumnjam da ima i toliko bicikala a kamoli tih zujalica
 
Богами, ја их доста виђам, неколико хиљада их има сигурно, ако не и десетина.
 
Kad smo kod toga, danas videh kralja kako uleće trotinetom na Slaviju. Nisam stigao da vidim epilog, morao sam da uđem u autobus.
 
Vrh