Videh juče da lift na Brankovom opet ne radi. Pitam majstora šta je sad, kaže bili majstori, gledali, pregledali i kažu da mu je definitivno došao kraj i teško da se više može popravljati.
U nedelju je na Brankovom mostu u Beogradu otvoren prvi lift za bicikliste. Njime je Brankov most povezan sa šetalištem ispod njega. Stakleni lift je proteklog vikenda bio prava atrakcija. Biciklisti i šetači okupili su se ispod mosta kako bi isprobali novi uređaj. Lift će biti najkorisniji biciklistima, hendikepiranim licima i građanima sa dečjim kolicima, ali lift mogu da koriste svi građani Beograda. Lift će raditi svakog dana tokom popodnevnih sati. Njime će upravljati tehničar, a vožnja će biti besplatna za sve građane. Predviđen je za podizanje 24 osobe, a njegova nosivost iznosi 1800 kilograma. Brzina kretanja je 0,5 metara u sekundi. U ovaj projekat je Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda investirala oko 18 miliona dinara. Izgradnja lifta počela je krajem prošle godine, ali je tek sada otvoren jer se čekala upotrebna dozvola. Po rešenju arhitekte Milutina Geca, lift je projektovalo preduzeće Juginus, a radove je izvela Amiga iz Kraljeva.
USPEŠNO POSLOVANJE KRALJEVAČKOG PRIVATNOG PREDUZEĆA - piše Predrag Marković
,,Amiga” osvojila Beograd
Miroslav Tlačinac, vlasnik i direktor privatnog preduzeća ,,Amiga” i njegov sin Ivan, suvlasnik i zamenik direktora poznate kraljevačke firme, ovih dana imaju pune ruke posla. Zahvaljujući Zakonu o javnim nabavkama i predkvalifikaciji u sektoru javnih preduzeća, među kojima prednjači Direkcija grada Beograda, pred ,,Amigom” su novi poslovi koje im omogućuje Izvršni savet grada Beograda.
- Već su urađeni sertifikati, kod stručnih službi Elektrodistribucije Beograda (EDB) za postavljanje između 70 i 80 odsto stubova kod svih poslova koje grad Beograd ima, a tiču se elektrifikacije - kaže Miroslav Tlačinac. On dodaje da, posle javne rasvete u Ulici vojvode Putnika u dužini od četiri kilometra, osvetljavanja prostora oko DIF-a i druge faze spoljne rasvete na beogradskoj ,,Areni”, predstoji sklapanje ugovora sa EDB-om o osvetljavanju čitavog područja grada Beograda.
LIFT ZA BICIKLISTE - OVOGODIŠNJI PODUHVAT
Gospodin Tlačinac kaže za ,,Ibarske novosti” da je jedan od poslova koji je u toku i privodi se kraju ovih dana - izgradnja lifta za bicikliste na Brankovom mostu.
- Ovo je ozbiljan posao kako u konstruktivnom, tako i u estetskom smislu, jer projekat mora da ,,pomiri” lepo dizajniran Brankovov most sa starim jezgrom Beograda. Lift, koji je rađen prema projektu poznatog arhitekte Milutina Geca (koji je projektant i IBC centra), moći će da preveze šestoro biciklista do biciklističke staze. Krajem maja svu njegovu lepotu i kvalitet promovisaće, kako očekujemo, 600 biciklista iz Francuske - kaže Tlačinac.
Ideja o biciklističkom liftu potekla je od nekolicine biciklističkih entuzijasta sa željom da se povežu dve obale reke Save duž kojih postoji biciklistička staza. Čelična konstrukcija, koja je visoka 17 metara, biće obložena providnim staklom, a lift kojim se stiže do visine 12,5 metara voziće pet osoba.
REALIZACIJA TRI I PO MILIONA EURA
Ivan Tlačinac, dipl. inž. elektrotehnike i suvlasnik ,,Amige”, kaže da su objekat i sama konstrukcija veoma kompleksni, ali da je uz pomoć inženjera i stručnog tima u firmi odrađen veći deo posla.
Ivan dodaje da je potrebno da se uradi jedna fasada, ubaci lift i da objekat dobije funkciju za koju je projektovan.
,,Amiga” ima dosta poslova po Srbiji, posebno u Sremskoj Mitrovici i Vršcu. Veliki broj baznih stanica mobilne telefonije 064 i 063 delo je ruku ,,Amiginih” radnika, a ima je i na područjima gde se, zbog toga što mobilna telefonija nije dostupna (Pešter, Zlatar, Javor...), ona kombinuje sa fiksnom, kao NjLL mreža.
- Naravno, firma sa 180 radnika i realizacijom od 3,5 miliona evra susreće se i sa problemima. Jedan od njih je potreba za proizvodnim radnicima, prvenstveno bravara i varilaca. Zato su upućena pisma ,,Zastavi”, ,,Fabrici vagona” i u Gornji Milanovac (FAD), ali je stigao mali broj odgovora - priča nam vlasnik ,,Amige”.
Trenutna vrednost ,,Amiginih” poslova u Beogradu vredna je između 30 i 40 miliona dinara, a isto tako je važno da ona ima dozvolu da se njeni proizvodi ugrađuju na konzumnom području EDB-a Beograd. Naravno, ova renomirana firma raspolaže i sertifikatima ISO 2001 i 14.000.
Počeo sa radom lift za bicikliste na Brankovom mostu
Najzad dočekali upotrebnu dozvolu
Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda investirala je u ovaj lift oko 18 miliona dinara. Vožnja je besplatna, a građani se neće voziti sami već uz pomoć rukovaoca
Lift za bicikliste na Brankovom mostu juče je konačno otvoren. Ljubitelji biciklizma, ali i sugrađani koji ne koriste bicikle kao prevozno sredstvo, već samo uživaju u šetnji desnom obalom Save, sada mogu da odahnu. Uglas kažu da je ovo veliki dan za bicikliste.
- Ovo je super stvar za nas bicikliste. Stvarno je naporno bilo nositi bicikl gore-dole preko onih silnih stepenica. Ajde i to, nego smo morali da prelazimo prugu i ulicu, na kojoj nikad nisi siguran - zadovoljno je komentarisao Darko, koji kaže da ne vozi bicikl profesionalno "već radi užitka".
Dimenzije i nosivost
Lift je nosivosti 1.800 kilograma, predviđen za 24 osobe. Ukupne je visine 18 metara. Brzina kretanja je 0,5 metara u sekundi, a visina dizanja je 13,5 metara. Dimenzije kabine su 1,8 h 2,1 h 2,5 metra. Projektant lifta je preduzeće "Juginus" i arhitekta Milutin Gec, a izvođač "Amiga" iz Kraljeva.
Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda investirala je u ovaj lift oko 18 miliona dinara. Izgradnja lifta počela je krajem prošle godine, a s otvaranjem se kasnilo zbog čekanja upotrebne dozvole.
- Bilo je planirano da lift bude otvoren u julu, ali ga otvaramo tek sada zato što smo čekali upotrebnu dozvolu. Lift će moći da koriste svi, a napravili smo ga kako bi biciklistima, hendikepiranim licima ili građanima sa dečjim kolicima omogućili lakšu vezu između Brankovog mosta i biciklističke staze sa šetalištem na desnoj obali Save - rekao je Boris Ranković, direktor Direkcije. - Svima kojima je bila velika avantura spustiti se biciklom dovde ovaj lift je potreban. Idealno je uklopljen u ambijent mosta i potpuno je bezbedan čak i kad nestane struja. Vožnja liftom je besplatna, ali građani se neće voziti sami već uz pomoć rukovaoca koji će uvek biti tu.
Lift je juče bio prava atrakcija. Okupili su se ispred njega brojni šetači, slučajni prolaznici i naravno, biciklisti. Mnogi su se raspitivali da li vožnja liftom besplatna, a na potvrdan odgovor smejali se, sa vidnim olakšanjem na licu. Rada sa Novog Beograda stajala je u redu da, kako kaže, isproba novi lift.
- Vozim bicikl celo proleće i leto. Jedva smo dočekali da se lift počne da radi. U svakom slučaju, sada ću lakše silaziti i penjati se. Lakše je voziti se nego gurati ili nositi bicikl - pričala je dok je "svog vernog dvotočkaša" gurala u lift.
Mogu ljudi da pričaju šta hoće, Beograd za vreme demokrata je bio Beč u odnosu na ovaj današnji štrokavi disfunkcionalni brlog!
Nažalost, nisi jedina kojoj fale prave staze za rekreaciju. Ja redovno cepam rutu Dorćol - Ada, pa se na Adi, u nedostatku alternativa, vrtim ponekad i po tri puta, pa idem nazad. Druga opcija ti je staza od Ušća/Brankovog mosta sve do Zemuna, koja bi trebalo sad skoro da se završi i pusti u rad, ako već i nije. Treća dobra opcija koju znam je krak od Mosta na Adi pa sve do Bloka 45, pošto je pola dužine relativno prazno, a i tamo gde nije, dovoljno je široko da nemaš zastajkivanja (osim semafora al dobro to ti ne gine).[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=537583#p537583:2y6j2j1p je napisao(la):Ksenija » Sub Maj 12, 2018 11:38 am[/url]":2y6j2j1p]Ovih dana se spremam da napravim generalku na mom "novom" biciklu. Odlično vozim, čak i bez ruku našta sam jako ponosna. Pošto sam dugo pauzirala interesuje me, koje staze i putanje mi predlažete a da su bez prepreka kako bih ponovo ušla u formu?
Pre ce biti 14 km.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=537601#p537601:17lx6jmk je napisao(la):Lufti » Sub Maj 12, 2018 11:30 am[/url]":17lx6jmk]Od 25. maja do Ade i nazad, nekih 24 km....
S tim sto bi trebalo ici ili rano ujutru ili kasno uvece, kada je najmanja guzva...
Sent from my SM-A510F using Tapatalk
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=537604#p537604:l922bhjf je napisao(la):Bender Rodriguez » Sub Maj 12, 2018 12:52 pm[/url]":l922bhjf]
Mogu ljudi da pričaju šta hoće, Beograd za vreme demokrata je bio Beč
I da, stojim iza svake reči.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=537604#p537604:9c4lp7k8 je napisao(la):Bender Rodriguez » Sub Maj 12, 2018 12:52 pm[/url]":9c4lp7k8]
Mogu ljudi da pričaju šta hoće, Beograd za vreme demokrata je bio Beč u odnosu na ovaj današnji štrokavi disfunkcionalni brlog!
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=537604#p537604:2svaffs1 je napisao(la):Bender Rodriguez » Sub Maj 12, 2018 12:52 pm[/url]":2svaffs1]
Mogu ljudi da pričaju šta hoće, Beograd za vreme demokrata je bio Beč u odnosu na ovaj današnji štrokavi disfunkcionalni brlog!
To bi bilo fenomenalno, doduše uska je Kneginje Zorke pa mi nije jasno kuda će progurati stazu tuda.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539771#p539771:f2wupnk0 je napisao(la):astrodule » 23 May 2018 10:02 am[/url]":f2wupnk0]Koliko sam pratio, u centru grada treba da urade vezu Vuka sa Bulevarom oslobođenja kroz Knjeginje Zorke, ali kada - ne znamo.
Stanari bi izvršili oružanu pobunu.astrodule":2p8kxx64 je napisao(la):Moraće da "žrtvuju" parking mesta.
Ukidanje parking mesta bi u mnogim ulicama oslobodilo mesta za bici staze.