Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Ja nemam drugo objašnjenje osim da su dali najnesposobnijim ljudima da rukovode ovih gradom. Bukvalno postajemo Ćacilend.

Sanirali su ovo asfaltom koji se ne razlikuje mnogo od plastelina.





Sad vidim da se ne vidi toliko dobro na snimku, ali kolotrazi već postoje i "asfalt" se ugiba pod mojom težinom (od manje od 80kg)
To je da bude mekše kad se gazi, zdravije za kolena.

Edit: Generalno se asfaltom desilo nešto katastrofalno posednje godinu-dve, da li je sastav, način postavljanja ili sve po malo ne znam.
Zaboravih da slikam BMP ispred SIVa na šta liči...
 
To je da bude mekše kad se gazi, zdravije za kolena.

Edit: Generalno se asfaltom desilo nešto katastrofalno posednje godinu-dve, da li je sastav, način postavljanja ili sve po malo ne znam.
Zaboravih da slikam BMP ispred SIVa na šta liči...
Pre par godina su se hvalili kako su napravili novu mešavinu asfalta koja je JEFTINIJA I BOLJA.

Verovatno su zaboravili da napomenu da je ta mešavina dobra samo za temperature ispod 25 stepeni i za vozila lakša od 500kg.

Inače, ne samo poslednjih godina, ali stanje desnih ivica kolovoza je katastrofalno i zato je prilično opasno voziti bicikl kolovozom. O kolovozima kuda ide autobus da ne pričam. Na NBG barem imamo staze pored skoro svih ulica, ali u gradu je već prilično opasno zbog kolotraga i gužvanog asfalta i slivnika.
 
Све је у реду са стазом. Само се суграђани паркирају непрописно, тј попреречно уместо паралелно.
Ja bih ovakve ljude sto pametuju trajno kaznio zabranom koriscenja drustvenih mreža. Ovakvi "smatrači" su jedno veliko zlo, em što ne znaju, em što skreću pažnju sa važnijih stvari. Zato smatram da su potpuno beskorisni, šta više, štetni po društvo.

Naravno da je znakom propisano kako se tu parkira.

I @Delija i ja (i verovatno mnogi drugi koji će mu odgovoriti) sad upadamo u tu zamku i trošimo energiju na "razotkrivanje" gluposti, umesto da radimo nešto drugo.
 
Све је у реду са стазом. Само се суграђани паркирају непрописно, тј попреречно уместо паралелно.
Aj sad realno, koliko je vremena potrebno prosečnom vozaču da se paralelno uprakira?
Kada to bude radio, moraće da zauzme bici stazu. Obzirom na dužinu, često će neko tu da se uparkirava i odlazi.
Zatim će tu biti batica koji telefonira iz koja, zapali cigar i malo otvori vrata...

U teoriji je sve u redu sa stazom. U praksi, malo da razmisliš jasni su probelmi u najavi (čak i da se poprečno parkiranje dovode u red, što bi moglo za 3 dana).
 
Aj sad realno, koliko je vremena potrebno prosečnom vozaču da se paralelno uprakira?
Kada to bude radio, moraće da zauzme bici stazu. Obzirom na dužinu, često će neko tu da se uparkirava i odlazi.
Zatim će tu biti batica koji telefonira iz koja, zapali cigar i malo otvori vrata...

U teoriji je sve u redu sa stazom. U praksi, malo da razmisliš jasni su probelmi u najavi (čak i da se poprečno parkiranje dovode u red, što bi moglo za 3 dana).
Да су паралелна места довољно широка, свако би се паркирао за 2 секунде, проблем су, на пример у граду, јако уска места, па неки мало већи ауто не може лако стати
 
Problem je što ljudi ne umeju da parkiraju. Za takve postoji kazna, pa će da nauče.

Ako ne znaš da parkiraš paralelno idi u garažu ili uzmi taksi.

Naravno da je brže i bolje imati kosa mesta, ali izvorni problem je što mi imamo toliko parking mesta u centru na ulici, umesto da imamo garaže i destimulišemo ulazak kolima u centar.
 
Управо. Са стазом, њеном позицијом и ширином је све у реду. Идеално је да имамо зелено острво између колског и бици дела али и ово је коректно. Паркинзи су ствар који овај град држе на паланачком нивоу. И остаће тако јер их народ хоће још више.
 
ali najjako sto mu pise znak iznad za paralelno parkiranje.
kada se promeni vlast, volonterski bih se prijavio mesec dana po gradu, da pisem kazne za parkiranje.
ma, platio bih ja njima to da radim, bash bi mi bila uzivancija

ali to nam je kulturoloski, da smo nesvesni okruzenja, bili caci ili ne
to je ispod nas, mi bismo samo velike stvari da diramo
 
Ali taj narod kada ode u Austriju ili Nemačku da radi ne kuka kako nema gde da parkira na ulici, ne kuka na cenu parkinga, ne kuka na sve te stvari koje čine život i rad u gradu podnošljiv i prilagođen građanima.

I ne čujem kada se vrate ovde hvalospeve o tome kako gradski prevoz funkcioniše, kako svi voze bajs i kada je oblačno (pa čak i kada pada kiša ili je temperatura u minusu).
 
Problem je što ljudi ne umeju da parkiraju. Za takve postoji kazna, pa će da nauče.

Ako ne znaš da parkiraš paralelno idi u garažu ili uzmi taksi.

Naravno da je brže i bolje imati kosa mesta, ali izvorni problem je što mi imamo toliko parking mesta u centru na ulici, umesto da imamo garaže i destimulišemo ulazak kolima u centar.
Sa ovim se ja u potpunosti slažem, ali stoji da ova kombinacija parkinga i staze nije idealno osmišljena. Bilo da parkinga nema, ili da su parking i staza zamenili mesta, drugačije bi trebalo.
 
Bici staza uz paralelno parkiranje je sasvim ok stvar koja se praktikuje i u svetu. Vozač automobila prilikom izlaska svo vreme putem retrovizora može da prati šta i ko mu dolazi otpozadi. Ovde je problem što vozači na svoju ruku, ili pod međusobnim pritiskom*, krenu da se parkiraju pod uglom što čini izlaženje iz niše opasno za nadolazeći bicikl koji ne vide lepo.

* Inače nisu svi vozači bahati ili nepromišljeni nego ima i toga da kad dođe neko tu da parkira, i ima slobodno mesto samo pod uglom, on hteo ne hteo mora da parkira kao i ostali. I onda dođe sledeći i vidi to isto, pa sledeći, i to se tako održava u beskraj...

Setih se sad i ovoga što sam hteo da okačim na temi o parkiranju
axyPvNb_700b.jpg
 
Да, замена места би била пожељна али ово није прометна саобраћајница и отприлике једина добра ствар наводног београда је што им већина секундарне уличне мреже има ове стазе у оквиру коловоза.

На 100м одавде имају прописну, одвојену и двосмерну бици стазу.
 
Tako je.

Ali hajde prvo da nadležni sprovode zakone neselektivno, pa ćemo imati mnogo manje problema u saobraćaju.

Da počnemo od najosnovnijih stvari kao što je nedavanje migavca, telefoniranje na nedozvoljen način, skretanje iz pogrešne trake...
A ma to stoji svakako. Pisao sam X puta o "Pa šta?!" i "Boli me k..." stavu i praksi naših nadležnih organa.

Zato i imamo taj fenomen da niša, znakovi i propisi kažu parkirati se na jedan način a vozači rade nešto drugo jer se svi vade - ili prosto ni nemaju alternativu - da su i drugi parkirali pogrešno pa moraju i oni.
 
Poslednja izmena:
Не могу да се сетим где сам синоћ прошао у некој зонираној улици на потезу Вука до Дорћола, људи су се паркиравали тако укосо, иако треба паралелно, и једном ауту који се паркирао паралелно, подигли су му брисаче.
 
Не могу да се сетим где сам синоћ прошао у некој зонираној улици на потезу Вука до Дорћола, људи су се паркиравали тако укосо, иако треба паралелно, и једном ауту који се паркирао паралелно, подигли су му брисаче.
Izvol'te ovekovečeno. :)

 
Vrh