Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Da bi bilo više biciklista, potrebna je bolja infrastruktura, a bolje infrastrukture nema bez većeg broja biciklista i stvaranja "kritične mase", što nas dovodi do vrzinog kola iz koga teško možemo da se izvučemo.


Umesto što se kuka (ne mislim na tebe lično) na problem parkiranja, potrebno je raditi na rešavanju istog, a da to nije iscrtavanje linija po trotoarima i asfaltiranim površinama, niti pretvaranje zelenih površina u zonirane parkinge i tako širiti zonu do 100% pokrivenosti grada, već raditi na svim drugim aspektima koji bi efikasno i zaista rešili (ili barem doprineli smanjenju) problem, a pod time ne mislim na zabranu kretanja, tipa par - nepar određenim danima u nedelji i sl.​


Zar nije u Nikole Dobrovića pešačko - biciklistička staza napravljena (iscrtana)?
Pre je bila posebna biciklistička staza na obe strane ulice plus trotoar, a sada imamo samo pešačko-biciklističku stazu.
 
Је ли постоји некакав модел за улице у Београду ?
Хоћу да питам да ли се бициклистичка инфраструктура планира по случају или постоји неки формат за то.
Ако не постоји било би добро увести га, једна од ствари које би сигурно биле добре је да се у мањи улицама периодично праве она сужења улице како би возачи успорили увек, то би врв имало добар утивај на број бициклиста, бар по тим мањим улицама.
1704996149579.jpeg

Овако нешто нпр.
 
Тешко, већина улица у Београду је импровизација, уски тротоари често преплављени паркираним аутима.
 
 
Jutros prešao rutu 🚴Vukov spomenik - Stara Pazova i imao sam bez problema snage za još barem do Beške, ne znam jel posle ima nekih uspona na starom putu za NS, kod Karlovaca..?

To ne bih izdržao, ako nije ravno, inače 👌... tako da sam u Staroj Pazovi uneo bajs na 🚄 srećom nije bilo krcato... Unosi se na treća vrata regio voza gde je nacrtan bajs i invalidska kolica na samom staklu, jer tu ima prostora predviđenog za te namene...

Ima biciklistička staza između 2 Pazove, prava šteta da to ne ide do NS i nazad do Bataje barem...

Zamislite život bajs na BG voz do Bataje a onda lagano po ravnom 50tak km od kojih barem 10tak uz Dunav do NS...

Malo može i neka pauza, negde ručaš... I železnici daš 0 dinara. Milina.
 
Jutros prešao rutu 🚴Vukov spomenik - Stara Pazova i imao sam bez problema snage za još barem do Beške, ne znam jel posle ima nekih uspona na starom putu za NS, kod Karlovaca..?

To ne bih izdržao, ako nije ravno, inače 👌... tako da sam u Staroj Pazovi uneo bajs na 🚄 srećom nije bilo krcato... Unosi se na treća vrata regio voza gde je nacrtan bajs i invalidska kolica na samom staklu, jer tu ima prostora predviđenog za te namene...

Ima biciklistička staza između 2 Pazove, prava šteta da to ne ide do NS i nazad do Bataje barem...

Zamislite život bajs na BG voz do Bataje a onda lagano po ravnom 50tak km od kojih barem 10tak uz Dunav do NS...

Malo može i neka pauza, negde ručaš... I železnici daš 0 dinara. Milina.
Лепа тура. Са другом сам возио неки дан Нова Пазова - Бановци - Батајница - Земун - Нови Београд. Нема много шта да се види, део смо возили лошим атарским путем, а део смо морали да возимо Батајничким друмом.
Са друге стране, раније сам сам возио Нова Пазова - Бановци - Белегиш - Сурдук - Сланкамен - Бешка и тај део обале и пута је много лепши и занимљивији.

Ево ти профил висине од Нове Пазове до Новог Сада, да видиш какво је за вожњу. Ту где сам ставио курсор, ту је одвајање за Бешку. До Бешке је пад, а онда креће благи и константни успон до железничке станице Бешка. Но, постоји и пречица. ;)

Ако си за прави хедонизам, препоручујем бајс на воз до Бешке, потом бициклом до Крчедина у кафетерију Викенд Крчедин (раде само викендом у сезони када је лепо време). Можеш тамо на доручак или десерт. Моја оцена за њих је 10. Гриловани козији сир им је фантастичан.
После, зависно од кондиције, можеш до Сланкамена и после опет на воз до Бешке. Или, бициклом до Карловаца. Има два мало јача успона али се извозају лако. ;)
Профил-висине.jpg
 
@Železničar Dopada mi se kako zvuči to za Krčedin. Zapamtiću za nekad. 🙂

Na Brankovom mostu je ispucao asfalt na pešackom delu... Tuga i jeza je samo to preći... 😊 kako sam krenuo da se izvlačim iz centra Beograda pomislio sam da neću daleko dogurati no kad sam stigao do Altine shvatio sam da mogu još dosta...

Gume su mi između gradskog i mtb... po zemljanim atarima ne volim da se krećem, a što se tiče ostalih drumova, plašim se automobila, kamiona, autobusa, ako je prometno nije mi prijatno da bih prečesto ponavljao...

Bajs sam doterao u NS što mi je bio cilj, sad planiram tamo da ga vozim po gradu 🙂 vidim da će do Rumenke uskoro biti gotova biciklistička... To bi valjalo da se širi i širi, da bude mreža tih staza svuda po Bačkoj/ Vojvodini...
 
Планирају до Руменке да буде готова на пролеће али неће бити пре него што заврше још један железнички мост преко дела канала ДТД. Свакако је та стаза у плану да се прошири и до Кисача и Ченеја.

Са друге стране, имаш стазу на кеју и део на насипу од Рибарца до Футога и Бегеча. Милина за вожњу мада има пешака и наиђе и неки ауто. У Футогу можеш скелом да пређеш и до Беочина.

Рецимо, Суботица има много више тих ванградских стаза. Тамо постоји стаза од Суботице до граничног прелаза Келебија, од Суботице до Палића, па преко Хајдукова до села и граничног прелаза Бачки Виногради.
 
На теми о градском превозу у свету, @Siniša је поставио фотографију паркинга за бицикле на станицама приградске железнице у Перту (Аустралија):


1709191162628.png


@Karlo del Ponte ми је показао слике сличних објеката у стамбеним блоковима у Белорусији.

Ако се жели популаризација бициклизма у стамбеним насељима са великим ("некопенхагенским" и "нехоландским") зградама, у којима остављање бицикала и његово стављање у погон причињава муку, кључно је да се по Београду направе овакви паркинзи - важније чак и од бициклистичких стаза (за које смо видели да, саме од себе, неће привући иоле значајан број дневних путовања).
 
И не само стамбене зграде, већ и пословне зграде, институције, школе, факултети, домови здравља и сл.
Сви заборављамо на крађу бицикала као велики проблем. Мом другару су украли два бицикла из ходника где је паркирао везивањем за гелендер испред стана.
 
Dok su nam sela sa lošim bicikliima, Bgd ce biti ne presusan izvor ,,jeftinih,, dobrih bajseva. 😪
Mada i Bgd ima svoje ,,izvore,,😄
sad su u trendu elektro bajsevi
Bas me zanima kojom brzinom opada nj. cena , jer to govori o takvom ,,snabdevanju ,, ,,🙄
 
Ovo što su mi drpili su krš bicikli koji novi koštaju 22.000 dinara. A lanac mi je bio ozbiljan abus od 6000 dinara kojeg su više puta probali da preseku po centru i na NBG.
 
Краде се пуно. Ретко која зграда има бициклану. Старе ако имају то су пренамењене подрумске просторије или ограђен простор испод степеништа ако немају подрум. Нове их немају уопште.
 
U petak, 23.2.2024. godine, sam išao iz pravca FDU-a ka Konjarniku. I pitao sam se da li da idem preko Mosta na Adi ili preko Gazele (malo me je brinula brzina automobila da me neko ne pokupi). Kada sam video na kamerama da Gazela stoji, nisam imao dilemu. Lagano sam se probio na "auto-put" tu kod Sava centra i pravac preko Gazele. U sve tri trake vozila su se kretala brzinom 18-21km/h. Ja sam naravno išao brže (25-27km/h) i do Dušanovca sam izbio na prvo mesto.:D. Ljudi moji, ono nije humano. I tako za nekog svaki dan. Ja srećom ne idem na tu stranu tako često. Pitam se ima li obilaznica efekta (verovatno ima) i odakle ovoliki narod.
 
Vrh