Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Po ko zna koji put na istom mestu - otvorila se rupa na silaznoj stazi Brankovog mosta sa novobeogradske strane i već danima nema ko da popravi...
IMG_20231213_162608.jpg
 
Na šta liči i kako je već mesecima ostavljen trotoar na uglu Jurija Gagarina i Omladinskih brigada posle radova na zameni cevi...
IMG_20231213_171021.jpg
IMG_20231213_171149.jpg
 
Po ko zna koji put na istom mestu - otvorila se rupa na silaznoj stazi Brankovog mosta sa novobeogradske strane i već danima nema ko da popravi...Pogledajte prilog 183719
Dobro je da su bar stavili taj znak, juče ujutru je to ovako izgledalo:
Rupa-na-Brankovom.jpg

Zamislite koliko je to opasno noću kada farovi automobila koji dolaze u susret sprečavaju da se rupa uoči na vreme.
 
Ja sam zaslužan lično i personalno za označavanje ove rupe na mostu.

Pošto svaki dan tuda prolazim, prvo jutro kada se otvorila rupa, sam prijavio i tabla je postavljena.

U ponedeljak je tabla nestala, zaboravio sam da prijavim i u povratku kući sam rekao panduru koji stoji niže (i pušta žutu traku) da se otvorila rupa i da će neko da pogine. Dečko jeste bio ljubazan, ali mi je rekao da on nema mogućnost da kontaktira Beograd put. Mrzelo me je da ulazim u raspravu, pa sam prijavio kada sam došao kući. Sutradan je postavljen stubić preko rupe.
 
U ponedeljak je tabla nestala, zaboravio sam da prijavim i u povratku kući sam rekao panduru koji stoji niže (i pušta žutu traku) da se otvorila rupa i da će neko da pogine. Dečko jeste bio ljubazan, ali mi je rekao da on nema mogućnost da kontaktira Beograd put.

Po logici stvari, on bi ovu opasnost za građane trebao da prijavi radio vezom svom nadređenom, ili u izveštaju na kraju smene, a onda bi to trebalo da se prosledi dalje gradskim službama.
Ali dečko zna gde živi i gde radi i da neće dobro proći ako pokaže inicijativu i da misli svojom glavom, a problem svakako neće biti rešen.


Hajde da vidimo koliko će im trebati vremena da poprave oštećenje.
Pre više od 10 godina sam na stazama kod hotela Jugoslavija i kod Buvljaka sprejem ispisao "PAZI RUPA!", meseci su prošli dok neko nije reagovao.
 
Kad smo kod tih rupa, kod mene sam fotografisao upale šahtove i one gde je falio poklopac. Nije bilo nikakve reakcije. Kada su se pojavili štapovi i sl. stvari da vire iz tih rupa i tako ukazuju građanima i vozačima gradskog prevoza na opasnost od rupa, fotografisao sam i ponovo prosledio nadležnima. U roku od 7 - 15 dana su izašli na teren i sanirali problem.​
 
"Biciklističke staze koje su do sada bile u ravni sa kolovozom su bile nebezbjedne i za bicikliste”, rekao je Radošević za TV E..."

Ovo je generalno tačno bilo gde... Ja se osećam neprijatno na početku Nemanjine i na Bulevaru oslobođenja i bežim na trotoar što pre mogu, ali nije rešenje da se ukidaju biciklističke staze nego da se izdvoje, ograde i obezbede.

U startu je greška kada se biciklistička staza pravi u istoj ravni sa kolovozom...

Kao što je u startu greška mešanje kamiona i automobila sa biciklima i e-trotinetima. To su različite kategorije kao npr. teška i pero kategorija u boksu i to je jedina greška u novom Zakonu o saobraćaju, sve drugo je ok.
 
Не слажем се баш. Ако нема услова за формирање прописне бициклистичке стазе у оквиру тротоара "жртвовање" једне или дела колске траке зарад бици стазе је једино решење. А обзиром колико су нам тротоари у граду уски, бици стазе у нивоу улице су заправо једино могуће и најрационалније решење за највећи део Београда, осим можда за делове Новог Београда.

Такође, имајући у виду нашу културу извођења и пројектовања улица и посебно тротоара и пешачко-бици прелаза стазе у оквиру коловоза су једине које ће омогућити конкурентну брзину бициклистичког саобраћаја за свакодневна градска путовања. У противном бициклизам остаје у овом граду ствар повремене рекреације ретких и средство брзе зараде студената достављача.

Берлин ми је ових дана актуелан и тамо су скоро све бици стазе у оквиру коловоза, чак имају и занимљиво решење конфликта са колским саобраћајем код десних скретања на раскрсницама где се бици стаза рачва на две траке - Једна за десно скретање бициклиста, друга сече десну колску траку за скретање и наставља право.
Код њих то одлично функционише.
 
Biciklistička staza je prirodnija uz kolovoz nego na trotoaru.

Znam da mnogi imaju strah, ali ko ima strah, treba da nauči da vozi bicikl. Voziti bicikl ne znači samo okretati pedale, već i biti svestan okoline i poznavati propise.

Kao što vožnja automobilom u gradu nije zabava ili rekreacija, tako to nije ni vožnja bicikla.

Vožnja bicikla nije priča sa drugim biciklistom, nije zabava, nije rekreacija, već prvenstvno način da stignemo od jedne do druge tačke i da izbegnemo gužvu u prevozu.

Naravno, pričam o korišćenju bicikla kao prevoznog sredstva za svakodnevne aktivnosti.

Ne treba izmišljati toplu vodu. Potrebno je kopirati iskustva drugih gradova, ali prvenstveno nadležni organi moraju da rade svoj posao.

Evo, nije direktno vezano za ovu temu, ali naša policija ne radi svoj posao: ne kažnjava korišćenje mobilnih telefona (ni kod vozača ni kod pešaka), ne isključuje iz saobraćaja vozila koja imaju sneg na krovu, ne kažnjava vozače koji ne daju migavac, koji blokiraju raskrsnicu, a o nepropisnom parkiranju da ne pričam.

Kada bi policija radila svoj posao, verujem da bi posle par meseci nestao i strah kod neiskusnijih vozača bicikala da voze uz ili po kolovozu.
 
Искрено страх од вожње коловозом је оправдан, свакаквих возача моторних возила има.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ika
Za nesreću je potrebno dvoje.

Ako voziš bicikl ili ako si pešak, moraš da se krećeš defanzivno, jer džabe ti prednost, ako te neko jači i veći zgazi.
 
Vozio sam el. trotinet na spornoj traci u Podgorici i po mom mišljenju mnogo mi je bilo prijatnije i bezbednije da vozim pored automobila nego na traci koja je na trotoaru. 1. Bici staza je bila odvojena gumenim stubićima od automobilske trake 2. Na nekim delovima je trotoar u toliko lošem stanju a to se pogotovo primeti na trotinetu sa minijaturnim točkovima. 3. Pešaci su po mom mišljenju mnogo nepredvidiviji nego vozači, tj. jako često vole da iskoče na stazu, da se šetaju po njoj ili da voze decu u kolicima po bici stazi.
 
И да, у Берлину никаквих физичких баријера између стазе и колског дела коловоза нема. Само црвена фарба и терај. Наравно, њима је улична мрежа ипак у просеку шира а терен равнији.

Ја бих у Београду кренуо са неколико кључних бици праваца који би имали и те фенси физичке баријере између бици стазе и коловоза како бих промовисао бициклистички саобраћај, наметнуо културу узајамног поштовања бицилиста са једне и пешака и возача са друге стране и охрабрио грађане да пређу на бицикле у свакодневним путовањима. Након тога бих постепено смањивао цену по километру и вратио се само на "кофе црвене фарбе" како се култура развије.

Мени су најгора искуства са возачима трола на потезу Трг-Таковска. Као да су бесни на волташе и глововце којих ту има највише и да се труде нас згазе. Не знам како бих другачије објаснио те покушаје убиства и потпуно игнорисање бициклиста испред и око њих.
 
Za nesreću je potrebno dvoje.

Ako voziš bicikl ili ako si pešak, moraš da se krećeš defanzivno, j
Izvini, ali kao vozac koji svaki dan uocava gomilu bu******** za volanom, uopste se ne slazem. Ljudi voze bahato i nesavesno i voznja bicikla u Beogradu je rizicna aktivnost.

Sve biciklisticke trake u okviru kolovoza je neophodno fizicki odvojiti od automobilksog saobracaja. Mozda za nekih 10-20 godina kada svi nauce da postuju bicikliste i njihov prostor razmatratiti o crvenoj traci bez barijera. Do tada iskljucivo ovako:


bikelaneIMG_4436.jpg

flex-post.jpg



EXPLORE-slovenia-mikael-colville-andersen-3.jpg
 
Vrh