Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Stamatović: Biciklisti čine 10% stradalih u saobraćaju, važno je edukovanje​

V.D. direktora Agencije za bezbednost saobraćaja, Branko Stamatović, izjavio je danas da biciklisti čine 10% svih poginulih u saobraćajnim nesrećama u Srbiji



Нисам сигуран да ли је ова статистика тачна, али ако јесте, шта би тек било да људи у Срибији масовније возе бицикле.
 
Нажалост просечан бициклиста у Србији је неосветљен, старији од 60 год и вози по путевима који никако нису за бициклисте. Са друге стране 90 % возача вози офанзивно тако да не могу да исправе грешке бициклиста
 
Sram ih bilo pešački u nivou sa trotarom staza zona 30 sve što nema u bg ima u ns
20231201_131647.jpg
 
Буквално треба поставити ове слике из Загреба на неки билборд преко пута градске скупштине, да господа сваки дан гледају колико Београд по питању урбаног развоја заостаје за регионом.
 
Mogao bi Beobuid da napravi anketu da li ste za ili protiv ovog mosta? Da vidimo malo realnije kako stoji odnos.

Vecinu naprednjackih hipergradnji ne podrzavam ali ova ideja je starija od njihove vladavine i mislim da je korisna za popularizaciju bicikliranja. To bi bio jedini most u BGu na kojem ne bi slusali buku motornih vozila dok prelazite reku...samo huk vode....kakav zen...😀.
Teza da ce privuci motorni.saobracaj mi nije bas jasna-ije to shopping mall, i mislim da .je preduvana i da.se moze resiti zoniranjem i aktivnim radom komunalne policije...

Uostalom ovog mosta se.sete samo pred izbore kada se svi projekti izvade iz naftalina. Posle izbora- puj pike ne vazi do sledece kampanje...😐
 
Mogao bi Beobuid da napravi anketu da li ste za ili protiv ovog mosta? Da vidimo malo realnije kako stoji odnos.

Vecinu naprednjackih hipergradnji ne podrzavam ali ova ideja je starija od njihove vladavine i mislim da je korisna za popularizaciju bicikliranja. To bi bio jedini most u BGu na kojem ne bi slusali buku motornih vozila dok prelazite reku...samo huk vode....kakav zen...😀.
Teza da ce privuci motorni.saobracaj mi nije bas jasna-ije to shopping mall, i mislim da .je preduvana i da.se moze resiti zoniranjem i aktivnim radom komunalne policije...

Uostalom ovog mosta se.sete samo pred izbore kada se svi projekti izvade iz naftalina. Posle izbora- puj pike ne vazi do sledece kampanje...😐
Pitanje bi trebalo da glasi: Da li Vam pored čamaca u bloku 70a i 70 za Medjicu i novog mosta treba još jedan pešačko- biciklistički most da bi vozili bicikl ili Vam trebaju normalne biciklističke staze po gradu? Ovo sve ukoliko je cilj popularizacija bicikla kao prevoznog sredstva.
Stvarno sam se sada zapitala kako meni nikada nije pala napamet tako genijalna ideja (posle više decenija prelaženja na Adu čamcima i nošenja bicikala) da bi tu idealno bilo da postoji most. Ja sam upravo suprotno uvek brinula kako doci do grada, a da nas ne udari sunčanica ili auto. Ne znam, ali mislim da ni sada nema biciklisticke staze od blokova do Trga Republike?
 
Мој прелог за понуђене одговоре у анкети:

1. Апсолутно подржавам изградњу моста
2. Апсолутно сам против изградње моста
3. Немам ништа против моста али мислим да његова изградња није приоритет

Ови одговори некако осликавају досадашњу дискусију на теми о мосту.

Мислим да би било коректно да учешће у овој анкети (и генерално у анкетама) буде услобљено бројем постова, типа 100 укупно од којих је бар 50 на темама које нису релакс
 
Pitanje bi trebalo da glasi: Da li Vam pored čamaca u bloku 70a i 70 za Medjicu i novog mosta treba još jedan pešačko- biciklistički most da bi vozili bicikl ili Vam trebaju normalne biciklističke staze po gradu? Ovo sve ukoliko je cilj popularizacija bicikla kao prevoznog sredstva.
Stvarno sam se sada zapitala kako meni nikada nije pala napamet tako genijalna ideja (posle više decenija prelaženja na Adu čamcima i nošenja bicikala) da bi tu idealno bilo da postoji most. Ja sam upravo suprotno uvek brinula kako doci do grada, a da nas ne udari sunčanica ili auto. Ne znam, ali mislim da ni sada nema biciklisticke staze od blokova do Trga Republike?
Elena, zasto birati izmedju jednog i drugog kad je resenje i jedno i drugo.
Kada se pricao saobracajnoj mrezi prica se o otvorenoj trasi i objektima na njoj a to su mostovi i tuneli. Ne mogu se razvijati nezavisno jedni od drugih...
Biciklisticka mreza takodje sadrzi otvorenu trasu i objekte (mostove, tunele) i samo kao celina moze da opravda ulozen novac...
Nasa mreza je tako ocajna da vapi za ulaganje na svakom koraku...
A pro po veze sa gradom treba osposobiti stari zeleznocki most za male pare ali sto pre...
 
Мој прелог за понуђене одговоре у анкети:

1. Апсолутно подржавам изградњу моста
2. Апсолутно сам против изградње моста
3. Немам ништа против моста али мислим да његова изградња није приоритет

Ови одговори некако осликавају досадашњу дискусију на теми о мосту.

Мислим да би било коректно да учешће у овој анкети (и генерално у анкетама) буде услобљено бројем постова, типа 100 укупно од којих је бар 50 на темама које нису релакс
Anketa ce morati da se vrsi na izborima.

Sapic koji po sopstvenom priznanju ne vozi bajs i posprdno prica o ljudima koji voze bajs ili ne daj Boze koriste GSP, sad odjednom bas bas zapeo da sagradi ovaj most za bicikliste i pesake. Covek za koga su biciklisticki i pesaci niza rasa. Sta je to uradio za bicikliste i pesake otkad je gradonacelnik?

Evo sta je reklo udruzenje biciklista pre nesto vise od mesec dana:

„Posle nešto više od godinu dana na mestu gradonačelnika, Aleksandar Šapić od udruženja Ulice za bicikliste dobija ‘zlatnu pedalu’ “ – što je kolokvijani termin za „oterati nekoga“, jer je, „umesto unapređivanja biciklističke infrastrukture, uspeo da smanji broj biciklističkih staza u Beogradu!“, piše u sapštenju.

Od dolaska na vlast Aleksandra Šapića situacija se pogoršava“ jer „nije izgrađen ni metar biciklističkih staza, a ukinuto je 400 metara u ulici Nikole Dobrovića koja povezuje Bežanijsku Kosu i Novi Beograd“.


I sad takav jedan lik koji ni bar trake po trotaru nije nacrtao, kao prethodnici mu, ili bar oborio neki ivicnjak, hoce da gradi jedan ovakav projekat koji prakticno vrhunac u biciklisticko-pesackon svetu i dolazi na kraju. Most kome ne mozes normalno da pridjes iz 99 posto NBGDa, Zemuna...

Jurca, nervozan je i bas mu se nesto zuri. Kao i kolega nam forumas Dragan.

Ocigledno da tu nisu cista posla, imaju neki dil da se opare sa tim mostom, i to treba spreciti, a onda lepo sesti lagano jednog dana i mirne glave i uz pomoc struke doneti odluku.
 
Trebalo bi otvoriti pricu i o kvalitetu tih staza a ne samo kvantitetu. Bolje imati 20km kvalitetnih i upotrebljivih nego 50 samo na papiru kakva je vec
Ćina u BGDu.
Osim onog parceta u BWF-u u Bulevaru Vudrua Wilsona , duz Partizanske Avijacije na Bez kosi , Karadjordjevoj i donekle u Jurija Gagarina... Ostalo je neupotrebljivo ili samo delimicno upotrebljivo...
Novi sad nam decenijama drzi lekciju po ovom pitanju.
 
Sapic koji po sopstvenom priznanju ne vozi bajs i posprdno prica o ljudima koji voze bajs ili ne daj Boze koriste GSP, sad odjednom bas bas zapeo da sagradi ovaj most za bicikliste i pesake. Covek za koga su biciklisticki i pesaci niza rasa. Sta je to uradio za bicikliste i pesake otkad je gradonacelnik?
Sve u šta se počeo mešati je ono što ne koristi i time se javno hvali. Ima ona izreka "Čega se pametan...". Zato nam i jeste tako kako nam je, jer umesto da idemo napred, idemo unazad, a što su lepo konstatovali ovi iz udruženja biklista.​
 
Elena, zasto birati izmedju jednog i drugog kad je resenje i jedno i drugo.
Kada se pricao saobracajnoj mrezi prica se o otvorenoj trasi i objektima na njoj a to su mostovi i tuneli. Ne mogu se razvijati nezavisno jedni od drugih...
Biciklisticka mreza takodje sadrzi otvorenu trasu i objekte (mostove, tunele) i samo kao celina moze da opravda ulozen novac...
Nasa mreza je tako ocajna da vapi za ulaganje na svakom koraku...
A pro po veze sa gradom treba osposobiti stari zeleznocki most za male pare ali sto pre...
Moraš da izabereš i da postaviš prioritete jer Grad nema para za sve. Slažem se da treba da bude celina i onda se pitam ako je železnička stanica izmeštena i most ka gradu ostao bez funkcije i zvrji prazan od 2018. godine zašto 5 godina nije zaokružena priča i taj most stavljen u bilo koju funkciju, najlakše pešačko- biciklisticki, makar privremeno sa sve šinama ispod već se sada 2023 otvara priča da se pravi novi most?! Evo meni je sada glupo i da komentarišem taj predlog. Sto ljudi sto ćudi.
 
. . Kao i kolega nam forumas Dragan. . Ocigledno da tu nisu cista posla, imaju neki dil da se opare sa tim mostom, i to treba spreciti, . .
Kada me već prozivaš i sumnjičiš, video si na temi o mostu da će EDBR da finansira radove, a ta banka nije baš pogodna da se neko "opari". Naprotiv, ima vrlo stroge uslove i kontroliše trošenje novca.
https://forum.beobuild.rs/threads/most-ada-ciganlija-blok-70.3928/post-1174215

Drugo, udruženje "Ulice za bicikliste" je svojevremeno podržalo PDR za most, tj. izgradnju mosta. O tome sam pisao na temi o mostu i postavio insert zaglavlja njihovog memoranduma gde pišu da podržavaju izgradnju mosta na toj lokaciji. A bilo bi potpuno neprirodno i sumanuto da su biciklisti protiv "njihovog mosta".

Treće, niko ovde "sada ne žuri", već se dokumentacija radi godinama o čemu sam pisao od kada sam otvorio temu o mostu. Druga je stvar što to nisu svi pratili, pa su se tek nedavno uključili u temu o pešačko-biciklističkom mostu.
Zivim na Banovom brdu i kada idem biciklom do Delta sitija na primer, moram da kruzim, da idem sve do Mosta na Adi pa onda da se vracam nazad do Delte. Moze jedan ovde jedan most da mi olaksa to?
Dacu vam sada konkretan primer, zuta linija je putanja kojom bih isao preko novog mosta, a crvena je ona kojom sada idem i koja je znatno duza

Pogledajte prilog 181786
IMG_20231203_134920.jpg
 
Poslednja izmena:
Zasto konstantno citiras moj post kojim sam se sprdao sa besmislenoscu ,,tvog" mosta i sa tim koliko nam je neophodan? Jer to je kao da ja trazim most za moje licne potrebe, na malkice drugacijoj lokaciji od ,,tvog" mosta da bi mi skratio kilometar, dva.

Dok 99 posto Beogradjana nema osnovne uslove za voznju bicikla.

Iako i dalje ima puno mana, doci od Ade do Bloka 70a je jedna od najsigurnijih i najprijatnijih voznji koje postoje u Beogradu. I sad nam tu treba most i desetine miliona evra da slupamo 🤣

Pravis pesacko-biciklisticki most da spojis dve tacke koje su vec spojene biciklistickom stazom, dok je za 99 Beograda biciklisticka staza misaona imenica.
 
Vrh