Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

Ako je bolje da stoji u temi o budućnosti gradskog prevoza, prebaciti tamo.

Mobilna aplikacija za pomoć slepima u javnom prevozu

Mobilna aplikacija će pomoći slepima prilikom korišćenja javnog prevoza, najavio zamenik gradonačelnika.

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić razgovarao je sa predstavnicima Udruženja slepih i slabovidih osoba „Slepi – gledamo srcem“ o problemima sa kojima se te osobe suočavaju i najavio da će, između ostalog, biti napravljena mobilna aplikacija koja će im pomoći prilikom korišćenja javnog prevoza.

Vesić je novinarima preneo da je predstavnike udruženja obavestio da su Grad Beograd i Telekom Srbija potpisali ugovor o projektu „Smart city“ (pametan grad), te da je jedan od servisa koji će biti pušten veoma brzo servis za pomoć osobama sa invaliditetom u javnom prevozu.

„To znači da ćemo u naredom periodu, a oni će učestvovati u kreiranju tog servisa, napraviti mobilnu aplikaciju koja će biti namenjena i prilagođena upravo osobama sa invaliditetom“, rekao je Vesić.

Pojasnio je da će preko te aplikacije osobe sa invaliditetom dobijati informacije kako najbrže mogu da se kreću kroz grad i koji javni prevoz mogu da koriste, te dodao da će im aplikacija biti prilagođena preko zvučnog signala, uvećanih fontova, vibracija i na druge načine kako bi mogli da je koriste.

Kako je obrazložio, oni će moći da se prijave da se nalaze na nekoj stanici i za autobus u koji žele da uđu, a vozač će u autobusu dobijati informaciju da ga na sledećoj stanici čeka osoba sa invaliditetom kako bi mogao da stane, izađe i pomogne toj osobi kako ne bi ostala bez prevoza, u slučaju gužvi i slično.

„To je velika stvar za Beograd i nadam se da ćemo tu aplikaciju pustiti u narednih četiri, pet, šest meseci. To će sasvim sigurno pomoći velikom broju osoba sa invaliditetom da koriste javni prevoz“, istakao je Vesić.

Naveo je da je današnji sastanak bila prilika da se direktno od slepih i slabovidih osoba čuje sa kakvim se problemima suočavaju i da se razgovara o tome šta može da se uradi kratkoročno, a šta na duže staze kako bi im javni prevoz bio dostupniji.

Vesić je rekao da će odmah biti dat nalog Sekretarijatu za saobraćaj da ponovo stavi u funkciju sve zvučne raskrsnice, navodeći da u Beogradu postoji veliki broj zvučnih raskrsnica, ali da su nažalost mnoge od njih ugašene zbog pritužbi građana koji žive u njihovoj okolini.

„One će biti stavljene u funkciju, a drugi građani treba da imaju razumevanje za naše slepe i slabovode građane jer su te zvučne raskrsnice postavljene upravo zbog njih“, rekao je Vesić.

Dodao je da je će kompanija „Kentkart“ dobiti zadatak da stavi u funkciju sve validatore da se na svakoj stanici čuje zvučni signal koja je stanica u pitanju kako bi slepe i slabovide osobe znale na kojoj stanici izlaze, odnosno koja je sledeća stanica.

„Iako su se na sastanku pohvalno izrazili o ponašanju većine vozača koji, kako su rekli, veoma često izađu iz autobusa i pomognu im da uđu i imaju mesto, dogovorili smo se zajedno sa sindikatom vozača, koji je takođe bio prisutan na sastanku, napravi jedna vrsta edukacije o senzibilnosti osoba sa invaliditetom kako bi vozači razumeli koji su sve njihove dodatne potrebe“, rekao je Vesić.

Naveo je da je na sastanku bilo reči i o stanici „Zeleni venac“, gde dolazi mnogo autobusa, kako da se zvučnim signalom objavi kada koji autobus dolazi, te dodao da će na tome raditi u narednom periodu.

Predsednik Udruženja slepih i slabovidih osoba „Slepi – gledamo srcem“ Boban Veličković kaže da je izuzetno zadovoljan kako je protekao današnji sastanak i da je dogovoreno da sledeći bude održan za mesec dana jer se, dodao je, problemi sa kojima se te osobe suočavaju ne mogu rešiti u jednom danu.

Inače, sastanak sa predstavnicima tog udruženja dogovoren je prošle nedelje na događaju koji je povodom Svetskog dana belog štapa organizovan kod spomenika „Slepom guslaru“ na Kalemegdanu.

Tom prilikom, članovi Udruženja slepih i slabovidih osoba „Slepi – gledamo srcem“ ukazali su na probleme koje ta kategorija stanovništva ima prilikom korišćenja javnog prevoza, na šta je zamenik gradonačelnika predložio da održe sastanak kroz nekoliko dana kako bi razmotrili šta može da se uradi po tom pitanju.

izvor: studio B
 
Боље да среде тротоаре да људи могу нормално да се крећу.
 
I oteraju mora automobila sa tih trotoara.
Kretanje pesaka po Beogradu je agonija cak i za potpuno zdrave osobe. A kako je slepima, hendikepiranima, starina... to ne mogu ni da zamislim.
 
Замислите кретање слепе особе дуж улице Димитрија Туцовића нпр.
 
Ne mora ni to, dovoljno je samo otići do KCS i njegove šire okoline. Znači ne mora ni u bolnički krug da se uđe, može da se gleda i Deligradska, Tiršova...

Izgleda ko oni najgori preostali (a krcati) gradovi u Africi gde ne postoje ivičnjaci nego je od kolibe do kolibe jedna te ista površina po kojoj se mešaju automobili, pešaci, životinje, roba, otpaci...
african-city-market-streets-lagos-nigeria-picture-id1268026248


Dugo godina sam se podsmevao Arapima što prave ulice sa nenormalno visokim ivičnjacima, koji nisu prijatni za pešake a i ruže grad. Ali u zadnjih par godina kako se Beograd pretvorio u najveću favelu regiona, postalo mi je jasno da će i ovde tako morati. Arapi znaju sebe, mislim te njihove poglavice znaju svoj narod i korupciju u njemu. I znaju da od stubića, pandura, kazni, apela... nema ništa. Jer će kasto sve to da izignoriše, poruši, potplati... i istera po svome. Nego lepo kad negde hoće da eliminišu bahato parkiranje, udare ivičnjak ko za tenkove, pa su mirni narednih 50 godina. Očigledno ćemo i mi morati tako jer ništa drugo više nema efekta.
 
Чим се изађе из аутобуса или трамваја на стајалишту Карађорђев парк, ту неспретно одрађене жардињере за дрворед у којима је каљуга ограђена ивичњаком, улични продавци са гаћама, чарапама, аутићима што се врте у круг и рендама за купус, поред увек 20-50 људи који чекају аутобус, и уз све то и бициклистичку стазу. Када се скрене у Доктора Суботића ту је тротоар ужи од 1,5 метар, са обе стране су паркирана кола те је мимоилажење веома тешко. Дубље у кругу КЦС је ситуација све гора и гора.
 
Upravo. Nameravam da otom potom pređem KCS uzduž i popreko i uslikam sve svinjce i brloge koji postoje u njemu. Taman da se nadležni po završetku Poliklinike sete da urade jedno veliko sređivanje tog reona.
 
Zar nije bilo jednostavnije viknuti vozaču da stane, nego vukljati čizmu sa sobom?
 
Требало је да викне возачу да стане, какав имбецил. Сваки пут ме изнервира људска глупост, гура ногу, а врата се затварају. Да ли је свесна колико је среће имала уопште?!
 
Čitam vesri oko autobuske nesreće u Bugarakoj, razmišljam, pa, iako znam da ovo tema za to, ne mogu da se otmem utisku da tu nešto ima čudno. Izvinjavam se za ot.
Kakav god da je uzrok požara, u normalnim okolnostima ne može tako bezo da se raširi da putnici uopšte ne stignu da izađu, da bude toliko mrtvih. Ako je nešto eksplodiralo, a mogla je ili boca za vazduh ili vebasto grejač, ne bi mogli tako brzo da rašire požar. Zapravo, boca ne bi izazvala požar, već oštećenja, ili eventualno problem na nekom delu instalacije, ali to bi se polako širilo. Dizel gorivo ne gori burno, pa čak i da je posle problema na vebasteru razliveno, ili je kao što sam viđao, napajan iz kante u bunkeru, opet ne bi moglo toliko brzo da zapali ceo autobus da putnici gore u njemu ilu kao što negde pročitah, čak i pored njega.
Meni ovo najpre liči, ako sam dobro shvatio da se bus vraćao iz Istanbula, da je bio pun pun dodatnog jeftinog turskog goriva, i to benzina.
Negde piše da je zakačio ogradu, što znači da je došlo do oštećenja oplate i poklopaca gepeka, možda i pucanja kanti i razlivanja. Onda su varnice od udara mogle da zapale raj benzin koji je onda palio dalje, pa i prostor oko autobusa. Jedino mi ta priča ima smisla i objašnjava ovako katastrofalne posledice. Voleo bih da vidim šta i vi mislite.
 
Koliko vidim, nesreća se dogodila rano ujutro, pa pretpostavljam da je većina putnika spavala. Dalje, to je turistički autobus, malo teži za izlazak putnika, uz samo dvoje ionako uskih vrata, plus stepenice. Putnici u Istanbulu su sigurno kupovali sve i svašta, dosta tekstila, što je sigurno doprinelo još većem požaru. Može biti sve i svašta u pitanju. Nažalost je izgubljeno toliko života, a ništa ih ne može vratiti.
 
Benzin je letos u Turskoj koštao 65-68 centi, a dizel mnogo manje. Na nekim pumpama za kamione bio je ispod 0,50€. To već miriše na dobar motiv da vozač, prevoznik ili čak neki putnik, ili pak svi zajedno, poteraju značajnu količinu, bilo u dodatnom rezervoaru, bilo u kanisteru upakovanom u torbi ili potpuno otvoreno.
Meni su još sveže slike švercerskih tura iz Srbije u Bugaraku, 1993. u vreme sankcija, kada se autobusima prevlačilo po više tona goriva. Auutobusi pokojne "Rakete" imali su dodatne rezevoare od oko 2000l, plus sve ono što bi putnici u kantama poneli. Tada je izgoreo jedan bus, ali ni približno tako burno, a niko nije nije ni povrešen.
 
Izgleda da nisam promašio u ramišljanju: jestw d navodim nekredibilni Informer, ali to ipak objašnjava mnogo toga.
https://informer.rs/svet/balkan/654019/ ... ki-autobus
Obzirom odakle je autobus, gde je bio, ko su vozači i putnici, izazovvje prevelik za sitan šićar koji, eto, ubi 46 ljudi.
Sad se ispostavlja da je bilo još poprilično neregularnosti u papirima.
Istok i jug Evrope su crna rupa pravila. Letos sam u Turskoj video jednu našu agenciju čiji autobusi se vračaju iz jednog mesta pored Istanbula gotovo odmah po prispeću. Sroje tek toliko da se zamene putnici i bace kese sa smećem. Dugo će još proći kad civilizacija i poštovanje pravila i u ovom našem vilajetu postanu standard i obaveza.
 
Mili bože, čuda neviđena! GSP jednom preuzeo odgovornost za svoje brljotine

"OVO JE NEVEROVATAN KVAR, NIKADA SE TAKO NEŠTO NIJE DESILO" Putniku u autobusu antifriz se prolio po licu, oglasio se i GSP, evo šta kažu

Nakon nesvakoidašnjeg incidenta koji se dogodio danas u autubusu na liniji 16, oglasio se i JKP "GSP" koji i sam ne može da poveruje da je tako nešto moglo da se dogodi.

"U autobusu sa linije 16 koji se kretao Bulevarom Despota stefana ispod Pančevačkog mosta povređen je putnik usled pucanja creva rashladnog sistema na vozilu", navode za Beograd na Blic i detaljno opisuju šta se dogodiolo:

"Putnik je sedeo sa leve strane vozila u pravcu iza vozača naspram drugih vrata, kada je došlo do ovog nesvakidašnjeg incidenta. Budući da su ta creva razvedena po unutrašnjosti vozila iznad sedišta do prozora, nije se moglo predvideti pa ni izbeći izlivanje veće količine tečnosti po putnicima koji su sedeli ispod krovnog poklopca", izjavili su iz GSP-a za "Blic".

Kako dodaju, policija je obavila uviđaj, a putnik je kolima Hitne pomoći odvezen u kliniku u Pasterovoj.

"Autobus je isključen iz saobraćaja i odvezen u garažu gde će se obaviti detaljan pregled instalacija i popravka. JKP GSP Beograd se izvinjava svim putnicima zbog ovog skoro neverovatnog kvara koji do sada nikada nije zabeležen", navodi se u saopštenju ovog gradskog saobraćajnog preduzeća.

Podsetimo, na liniji 16 u Bulevaru despota Stefana danas pre podne puklo je crevo od antifriza koje je tokom vožnje poprskalo jednog putnika po licu, koji je tom prilikom zadobio opekotine.

https://www.blic.rs/vesti/beograd/ovo-j ... iz/t8121hh
 
Зна ли се која шкљопоција је учествовала у немилом догађају?
 
Puato Duboko!
Ovo bi trebalo da bude prioritetna depnica za rešavanje. Ako je tuda problematično klizište na padini iznad Save, zar je tako veliki problem podići put na brdo i izbeći one krivine, izlomljeni put i uspone. Previše je to za onoliki obim saobraćaja. A sad posle autoputa, to postaje još neophodnije i važnije, jer bi to bila najlogičnija veza i Obrenovca i cele Tamnave, ali i onih koji bi se tu isključili ka centru i jugoistočnom delu Beograda, pošto je autoput tako nesrećno oteran u Srem.
 
Napadi na vozače GSP sve brutalniji, ne smanjuje im se broj

Broj napada na vozače javnog prevoza u Beogradu se ne smanjuje, saopštilo je danas Gradsko saobraćajno preduzeće, ističući da su za 11 meseci ove godine zabeležena 63 takva napada.

„Poslednji napadi su bili sinoć 3. decembra oko 20:05 časova na stajalištu u ulici Vojvode Micka na Karaburmi, kada je grupa od tri mladića i jedne devojke brutalno pretukla dvojicu vozača sa linije 23“, piše u saopštenju JKP GSP „Beograd“.

Kako se navodi, uprkos uvođenju videonadzora i panik tastera u vozilima javnog prevoza, nasilje, kako verbalno, tako i fizičko od strane putnika i drugih učesnika u saobraćaju ne jenjava.

Statistika je poražavajuća, jer je za 11 meseci 2021. godine, zabeleženo 63 napada na vozače što je više od broja napada zabeleženih tokom cele 2015 godine (62).

Posebno je zabrinjavajuće što su ti napadi sve brutalniji, dodaje se u saopštenju i iznose detalji napada na vozače na Karaburmi.

Napadači su najpre sa spoljne strane dok je autobus stajo na stajalištu odvrnuli vazdušni ventil na vratima. Vozač je to shvatio pošto nije mogao da zatvori vrata i izašao je da proveri stanje ventila, kada ga je grupa nasilnika napala i udatajući ga po glavi i telu oborila na zemlju. Ubrzo je u stanicu stiglo još jedno vozilo sa linije 23. Vozač tog autobusa je, videvši šta se dešava, izašao sa namerom da pomogne kolegi i pozove poliiciju. Međutim grupa nasilnika se obrušila i na njega, te je on od udaranja i šutiranja zadobio još veće povrede. Nasilnici su besomučno udarali i šutirali dvojicu vozača u stajalištu i pre dolaska policije su se razbežali. Vozači su kolima hitne pomoći prevezeni u Urgentni centar gde su pregledani i, pored posekotina i hematoma, jednom od njih su nađeni i ujedi po telu.

„Ovakvi i slični napadi na vozače koji samo rade svoj, nimalo lak posao, nas iznova zaprepašćuje i ukazuje da svaki oblik agresije i nasilja mora biti osuđen i kažnjen. Stoga, zaposleni GSP-a, apeluju na nadležne da se preduzmu neophodne mere kako bi se ovakvi slučajevi sprečili, a počinoci najstrožije kaznili“, ističe se u saopštenju.

Takođe JKP GSP „Beograd“ apeluje na korisnike javnog prevoza i sve učesnike u saobraćaju da imaju u vidu da svako ometanje i napad na vozače javnog predoza narušava, kako bezbednost putnika, tako i opštu bezbednost svih učesnika u saobraćaju.

izvor: studio B
 
Могла би полиција да се бави овим проблемима. Чему служе камере иначе?
 
Каква је то полиција која се вуцара ко пребијена мрцина уместо да пој*** све успут неби ли стигла до нападача?! Млада гамад храбра и јуначка, а сигурно незапослена, иде и мрцвари возаче на радном месту.
 
Vrh