Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

није прескакао станице као што то СтреЛастраши воле да раде јер 581 је само за Лазаревчане и никога више, јелте.
Lastini vozači su skloniji tome. Juče je vozač terita 7805 na čukarici prošao stanični stub i stao na semafor. Jedna žena maltene nije ni izašla, on je počeo da zatvara vrata. Naravno ima i normalnih, retki su, ali ih ima.
 
Upravo sad se penjem Beogradskom (linija 48) vozač iz Šrilankre obučava drugog vozača,takodje iz Šrilanke.Vozač koji obučava sve vreme gleda u telefon,da bi drugi koji vozi prošao kroz čisto crveno u Beogradskoj.Zamalo da udari ženu na pešačkom,motoristu kojem je bilo zeleno kao i još jedan auto.Zaustavio se na sred raskrnice,stojao nekih 30 sekundi i nastavio najnormalnije kao da se nista dogodilo nije…Molim Vas kako da prijavim Lui travela nije im prvi put.
 
Пишеш мејлове, али не 1, него 111 мејлова. И добићеш одговор да је за возаче задужена полицијска станица у Љермотовљевој. Џабе ти је како год окренеш.
 
Upravo sad se penjem Beogradskom (linija 48) vozač iz Šrilankre obučava drugog vozača,takodje iz Šrilanke.Vozač koji obučava sve vreme gleda u telefon,da bi drugi koji vozi prošao kroz čisto crveno u Beogradskoj.Zamalo da udari ženu na pešačkom,motoristu kojem je bilo zeleno kao i još jedan auto.Zaustavio se na sred raskrnice,stojao nekih 30 sekundi i nastavio najnormalnije kao da se nista dogodilo nije…Molim Vas kako da prijavim Lui travela nije im prvi put.
Piši i Sekretarijatu za javni prevoz.
 
Vozaci iz Srilanke jako vole da gledaju serije na telefonu dok voze.
Sama voznja ih nervira jer bas vole da gledaju te serije na koje su skoro budisticki skoncentrisani.

Mislim da bi trebalo jendom blokirati neki od depoa GSP-a i spreciti izlazak njihovih autobusa ili spreciti izlazak Strelinih autobusa zbog nebezbednosti.
 
Vozaci iz Srilanke jako vole da gledaju serije na telefonu dok voze.
Sama voznja ih nervira jer bas vole da gledaju te serije na koje su skoro budisticki skoncentrisani.

Mislim da bi trebalo jendom blokirati neki od depoa GSP-a i spreciti izlazak njihovih autobusa ili spreciti izlazak Strelinih autobusa zbog nebezbednosti.
Ček zašto bi blokirao GSP zbog vozača iz Šri Lanke?
 
Koliko god generalizacije bile tačne, ne sme se tako izlaziti u javnost.

Znači, nisu problem vozači iz Šri Lanke, već vozači koji prave prekršaje tokom vožnje. Sa obzirom da vozila skoro sva imaju kamere, lako se vozači koji koriste mobilne telefone u toku vožnje mogu kazniti.

Problem je što niko neće da radi svoj posao, a naročito GSP.

Ponavljam, protest može protiv GSP-a, a ne protiv stranih vozača.
 
Koliko god generalizacije bile tačne, ne sme se tako izlaziti u javnost.

Znači, nisu problem vozači iz Šri Lanke, već vozači koji prave prekršaje tokom vožnje. Sa obzirom da vozila skoro sva imaju kamere, lako se vozači koji koriste mobilne telefone u toku vožnje mogu kazniti.

Problem je što niko neće da radi svoj posao, a naročito GSP.

Ponavljam, protest može protiv GSP-a, a ne protiv stranih vozača.
Vozaci stranci su veci problem. Ne znaju srpski, nije moguce ispitati njihovo znanje, ne poznaju grad, ne mogu d aprocitaju uputstva.
Sem toga, njihvi obicaji i navike su takvi da se oni ne uklapaju u nas saobracaj.
Domaci vozaci imaju barem takav nivo saobracajne kulture da ne gledaju serije na telefonu dok voze.
Ako toliko volite strance, uvezite onda nemacke vozace.
 
Vozaci stranci su veci problem. Ne znaju srpski, nije moguce ispitati njihovo znanje, ne poznaju grad, ne mogu d aprocitaju uputstva.
Sem toga, njihvi obicaji i navike su takvi da se oni ne uklapaju u nas saobracaj.
Domaci vozaci imaju barem takav nivo saobracajne kulture da ne gledaju serije na telefonu dok voze.
Ako toliko volite strance, uvezite onda nemacke vozace.
Biće sad i albanskih, pošto će moći da uđu sa ličnom kartom u Srbiju, zapošljavaju se i kupuju nekretnine.
 
Strani vozači su ok samo kao ispomoć i to dok se trajno ne reši nestašica vozača i ne popravi slepačka kadrovska politika.

Posle toga mogu neki da ostanu, ali kao pojedinci i to samo oni najbolji, znači onih top XY (20, 50, 100, koliko god) koji imaju najbolje dosijee i reputaciju.

Isto važi i za ostale profesije.
 
Neće se ta nestašica vozača nikada trajno rešiti, jer po koji put pišem nestašica nije samo kod nas. Pa prvi vi, barem velika većina na ovom forumu se ne bi uhvatila volana ni za 300000 mesečno. Ne znam što je toliko teško razumeti da, ako jedna Holandija, Danska, Belgija, Švajcarska, Nemačka, Francuska ne mogu naći vozače D i E kategorije, da prosto ne možemo ni mi. Da ublažimo donekle možemo, pristupačnijom obukom, finansiranjem CPC-ija itd. Prosto, neće to ljudi da rade više, jer pre 30 i 40 godina nije bilo poslova kao danas. Danas je i daleko veći procenat fakultetski obrazovano, računar koristi 80% ljudi, daleko širi dijapazon zanimanja i poslova. Sve manje ostaje prostora da se ljudi opredele da voze autobus ili kamion, pa se vremenom možda više istaknu ljudi koji bi to stvarno radili i iz ljubavi. Čisto za novac da veže neko sebe za volan 30 i 40 godina, sve teže i teže će to ići. Naročito je nestašica vozača kamiona. Tako da uvoz jeste jedan od vidova rešenja problema, al to ne znači da ti ljudi ne treba da prođu obuku i da nauče jezik makar za osnovni nivo komunikacije.
 
Koliko GSP ima vozaca?

Koliko ukupno vozaca imaju GSP i privatnici?

Kolike su im plate?

Ako neko zna, nek podeli info, pa da izvedemo jednu brzinsku kalkulaciju.
 
Svih vozača, GSP ima blizu 3000, al tu ulazi celokupno vozno osoblje, znači i vozači tramvaja, i vozači specijalnih vozila, kao i vozači autobusa SP UPUT. Sektor održavanja vuče preko 1000 ljudi, administrativni poslovi oko 950 zaposlenih. Plate vozača ćemo videti posle ovih povećanja sad, plus je januar baš jak mesec, al i bez povećanja bi trebalo da većina prelazi 1000 evra. Za privatnike ne znam stvarno.
 
Pa nisu to sve čisto administrativni poslovi, tu ulaze radnici menze, unutrašnje kontrole, bivše prodaje (44 zaposlena koje ne treba šutnuti iz firme zato što je gradonačelnik lud). Ima tu puno sistematizovanih poslova, dosta organizacionih jedinica, prosto firma je velika, a dosta poslova nije u najsavremenijim tokovima. Neke službe su zatrpane poslom, pa i nemaju dovoljno kvalitetnog kadra, neke naravno nisu. Potrebna je reorganizacija. Viška svakako ima, al ne kako se filuje često u medijima. U odnosu na neke druge državne firme, GSP još i nije toliko pun administracije.
 
Strani vozači su ok samo kao ispomoć i to dok se trajno ne reši nestašica vozača i ne popravi slepačka kadrovska politika.

Posle toga mogu neki da ostanu, ali kao pojedinci i to samo oni najbolji, znači onih top XY (20, 50, 100, koliko god) koji imaju najbolje dosijee i reputaciju.

Isto važi i za ostale profesije.
Nestašica vozača se neće rešiti nikad i to je jasno
Neće se ta nestašica vozača nikada trajno rešiti, jer po koji put pišem nestašica nije samo kod nas. Pa prvi vi, barem velika većina na ovom forumu se ne bi uhvatila volana ni za 300000 mesečno. Ne znam što je toliko teško razumeti da, ako jedna Holandija, Danska, Belgija, Švajcarska, Nemačka, Francuska ne mogu naći vozače D i E kategorije, da prosto ne možemo ni mi. Da ublažimo donekle možemo, pristupačnijom obukom, finansiranjem CPC-ija itd. Prosto, neće to ljudi da rade više, jer pre 30 i 40 godina nije bilo poslova kao danas. Danas je i daleko veći procenat fakultetski obrazovano, računar koristi 80% ljudi, daleko širi dijapazon zanimanja i poslova. Sve manje ostaje prostora da se ljudi opredele da voze autobus ili kamion, pa se vremenom možda više istaknu ljudi koji bi to stvarno radili i iz ljubavi. Čisto za novac da veže neko sebe za volan 30 i 40 godina, sve teže i teže će to ići. Naročito je nestašica vozača kamiona. Tako da uvoz jeste jedan od vidova rešenja problema, al to ne znači da ti ljudi ne treba da prođu obuku i da nauče jezik makar za osnovni nivo komunikacije.
Ali ja mislim da je problem u lošoj promociji, posla gde ljudi misle da je to nešto strašno, dok mnogi rade u 10 puta gorim uslovima za znatno manje plate. Primetio sam da u Zagrebu mnogo više mladih ljudi vozi, naročito devojaka, ali je kod njih mnogo veća promocija posla i uz to imaju besplatno finansiranje svi koji imaju samo B kategoriju.
 
Nestašica vozača se neće nikad potpuno rešiti ali je na društvu i državi da je drže pod kontrolom i u što manjoj meri.

Kao što se npr korupcija nikad neće rešiti, ili demografsko osipanje Srbije. Ali je ipak neki zdrav razum da se ulože napori da se te stvari smanje koliko god je moguće.

A mentalitet, stav i politika "ako oni neće da rade za bedu, ima ko hoće" i "heheee, sa' ću uvezem 500 crnaca/azijata, i platim ih 10% manje nego Srbe, i tako 10 po 10 po 10 posto... i bog da me vidi" samo odmažu u tome i vode u opšte srozavanje tržišta rada, ne samo u dotičnim poljima nego u svim.

To slepačko jurenje kratkoročnog profita i kratkoročne (nazovi) održivosti je koren maltene svih socio-ekonomskih problema u svetu danas. Ne očekujem da Srbija ostane pošteđena tih bolesnih trendova koji se očigledno nameću svima. Ali mislim da je moguće i neophodno da se to drži pod nekom kontrolom i merom.
 
Нек се стипендирају возачи. Нек се град отвоти нпр. са становима, као што се отварају МУП и војска. Постоје начини. Има и пара, ЕХПО је најбољи пример за то.
 
Privatnici ne nude uslove kao državna preduzeća u transportnom sektoru, kako je njihov broj rastao tako je bilo sve više i više odlaženja, jer se obrazac uslova izgubio (plaćate po satu ko honorarca, kod mnogih izostaju doprinosi, radiš 10h itd..)
Najbolji sistem javnog prevoza funkcioniše u CH, gde je preko 90% sistema Javnog linijskog prevoza u rukama kantona & gradova.
Nema ništa gore od ekstremne privatizacije (koja je u Srbiji praktično postala organizovani kriminal) gde socijalne usluge mogu samo istrpeti,a ništa dobiti. Neka kontrolisana privatizacija socijalnih usluga DA, esktremna NE.

Vrlo verovatno da bi i dalje i pri zadržavanju prevoza u rukama Grada & Okruga dosta vozača i dalje napuštalo državu, ali bi broj bio manji.
Zato se sprovode Dani otvorenih vrata, plaćanje prekvalifikacije itd, Privatnici takve stvari ne organizuju niti će, njima je bitan profit, a Šrilanci su prečica do profita.
Grad ne gleda na prevoz kao socijalnu uslugu, ove besplatne karte su totalno promašena tema definicije te reči.
 
Ako bi vozači imali uslove i platu kao u inostranstvu, da li bi smo i onda imali masovan odlazak ljudi ili bi se desio povratak ljudi iz inostranstva ili bi možda ostao status kvo (prestaje odlazak ali ne počinje povratak)? Ovo naravno pod uslovom kada se smeni aktuelna vlast, jer dok je nje, neće biti ni poboljšanja uslova.

Drugo, ako neko prijavljuje sve nebezbedne situacije u prevozu, a na kraju se ispostavi da je 90% njih napraviljeno od strane stranih vozača, kako je moguće izbeći situaciju da ne budeš okarakterisan kao rasista i neko ko je protiv stranih vozača?​
 
Izgleda da je sigurnije ići peske nego strelom...
Screenshot_20250212_221357_Instagram.jpg
 
Ako se desilo ovo sto je napisano, apsolutno ne vidim nikakav problem da se ovaj vozac prijavi od strane osobe koja je to napisala.

Ako ta osoba to ne uradi - treba mi to da uradimo?!?
 
Vrh