Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

Žena pala iz autobusa, on je pregazio

Teška saobraćajna nesreće desila se danas oko 12.00 sati kada je autobus prešao ženi preko noge u Balkanskoj ulici, saznaje Nova.rs.

Prema našim informacijama, žena stara oko 60 godina zadobila je teške povrede.

Naime, žena je izašla iz autobusa, a prilikom izlaska je pala, te je verovatno vozač autobusa nije video. Prevezena je u Urgentni centar sa smrskanom potkolenicom.

 
Језиво. Мислим да се у последње време често дешавају сличне незгоде.
 
Više puta sam bio svedok, a i drugari mi svedoče, kako vozači ulaze na stajalište kao u pitstop. Nisu ni stali već se otvaraju vrata ili kreću a vrata i dalje otvorena. To je slučaj svaki put npr. kad idem u Pinosavu. Još jedna stvar za obožavanje kod Solarisa je blokada da ne može da krene dok se vrata ne zatvore.
 
Više puta sam bio svedok, a i drugari mi svedoče, kako vozači ulaze na stajalište kao u pitstop. Nisu ni stali već se otvaraju vrata ili kreću a vrata i dalje otvorena. To je slučaj svaki put npr. kad idem u Pinosavu. Još jedna stvar za obožavanje kod Solarisa je blokada da ne može da krene dok se vrata ne zatvore.
3101 нема блокаду врата.
 
Osim toga, koliko puta se desi da vozač ne može da vidi prikolicu u stanici, jer je neki auto na sva 4 ispred ili iza i nije mu dozvolio da ispravi prikolicu ili slomi desno, kako bi video sva vrata. Nekad je možda i samo stajaište nezgodno, prekratko ili u krivini. Autobusi su poprilično porasli poakednjih godina. A da li su i stajaišta? Tada mu ostaje samo da se prekrsti kad kreće. A nekad, prosto bude splet okolnosti - zamislio se, požurio, ona pala pošto je izašla, neuređena stajališta, nejednaka visina... Ne bih odmah raspalio po vozaču.
Neki gradski prevozi po Evropi imaju perone standardne visine i dužine, gde se uvek autobus naginje da bi se potpuno nivelisao sa peronom. Senzori rade, naravno, stanična ne otpušta... Ovo deluje kao bajka za nas
 
Šta je sada uzrok? Ako je izašla pozadi bez kamere bi je teško primetio. Btw. danas oko 16h medicinski slučaj na stajalištu Južni Bulevar za linije 30 i 31. Jedna osoba bila na nosilima.

Da odgovorim Benderu za vrata. Naučiti jednog tinejdžera da koristi okretna ubačajna vrata nažalost neće rešiti poluvekovni status quo javnih nabavki. Prvo treba da naučiš Vesića (ili njegovog naslednika, prethodnici nas ne zanimaju jer se to dešava sada i dešavaće se sve dok imamo takve uslove) da naručuje odgovarajuća vrata shodno uslovima eksploatacije, odnosno da ovaj sveprisutni bezbednosni hazard pušta samo na linije sa gustinom stajanja ispod 4p/m2. Sad evo najavljuje metro vozove za 4p/m2 i to sa ultraširokim kliznim dok ljudi lome noge u većinski prokletim "stock plastikaner" autobusima.

Šta misliš zašto tramvaji i vozovi (uključujući i metro) imaju klizna vrata? Iz estetskih razloga? Jok nego zbog toga što su predviđeni za tešku eksploataciju pri velikim opterećenjima, odnosno ekstremnoj gustini stajanja u radnoj zoni vratnog mehanizma. Narodski rečeno što više ljudi kod takvih vrata sa velikim radnim zahvatom to će se više putnika gužvati (gurati unutra pri pomeranju/otvaranju ili zatvaranju), te će i statistički rizik od ozleda rasti, a bogami u normalnim zemljama i osiguranje prevoznika. Naši autobusi se izrabljuju više nego neki metro vagoni po inostranstvu što dovoljno govori o nemaru prilikom obnove voznog parka. Umesto da se nabavljaju najkvalitetnija, najizdržljivija vozila u najpogodnijoj konfiguraciji kupuje se gomila otpada naveliko.

U SAD bi sud drugačije gledao na tog srednjoškolca, samo da je podneo tužbu. Bahati nadležni bili bi demonizovani, a on bi bio žrtva. Ako nema nalepnice što je nema, ako ne piše zašto ne stajati kod vrata (ne zašto se ne naslanjati) onda što ne piše. I ukoliko je vozilo preopterećeno što nije obezbeđen veći kapacitet, odnosno što se dozvoljava 6p/m2 u zoni vrata. Grad bi bio "grilovan", a posebno u slučaju "nisam video" gaženja sa ili bez najave ugradnje kamera i osvetljenja pristupa. Mogu sad da nabrajam tipove vrata i pojedinačna rešenja, ali to nije bitno koliko ignorisanje uzroka opasnosti. Takva vrata sa sobom nose rizik u ovakvim uslovima, to treba svima da bude jasno.

Beč ima i prednja klizna, koja se razlikuju od ostalih po uglu otvaranja radi sprečavanja udara u okrenut točak i retrovizor. Evo kako to izgleda:

S 4p/m2 dovoljno je da ima prva okretna, a druga i treća klizna. Inače, kad smo već kod Beča WL ima panik tastere i za putnike, a način korišćenja postavlja i na YouTube:

Kada vidiš koliko se narod trudi nije teško ni najokorelijem rodoljubu da shvati kako smo antipod naprednog komšiluka.
 
Slucajno smo se vozili linijom 56 u vreme praznika sad, isli na Adu - inace uopste ne koristimo tu liniju. U pravcu ka gradu, uvece je bilo ludilo od voznje... Kako brzo vozi covek, a bus skoro prazan. Devojka je pala sa stolice pri jednom skretanju - srecom joj nije nista bilo, a mi ostali smo krenuli da se drzimo jos bolje... na Zelenjaku, stao sa trecim vratima pravo ispred onog ogromnog kontejnera (bilo je mesta napred da se pomeri). Ovo pricam jer je pravo cudo da nema vise nezgoda, s obzirom na to kako se neki vozaci autobusa ponasaju.
 
“Uvučena” stajališta su nebezbedna jer je i bez parkiranih vozila teško ispraviti zglobni autobus, i svakako je teško prići ivičnjaku pa ljudi moraju da silaze na kolovoz i penju se ponovo u vozilo.
Zarad nekog imaginarnog “ubrzavanja saobraćaja automobila” dobijamo usporen i opasan javni prevoz i mesta za nedozvoljeno parkiranje “da se skokne do trafike”
 
Pitanje kamera u autobusima.
 
Ko o čemu, ja o vratima, a evo Turci nam takva sami nude. Autobusi.net: Otokar u Beogradu sa novom generacijom autobusa

Pomenuo sam na temi o autobusima da je danas 3073 jedva zatvorio vrata koja su morala da gužvaju narod. Nisu ispala iz ležišta, ali su gurala putnike upravo ka sredini gde su sklona ka iskakanju, iako je trebalo samo da ih malo pomere da bi se pritvorila, a zatim ih pritisnula ka putničkom salonu. Okretna vrata se pri ekstremnim opterećenjima takoreći "bore protiv putnika" što ostavlja posledice kako na putnicima tako i na vozilu. Da nije bio Solaris vrata bi ispala. Japancima ne samo što su iskakala, ne samo što su šipke bile iskrivljene već su i stakla neretko pucala. Kod Solarisa samo krive šipke. Inače klizna vrata nemaju šipke, koje se montiraju lateralno na ulazištu.

Iskreno se nadam da ako se ne somoše GSP, bar privatnici počnu da traže klizna vrata i od Turaka. BMC bi bio bolji sa ovakvim vratima. Ako nameravaju opet da nameštaju tender, bar nek ih primoraju da ponude klizna vrata.

Takav električni bez trećih vrata, sa drugim izbačajnim bio bi kao tipičan madridski autobus idealan za lokalne fider cirkulatore poput 57 i 87. A zglobovi s kliznim mogu da trpe velika opterećenja bez ugrožavanja bezbednosti i oštećenja vozila.
 
Jedan od vozača je hteo da krene sa okretnice, ali ga je drugi kroz prozor uhvatio za vrat.

Nekako je uspeo da zaustavi autobus, uleti u vozilo i uputi par udaraca kolegi, koji je nekako uspeo da se izvuče i pobegne.


:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Čoveče dok sam čitao ovo, zamišljao sam neku scenu iz Simpsonovih ili tako nešto! :ROFLMAO:
 
037.png
 
@Bender Rodriguez

Meni na pamet pade ona scena gde Homer davi Barta, a Bart konstatuje kako su Homeru mekane ruke, kako nisu više onako grube. Na tomu Homer odgovara kako je uticaj druženja sa gejevima, koji svaki čas mažu ruke sa nekim kremama. :)

Uostalom, šta bi moglo drugo da padne na pamet nekome ko je ljubitelj SF verzije Simpsona.
 

AUTOBUS UPAO U ŠAHT


AUTOBUS na lini 21a upao je danas oko 11 časova prednjim točkom u otvoreni šaht na putu u beogradskoj opštini Zvezdara. Nesreća se dogodila na uglu Ulica gospodara Vučića i Vojislava Ilića. Tom prilikom povređena je jedna putnica. Ona je sa povredama prevezena na Insitut za ortopediju.

 
Ne tako davno zbog takvih guma, minibus koji je išao šinama kroz Nemanjinu, negde u blizini Vlade Srbije je izgubio kontrolu i završio u banderi, ako me sećanje služi, pet ljudi je povređeno.
Kao što skoro pisah, direkcija za javni prevoz, ogromne pare daje privatnim prevoznicima koji su postali gori od GSPa, nikakve kontrole i sankcija nema za njihov javašluk.
Kod nas je sve, može to i gore, ozbiljan tehnički 90% vozila javnog prevoza ne bi moglo da prođe, a ogroman novac se svakog godina iz budžeta daje za javni prevoz.

Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 
Ne znam da li sam pogodio pravo mesto za post.

Vozač je kulturno zamoljen da vozi propisno i smireno, usledila je baš takva reakcija; vređanje, pokušaj udaranja, pljuvanje u vreme Korone... Beograd, 22:48, linija 68, tablice BG1694-SF, 23.12.2020.

[youtube]
Popularni vozač sa 68, vozilo P41652 je večeras, kao što se moglo i očekivati, vozio prazan Bulevarom Mihajla Pupina, umesto kroz Bulevar Zorana Đinđića zbog koncerta 2Cellosa, kako ne bi upao u gužvu i kako ne bi morao da preveze ljude koji se vraćaju sa koncerta. Pošto je snimak gde pljuje putnika nažalost obrisan, reč je o ovoj glavi:
 

Prilozi

  • IMG_20220524_031301.jpg
    IMG_20220524_031301.jpg
    177,7 KB · Pregleda: 242
Popularni vozač sa 68, vozilo P41652 je večeras, kao što se moglo i očekivati, vozio prazan Bulevarom Mihajla Pupina, umesto kroz Bulevar Zorana Đinđića zbog koncerta 2Cellosa, kako ne bi upao u gužvu i kako ne bi morao da preveze ljude koji se vraćaju sa koncerta. Pošto je snimak gde pljuje putnika nažalost obrisan, reč je o ovoj glavi:
Što ga više ne prijavite, ponovo snimite?
 
Vrh