Šta je sada uzrok? Ako je izašla pozadi bez kamere bi je teško primetio. Btw. danas oko 16h medicinski slučaj na stajalištu Južni Bulevar za linije 30 i 31. Jedna osoba bila na nosilima.
Da odgovorim Benderu za vrata. Naučiti jednog tinejdžera da koristi okretna ubačajna vrata nažalost neće rešiti poluvekovni status quo javnih nabavki. Prvo treba da naučiš Vesića (ili njegovog naslednika, prethodnici nas ne zanimaju jer se to dešava sada i dešavaće se sve dok imamo takve uslove) da naručuje odgovarajuća vrata shodno uslovima eksploatacije, odnosno da ovaj sveprisutni bezbednosni hazard pušta samo na linije sa gustinom stajanja ispod 4p/m2. Sad evo najavljuje metro vozove za 4p/m2 i to sa ultraširokim kliznim dok ljudi lome noge u većinski prokletim "stock plastikaner" autobusima.
Šta misliš zašto tramvaji i vozovi (uključujući i metro) imaju klizna vrata? Iz estetskih razloga? Jok nego zbog toga što su predviđeni za tešku eksploataciju pri velikim opterećenjima, odnosno ekstremnoj gustini stajanja u radnoj zoni vratnog mehanizma. Narodski rečeno što više ljudi kod takvih vrata sa velikim radnim zahvatom to će se više putnika gužvati (gurati unutra pri pomeranju/otvaranju ili zatvaranju), te će i statistički rizik od ozleda rasti, a bogami u normalnim zemljama i osiguranje prevoznika. Naši autobusi se izrabljuju više nego neki metro vagoni po inostranstvu što dovoljno govori o nemaru prilikom obnove voznog parka. Umesto da se nabavljaju najkvalitetnija, najizdržljivija vozila u najpogodnijoj konfiguraciji kupuje se gomila otpada naveliko.
U SAD bi sud drugačije gledao na tog srednjoškolca, samo da je podneo tužbu. Bahati nadležni bili bi demonizovani, a on bi bio žrtva. Ako nema nalepnice što je nema, ako ne piše zašto ne stajati kod vrata (ne zašto se ne naslanjati) onda što ne piše. I ukoliko je vozilo preopterećeno što nije obezbeđen veći kapacitet, odnosno što se dozvoljava 6p/m2 u zoni vrata. Grad bi bio "grilovan", a posebno u slučaju "nisam video" gaženja sa ili bez najave ugradnje kamera i osvetljenja pristupa. Mogu sad da nabrajam tipove vrata i pojedinačna rešenja, ali to nije bitno koliko ignorisanje uzroka opasnosti. Takva vrata sa sobom nose rizik u ovakvim uslovima, to treba svima da bude jasno.
Beč ima i prednja klizna, koja se razlikuju od ostalih po uglu otvaranja radi sprečavanja udara u okrenut točak i retrovizor. Evo kako to izgleda:
S 4p/m2 dovoljno je da ima prva okretna, a druga i treća klizna. Inače, kad smo već kod Beča WL ima panik tastere i za putnike, a način korišćenja postavlja i na YouTube:
Kada vidiš koliko se narod trudi nije teško ni najokorelijem rodoljubu da shvati kako smo antipod naprednog komšiluka.