Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

Raspravljao sam sa Žikom na tu temu nedavno, ali je ostalo nedorečeno, jer on nikako nije hteo da prihvati činjenicu da imao finih i kulturnih vozača i putnika, isto koliko i namćora vozača i putnika, već je tvrdio da su putnici krivi što se vozači deru na njih ili odreaguju ishitreno u nekim situacijama i da loših vozača maltene i nema. I nije to samo do njega, nego i do nekih drugih koji su istog stava i kategorički tvrde da jednostavno nije moguće da se desilo to što je neko napisao za vozača, da nisu dužni da čekaju putnike, da poutnik ima nešto protiv vozača i da je ustvari taj vozač jedan jako fin čovek koji može da se maže na lebac koliko je dobar...
Nekima nije pravo što sam pisao da sam prijavljivao loše vozače, ali isto tražio i da se dobri vozači nagrade, ali isto tako neke slučajeve gde znam da je vozač ispravno postupio, a da bi zbog suludih propisa mogao da bude kažnjen, nisam pisao nadležnima.
 
Nezrelih i neodgovornih osoba je mnogo, i to nažalost, na onim radnim mestima na kojima nikako ne bi smelo da ih bude, a to je javni saobraćaj.
 
To je bilo i rannije, ali imam utisak da ss sada pogoršalo. Uspevali smo ponekad i neki štrajk da napravimo. Mali su zentali, iako je i tada bilo keš sindikata, od kojih su neki direktno radili protiv radnika sabotirajući akcije ostalih.
Kad je osnovan Sindikat vozača i kad nas je Nebojša Čović jurio i tukao specijalcima pogaraži NBg, popravilo se bilo stanje. Tad je Dragoljub Stošić bio na sudu pod optužbom da je sekao gume nožem da ne bi vozila izašla. Na sudu se to pretvorilo u cirkus kad je portir svedočio, a Borivoje Borovoć doneo točak kao dokazni materijal. Nisu sr toliko bahatili. Sad štrajk niko ne bi pomenuo, a kamoli stisnuo da stane.
Večeramo na Dorćolu dok čekamo službene, dođu momci busom sa NBg i traže pomoć za preprečavanje autobusa na kapiji. Kad tad nisam dobio krvave batine, neću nikad. To je mogla biti neka 1995. Ili počrtak 1996., jer posle demonstracija Čović promenio stranu.
 
Da, da, Nebojša Čović je tada bio gradonačelnik Beograda, kao kadar SPS-a.

Što se tiče štrajka i protesta, svima je jasno da nigde nema sindikata.
 
Vidim na ove zadnje dve strane dosta interesantnih informacija ali vidim i kako se sukobljavaju ljudi koje gotivim i cenim.
A opet kažem, nema potrebe. Tragedija se desila, i nema više nazad. I koja god strana bila odgovorna, ili ''odgovornija'', sad nosi teret na sebi. I ništa se tu više ne može uraditi. Mislim, ne može da se vrati vreme.


Ono što mene zanima i kopka je da li je uopšte točak prešao preko deteta ili ga je samo ćošak odnosno zadnji prepust prikolice pokupio dok se zanosio, uvukao ispod i onda tako povredio? Da bude jasnije, mislim dakle na zadnji prepust iza točkova prikolice. Kao što znamo, vozač nije osetio nikakav prelazak preko neke prepreke točkom (jbg, moram tako da se izrazim, ne mogu drugačije a da koristim tragične reči). Znamo da ni putnici nisu osetili, jer da jesu, ipak bi rekli vozaču.

Pride, ne uspevam da zamislim scenario gde dete izlazi (tj. izvlači se) iz vrata i odmah biva ''usisano'' pod točak. Jer, između 3. vrata i zadnjeg točka ima metar prostora. A da je izašlo na 4. vrata, posle njih više nema točka koji bi prešao preko njega. Ali ima taj prepust koji često landara (što je i Žika potvrdio) i koji čak ume da poskače (mislim na vešanje naravno, ne bukvalno). Zato se meni čini da je možda zadnji prepust taj koji ga je zdrobio,a ne točak? Evo i jedne starije slike da pojasnim na šta mislim.
IK203.jpg

Al da znate ja sam upravo sad uzeo da čitam ovo što se pisalo prethodnih sati tako ako sam nešto propustio ili pogrešno zaključio, ispravite me ili ću ja da se ispravim kako budem čitao postove.
 
Bender , previše je raznih priča a spoljnih kamera nema na tom busu. Možda sa okolnih radnji.
Svedoka sa stajališta nema kao ni iz autobusa. Za putnike iz autobusa je jako čudno jer bi neko čuo udarac, bacio pogled i video povređeno dete


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796997#p796997:2329y2n5 je napisao(la):
solecar » Čet Nov 26, 2020 11:23 pm[/url]":2329y2n5]Raspravljao sam sa Žikom na tu temu nedavno, ali je ostalo nedorečeno, jer on nikako nije hteo da prihvati činjenicu da imao finih i kulturnih vozača i putnika, isto koliko i namćora vozača i putnika, već je tvrdio da su putnici krivi što se vozači deru na njih ili odreaguju ishitreno u nekim situacijama i da loših vozača maltene i nema. I nije to samo do njega, nego i do nekih drugih koji su istog stava i kategorički tvrde da jednostavno nije moguće da se desilo to što je neko napisao za vozača, da nisu dužni da čekaju putnike, da poutnik ima nešto protiv vozača i da je ustvari taj vozač jedan jako fin čovek koji može da se maže na lebac koliko je dobar...
Nekima nije pravo što sam pisao da sam prijavljivao loše vozače, ali isto tražio i da se dobri vozači nagrade, ali isto tako neke slučajeve gde znam da je vozač ispravno postupio, a da bi zbog suludih propisa mogao da bude kažnjen, nisam pisao nadležnima.
Nema šta da se prihavata kad sam ti sve objasnio. Više puta.
Nije mi samo jasno kako neko može da ima toliko konflikta a tako malo godina ?
 
Vidim na ove zadnje dve strane dosta interesantnih informacija ali vidim i kako se sukobljavaju ljudi koje gotivim i cenim.

@ Bendere, sukobljavaju se oni koji su nezreli, oni koji nisu u stanju da prihvate ODGOVORNOST za SOPSTVENO ponašanje, u ovom slučaju aktivno učešće u saobraćaju.
 
Upavo to odgovornost za sopstveno ponašanje a ne da neko večito pazi na nezrele i očigleno osobe cudnih shvatanja saobraćaja.

Kao što velika većina olako prihvata mogu da te zgaze kao mačku, razvuku po kolovozu i da kasnije sa tatom dokažu da si tu pao sa neba i da ti u toj akrobaciji nije bilo spasa. Ne vidim da su se dušebrižnici potresli za onu mučenu devojku Isto tako i za starijeg gospodina koga je Cvjeta pregazila na pešačkom i na kraju su preko google mapsa dokazali da je i on doleteo. Tu vas nema je bože zadrugu treba gledati.

Što uvek kažem spasio sam se zlih ljudi i sad daleko od njih uživam.
 
Сећате ли се натписа позади на приколицама Тролзи, заношење 1 м. Колико заносе приколице на Ик-201? Нека ме неко исправи, али све имам у сећању да је приколица зглобног Икарбуса ударила дал жену са дететом или трудницу негде на траси 46, 55 или 25? Што се тиче гажења, и преласка, сећам се случаја на НБГ када је цистерна чистоће ишла у рокверц, возач није видео несрећну старицу, ударио је и прешао преко ње задњим точком усмртивши је тако на месту. Полицији је рекао да није осетио ударац а да је за прелазак мислио да се пропиње на тротоар.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797040#p797040:1ad7achh je napisao(la):
Дошљак » Pet Nov 27, 2020 1:52 am[/url]":1ad7achh]Сећате ли се натписа позади на приколицама Тролзи, заношење 1 м. Колико заносе приколице на Ик-201?
Yes, I 'memba. :D

A sad se setih i kako sam jednom stajao baš na pominjanom zloglasnom stajalištu 27 i 31 na Terazijama i baš pred sobom, 30 cm ispred mene, video kako sam ovaj ćošak prikolice nekog Ikara koji je tad naglo skretao i izlazio iz stajališta, prelazi preko površine ivičnjaka i onda, kako se vozilo pomera, ugiba i menja ugao savijanja, kreće da dere po GORNJOJ površini ivičnjaka pa i trotoara. I sećam se kako baš tad pomislih kako sam mogao da ostanem bez stopala tog momenta da sam stajao preblizu ivičnjaku. Jer džaba što to nije točak, opet bi nemali procenat težine prikolice u tom momentu bio skoncentrisan na tu jednu a oštru tačku. Dovoljno da samelje ljudski ekstremitet ko ništa.

Ne može tako da se vozi. Niko ne očekuje od vozača da vozi tako da mu se nikad ne izlije jedna kap iz pune čaše vode na krovu autobusa jelte... Ali brate mora da se izbaci ta navika manitog motanja volana naglo u mestu dok se izlazi iz stajališta. Pogotovu kod pulera i vozila sklonih zanošenju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797040#p797040:qnqw4cpj je napisao(la):
Дошљак » Pet Nov 27, 2020 1:52 am[/url]":qnqw4cpj]Сећате ли се натписа позади на приколицама Тролзи, заношење 1 м. Колико заносе приколице на Ик-201? Нека ме неко исправи, али све имам у сећању да је приколица зглобног Икарбуса ударила дал жену са дететом или трудницу негде на траси 46, 55 или 25? Што се тиче гажења, и преласка, сећам се случаја на НБГ када је цистерна чистоће ишла у рокверц, возач није видео несрећну старицу, ударио је и прешао преко ње задњим точком усмртивши је тако на месту. Полицији је рекао да није осетио ударац а да је за прелазак мислио да се пропиње на тротоар.
Bilo je svega kod kolega sa malo iskustva, naročito kod naglih trzaja. Na žalost udari slučajne prolaznike a češće bandere, znakove, parkirana vozila itd. Ikarbus je veoma nezgodan po tom pitanju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797030#p797030:2bz7fh8i je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Nov 27, 2020 2:08 am[/url]":2bz7fh8i]Vidim na ove zadnje dve strane dosta interesantnih informacija ali...
...i vrlo odvratnih insinuacija, na obe strane. Zapravo, možda bi bilo najbolje da ova mučna rasprava što pre utihne sama od sebe, ali iskustvo na internetu nas uči da neće dok svako ne istrese svaku svoju predrasudu i sumanutu teoriju. Neko o zlim vozačima, neko o Romima, neko o zlim autobusima, neko o babama koje smišljaju kako da smeste vozaču dok im unuče umire pred očima.

Uostalom, ko me bije po ušima da čitam...
 
E, ta poslesnja rečenica je prava.
Ovo je forum - mesto gde se diskutuje, iznose različita mišljenja. I ok je sve dok rade argumenti, a ne uvrede.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797032#p797032:c205nhoj je napisao(la):
Žika » 27 Nov 2020 01:24[/url]":c205nhoj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796997#p796997:c205nhoj je napisao(la):
solecar » Čet Nov 26, 2020 11:23 pm[/url]":c205nhoj]Raspravljao sam sa Žikom na tu temu nedavno, ali je ostalo nedorečeno, jer on nikako nije hteo da prihvati činjenicu da imao finih i kulturnih vozača i putnika, isto koliko i namćora vozača i putnika, već je tvrdio da su putnici krivi što se vozači deru na njih ili odreaguju ishitreno u nekim situacijama i da loših vozača maltene i nema. I nije to samo do njega, nego i do nekih drugih koji su istog stava i kategorički tvrde da jednostavno nije moguće da se desilo to što je neko napisao za vozača, da nisu dužni da čekaju putnike, da poutnik ima nešto protiv vozača i da je ustvari taj vozač jedan jako fin čovek koji može da se maže na lebac koliko je dobar...
Nekima nije pravo što sam pisao da sam prijavljivao loše vozače, ali isto tražio i da se dobri vozači nagrade, ali isto tako neke slučajeve gde znam da je vozač ispravno postupio, a da bi zbog suludih propisa mogao da bude kažnjen, nisam pisao nadležnima.
Nema šta da se prihavata kad sam ti sve objasnio. Više puta.
Nije mi samo jasno kako neko može da ima toliko konflikta a tako malo godina ?
I ja sam tebi više puta objasnio, ali ti i dalje teraš po svome da sam ja konfliktna ličnost, samo zato što sam javno rekao da prijavljujem vozače i za dobro i za loše i da situacije o kojima sam pisao, nisu isključivo nešto što se desilo meni, nego i drugima. Mnogi drugi ćute i rade isto što i ja, pa kako ne znaš ko su, ne možeš da im prišivaš ono što prišivaš meni. A i vidi se da nisi baš najbolji u proceni mojih godina, koje se ne mogu svrstati u mlade, već su bliže početku srednjeg doba.
 
Na isto se svede, nikada ni ja niti bilo ko koga poznajem nisu imali toliko konflikta.
Zajedno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797192#p797192:3ua4raq9 je napisao(la):
Žika » 27 Nov 2020 15:10[/url]":3ua4raq9]Na isto se svede, nikada ni ja niti bilo ko koga poznajem nisu imali toliko konflikta.
Zajedno.
Pa kako je onda moguće da bude toliko konfliktnih situacija, kako kažeš, ako ste imali mizeran broj istih, ti i tvoji poznanici, a drugi vozači su fini i kulturni? Samo bih molio da to bude neko normalno objašnjenje, a ne ono tipa kako se ima nešto lično protiv vozača i slično. Za konflikt su potrebne dve osobe, a ako isti započne putnik, vozač ne bi trebalo da reaguje, jer se tako izbegava produbljivanje istog, i seče se u korenu, zar ne?
 
Bendere da se dete spotaklo u zoni četvrtih vrata ne bi ga ništa pogazilo, osim u slučaju da je vozilo krenulo unazad. Sa druge strane točak bi prešao preko bilo kakve prepreke koja bi mu se našla na putu u zoni trećih vrata.

To me najviše zbunilo u novinarskim tekstovima. Čuj, pogazio autobus dete koje je izlazilo na zadnja (čitaj četvrta) vrata. I sam pomen gaženje asocira na prelazak točka preko nečega. Ukoliko je autobus bio u krivini onda je desni točak na pratećoj bi okrenut ka spolja, tako da ako je dete zapelo na trećim ispalo bi pravo na točak. E sada zašto je krenuo, zato što je i mogao a to nije do vozača već do poslodavca. Tramvaj ne može da krene dok ne zatvori vrata a autobus čak i novi može jer se poseče sve što god može u garaži.

Na ovom se klipu jasno vidi i zanošenje preko ivičnjaka koje pominješ, kao i promena ugla točka na pratećoj: https://www.youtube.com/watch?v=7JRs69TMozE

U pitanju je #937 na liniji 31.

Isto se može videti i na ovom klipu 1048 u Zaklopači: https://www.youtube.com/watch?v=yk9SJoJVojQ

To je ujedno i najveća prednost tih autobusa pored bolje upravljivosti na klizavici, posebno uzbrdo. Manovi Heckmotor pulleri se nisu toliko zanosili zbog kratkog zadnjeg prepusta kombinovanog sa zaobljenim ivicama karoserije, a osim toga nudili su manju buku u putničkom salonu, te niži pod do trećih vrata. Scania i dan danas nudi pušere sa visokim podom od druge osovine pa je šteta što M.A.N nije ponudio LE verziju tog koncepta, recimo SNGxx0H. Visok pod u zadnjem delu pogodovao bi pakovanju hibridne vuče ili baterija kod električnih, a takvi autobusi odgovarali bi ekspres linijama sa oštrim radijusima na delu trase koji bi sada bili pokriveni solo vozilima manjeg kapaciteta.
 
Tesko mi je da ti ovako u pisanoj formi kazem na sta mislim. Ovih dana kad naletis na neki od Ikara pulera obrati paznju na to da je i zadnji tocak upravljacki. I pogledaj koliko se njima nekad njisu i zanose prikolice (i po horizontali) cak i pri malim brzinama.

Kao sto rekoh, licno sam gledao x puta kako cosak Ikarbusovih pulera prelazi na prostor iznad ivicnjaka i trotoara i dere po njihovom vrhu. Tako da znam sta pricam.

U ovom slucaju, ja samo kazem da je i dalje moguce da je dete ispalo kod zadnjih vrata, ostalo dole sekund, polovicno lezeci preko ivicnjaka. I onda kad je vozilo pocelo naglo da skrece, i prikolica da se zanosi, zdrobilo ga. Nije ga pregazilo, nije ga skroz smrskalo, ali dovoljno da ga smrtno povredi.

Ne mogu da objasnim to ovako recima. Obrati paznju na zanosenja coskova Ikarbusovih pulera pa ces videti na sta mislim. Dodaj na to i rupetine po nasim sramotama od kolovoza i videces koliko tu cesto dolazi do izlazenja coskova prikolice iz okvira saobrajne trake i kolovoza.

Naravno ovo je samo jedan moguci scenario. Dok se ne utvrdi iz kojih vrata je detr ispalo, i da li ga je usmrtio tocak (tup predmet, sa ogromnom tezinom na sebi) ili samo cosak prikolice (ostra povrsina, sa jednim delom tezine prikolice) tesko je bilo sta reci na osnovu do sada datih informacija.


A moguce je i da ga ni tocak ni cosak prikolice nisu ni dotakli, nego da kako je dete ispalo kroz vrata, da se zaletelo u stranu i udarilo glavom u ivicnjak i da ga je to ubilo. Kazem, mnogo je informacija i kontradiktornih detalja pa je tesko bilo sta zakljuciti.

Jedino u sta sam siguran je da su, pored detetovog, unisteni i zivoti dveju porodica. Porodice deteta i porodice vozaca.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797196#p797196:2n4iseh9 je napisao(la):
solecar » Pet Nov 27, 2020 3:39 pm[/url]":2n4iseh9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797192#p797192:2n4iseh9 je napisao(la):
Žika » 27 Nov 2020 15:10[/url]":2n4iseh9]Na isto se svede, nikada ni ja niti bilo ko koga poznajem nisu imali toliko konflikta.
Zajedno.
Pa kako je onda moguće da bude toliko konfliktnih situacija, kako kažeš, ako ste imali mizeran broj istih, ti i tvoji poznanici, a drugi vozači su fini i kulturni? Samo bih molio da to bude neko normalno objašnjenje, a ne ono tipa kako se ima nešto lično protiv vozača i slično. Za konflikt su potrebne dve osobe, a ako isti započne putnik, vozač ne bi trebalo da reaguje, jer se tako izbegava produbljivanje istog, i seče se u korenu, zar ne?

Vidiš prva greška putnik nema šta da započne niti da se raspravlja ni da ulazi u bilo kakav konflikt sa vozačem.
Razgovor je zabranjen.
Treba dalje?
Pojedinci kao da su došli sa livade i misle da su bogom dani pa bi da dele pravdu i da se raspravljaju.
Putnik treba da čeka na stajalište da sačeka da putnici iz vozila izađu i da se ukrca. Da se svo vreme drži za rukodržače i kad dođe njemu, vreme napusti vozilo. To je sve.
Nikad problemi.
 
Vozač je na radnom mestu i treba ga pustiti da radi.
Ima i među njima svakakvih, ali niko ne dolazi na posao da bi maltretirao putnike.
A da li ima ljudi koji pod plaštom autobuskog fana dežuraju po okretnicama da bi žbirali vozače?
Vozač u GSP je rudar. Danas mu je za nijansu lakše nego pre dvadeset - trideset godina, ali i dalje krvavo radi. I pustimo ga da radi. Ne napadaj, ne psuj, ne drndaj za svaku sitnicu i reci dobar dan!
 

Prilozi

  • kada-je-zabranjen-razgovor-sa-vozacem.jpg
    kada-je-zabranjen-razgovor-sa-vozacem.jpg
    127 KB · Pregleda: 865
  • kada-je-zabranjen-razgovor-sa-vozacem.jpg
    kada-je-zabranjen-razgovor-sa-vozacem.jpg
    127 KB · Pregleda: 855
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797284#p797284:scns83yu je napisao(la):
branik » 27 Nov 2020 21:34[/url]":scns83yu]Ima i među njima svakakvih, ali niko ne dolazi na posao da bi maltretirao putnike.
A onaj šarmantni vozač na liniji 68 koji je samoinicijativno menjao trasu i preskakao stajališta? :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797330#p797330:2awn04e4 je napisao(la):
Žika » Pet Nov 27, 2020 11:34 pm[/url]":2awn04e4]Vredi pogledati

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=T27Pz3WOSlg[/youtube]
Dobar snimak i prilika da mediji kroz pojačanu kampanju skrenu pažnju putnicima kako bi se izbegle slične situacije.
 
Vrh