Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

Zadovoljava formu a vozilo radi. Da li će neko da nastrada ? Pa nih iskreno zabole, jer ih stvarno ne interesuje. I ako ih sud osudi firma im plaća sve, a vozač nadrlja. Debelo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=642588#p642588:1dezwpez je napisao(la):
becks89 » Pet Jul 26, 2019 10:33 am[/url]":1dezwpez]
Princip rada vozača GSPa ostao iz vremena jurenja sa privatnicima, da na 20m od stanice otvaraju vrata i da po pritisku na dugme daju pun gas,
Ali moj utisak po tom pitanju je upravo suprotan, da u zadnje vreme sve ređe viđam to preuranjeno otvaranje vrata. Možda gledam samo par istih linija, pa imam pogrešan utisak... :?
 
kako kad, na prometnim linijama recimo 17 i 31 gde bukvalno svaki milisekund znaci povremeno otvaraju kada je prazan bus i nema nikakve opasnosti za putnike, sto apsolutno podrzavam, kad banda kupuje skode za direktorcice umesto autobusa a vozace placaju ko da brisu cipele u knezu, moraju da se snalaze
 
Žika":1d0vcs4l je napisao(la):
Zadovoljava formu a vozilo radi. Da li će neko da nastrada ? Pa nih iskreno zabole, jer ih stvarno ne interesuje. I ako ih sud osudi firma im plaća sve, a vozač nadrlja. Debelo.
Naravno, apsolutno je tako, vozači i održavanje kao da rade na dva zavađena fronta, oni vozači samo izmišljaju da nešto fali, a mi iz održavanja da ne kvarimo našu radnu atmosferu (radimo baš kad mora) samo ćemo tu nešto prespojiti i teraj.
Zato smo tu gde jesmo, taj odnos je preslikan ne samo tu, nego u 90% naših firmi.

@Bender, konkretno sam mislip da se to i dalje posle toliko godina može videti, nije izumrlo. Dobar deo toga ne može biti jer sada većinu vozila i ne možeš pokrenuti dok se ne zatvore vrata, a još veći deo njih ne možeš otvoriti vrata dok se ne zaustave, pa se tu izgubila ta neka 'navika'.
Naježim se kad vidim, otvaranje dok ne stane, a još gore, pustio kočnicu, stisnuo dugme i gas u patos. Jurenje turaže? Pa zato je nikad i neće stići, što jure. Neka deset dana, celu smenu ispada iz turaže svaki vozač, pa će morati povećati turažu. Ali ne, ukrašću tamo, vamo 20 sekundi, minut, negde kroz crveno, negde ću nekog iseći i eto stigao sam, da okrenem na vreme. Sami sebi prave problem.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=642474#p642474:28zkjg64 je napisao(la):
Žika » Thu Jul 25, 2019 7:06 pm[/url]":28zkjg64]Danas sam pričao sa poznanicima koji rade u pogonu Zemun a vezano za onu nesrećnu ženu. Ta vozila, i ona pre niskopodni i ovi posle takođe niskopodni a od nama svJetski priznatog proizvođača imaju problem sa vratima. Na onom konkretnom primerku vrata znaju sama od sebe da se otvore, zatim pri udarcu što se i desilo po pričama kolega. Postoji navodno i svedok koji je video. Svi se žale da non-stop lome vratove i gledaju po unutrašnjim retrovizorima ne bi li videli kada se vrata sama otvore.
To je ono što Gašpar svo vreme pominje.
Што се тиче тог случаја, на страни сам возача и несрећне жене, па лепо да туже град и Икарбус за претрпљене патње и стресове, а возач као јединка, да гони Икарбус на суду до самог катанца, јер на тој серији и серији из 2017, има озбиљних и катастрофалних проблема и пропуста које умеју некад и живота човека коштати, ово није први случај таквог типа, возачу је најгоре, као и свим возачима у том погону, јер су осуђени да од донације Штајера из Беча, тешко да ће икада видети нормалан аутобус. Само возач да лепо Икарбус тужи, то би волео више него леба!
 
Друже, код нас нико никад није истерао правду гањајући се са државом.
 
Искрено ме занима имају ли Солариси (или су фабрички имали) блокаду која не дозвољава покретање буса са отвореним вратима?
Ако јесу, онда питање кривца не треба ни случајно постављати - у том случају то би био ГСП. Питате се зашто? Па ето зато што су одувек имали безобразно селективан приступ одржавању одређених марки возила - ако нису уклонили блокаду са Солариса, а јесу са ИК који је исту имао фабрички, шта је то друго него СЕЛЕКТИВНОСТ, ДРСКОСТ, БЕЗОБРАЗЛУК И БАХАТОСТ БЕЗ ПРЕСЕДАНА! :bash: :rant:
О некој кривици ИК можемо да причамо САМО И ИСКЉУЧИВО ако бусеви нису фабрички имали блокаду (мада и то је упитно јер је ипак МАН произвођач шасије). Уосталом, тај аутобус је стар безмало 6 година, уопште није нов, тако да ће пре бити да су стручњаци из ГСП-а нешто зезнули.
 
Da, Solarisi imaju blokadu i ona radi. Jednom su mi se na #3100 sa 16 otvorila IV vrata pri kretanju sa Pohorske, stao je u mestu. Cimnuo je i bilo je naglo kocenje ali zato sto je bila mala brzina ispod 10km/h..
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WyivEcQQ2xo[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QG2MrBKbAU4[/youtube]

izvor: RTS
 
Zaglavio se ventil koji regulise pritisak u vazdusnom sistemu. Kvar koji se dogadja i koji se resava tako sto se autobus zaustavi, ugasi i onda pritiskom na kocnicu vise puta umanji pritisak i otkloni opasnost. Ovo je najlaksi nacin ima i drugih, naravno autobus nije za voznju, zove se servis. Neverovatno mi je da vozac ne prati manometre pritiska kojih ima najmanje 2 nego vozi i dalje dok ne eksplodira.Slaba obuka i neznanje.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (boki, 30. jul 2019 12:28)

https://www.b92.net/info/komentari.php? ... #k30926463
 
Slaba obuka ili nepostojanje obuke? Da li su sistemi isti kod svakog autobusa? Da li u svakom autobusu ima istih instrumenata koji pokazuju te važne informacije? Zašto, ako je već opasna situacija, model autobusa nema sistem za upozorenje (zvučno ili vizuelno)?
Treba ozbiljno preispitati ovaj slučaj. Šta da je bila ogromna gužva, neko bi sigurno nastradao. Malo je neodgovorno u ovom komentaru odmah kriviti vozača da nije obratio pažnju.
 
Nema neke bitnije obuke, samo veliko neznanje. Retko koji vozač da zna kako funkcioniše pneumatski kočioni sistem, delove i slično.
Instrumenti, manje više sve različito. Nekima su na tabli kao klasični mehanički manometri, nekima su na ekranu svo vreme , nekima mora da se lista prikaz ekrana, nekima može da se zadrži prikaz pritiska u pneumatskoj instalaciji nekima ne itd itd. Šaroliko
Što se tiče upozorenja za previsoki pritisak neki imaju neki ne.
Sam kompresor ima sigurnosni ventil za slučaj da pritisak naraste preko određenih granica (10 bara , 12 bara ili 17 bara zavisi od radnog pritiska sistema) kako bi preventivno zaštitio komponente vazdušne instalacije. Sam pritisak u instalaciji reguliše ventil koji se tako i zove regulator pritiska , češto nazivaju centrala, rišlag, kijavac. Često se može i čuti kad izbaci višak pritiska.

Skoro smo pričali o bocama u ovoj temi.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=618555#p618555:3lqtr7jl je napisao(la):
Žika » Uto Apr 23, 2019 10:36 pm[/url]":3lqtr7jl]SAG-ove aluminijumske boce su u Solarisima.

https://www.sag.at/en/products/compress ... reservoir/

Pogledajte prilog 1
file.php

file.php
 
Hvala na odgovorima.
Mislim da na prvom mestu treba da bude obuka. Ne znam kakva pređašnja iskustva moraju da imaju vozači, ali verujem da mnogi od njih nisu upoznati sa osnovnim načinima funkcionisanja nekih sistema. Naravno, ne treba poznavati svaki detalj, ali bi obukom barem trebalo upoznati sa mogućim opasnostima i na šta treba obratiti pažnju. Pogotovo u ovim slučajevima.
Ali, ovde mislim da je zakazao ili proizvođač autobusa ili održavanje prevoznika. Uvek kod ovakvih sistema mora da postoji sistem za regulaciju (pritiska, temperature), baš kako ne bi došlo do ovakvih situacija. Ako su ugrađeni loši regulatori, ili ima neka falinka u sistemu regulacije (merni element, izvršni), onda ne valja ceo sistem. Tu ili proizvođač zezne stvar, ili održavanje ne vidi to nakon trošenja vozila. Mislim da, u ovom slučaju, vozač može da bude kriv, ako i samo ako, on mora da spreči ovoliki rast pritiska, odnosno ako nema automatske regulacije, ili da on mora da pomogne.
 
Problem kod jeftine proizvodnje je što mora negde da debelo uštedi. Rekao bi da jedno o mesta debele uštede upravo boce. Na snimcima izgleda kao da su pravljene o nekog tankog lima. Ne bi me čudilo da je sve bilo ispravno i da je jednostavno boca popustila.
 
Зато и треба забранити приватницима куповину аутобуса јефтинијих од једног ИК-112Н. Поготово не би смели да купују ове непознате и полупознате Иранце, Русе и Белорусе, а ни Турци нису цвећке. Ем руже град лошим дизајном, ем су небезбедни. Коме се не свиђа или му не одговара Икарбус, има Мерцедес, МАН, ВДЛ, Соларис, Волво, Сетру и да не набрајам даље европске произвођаче. Савршено ме заболеше уши за патетичне изговорчиће типа ,,нема се пара", а заправо су отворили фирме да би шићарили и шибицарили, притом не мислећи на БЕЗБЕДНОСТ путника и АТРАКТИВНОСТ коју јавни превоз МОРА да има!!!
 
Sad pričam nekako laički, ali zar ne postoji neki sigurnosni ventil koji se prosto može proveriti da li radi? Kažu da se ovo ne može predvideti, ali su poslali vozila na vanredni tehnički pregled gde će naći - šta?
 
Ako se ne varam, na boci bi trebalo da ima ventil koji u slučaju rasta pritiska, ispušta 'višak' vazduha iz boce. Opet, pucanje po dužini, na varu, pitanje koliko je bilo predvidljivo i koliko je nešto indiciralo na instrument tabli. Pogotovo, što Akia, fabrički dođe sa greškama na tabli.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Na boci sa donje strane je ventil za ispuštanje kondenza, njega opruga a još više pritisak u boci drži zatvorenim. Ili kod niskopodnih autobusa je crevo koje vodi do ventila u donjem delu vozila. Na nekom pristupačnom mestu je više takvih ventila kako se ne bi otvarali krovni paneli.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643991#p643991:5xqj54fr je napisao(la):
Рипањац 405 » 31 Jul 2019 10:03 am[/url]":5xqj54fr]Зато и треба забранити приватницима куповину аутобуса јефтинијих од једног ИК-112Н. Поготово не би смели да купују ове непознате и полупознате Иранце, Русе и Белорусе, а ни Турци нису цвећке. Ем руже град лошим дизајном, ем су небезбедни. Коме се не свиђа или му не одговара Икарбус, има Мерцедес, МАН, ВДЛ, Соларис, Волво, Сетру и да не набрајам даље европске произвођаче. Савршено ме заболеше уши за патетичне изговорчиће типа ,,нема се пара", а заправо су отворили фирме да би шићарили и шибицарили, притом не мислећи на БЕЗБЕДНОСТ путника и АТРАКТИВНОСТ коју јавни превоз МОРА да има!!!

Grad propisuje uslove. Ukoliko zele mogu da insistiraju na tim proizvodjacima ali cena po km mora biti mnogooo veca..Kad sad imaju 160 din po km na bus od 120 000, koliko bi trebao biti po km za ta vozila.
Nisu prevoznici krivi vec grad koji propisuje uslove u dilu sa njima.
Ali i prevoznici primecuju problematiku pojedinih vozila..
Poslednjih 20 vozila za gradski prevoz NISU bila ni Maz ni Akia.
 
kriv je onaj ko je dopustio da privatnici postoje i ko ih ne regulise, prema gsp-u se grad ponasa kao prema 13om prasetu, a privatnike subvencionise, oprasta im prekrsaje, od nebitnih do veoma ozbiljnih po pitanju bezbednosti, dopustaju im da voze najjeftinije krseve a oni verovatno pisu racun bar 50% vise kad ih kupuju, i na sve to placeni su daleko vise od gsp-a
 
Аман људи, ја сам свакодневно присутан да на Икарбусовим аутобусим се отварају врата сама од себе у покрету, то гледам и крстим се са једне, а са друге стране молим се богу да неко не погине... Вечерас 4 Конекта на 89, то ипак говори о нечему? Искусни возачи возе на 89 верујте ми, и држе до исправности, и иду у гаражу само ако морају, а ако вам се на тој линији нешто не допада лепо зовите Икарбус и ћао, јер овакви случајеви попут овог на 610 биће, докле год град води рачуна о Икарбусу као о малом детету!
 
@ Gaspar18
Отварају се сама од себе у покрету ЗАТО ШТО СУ ОПРЕМЉЕНА МЕХАНИЗМОМ ПРОТИВ ЗАГЛАВЉИВАЊА ПУТНИКА, А ИМАЛИ СУ (НАРАВНО, ДОК ИХ СЕ ОДРЖАВАЊЕ НИЈЕ ДО'ВАТИЛО) И БЛОКАДУ КРЕТАЊА У СЛУЧАЈУ ИЗНЕНАДНОГ ОТВАРАЊА ВРАТА КОЈУ ЈЕ ГСП СКИНУО, а не зато што је Икарбус ишта погрешио. #1380 је чист пример ГСП-ове, најблаже речено, безобразне селективности по питању одржавања - са Солариса нису скинули блокаду, а са ИК јесу. Чист безобразлук и марифетлук одржавања. Да је блокада остала активна не би могли ни педаљ да мрдну отворених врата. А нису ми јасни ни возачи који не сачекају да се затворе врата, него крећу чим ошајдаре по тастеру. Докле више дрвљење једног те истог, само ми није јасно?! :roll: :rant: А ви само наставите да се радујете којекаквим турско - иранским покретним бојлерима, експрес лонцима и веш - машинама, док неко не настрада због боце или тураже... :bash:
 
A zašto ih je dohvatilo održavanje ?
Misliš da oni ne bi voleli da dobiju nov deo i ugrade umesto neispravnog ? Ipak sve to ide na čast ovih iz manaGmenta.

Japanci i Conecto su upravo iz Turske, ne vidim niti jedan problem sa njima (dok nisu omatoreli i postali zapušteni).
 
Ја МАН и Мерцедес ни не рачунам као Турке, они само имају своје производне погоне тамо. Али Акија и Темза (додуше, што се Темзе тиче може лако да се деси да је произвођач мотора или електронике нешто зезнуо)... Темпиране бомбе.
 
Vrh