Šta je novo?

Beton hala

Дизајнерски промашај.

Ne samo dizajnerski nego i promašaj u projektu. Nije bila predviđena ulica za snabdevanje restorana u Beton hali, a oni bez toga ne mogu da rade. Takav previd je jednostavno neshvatljiv. Da ne spominjem ponovo i kako je, uz ovu glupost, i Karađorđeva ulica sužena za jednu traku samo da se ne bi rušila jedna raspala baraka. Zbog toga je čak i već usvojeni projekat naknadno menjan. Ustvari, naravno, ne zbog barake, nego zato što ona čuva mesto za nečiju buduću gradnju. Tako je ta anonimna osoba bukvalno svima nama oduzela jednu saobraćajnu traku samo da bi kasnije mogla da napravi nešto više poslovnih kvadrata. Čista i otvorena korupcija.

Što se tiče ulice za snabdevanje restorana i to je lako rešiti. Objasnio sam kako. Tunel se pretvori delom u ulicu za snabdevanje, delom u biciklističko pešačku stazu, a delom u izložbenu galeriju.

img_2720-jpg.159986


Idealno mesto za izložbene vitrine je između stubova:

img_2722-jpg.159988


Galerija-Tunel-Beton-hale.jpg



 
Технички би могао, чак би и из угла излагања то био најбољи простор. Могли би и камиони и аутобуси да стану.
 
Koliko je realno to za te automobile treba specijalan tretman temperatura da prostor ne bude vlazan... Meni je vise ova lokacija za neki prostor tipa hangara tako nekih party stvari a muzej automobila mi je pre za nesto repezentativnije...po svetu je to popularna stvar ti muzeji tipa sutgarta torina minhena...stim da su njihive zgrade bas si fi.. ovde kao i u starom muzeju automobili bili zbijeni kao da su na placu za prodaju a ne u muzeju
 
Технички би могао, чак би и из угла излагања то био најбољи простор. Могли би и камиони и аутобуси да стану.

Nažalost po sve te ideje, a ima ih puno, meni se čini da ovde ipak postoje jasni prioriteti. I to pre svega dva:

1. Ogromna koncentracija restorana ima za posledicu ogromne gužve ispred njih. Pri čemu je taj prostor između Beton hale i reke istovremeno i jedini prolaz za šetalište, biciklističku stazu u stazu za trčanje duž kompletne obale obe Beogradske reke (Ada Ciganlija -> Promenada -> Pristanište -> Linijski park -> Dunavsko priobalje). Osam metara tog prolaza jednostavno nije dovoljno i za mušterije restorana, i za šetače uz reku, i za bicikliste, trkače i trotinetaše. Plus razne restoranske reklame, povremeni stolovi izbačeni na niži nivo, oni koji čekaju na slobodno mesto, čitaju cenovnike, slikaju, pecaju ili sačekuju jedni druge. I deca i svi ostali stalno izleću pod točkove bicikala. Ograda između njih ne postoji. To je pre svega opasno, a zatim i izrazito ometajuće po sve korisnike tog prostora. Moraju se razdvojiti pešaci i sve drugo što se tuda kreće brže od pešaka. A to može samo ako se taj brži saobraćaj preusmeri kroz tunel. Naime, bez zaista radikalnog rušenja svega iza Beton hale (za šta se ipak mora čekati projekat tunela ispod Kalemegdana koji će pre ili kasnije biti nužan), drugi prolaz jednostavno ne postoji. Pa to onda nije pitanje estetike i raznih preferenci nego i ne može drugačije.

2. Pitanje snabdevanja MNOGO restorana sa OGROMNIM prometom. Ne mogu sada još i kamioni da idu po istom tom prostoru i usput lome kocke svuda gde prođu. I oni moraju da imaju svoju posebnu ulicu koja ide kroz tunel, pa da tako restoranima prilaze sa zadnje strane, tačno onako kako je projektom Beton hale i predviđeno (za pražnjenje bivših magacina a sada restorana). Čak i kad bi se sve iza Beton hale srušilo, ovi nužni snabdevački kamioni ostavama restorana opet mogu da priđu samo iz tunela, pa u ustvari i nema o čemu da se priča, budući da ne vidim da bilo koji drugi izbor uopšte postoji.

Gore imate link na poruku sa detaljnijim obrazloženjem predloga.

Galerija-Tunel-Beton-hale.jpg
 
@Zuma
Povodom tvoje vizije za upotrebu tunela, malo razmišljanja:

1. Ljudi koji silaze na obale reka imaju svoje želje i navike, niko neće moći da ih "razdvoji" od prostora ispred bh. Mislim na šetače, kojih je tamo najviše i koji ne analiziraju situaciju kritički (poput nas forumaša), već uživaju u trenutku. Kakvom tom tehnikom bi se oni "primorali" da prolaze kroz 200m tunela pored reke? Iscrtanim putanjama na pločniku, uz table sa upozorenjima na "sve rizike koji prete" pešacima na prenapučenom šetalištu?

2. Recimo da je moguće "naterati" kafedžije i dostavljače da koriste tunel za dostavu, te da je moguće "ubediti-privoleti-izmoliti" (koga?) da se infrastrukturno tunel i prilagodi za takvu namenu, zamislimo situaciju: nekoliko dostavnih vozila bi u svako doba dana ulazilo u tunel širinom kolovoza od 3 metra. Kako će da izlaze iz tunela, u rikverac? Možda da isteraju na drugu stranu (jedan kružni točić bi tamo bio neophodan) okrenu se i vrate... ali čekaj malo, kamo drugi smer u tunelu? Pravila saobraćaja, izduvni gasovi (ventilacija), osvetljenje, opšta sigurnost... I sada u sve to nagurati prolaznike, džogere, bicikliste, razgledače nekakvih vitrina sa nečim.

Snoviđenja su lepa, ali budimo ponekad i realistični. :)
 
О томе се требало размишљати пре поплочавања. Није остављен колски прилаз. Ту у тунелу је могао да буде паркинг за туристичке аутобусе и сметларник за ресторане.
 
@Zuma
Povodom tvoje vizije za upotrebu tunela, malo razmišljanja:

1. Ljudi koji silaze na obale reka imaju svoje želje i navike, niko neće moći da ih "razdvoji" od prostora ispred bh. Mislim na šetače, kojih je tamo najviše i koji ne analiziraju situaciju kritički (poput nas forumaša), već uživaju u trenutku. Kakvom tom tehnikom bi se oni "primorali" da prolaze kroz 200m tunela pored reke? Iscrtanim putanjama na pločniku, uz table sa upozorenjima na "sve rizike koji prete" pešacima na prenapučenom šetalištu?

Predlog se uglavnom i ne odnosi na šetače. Oni pretežno ostaju tamo gde su i sada, pored reke i ispred Beton hale. Nego na bicikliste i vozače trotineta. Oni ionako idu brzo, pa im za prolaz kroz tunel treba manje od jednog minuta. Pošto oni uglavnom tuda žele samo da prođu, prolaz kroz tunel bi im bio i drastično brži, i bezbedniji, i lakši. Ne rizikuju da udare neko dete ili da uđu u sukob sa nekim koga su umalo udarili. Tamo ima toliko ljudi da ne samo da biciklisti ne smeju da gledaju ni levo (u reku), ni desno (u restorane), nego ne mogu sve i da hoće. Pa nema puno zadovoljstva voziti baš tuda. Pošto bi između stubova tunela bila i neka vrsta zidne galerije, prolaz kroz tunel bi bio interesantan i sam po sebi. Tako da bi biciklisti i vozači električnih trotineta masovno i želeli da baš tuda prođu. Ne nužno zato što su na to primorani saobraćajnim pravilima, nego zato što im je to lakše i zgodnije. Verovatno postoji i deo šetača koji bi radije usput pogledao neku lepu izložbu nego se gurao sa turistima i ostalom fensi ekipom koja tamo sedi. Dakle slobodan izbor putanje je dovoljan za sve. Više od 90% saobraćaja bi se tako sasvim spontano razdvojilo po tipu i trasi.

2. Recimo da je moguće "naterati" kafedžije i dostavljače da koriste tunel za dostavu, te da je moguće "ubediti-privoleti-izmoliti" (koga?) da se infrastrukturno tunel i prilagodi za takvu namenu, zamislimo situaciju: nekoliko dostavnih vozila bi u svako doba dana ulazilo u tunel širinom kolovoza od 3 metra. Kako će da izlaze iz tunela, u rikverac? Možda da isteraju na drugu stranu (jedan kružni točić bi tamo bio neophodan) okrenu se i vrate... ali čekaj malo, kamo drugi smer u tunelu? Pravila saobraćaja, izduvni gasovi (ventilacija), osvetljenje, opšta sigurnost... I sada u sve to nagurati prolaznike, džogere, bicikliste, razgledače nekakvih vitrina sa nečim.

Snoviđenja su lepa, ali budimo ponekad i realistični. :)

Širina tunela je oko 9 metara. To je sasvim dovoljno za sve što si naveo. Postojale bi tri multifunkcionalne paralelne staze u istom nivou bez razdelnog ivičnjaka između njih (tj, ako mora, svako može da prođe svuda po celoj širini tunela, budući da su trake su razdvojene samo obojenom horizontalnom signalizacijom), i to:
  1. Jednosmerna ulica za snabdevanje širine 3 metra (plava traka na crtežu)
  2. Biciklistička staza širine 2,5 metra (ljubičata traka na crtežu)
  3. Pešačka staza širine 3,2 metra (braon traka na crtežu)
Vozila za snabdevanje uvek ulaze samo na jednom kraju tunela i uvek izlaze samo na drugom. Na oba kraja tunela postoji izlaz na ulicu. Ako neko vozilo stoji zbog istovara robe, a drugo naiđe otpozadi i želi da ga pretekne, to je lako jer desno od parkiranog vozila ima još 2,5 metra asvaltirane biciklističke staze, a ako to nije dovoljno, onda je na raspolaganju još 3,2 metra asvaltirane pešačke staze. Pošto bi ovakva snabdevanja i zaobilaženja bila retka, trenutni izlazak vozila na biciklističku stazu u trajanju od 5 sekundi ne bi bio problem. Ionako sada stalno voze upravo po njoj duž cele dužine od mosta do Beton hale.

Time su pokrivene sve tvoje primedbe. A bilo bi drastično bezbednije i bolje, sa više izbora i više sadržaja.
 
Poslednja izmena:
Vozila za snabdevanje uvek ulaze samo na jednom kraju tunela i uvek izlaze samo na drugom. Na oba kraja tunela postoji izlaz na ulicu. Ako neko vozilo stoji zbog istovara robe, a drugo naiđe otpozadi i želi da ga pretekne, to je lako jer desno od parkiranog vozila ima još 2,5 metra asvaltirane biciklističke staze, a ako to nije dovoljno, onda je na raspolaganju još 3,2 metra asvaltirane pešačke staze. Pošto bi ovakva snabdevanja i zaobilaženja bila retka, trenutni izlazak vozila na biciklističku stazu u trajanju od 5 sekundi ne bi bio problem. Ionako sada stalno voze upravo po njoj duž cele dužine od mosta do Beton hale.

Time su pokrivene sve tvoje primedbe. A bilo bi drastično bezbednije i bolje, sa više izbora i više sadržaja.

Hvala na pažnji. OK, zabagovao sam kod pešaka, oni ostaju na obali. Primedbe su skoro pokrivene, ali papci su mi ostali napolju. Zebem u neverici što se tiče kamiona u tunelu, to si zaista zamislio u laboratorijskim uslovima, a nismo u Švici (tamo sve može, a i radi). Posle izlaska iz tunela uključenje u Vojvode Bojovića, sa semaforom?

Moguća alternativa: istovar snabdevača na krovu hale. Obezbedi se zona za to, naprave dva teretna lifta, uz pomagala za dostavu (kolica, viljuškari i sl.) - takođe i za odvoz smeća. Taj put, tako da otpada bilo kakav ulaz dostavnih vozila na kej. I za ovo je potrebna funkcionalna društvena organizacija, tako da...
 
Čak je i postojao lift koji je voljsebno ukinut da bi se pretvorio taj deo u kafić a novi lift nikad nije proradio
 
Hvala na pažnji. OK, zabagovao sam kod pešaka, oni ostaju na obali. Primedbe su skoro pokrivene, ali papci su mi ostali napolju. Zebem u neverici što se tiče kamiona u tunelu, to si zaista zamislio u laboratorijskim uslovima, a nismo u Švici (tamo sve može, a i radi). Posle izlaska iz tunela uključenje u Vojvode Bojovića, sa semaforom?

Moguća alternativa: istovar snabdevača na krovu hale. Obezbedi se zona za to, naprave dva teretna lifta, uz pomagala za dostavu (kolica, viljuškari i sl.) - takođe i za odvoz smeća. Taj put, tako da otpada bilo kakav ulaz dostavnih vozila na kej. I za ovo je potrebna funkcionalna društvena organizacija, tako da...

Da, izlaz jednosmerne ulice koja prolazi kroz tunel je u Vojvode Bojovića. Ulazna strana je već gotova pošto i sada postoji ulaz sa ulice kod Brankovog mosta, a dalje vozila za snabdevanje i sada voze po biciklističkoj stazi. Ona inače i ide pravo na tunel, samo je po istom pravcu treba produžiti i asvaltirati, da se na tom novom delu ne lome ploče kao sad. A što se tiče izlaza, njega treba napraviti, ali tu se Vojvode Bojovića spušta i skreće, pa ni to nije neki problem.

Ulica za snabdevanje Beton hale, ulaz i izlaz.jpg


Što se tiče kamiona u tunelu, ni to nije problem. U Srbiji već ima puno tunela i puno kamiona u njima. Pa valjda znaju kako se to radi. Ako imaš na umu akumulaciju izduvnih gasova, tih kamiona za snabdevanje neće biti puno u toku jednog dana, jedan ili dva, a ionako imaju isključene motore dok se roba istovaruje. Tunel je visok, pa ako treba lako je dodati jedan ventilator ispod plafona na ulazu i jedan na izlazu. Mada mislim da tamo ionako stalno struji vazduh pošto je dugačak pa postoju mala razlika u pritiscima na oba kraja.

Papci su tako bezbedni i topli :)
 
Poslednja izmena:
Eh, da. Sad vidim da je bolje da se ulaz i izlaz obrnu. Ulaz treba da bude sa nizvodne strane Beton hale, a izlaz sa uzvodne. Onda se ne seče suprotni saobraćaj u Vojvode Bojovića, pa semafor nije ni potreban. Takođe, kamioni se istovaruju na desno, a ne na levo. Time je valjda sve rešeno.
 
Ništa nije rešeno. :) Idem korak unazad: to što postoji taj tunel, ne znači da se moraju uterivati motorna vozila u njega. Principijelno priželjkujem zabranu pristupa istima na šetališta (osim za službe, naravno). Predložio sam prilaz s krova za svrhe snabdevanja, smatram da je bolji. Uz to, što se tunela tiče, ako bi bio očišćen, okrečen i osvetljen, sa stazom za bajseve i troke, bio bih što'no kažu - presrećan! :D
 
Pa i ja bih voleo da nema saobraćaja, ali ne vidim kako je to moguće ako Beton hala ostane čitav ugostiteljski grad u gradu. U pitanju je zgrada neverovatne dužine od 334 metra, što i dalje piše na njoj, i površine od oko 6.000 m2 bez tunela. Uvek puna ljudi koji nešto piju ili jedu. Broj stolova i količina robe koju oni troše u jedinici vremena je ogromna. Kad bi se sve to snabdevalo odozgo, prvo što bi trebalo onoliko posebnih liftova koliko ima restorana, a zatim bi i prenos robe beskonačno trajao pošto je liftom nemoguće prenositi robu brzo ili u većim količinama. A pogotovo ne ako je pakovanje nezgodnih gabarita, recimo dugačko ili šire od vrata lifta. To je nerealno i zbog cene i zbog performansi.
 
Poslednja izmena:
Ко год је пројектовао цео простор од Бетон хале до Бранковог моста, игнорисао је потребу за приступом моторних возила том простору.
 
Ako imaš na umu akumulaciju izduvnih gasova, tih kamiona za snabdevanje neće biti puno u toku jednog dana, jedan ili dva, a ionako imaju isključene motore dok se roba istovaruje.

Pa i ja bih voleo da nema saobraćaja, ali ne vidim kako je to moguće ako Beton hala ostane čitav ugostiteljski grad u gradu. U pitanju je zgrada neverovatne dužine od 334 metra, što i dalje piše na njoj, i površine od oko 6.000 m2 bez tunela. Uvek puna ljudi koji nešto piju ili jedu. Broj stolova i količina robe koju oni troše u jedinici vremena je ogromna. Kad bi se sve to snabdevalo odozgo, prvo što bi trebalo onoliko posebnih liftova koliko ima restorana, a zatim bi i prenos robe beskonačno trajao pošto je liftom nemoguće prenositi robu brzo ili u većim količinama. A pogotovo ne ako je pakovanje nezgodnih gabarita, recimo dugačko ili šire od vrata lifta. To je nerealno i zbog cene i zbog performansi.

Zuma, pojma ne znaš o gastronomiji i povezanoj logistici. Ukratko. :)
 
Zuma ko i obično navodi na svoju vodenicu vodu
Robu da pakuju u dimenzije lifta paleta
Mogu na kolica i da guraju
Zabraniti im prilaz kolima kod beton hale sve unistise jer se bahate

Zuma, pojma ne znaš o gastronomiji i povezanoj logistici. Ukratko. :)

Aman, ne može to što hoćete. I ja bih voleo to vaše rešenje, da se istera sav saobraćaj, a NE ovo koje ja predlažem. Ali to se tako NEĆE desiti, pa mora da se smisli nešto drugo, nešto što je malo realističnije i verovatnije. Hteli mi to ili ne, Beton hala trajno ostaje gigantski ugostiteljski kompleks od 6000 kvadrata, a nešto takvo MORA da ima dobro i trajno rešen saobraćaj i sistem za snabdevanje robom. Nešto što je istovremeno po tehničkim zahtevima skromno, vizuelno ne narušava istorijski objekat, jeftino, i da omogućava dovoljno obiman promet robe za toliki promet mušterija.

Jedan lift na krovu je ranije postojao i evo kako je izgledao. Ovo je ogromno, teško za napraviti, ružno ako ih ima puno, i skupo. Sad zamislite da SVAKI restoran mora da ima jednu ovakvu kulu na krovu (i to širu od ove), pristupne ulice do nje (za teške teretne kamione) i manipulativni prostor između lifta i kamiona.

Ulaz u tunel i lift na Beton hali - IMG_8749cr.JPG


1. Prvo se postavlja pitanje maksimalne nosivosti krova za teretne kamione posle 85 godina, gomile zemljotresa, ratova i bombardovanja. Bilo lokalno, bilo ukupno kad na krovu ima puno teških kamiona sa robom. Ovo jeste projektovano kao magacin za robu, ali krov kao niz ULICA za kamione je ipak nešto drugo.

2. Tih velikih restorana ima oko 18. Znači da sad treba razbijati armirano betonsku krovnu konstrukciju na bar 18 mesta, sa ko zna kakvim nepredvidljivim statičkim i konstruktivnim problemima. Koliko bi to koštalo? Ko bi to platio?

3. Gornja slika je za uzak, putnički lift. Za snadevanje robom bi bio potreban teretni lift, sa širim vratima i većom nosivošću. Oni su bitno skuplji, a treba im i više mesta i veća rupa u krovu.

4. Pa onda na krovu treba praviti ulicu za kamione, dovoljne nosivosti, do svakog tog lifta. Što znači da se dobar deo trenutnog parkinga na krovu mora ukinuti. Tako odlazi i prihod, i fensi mušterije nemaju gde da parkiraju svoje limuzine. Nema šanse da se odreknu najvećeg dela parkinga.

5. Pa onda za te teretne liftove treba praviti mesto unutar svakog od tih restorana. To bukvalno znači duže zaustavljanje rada svakog od njih i temeljnu rekonstrukciju prostora i internih instalacija uz smanjenje korisne površine koja je garantovana ugovorom. Svi oni su projektovani tako da maksimalno štede na prostoru za tehničke prostorije, na veličini magacina i kuhinje. Za dodatni teretni lift verovatno uopšte nema mesta bez radikalne rekonfiguracije prostora. To su i pravni problemi i fantastične sume novca. Ko će to da plati?

6. I na kraju postoji i problem što uopšte nije jasno gde bi trebalo bušiti rupe u krovu za te liftove. Restorani zauzumaju promenljivi broj segmenata Beton hale (to je prostor između dva stuba, tj između dve susedne poprečne noseće grede). Broj segmenata po jednom restoranu se kreće od 2 do 6. Što znači da je za svaki od njih ostava na drugom mestu (u podužnom pravcu). Ne znam da li se prostor u Beton hali iznajmljuje ili prodaje, ali znam da se firme često menjaju i da se onda rade rekonstrukcije jer svaki vlasnik ili zakupac ima drugi profil rastorana, zbog čega mu treba drugačija organizacija prostora. Ako vi napravite lift na mestu gde je TRENUTNO ostava jednog zakupca, onda svi sledeći više nemaju slobodi da biraju organizaciju prostora jer je lokacija lifta i verovatno obližnje ostave za robu sada fiksirana. Pa gde staviti te liftove za snabdevanje? Na pravilnom rasteru koji odgovara svakom drugom segmentu? Svakom trećem? Četvrtom? Fiksirati trenutni nepravilni raspored? Svaki put praviti novi lift na drugom mestu?

Čitava ideja snabdevanja robom preko liftova na krovu je nerealna. Niko neće pristati na sve ovo niti će se negde naći pare, a još manje će se složiti sa gubitkom fleksibilnosti Beton hale. A tek se Zavod za zaštitu spomenika kulture neće složiti sa tako masovnim bušenjem betonske ploče na krovu i čitavom ružnom šumom lift kula tik ispod šetališta na tvrđavi.

ZATO sam predložio korišćenje tunela za snabdevanje. Onda treba samo srušiti jedan tanak pregradni zid koji je posle lako i jeftino ponovo zazidati i otvoriti na bilo kom potrebnom mestu. To je uostalom tako i predviđeno po originalnom projektu Beton hale. Spolja se ništa ne vidi i još dobijamo alternativnu biciklističku stazu, šetalište i izložbenu galeriju. Jeftino, brzo i sve je rešeno. Ako neko vidi drugo rešenje sa sličnim prednostima neka ga predstavi. Pošto se o tome ranije nije mislilo, ja ne vidim da je sada bilo koje drugo rešenje uopšte moguće.

Staza se dakle samo produži u tunel, kuda ionako ide, i gotovo. Posle svako sam otvara prolaz u bočnom zidu (cigla unutar nosećeg betonskog okvira, a ne beton) kada i gde mu je zgodno. Dimenzije preostalog dela tunela su 8,8 x 4,9 metara. Više nego dovoljno prostora za sve. I za dobro provetravanje. Ako su mogle parnjače sa svim njihovim dimom, mogu i povremeni kamioni koji uglavnom stoje sa ugašenim motorima.

IMG_0824.JPG
 
Poslednja izmena:
Е Зума ај не тупи и остави ми на миру ових јединих 150 метара нормалне бициклистичке стазе у Београду.

Хвала
 
Evo kako to u praksi izgleda pa proceni sam.

IMG_0802.JPG


Slobodno je metar i po?

IMG_0806.JPG


Biciklistička staza očigledno nije samo to. Niti je razdvojena na bilo koji način.

IMG_0807.JPG


Ovo su deca onih koji sede u restoranu. Oni nemaju gde drugde, sem da budu na stazi.

IMG_0810.JPG


Ustvari i nije metar i po. Nego manje. Još ako imate kolica ...

IMG_0813.JPG


IMG_0816.JPG


IMG_0814.JPG


A ovako se odnosi svo đubre. U ofarbanoj kanti sa točkovima, po tih metar i po.

IMG_0817.JPG


IMG_0818.JPG


Meni ipak izgleda da se ovde NEŠTO mora uraditi. Previše je opasno. Još kad se završi i pusti linijski park, pa onda sredi Vodena kapija kao ulaz u donji deo tvrđave i pravi park Donjeg grada... Sa ovolikim prometom ni zabrana stolova u donjem nivou neće pomoći. Kao što sam rekao, ni ja nisam oduševljen uvođenjem saobraćaja u tunel. Pa slobodno predložite nešto bolje.
 
Zuma, pojma ne znaš o gastronomiji i povezanoj logistici. Ukratko. :)
Zalutao si na nepoznat teren kolega, pa tvoje pisanije za sada ne zavređuje odgovore.

Jedino mogu da ti predložim ovo: uradi domaći zadatak i pribavi brojeve. Zaređaj po lokalima i ljubazno ih zamoli da ti daju broj gostiju u toku dana (ima i tu dosta promenjljivih, ali želimo grubu sliku). Sa tim brojevima, na bazi dnevnog prometa gostiju, moći ćeš da proceniš potrošnju robe u kg ili t, svejedno. U tome ću ti onda rado pomoći, kao lik sa iskustvom u gastronomiji, ali o tom po tom. Zatim ćemo te brojeve da tovarimo na kamione, npr. ovakve: http://prologistics.net.au/portfolio/4-tonne-truck/ - i da pomeramo teretnim liftovima, npr. ovakvim: Cargo lift prices range from $3500 to $15000 based on its specifications and optional parts. I usput da doznamo, da li nešto treba da se buši, ili ne. Mislim da je to dobar put do saznanja. :)
 
Za tvoju informaciju, sve sam to već uradio i napravio detaljnu analizu i pre nego što sam napisao prvu poruku o tome. Kao što već rutinski radim za svaki ozbiljniji predlog od 2009. do sada. Uz više odlazaka na teren, skupljanja podataka, slikanja, merenja i pravljenja potrebnih internih skica. Rezultat svega toga je izneti predlog i detaljno obrazloženje razloga za njega.

Ovo je već tvoja druga "namoćno uvredljiva" poruka ad-hominem tipa. Oprilike, tebi je ispod časti da uopšte spominješ ikakve kontra argumente, jer nisi na mom užasno niskom nivou. Kod prve poruke sam preskočio da komentarišem takav ton i pristup. Nema razloga da to radim i drugi put. I ja mogu da postavljam domaće zadatke. Ako ne želiš da se o nečemu piše, zato što recimo misliš da je to pogrešno, prvo nauči kako se pristojno razgovara i kako se vodi argumentovana rasprava. Onda eventualno možeš, polako, početi da zaslužuješ bilo kakvo dalje obraćanje.
 
Pošto nigde na Internetu nije bilo čak ni ažurnog spiska restorana u Beton hali, usput sam ih i popisao, pa možda ovo bude nekome od koristi. Nazivi se odnose na ono što sada piše na ulazu, pa treba imati na umu da to može biti i stari naziv, ili prethodni zakupac prostora, ili da nije zvanično ime. Ako imate ispravke, napišite šta treba promeniti, pa ću staviti novu verziju. Da bar na Beobuildu postoji tačan i kompletan spisak.


Restorani u Beton hali
Ažurirano 09.03.2024​
Numeracija raste u nizvodnom smeru​

No
Segmenti
Broj segmenata
Naziv
1​
1 - 4​
4​
Salaš​
2,3​
5 - 10​
6​
Trenutno prazno​
4​
11 - 12​
2​
Gotik (bivši ?)​
5​
13 - 16​
4​
Druga La Piazza​
6​
17 - 18​
2​
Sofa​
7​
19 - 21​
3​
Comunale​
8​
22 - 24​
3​
Toro​
9​
25 - 27​
3​
Chocolate academy​
10​
28 - 30​
3​
Ambar​
11​
31 - 33​
3​
Cantina De Frida​
12​
34 - 36​
3​
Infinity​
37 - 37​
1​
Trafo stanica​
13​
38 - 42​
5​
Dream​
14​
43 - 45​
3​
Sakura​
15​
46 - 48​
3​
Chivas Regal​
16​
49 - 52​
4​
Temperament​
17​
53 - 60​
8​
Lafayette​
 
Пројектант целог овог простора око бетон хале је изгледа имао као пројектни задатак да направи амбијент леп за сликање на инстаграму, и функционалност је очигледно била секундарна. Отуд мало паркиралиште за туристичке аутобусе и проблем са доставом и одношењем смећа. И класично су угоститељима дате одрешене руке да се шире.
 
Vrh