Šta je novo?

Beton hala

@Zuma kakvih bre 15 liftova jesi ti pri sebi
Svi korona stolovi koji su dole da se sklone
Snabdevanje vršiti u rano ujutro kasno navece zavisno od radnog vremena tih objekata
Kakvi teretni kamioni te spopali tu idu u najboljem slučaju kombi i to manji
Ti vozi bajs kroz tunel ja neću
Pravis problem gde ga nema sve to moze da se regulise drugacije od tvog kilometarskog objasnjenja
 
Evo kako to u praksi izgleda pa proceni sam.

Pogledajte prilog 192072

Slobodno je metar i po?

Pogledajte prilog 192073

Biciklistička staza očigledno nije samo to. Niti je razdvojena na bilo koji način.

Pogledajte prilog 192074

Ovo su deca onih koji sede u restoranu. Oni nemaju gde drugde, sem da budu na stazi.

Pogledajte prilog 192075

Ustvari i nije metar i po. Nego manje. Još ako imate kolica ...

Pogledajte prilog 192076

Pogledajte prilog 192078

Pogledajte prilog 192077

A ovako se odnosi svo đubre. U ofarbanoj kanti sa točkovima, po tih metar i po.

Pogledajte prilog 192079

Pogledajte prilog 192080

Meni ipak izgleda da se ovde NEŠTO mora uraditi. Previše je opasno. Još kad se završi i pusti linijski park, pa onda sredi Vodena kapija kao ulaz u donji deo tvrđave i pravi park Donjeg grada... Sa ovolikim prometom ni zabrana stolova u donjem nivou neće pomoći. Kao što sam rekao, ni ja nisam oduševljen uvođenjem saobraćaja u tunel. Pa slobodno predložite nešto bolje.
Мислио сам на део стазе пре бетон хале на који си се окомио и где би ти легализовао доставу по бициклистичкој стази.

Бетон хала је буквално испод паркинга и колског приступа. Ни то им није довољно па сваки дан врше ово кривично дело вожњом по бици стази и то по јединој нормалној деоници у граду,

Такође, ово ширење башти на шеталиште је бахаћење и нећу да се повинујем томе и даље ширим ову оријенталну метастазу кафенисања свуда где је лепо за шетати у граду!
 
@Zuma kakvih bre 15 liftova jesi ti pri sebi

Duleja je taj koji je predložio liftove, a ne ja. Ali tada njegovih "jedan ili dva lifta" nisu dovoljni za snabdevanje 6000 kvadrata površine pod restoranima. Pošto se tu i jede i pije, uz relativno brzo smenjivanje gostiju, ukupno potrebna količina raznih vrsta potrošne robe je ogromna. Pa je besmisleno da neko svu tu robu prvo donosi na krov, zatim liftom spušta na donji nivo, a onda to ponovo nekako u kolicima prevozi duž čitava 334 metra Beton hale. I to za svaki restoran posebno jer im ništa nije zajedničko, pa ni nabavljači ili kolica. Pa da zatim otpatke od hrane i svo drugo ustajalo i već smrdljivo đubre akomulirano tokom čitavog dana nekako prevozi istim putem nazad duž hale, pa naviše liftom. Ili, ako to radi češće od jednom dnevno, da kante sa đubretom ili robom gura kroz stolove sa gostima u restoranu do prednjeg ulaza, pa na rukama niz onih 5 stepenika (jer kolica niz stepenice ne mogu), pa onda kroz šetače na ono malo prostora koje im je na obali ostalo, pa u lift, pa da onda čekaju baš njihov kombi. I tako svaki od restorana. Plus što je sav prostor u hali već iznajmljen ili prodat, pa za te liftove uostalom više mesta i nema. Logistički košmar. To rešenje sa liftovima bi za najelitniju turističko-ugostiteljsku lokaciju u gradu naizgled bilo smisleno samo kada bi se svaki restoran nekako ubedio da ima svoj privatni lift koji sa krova direktno vodi u njihovu privatnu ostavu. Zato sam pričao o tih 15 do 18 liftova. Ali onda sam morao da navedem zašto ni ta varjanta sa posebnim liftom za svaki restoran nije realna mogućnost.

Svi korona stolovi koji su dole da se sklone

Podrazumeva se da treba da se sklone, ali se ni tako ne dobija dovoljno prostora za očekivani ogromni promet magistralne šetačke staze u gradu, plus sve brojne mušterije restorana i turiste koje čekaju na mesto, čitaju izložene jelovnike ili se dogovaraju sa kelnerima. Takođe, stepenice sa silazak sa platforme na šetalište zauzimaju četvrtinu slobodnog prostora koji ostaje kad se oduzme biciklistička staza. Dodatno, pošto se tuda ne može proći, to će kafedžijama biti stalni izazov da baš u taj zaklonjeni prostor stave neko oslikano bure, reklamu, cveće ili dodatni kafanski sto. Ili da se tu parkiraju motorciklisti, skuteristi i biciklisti. To će biti večna i verovatno unapred izgubljena bitka da se sve ono suvišno istera odatle. Sa tim već imamo puno iskustva.

Snabdevanje vršiti u rano ujutro kasno navece zavisno od radnog vremena tih objekata

Tako je i sada. Dozvoljen prolaz za vozila je do 10 sati. Posle ni đubre ne možeš baciti sem da se prolaznici guraju sa kantama na točkovima, kao što smo videli na slici. Higijena na visini.

Kakvi teretni kamioni te spopali tu idu u najboljem slučaju kombi i to manji

Većinom su to oni najveći kombiji zato što tamo staje najviše robe, a ipak i dalje može da se popne na trotoar ispred neke radnje. Velika većina dobavljača i prevoznika ima baš njih. A to je ustvari šasija manjeg kamiona i slična težina. Velike razlike nema.

Ti vozi bajs kroz tunel ja neću
Pravis problem gde ga nema sve to moze da se regulise drugacije od tvog kilometarskog objasnjenja

Količina robe koju dnevno potroši Beton hala je takva da je pritisak jednog točka na podlogu od ploča previše veliki, što ih uništava. Uz to, dobavljači ili specijalizovani prevoznici u jednoj turi imaju robu za više potrošača koje obilaze jednog po jednog. Zbog toga je vozilo još teže jer je u njemu roba za sve. A šetalište nije napravljeno kao ulica i takvu težinu ne može to da izdrži.

Dakle imamo nadrealnu situaciju elitnog ugostiteljskog kompleksa bez predviđenog snadevanja, bez pristupa za đubretare, koje ni elementarnu higijensku dozvolu za rad ne bi dobilo, ali zato sa decom koja izleću na biciklističku stazu, a kad je gužva, onda po njoj idu svi redom. Ako vi mislite da je to tako sasvim u redu, meni ne izgleda tako. Pri tome ne vidim da se iko buni, a još manje da neko predlaže bilo koje realno i praktično ostvarivo rešenje.

Ja sam predložio ono očigledno: Da se za interni transport u Beton hali koristi rešenje za koje je hala i projektovana. Dakle da snabdevanje bude iz tunela. Lepo je samo reći "Ja neću", ali onda probajte smisliti nešto što ima bar malo realnih izgleda da se u našoj trenutnoj političkoj i ekonomskoj situaciju može izvesti. Pomalo su mi dosadile prazne priče za koje i oni koji ih predlažu vrlo dobro znaju da se sada u tom obliku ne mogu realizovati.

IMG_0822.JPG
 
Мислио сам на део стазе пре бетон хале на који си се окомио и где би ти легализовао доставу по бициклистичкој стази.

Бетон хала је буквално испод паркинга и колског приступа. Ни то им није довољно па сваки дан врше ово кривично дело вожњом по бици стази и то по јединој нормалној деоници у граду,

Такође, ово ширење башти на шеталиште је бахаћење и нећу да се повинујем томе и даље ширим ову оријенталну метастазу кафенисања свуда где је лепо за шетати у граду!

Kad god odem tamo gledam situacije u kojima vrlo malo fali da neko nastrada. Slikanje i selfiji isključivo na biciklističkoj stazi jer je šetalište zauzeto prolaznicima, deca koja nisu ni svesna staze, lomljenje nogu i štikli na iskrivljnim kockama, motori i električni skuteri koji idu veoma brzo. Ideja mi je bila da predložim bilo šta što bi bar malo popravilo situaciju a da ipak ima realnih izgleda da se to može napraviti odmah. Znači ne sme da bude skupo i mora da reši problem. Pošto dostavljačka vozila već koriste biciklističku stazu, a i ulaz za vozila iz Karađorđeve na stazu je već napravljen, jedina mogućnost da to bude jeftino i brzo je da se ona i dalje koristi na isti način. Inače bi bila potrebna obimna rekonstrukcija pristaništa, a to je sada i još za dugo u budućnost čista fantazija. Pa jedino mogu da ponovim, ako neko ima bolju, a ipak izvodljivu ideju, neka je kaže. Meni ipak izgleda da druge, a ipak dovolno realne varjante nema, kao i da je logično tunel opet koristiti za ono za šta je originalnim projektom bio namenjen, da se tuda transportuje roba i zatim istovaruje direktno u bivše magacine.

A što se tiče biciklističke staze uz reku, ako vi mislite da je rizik prihvatljiv, neka ostane i ona, pa da budu dve staze za bicikliste. Jedna uz reku i druga kroz tunel. Pa svako može da bira. Verujem da bi se i tako saobraćaj po onoj uz obalu smanjio za bar dve trećine, pa je ipak nešto postignuto. Nije idealno ali bi čak i tako ipak bilo bolje nego sad. Ne puno bolje, ali ipak bolje.
 
Poslednja izmena:
@Zuma opet se uhvatiš neke teme i maštanja

Ja sam predložio ono očigledno: Da se za interni transport u Beton hali koristi rešenje za koje je hala i projektovana. Dakle da snabdevanje bude iz tunela.
Za sta je hala projektovana za magacine sa vratima do reke
Nikad nisu imali vrata u tunelu koja ti propagiras ovde
Postoje transportna kolica koja koriste marketi gdje se sve napakuje i ona idu u market
Ovde treba primeniti isti princip
 
Za sta je hala projektovana za magacine sa vratima do reke
Nikad nisu imali vrata u tunelu koja ti propagiras ovde

E pa magacini hale JESU imali i druga vrata u tunelu. Ne bih to pričao da ne znam. Potrošio sam dovoljno vremena u kopanju materjala vezanog za tu halu.

Uz obalu su išla dva železnička koloseka, a kroz tunel tri. Dva koloseka uz obalu, i obali najbliži kolosek u tunelu, su se zvali "pristanišni koloseci" jer su služili istovaru i utovaru robe. Preostala dva koloseka u tunelu su bila prolazna, i to je bila veza Beograda i Pančeva. Putanja robe je bila sledeća:

Pristanišne dizalice vade robu iz brodova i stavljaju je na povišeni plato ispred ulaza u magacine. Tamo gde su sad stolovi restorana izvan same hale. Onda radnici odguraju robu u magacin dok ne dođe kompozicija koja će ih otpremiti dalje. Ta kompozicija onda uđe na prvi levi kolosek u tunelu (onaj najbliži rečnoj strani tunela), pa onda radnici samo nastave da guraju robu kroz vrata magacina u tunelu i zatim kroz otvorena vrata vagona. Visina platforme je ista kao visina dna teretnog vagona na obe strane magacina, tako da je sve na istom nivou. Za to vreme redovni vozovi idu nesmetano po dva preostala koloseka, za svaki smer kretanja po jedan. Kretanje robe u obrnutom smeru je isto. Železnica dovozi robu u tunel, ona se kroz tunelska vrata magacina odgura u njega, a zatim, kasnije, napolje, na povišenu platformu sa rečne strane. Odatle je dizalice premeštaju direktno u unutrašnjost šlepova. Dva dodatna koloseka na keju povećavaju fleksibilnost upotrebe jer dizalice mogu robu vaditi iz broda i odmah smeštati u teretni vagon ako je kompozicija već parkirana na kolosecima sa rečne strane hale. Ili se recimo roba iz magacina istovremeno može tovariti u dve železničke kompozicije sa obe strane magacina. Ili, na rečnu stranu, uz povišenu platformu, mogu doći kamioni ako je to poželjniji tip njenog daljeg transporta. Za to vreme veoma moderno, lepo i efikasno zamišljeno.

Ima li nešto logičnije, brže i jeftinije nego da se i danas za transport robe iskoristi ista ta putanja za koju je hala i projektovana?

Ovo je plan (tri spratna dela magacina nikada nisu izgrađeni, samo jedan kontinualni prizemni magacin).

1936. Carinsko pristaniste, skica plana.jpg


Prikaz budućeg izgleda iz vremena projektovanja. Vidite nosećim stubom odvojeni, treći levi, "pristanišni" kolosek u tunelu.

1936. Projekat Beogradskog Savskog pristanista, crtez zgrade i keja.jpg


Ovde je i slika ta tri koloseka u tunelu

1945.-1955. - 49989-03.jpg


Na sledećoj slici dizalice su istovarile robu iz broda i stavile je na povišeni plato rečnog ulaza u magacine (što je nivo dna teretnog vagona sa druge strane hale, u tunelu). Ona će zatim biti odgurana u unutrašnjost magacina da sačeka da se skupi sva roba koja ide ka nekom železničkom odredištu, i da zatim dođe kompozicija koja tamo ide.

Beton hala sa robom i dve dizalice - neton-hala01-2020-05-22-00-47-06.jpg


To je sve do nedavno izgledalo ovako. Vidite plava gvozdena vrata na ulazu u bivši robni, tj "pristanišni" kolosek, i desno od tih vrata dva prolazna koloseka.

Ulaz u tunel Beton hale - IMG_8749r.JPG


Obratite pažnju na konstruktivne, noseće delove tavanice i stuba koji je drži. Tunel je poseban građevinski objekat za tri koloseka, a zgrada magacina odvojena celina koja ga samo dodiruje. Možda su razdvojeni zbog presecanja prenosa vibracija teških železničkih kompozicija na zgradu magacina.

Ulaz u tunel Beton hale - IMG_4778r.JPG


Čak sam tokom radova na keju uspeo da uhvatim trenutak kad su uklonili asvalt i da slikam poslednji ostatak tog trećeg levog koloseka.

Ulaz u tunel Beton hale - IMG_4777r.JPG


Dakle TO je projektom zamišljena putanja robe poprečno KROZ magacin, pa onda valjda i mi danas možemo samo da srušimo nebitni pregradni zid u tnbelu i da ponovo za robu otvorimo istu putanju.
 
Poslednja izmena:
Kad god odem tamo gledam situacije u kojima vrlo malo fali da neko nastrada. Slikanje i selfiji isključivo na biciklističkoj stazi jer je šetalište zauzeto prolaznicima, deca koja nisu ni svesna staze, lomljenje nogu i štikli na iskrivljnim kockama, motori i električni skuteri koji idu veoma brzo. Ideja mi je bila da predložim bilo šta što bi bar malo popravilo situaciju a da ipak ima realnih izgleda da se to može napraviti odmah. Znači ne sme da bude skupo i mora da reši problem. Pošto dostavljačka vozila već koriste biciklističku stazu, a i ulaz za vozila iz Karađorđeve na stazu je već napravljen, jedina mogućnost da to bude jeftino i brzo je da se ona i dalje koristi na isti način. Inače bi bila potrebna obimna rekonstrukcija pristaništa, a to je sada i još za dugo u budućnost čista fantazija. Pa jedino mogu da ponovim, ako neko ima bolju, a ipak izvodljivu ideju, neka je kaže. Meni ipak izgleda da druge, a ipak dovolno realne varjante nema, kao i da je logično tunel opet koristiti za ono za šta je originalnim projektom bio namenjen, da se tuda transportuje roba i zatim istovaruje direktno u bivše magacine.

A što se tiče biciklističke staze uz reku, ako vi mislite da je rizik prihvatljiv, neka ostane i ona, pa da budu dve staze za bicikliste. Jedna uz reku i druga kroz tunel. Pa svako može da bira. Verujem da bi se i tako saobraćaj po onoj uz obalu smanjio za bar dve trećine, pa je ipak nešto postignuto. Nije idealno ali bi čak i tako ipak bilo bolje nego sad. Ne puno bolje, ali ipak bolje.
Бициклисти да иду тунелом а комбији уз обалу?!

Ок, прочитао сам довољно за вечерас.
 
Poslednja izmena:
@Zuma ti si rekao da je tako projektovano ali ne izvedeno u tom obliku
Pokaži da su vrata zaista postojala u strani magacina ka kolosjeku
A ovo da kombi za snabdevanje idu šetalištem a bicikli u tunelu to proći nece
Iz pogrešnih premisa ti dolaze pogrešni zakljuci uz sav trud koji ulazes da nesto predstavis
Bilo u kojoj temi počevši od starog mlina preko komande u zemunu itd
Ti konstruišes neku fiks ideju i onda sve gradis kako bi to opravdao
 
Бициклисти да иду тунелом а комбији уз обалу?!

Ок, прочитао сам довољно за вечерас.

Ti izgleda odgovaraš na poruke i bez njihovog čitanja. Ne, kombiji bi smeli ići samo kroz tunel, a biciklisti bi imali na raspolaganju dve biciklističke staze pa bi svako mogao da bira šta mu kad više odgovara. Jedna biciklistička staza pored reke, gde je i sada, a druga kroz tunel. Tunel je dovoljno širok da se u njega mogu paralelno smestiti čak tri različite staze i jedna izložbena galerija. U tunelu je prva traka za kombije i snabdevanje, pored nje je odvojena biciklistička staza broj dva, pored nje alternativna staza za pešake koja vodi pored galerijskih izloga (ili za vreme kad pada kiša), a između stubova su izložbene vitrine. To su četri po širini tunela razdvojena prostora mada svi u nivou i bez razdvojnih ivičnjaka. Obeležio sam ih drugim bojama i detaljno opisao kad sam poslao skicu. Ja stvarno ne znam kako mogu da budem još jasniji. Ali ljudi ne čitaju i ne misle o onome što čitaju, to nije moja greška. Evo crteža ponovo.

Galerija-Tunel-Beton-hale.jpg


Za park kod Skajlajna nisam "ispario" nego sam sasvim dovoljno puta rekao, nacrtao i objasnio kakva je šteta tu napravljena. I dalje mislim isto. Nema smisla i dalje ponavljati onima koji neće da razumeju da je poklanjanje Drinske ulice i dela parka jednom privatniku za njegovu privatnu garažu, izvan granice njegove parcele, zaista loša ideja.
 
Skretanje sa teme ti uvek išlo dobro ja navedoh stari mlin on ode na Skylajn
 
@Zuma ti si rekao da je tako projektovano ali ne izvedeno u tom obliku
Pokaži da su vrata zaista postojala u strani magacina ka kolosjeku
A ovo da kombi za snabdevanje idu šetalištem a bicikli u tunelu to proći nece
Iz pogrešnih premisa ti dolaze pogrešni zakljuci uz sav trud koji ulazes da nesto predstavis
Bilo u kojoj temi počevši od starog mlina preko komande u zemunu itd
Ti konstruišes neku fiks ideju i onda sve gradis kako bi to opravdao

Aman, kombiji tada sigurno NE bi išli šetalištem (kao sad), a nije izgrađen samo GORNJI sprat magacina koji je za ovu priču sasvim nebitan. Donji je izgrađen i to je današnja Beton hala.

Što se tiče vrata u tunelu, vidiš da je na planu jedan od tri koloseka označen kao "pristanišni kolosek", dakle da služi pristaništu, a da su dva prolazna koloseka sasvim jasno označena kao prvi i drugi kolosek (pruge) Beograd - Pančevo. Na njima vozovi ne staju, i te dve pruge su odvojene nosećim stubom, a ovaj jedan "pristanišni kolosek" može da služi pristaništu samo ako voz staje u njemu. Što znači da vrata u tunelu moraju da postoje jer drugačije ne postoji veza između te kompozicije koja u 334 metra dugačkom tunelu stoji, i same obale.

A evo ti i slike jednog magacina iznutra, doduše tokom procesa adaptacije pa je deo prostora već izmenjen. Ipak se desno još uvek vidi jedna povišena platforma (sa stepenicama u sredini) i iza nje otvoren ulaz u tunel (vidi se podužna noseća betonska greda).

IMG_8685r.JPG
 
Poslednja izmena:
Skretanje sa teme ti uvek išlo dobro ja navedoh stari mlin on ode na Skylajn

Pa Delija me je prozvao za Skajlajn pa sam o tome napisao samo dve rečenice. Šta je umesto toga trebalo da uradim? Da totalno prećutim rutinske besmisilce i uvrede?
 
Pust plan pusti sprat magacine na krovu
Pitam te jesu postojala vrata magacina ka tom 3 kolosjeku ili je samo bio plan koji nije ostvaren kao i mnogi u ovom gradu
Onda to citiras jer ja to da je delija napisao ne vidim ja te fino podsjetio na stari mlin to si precutao
 
Jeste, postojala su vrata u tunelu. Objasnio sam zašto. Donji nivo magacina je izgrađen, isto kao i sva tri koloseka. Jedan je posebno označen čemu služi i fizički odvojen nosećim stubom. On ničemu drugom i ne može da služi jer tri koloseka ne mogu dalje da prođu kroz tvrđavu, pa bi bilo sasvim besmisleno da se prave čak TRI baš unutar zgrade, ako bi sva tri služila samo za prolaz vozova ka Dunav stanici i Pančevu. Pa pošto su ipak stvarno napravljena sva tri, onda bi bilo neobjašnjivo da se onaj levi nije koristio za ono za šta je i namenjen, tj da se tada iz nepoznatih razloga nisu otvorili prolazi između njega i magacina.

I dodatno, samo tvoje pitanje u ovom kontekstu nema smisla jer je za trenutnu priču nebitno. Sa slike vidiš konstrukciju magacina. Sve je na nosećim stubovima i betonskim gredama, pa su SVI pregradni zidovi za Beton halu sasvim nebitni, promenljivi i privremeni. Mogu svi odreda da se sruše, pa bi zgrada i dalje normalno stajala i funkcionisala. Zbog toga čak i da ta vrata u tunelu ranije nisu postojala (a objasnio sam zašto jesu), mogu bar sada da se otvore pošto nam sada trebaju. Kao što je slici prikazano, jer se lepo vidi da zidane pregrade između tunela i magacina na slici nema. Dakle tako je projektovano (i izvedeno), pa možemo i mi sada tako da radimo bez obzira da li je baš ta pregrada do tunela nekada postojala ili ne. Važno je da je hala za takvu fleksibilnost i način korišćenja i projektovana, pa je ZATO to sada najlakše, najjeftinije i najbrže.

Stari mlin sam pre par nedelja posetio i totalno se rastužio. Onaj plato između je sada rupa koja se ne koristi nizašta i jezivo tužno izgleda. A upravo su tamo otvorili prolaz iz Bigza. Ne znam da li privremeno ili ne. Ali tačno kao što sam ja tada predlagao. Da nema onog uglavljenog solitera to je mogao biti fantastičan plato posle rekonstrukcije Bigza i ulaza u njega sa platoa. Za sve sam bio pravu još i više nego što sam tada mislio. Ali to je ovde digresija među već previše poruka, pa sam preskočio.
 
Poslednja izmena:
Plato se koristi od hotela za događaje imaju oko ng i kućice itd to što si ti zamislio trebao si kad je bio javni uvid da guras a ne kad je sve gotovo
Sto se tice beton hale bargi ne treba povladjivati i praviti ustupke i olakšice vec iste treba dovesti u red kaznama a pogotovo noću taksiste
 
Smešna je staza pored Beton hale-preuska. To je za šetnju i bašte. Super je ideja za biciklističku stazu. Odlično je kada postoji alternativa!
 
Баште да се склоне са стазе на терасу. Ја бих и попречна степеништа склонио па да свим локалима буду чеони приступи.
 
Da ukratko sumiram posle ovih digresija. NEŠTO svakako mora da se uradi jer je ovakvo stanje dugoročno neodrživo. Biciklistička i šetna staza tik uz Savu i Dunav će biti daleko najveće i najprometnije saobraćajne magistrale tog tipa u Beogradu. Tuda će prolaziti fantastičan broj ljudi. Peške, na biciklu, električnim trotinetima i onih koji trče na najzdravijem mestu koje se u starom delu grada može naći. Od toga se ne može pobeći. A restorani u Beton hali su, uzeti zajedno, toliko privlačni za posete da bi prostor ispred hale bio tek taman dovoljan i samo za nju, dakle čak i kad tamo ne bi bilo drugih korisnika. Ali kad na tako uskom spojite korisnike svih ovih tipova, dobija se jeziva gužva, a zbog saobraćaja različitim brzinama (pešaci - trotineti i bicikli) čak i mesto koje je fizički opasno. Pa se onda na to doda tragično loš projekat uređenja pristaništa koji je potpuno zaboravio da je komercijalnom sadržaju Beton hale neophodan saobraćajni pristup. Da ustvari ne mogu čak ni đubre iz kuhinje redovno i često da bacaju, nego ili da ga voze kroz goste (jer restorani nemaju zadnji izlaz) ili da ga ceo dan drže nedaleko od mesta gde se priprema hrana.

Predložio sam da se otvori zadnji, tehnički izlaz svih restorana u tunelu, i da vozila za snabdevanje i đubre do njih dolaze tim putem. Kad su mogle parnjače uz sav dim koji su pravile, sigurno mogu i kombiji. Tamo međutim ima toliko mesta da se sem te jednosmerne ulice za snabdevanje u tunel mogu smestiti i alternativne, druge staze, i za bicikliste i za pešake. Onda bi i biciklisti i pešaci imali na raspolaganju slobodan izbor sa koje će strane obići Beton halu, ispred nje ili kroz tunel. Ili da se tokom nevremena sakriju od kiše (jer drugog zaklona za hiljade pešaka nadaleko nema) i usput pogledaju izložbu između stubova tunela. Konstrukcija Beton hale omoguje da se to izvede, jer je za takav tok robe i projektovana, kao i da to bude urađeno jeftino i brzo.
 
Poslednja izmena:
A usput bi Grad mogao da rezerviše jedan (ili ako treba više) segmenta Beton hale za javne potrebe. Pa da tu bude nešto poput javnog WC-a, turistički biro (glavna putnička luka je odmah pored plus turisti na šetnoj stazi i početak linijskog parka), neka trafika sa osnovim potrepštinama, administracija i održavanje same zgrade, tunela i budućih sadržaja u njemu, kao što je galerija. Ne samo da zaklona od kiše nadaleko nema, nego ni javnog WC-a nema kilometrima unaokolo. A uništili su onaj jedan koji je postojao. I to baš tamo gde ima toliko pešaka. I ni jedne linije gradskog saobraćaja ispod tvrđave. Neverovatno koliko je sve zajedno nepromišljeno i usmereno jedino ka komercijali po svaku cenu. Zato je tunel veliki potencijal i treba ga što pre iskoristiti zajedno sa bar jednim segmentom za javne potrebe. Trenuto je neiskorišćeno njih šest.
 
Koja sramota da nisu u stanju da zakrpe one dve rupetine ispod Brankovog mosta, koliko vidim ploče su tu u blizini rupetina, možda je vreme za Beobuild radnu akciju? 😁
 
Сто пута сам хтео да направим сликовницу за форум - о стању шеталиштa, линијском паркингу, ауто-мото платоу испод куле Небојша, воденој капији која се круни и којој кречњак полако нестаје. старим и новим рупама по сред шегалишта, моторима, корову, ђубрету, јавашлуку... Али, ухвати ме мука при самој помисли на то, и увек одустанем.
 
Vrh