Šta je novo?

Beton hala

Ono što mi je potpuno bez smisla je što ovo proširenja ne povećava ni veličinu ni funkciju lokalu, da bi bio cilj klasična uzurpacija prostora, a gadno je naružilo čitav objekat.

IMG-20221203-184444.jpg

Beton hala je vredno arhitektonsko nasleđe industrijske arhitekture Beograda i njena spoljašnjost ne bi smela da se menja. Ona se nalazi u okviru zaštićene zone, "kulturno dobro od izuzetnog značaja". Ovako drastična promena koja ni po čemu ne odgovara ahitekturi objekta i drastično menja njegov izgled je jasan znak korupcije. U skladu sa pričom o neophodnosti stalnog insistiranja na navođenju naziva institucije i imena i prezimena odgovorne osobe koja je za ovo dala dozvolu, treba insistirati da se dobije odgovor ko je to bio, odnosno da li je uopšte iko dao dozvolu.

Isto kao i građevinski radovi koji terasu pretvaraju u modifikovani i ograđeni deo objekta. Pogledajte

IMG_1597.JPG


IMG_1597c.jpg


Po čemu se ovaj dodatak razlikuje od bilo koje druge zgrade? Krov je od čvrstog materjala, a stubovi su veoma jaki, skoro 10 cm široki čelični profili fundirani u beton terase i stubove. Debela stakla u čvrstim okvirima, itd. To je za sve praktične svrhe zgrada, a ne recimo platneni hlad od Sunca ili nešto slično.

IMG_1598.JPG


I kakve veze ovo ima sa obavezom čuvanja spoljnog izgleda Beton hale? U pitanju je samo prvi korak u već klasičnom postepenom širenju koje se na kraju i legalizuje, ali već nije bilo legalizovano odmah.

Ili, sećate se pokušaja nadgradnje Beton hale 2020. godine? Neko je prosto počeo da na njoj betonira novi sprat, a svi nadležni se prave ludi. Otprilike ovako:

"Mi došli, kad ono na gradilištu nema nikoga! Gle čuda? Šta možemo? Ko sad može da zna ko je to gradio? Mi ne znamo."

i_1k9kpTURBXy8wNmY3MzU5OGEyZGZhM2Q1Y2QyMzAzNjgzZjkyOGM1YS5qcGeRkwLNAxYA3gABoTAF


MISTERIJA BETON HALE Posle nedelju dana čekanja na odgovor o sumnjivim radovima nadležni su se konačno oglasili - "NISMO NADLEŽNI"

 
Poslednja izmena:
Како је Бетон хала била ок прича у почетку, а на крају је упропастише и то на оба краја, боље да су је срушили одмах и ту направили паркић.
 
Tunelski dnevnik:

Beton hala, tunel i zadnja strana restorana: Ostava, đubrište i vrlo higijensko mesto za pušenje kelnera i osoblja iz restoranskih kuhinja ...

IMG_2726.JPG


IMG_2725.JPG


IMG_2724.JPG


IMG_2723.JPG


Pet meseci ranije ...

IMG_9996.JPG


IMG_9998.JPG


IMG_9998 - 1.JPG


IMG_9999.JPG


Još pet meseca pre toga ...

IMG_3034.JPG


IMG_3035.JPG


"Odmorište" za umornu radničku klasu iz kuhinje (sa čistim rukama, naravno). Desno je novi pregradni zid.

IMG_3036.JPG
 
Poslednja izmena:
Која депонија, срамота да то буде као туристичка атракција. Погледаје ову цев што иде из тунела. Нови центар града тм.
 
Kuhinjska ventilacija, može da ide u tunel ili gore na parking. Da li postoji treće rešenje?
 
Pa napred naravno.
Da se napravimo na trenutak da živimo u normalnoj zemlji. Ne možeš da izbaciš svoju cev na javni parking, to je javno i ne sme da se dira. Ne smeš da izbaciš cev u tunel jer je od železnice, nije tvoj, kao kad bih ja izbacio cev od aspiratora komšiji u stan. A imajući u vidu da si sve to znao kad si zakupljuvao/kupovao prostor, to što će da te košta da izbaciš ventilaciju napred, što ćeš morati malo da smanjiš plafon u prostoru za goste, da uradiš prečišćavanje tog vazduha pre nego što ga ispustiš i da uklopiš otvor u ostatak objekta, to su sve tvoji i samo tvoji problemi.
Ali mi ne živimo u uređenoj, normalnoj zemlji.
 
Beton hala je radila i dok je voz prolazio tuda.
Znaci da ima i trece resenje.
A ovo sto se desava sa tunelom je cist nemar drzave za svoju imovinu.
 
Бетон-хала

Почело је застакљивање ...:



Mene su ovi iznervirali još kada su stavili ove niske tende, gde su jedini dstupili od spontano uspostavljenog reda.

Ali ovo je sada već skandalozno, i ako se ne interveniše, svako će pomalo da se proširi i cela Beton hala će postati jedno ruglo.
 
Tunelski dnevnik:

Beton hala, tunel i zadnja strana restorana: Ostava, đubrište i vrlo higijensko mesto za pušenje kelnera i osoblja iz restoranskih kuhinja ...

Pogledajte prilog 154452

Pogledajte prilog 154451

Pogledajte prilog 154450

Pogledajte prilog 154449

Pet meseci ranije ...

Pogledajte prilog 154453

Pogledajte prilog 154454

Pogledajte prilog 154459

Pogledajte prilog 154455

Još pet meseca pre toga ...

Pogledajte prilog 154456

Pogledajte prilog 154457

"Odmorište" za umornu radničku klasu iz kuhinje (sa čistim rukama, naravno). Desno je novi pregradni zid.

Pogledajte prilog 154458


Iako ima verovatno 101 bolja ideja za prostor tunela, mislim da je jedina realna i izvodiva da se prošire lokali unazad na uštrb tunela i grad podigne cenu zakupa. Možda bi tako dobili dovoljno prostora da ne mora da zastakljuju terasu.
 
Iako ima verovatno 101 bolja ideja za prostor tunela, mislim da je jedina realna i izvodiva da se prošire lokali unazad na uštrb tunela i grad podigne cenu zakupa. Možda bi tako dobili dovoljno prostora da ne mora da zastakljuju terasu.
Ako dobiju i 200 kvadrata to opet neće biti dovoljno. Uvek će biti alave st*ke koja će gledati da zaj*be državu i uzme još 3 kvadrata na mufte..
 
Iako ima verovatno 101 bolja ideja za prostor tunela, mislim da je jedina realna i izvodiva da se prošire lokali unazad na uštrb tunela i grad podigne cenu zakupa. Možda bi tako dobili dovoljno prostora da ne mora da zastakljuju terasu.

Nikako, potrebno je odvojiti bici stazu kroz tunel jer je uz reku neupotrebljiva kad je gužva. Dovoljno bi bilo i da raščiste smeće, asfaltiraju bici stazu i stave osvetljenje, kasnije može da se rekonstruiše kad se nađu pare i smisle šta hoće.

Kao što Danko kaže, ovima nikada nije dosta, niti će ih to sprečiti da se dalje šire jer trenutno u ovoj državi institucije su u potpunosti podređene ljudima koji rade protiv javnog interesa.
 
Jeste gužva ispred, ali to nije razlog da se sklanja bici staza. Samo ne treba dozvoliti nikakve sadržaje na pešačkom delu.

Hajde da razmišljamo suprotno - hajde da pešake stavimo u tunel, a da ceo prostor bude biciklistička staza plus bašte kafića?

Pešaci i biciklisti mogu da žive zajedno na ovoj širini, "samo" treba ukloniti stolove i stolice, kao i parkirane motore.
 
Jeste gužva ispred, ali to nije razlog da se sklanja bici staza. Samo ne treba dozvoliti nikakve sadržaje na pešačkom delu.

Hajde da razmišljamo suprotno - hajde da pešake stavimo u tunel, a da ceo prostor bude biciklistička staza plus bašte kafića?

Pešaci i biciklisti mogu da žive zajedno na ovoj širini, "samo" treba ukloniti stolove i stolice, kao i parkirane motore.

Razlika je što je većina biciklista ovde u tranzitu i na bajsu su zbog rekreacije, dok dobar deo pešaka tu dolazi zbog kafića, svakako ko želi da ide pored reke mogao bi i dalje ako mu je prijatnije ali garantujem da bi 80% biciklista samo nastavilo kroz tunel da izbegne gužvu.
 
Slažem se, ali samo kažem da mogu zajedno uz malo tolerancije.

Na žalost, mnogo mi ovde palamudimo, a čini mi se da nam gradska vlast nikada nije bila manje zainteresovana za rešavaje problema običnih građana.
 
zašto su bašte na pešačkoj stazi i zašto se gaji južno voće u plastenicima je bitnije.

I šta je teško naplatit kaznu vožnje motora u pešačkoj zoni?

Biciklisti i pešaci će lako da se dogovore tko će kroz tunel :)

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
U nekoj alternativnoj, normalnoj Srbiji, tunel Beton hale, ako je već odlučeno da ne bude tunel za LRT, bi bio iskorišćen za prostor Muzeja javnog prevoza, koji kod nas ionako ima skromnu postavku, dovoljnu da stane u taj prostor. Npr ovako nešto:

(ilustracija)
mini-tram-museum-01.jpg

A ako ne za to, onda je mogao biti iskorišćen za deo postavki Vojnog muzeja koje uključuju moderne ili vojne eksponate koje je potrebno čuvati stalno. Npr:
pjimage-2020-12-02T073209.255-889x500-1-678x381.jpg

U našem slučaju bi to bili: Neva, Kub, T-55, M-84, Žirafa, Strele, M-60, M-80, Praga, BOV, Kampanjola, i još mnogo, mnogo šta...

Ali dobro, kome to treba, koga to zanima. Bolje je ovako. Tenkovi iz WW2 rasuti po prostoru između zidina srednjevekovne tvrđave, tako da svako može da ih zapišava, lomi i šara. Zatim topovi iz WW2 naređani da stoje na suncu i snegu po zidinama (isto na izvolte da se zapišavaju i uništavaju), društvo im prave olupani demolirani HUMVEE ispred zgrade muzeja i Neva ispod nje (koji se uklapaju u postavke ko piletu s...), u zgradi u jednom kraju sobe tandžare iz 1800ih a u drugom kraju sobe NATO uniforme s kraja veka. I na kraju tamo negde kod Surčina delovi letelica oborenih 99te. (da, znam da je to de jure drugi muzej, ali je tematika ista)

Za to vreme, Muzej GSPa i javnog prevoza, ostaće rasčerupan u nekoliko postavki, sa propalim zarđalim ZIU-9 i IK-101 u dvorištu Muzeja tehnike, a Lejlandom, Bredom i još par drugih jedva preživelih komada, zabačenih i zaboravljenih negde duboko u GSPovim šupama u Pogonu Dorćol (čekajući šta će pre da ih syebe, novi požar, rđa ili pacovi)

Zašto sve na jednom ili dva mesta kada može na 15. A tunel Beton hale, umesto da bude iskorišćen za neko kulturološko mesto, taman tu pored najvećeg i najprometnijeg putničkog pristaništa u zemlji, biće iskorišćen za ovo:

Screen-Shot-2020-04-07-at-4.52.32-PM.png.webp


Super.
 
Poslednja izmena:
Dobri su ti predlozi odaje ti se priznanje. Nadam se da neko od nadleznih procita :)
 
Звонков ресторан боље да је негде на Земунском кеју, али фенси екипа дубљег џепа више преферира халу.
 
Бетонска хала

Оно у чему је БнВ бољи од свих насеља и делова града јесте да - још - није ижврљан, мусав, излепљен, окрњен, застакљен, и да се у њему - још - поштују саобраћајни и други прописи.





Два брода су у пристаништу:



!!! (следеће три слике)





Речни брод, бродски путници и бродски бицикли:


 
Poslednja izmena:
Оно у чему је БнВ бољи од свих насеља и делова града јесте да - још - није ижврљан, мусав, излепљен, окрњен, застакљен, и да се у њему - још - поштују саобраћајни и други прописи.
A kako znaš da još uvek nisu ižvrljali? Možda su negde nešto i ižvrljali ali je to ekspresno uklonjeno.
 
Vrh