Šta je novo?

Beton Hala Waterfront Center 2011 Architectural Competition

Ovaj parking kao i ove metalne stepenice koje degradiraju izgled fasade su privremenog karaktera, nema potrebe za panikom, u konkursu predvidjaju da urade 800 mesta za kola i 15 mesta za autobuse tako da ce se sve ovo promeniti.
 
Neће ни конкурс спречити бахате возаче да се довозају до реке.
 
cuveni pogled sa Brankovog mosta: zidine, tvrdjava, park, stari grad i Saborna Crkva, reka ... a u prvom planu pod bedemom : veliki parking na otvorenom.

to mu dodje ko da je neko otvorio auto-kucu ispred Ajfelove Kule.

ali dobro, parking je "privremen".
 
Privremen je i onaj parking na Slaviji... :violina:
 
И као што то бива у Србији и ово привремено решење ће се временом претворити у ... :violina:
 
....u parking na sprat.
 
RockerSVK":2r5cz9sl je napisao(la):
Па разлика је привремен и трајно привремен :D
Mozda nam treba nova rec, PRITRAJAN?

Znacenja:

- Nesto sto je nominalno privremeno ali svi u startu znaju da ce dugo, dugo trajati.

- Nesto sto se zamisli i uradi kao privremeno ali onda postane trajno, recimo zato sto se onda pojave jaki interesi da se to privremeno resenje zadrzi (staklenac?) ili iz drugih (trajnih) razloga kao sto je nedostatak para.

- Nesto sto visi u vazduhu i ocekuje "hitno" resenje ali se oko njega vecito lome koplja tako da to ocekivanje "hitnog" resenja postane trajno.

- Druga srodnja znacenja specificna za odredjeno balkansko podneblje... :D
 
Е Џони Би, ово заслужује плусић под обавезно :vops: Дакле притрајан, одлично:)
 
Ja ne bih pravio nove definije,nisu oni vredni toga.A kad kazem oni,znate na koga mislim.
 
Мора да се разграничи некаква терминологија која најбоље описује стање ствари, а Џони се баш потрудио ;)
 
Ево, да ја као неко ко за разлику од вас често силази доле, будем и по овом питању антипротиван.

У време када сте ви, господо дежурни пљувачи, били мали, поред Бетон хале није пролазио пристојан свет. Само пијандуре, складиштари и курве из Бродарске Касине. Потом је како-тако протерана бициклистичка стаза и народ је најпре стидљиво, а потом све чешће почео да пролази и овим делом савске обале.

Па је уназад неколико година упристојено путничко пристаниште, а једно по једно складиште у хали почело да се претвара у клубове, кафее, галерије, изложбене салоне, џез студио... и још увек није реконструисано више од једне трећине. Погледајте слике на претходној страни - све више је башти испред Бетон хале.

Па је самим тим, поред бициклиста и шетача, почео да долази и разни фенсерај - банкарски службеници, чланице НГО, дилери, рентијери, певаљке, гастарбајтери на одмору, деца разноразних приватника... Па је тај фенсерај, будући да му је страна свака бесплатна рекреација, колима напунио комплетну шетачку и бициклистичку стазу, додуше деценијама недирану, с бројним рупама.

Паркинг на врху Бетон хале, био привремен или не, напокон омогућава да се та кола протерају с обале (довољна је једна рампа), али и да обичан човек из било ког дела града дође на једно од његових најузбудљивијих места, да се културно паркира и да оде у шетњу. С друге стране реке се ти аутомобили неће видети, јер је кров хале знатно виши, а шеталиште поред ње никада није било боље сређено. Када свих 300 метара ове монументалне грађевине буде реконструисано, Београд ће бити богатији за једно заиста спектакуларно место. Које је додуше поседовао деценијама, али није га користио никако другачије него као складиште проклијалог кромпира.

Можда ви, који нисте до јуче ни знали да она постоји, сада имате још једну прилику за интелектуалну онанију, али она тиха већина људи који су заљубљени у овај град с радошћу посматра коначни почетак силаска на његову дорћолску и савамалску обалу: обнова СРЦ Гале Мушкатировић, АТП тениски терени, Кула Небојша, радови на Калемегдану, реконструкција Бетон хале, обнова бициклистичке стазе до Аде Циганлије, лифтови на Бранковом мосту, дај Боже и скорашња реконструкција Карађорђеве.

А онанија увек остаје оно што јесте - забава без плода.
 
Don't get me wrong, I ja obozavam taj deo, bio sam ne samo prijatno iznenadjen nego prijatno sokiran kad sam proslog leta bio u Bgd i tu navratio. Jos ove godine sa ovim poboljsanjima plus kula Nebojsa u blizini, to je veliki PLUS za grad. Da ne pominjem da sam drugde zestoko raspravljao sa drugima tvrdeci da je dodatni parking neophodan, kao i oko toga da Karadjordjeva zbog tog dela mora ostati otvorena za saobracaj i kad se sagradi jos jedan most preko Dunava koji bi primio teske kamione.

I taj pritrajan parking na krovu ne bih uklanjao, jer on pomaze da taj deo grada najzad dobije bar obrise onoga sto bi mogao da bude. OK, panorama sa mosta mozda nije idealna ali nije to prevelika cena da taj deo grada zazivi. Voleo bih da to bude i kapisla koja ce inspirisati druga trajna ili slicno dobra i pozeljna pritrajna resenja i renovacije cele Karadjordjeve (o cijem potencijalu ne treba trositi reci).

Sto nije razlog da se malo salimo malo zbiljimo na racun nasih "privremenih" resenja. Zamislimo samo kako bi to moglo da bude u okviru nekog trajnog resenja, da kamioni vise ne tutnje Karadjordjevom i da se pruga stvarno izmesti trajnim resenjem zeleznickog cvora. U cekanju da se taj san ostvari, postoje dobra i postoje losa pritrajna resenja. Pritrajno, u pozitivnom smislu moze da znaci:

- Nesto sto se radi pametno da se stanje sto vise poboljsa sa svescu da ce neke realne okolnosti jos duzi period vremena onemogucivati trajno resenje.

Budemo li realni i posteni sa samim sobom, mozda ce nam ta pritrajna resenja biti bolja jer cemo ih realisticnije sagledavati. U smislu ne "evo ovo je samo privremeno" - sto moze da posluzi kao izgovor da se radi nesto lose, nego "treba nam nesto pritrajno" i kao takvo dobro i sa malo visim kriterijumima, jer u startu znamo da ce tu ostati neki netrivijalni period vremena...
 
Ne mogu ni da zamislim taj prostor da postoji bez Zeksove vetrenjače ,
ona je magnet koj ce privlačiti ljude i beton hali i pristaništu dati pun život :gobb:
Bez obzira da li i kad ce nj. projekat biti rađen, vetrenjača je zasebna i za mnoge od nas ona je vec tamo.
 
Сви смо ми овде зли зли пљувачи, мала деца која неће добро за град будућности бла бла бла.
 
Kao sto vidimo,fenseraj i dalje parkira kola uz reku pa je projekat privremenog parkinga nazalost iz domena "dzabe ste krecili".To se lako moze resiti ali dok se to i ne desi...Dzabe su krecili.

Velika je greska i to sto su roknuli asfalt na celom prostoru izmedju reke i beton hale.Kapiram da se nema para za neke fensi bastice,zelenilo,klupice,granit itd ali ni kvadrat asfalta nije tako jeftin.
 
Сизифе, није поента направити било шта, чак ни у Жаркову или Миријеву, а не у срцу града.
Плус су радили џабе, јер се тај фенсерај, који је по теби очигледно спасио реку од курви и пијандура, и даље паркира на шеталишту.
За привремено решење није лоше, али овде се говори о трајању наших привремених решења.

Конкурсом се тражи 800 паркинг места, што је сасвим оке, али ће архитекти највероватније то предвидети под земљом, јер је то разумно. Машине под земљу, људи на површину!
 
Delija":3lq8x51c je napisao(la):
Kao sto vidimo,fenseraj i dalje parkira kola uz reku pa je projekat privremenog parkinga nazalost iz domena "dzabe ste krecili".To se lako moze resiti ali dok se to i ne desi...Dzabe su krecili.

Velika je greska i to sto su roknuli asfalt na celom prostoru izmedju reke i beton hale.Kapiram da se nema para za neke fensi bastice,zelenilo,klupice,granit itd ali ni kvadrat asfalta nije tako jeftin.
Ma i da nisu bastice i lepo poplocano, meni je asfalt taman i turoban. Bolje da je asfalt nego one rupcage sto su bile, ali bi od asfalta prakticno svaka druga podloga izgledala bolje, zivlje, vedrije...
 
Ja gledam stvari sa manje pesimizma, prva dobra stvar je ta sto je Beograd poceo da raspisuje medjunarodne konkurse, sto znaci da ce timovi iz citavog sveta ucestvovati na ovom lonkursu. Primera radi, na konkursu za blok 39 je predato (verovali ili ne!!!) 232 rada iz 40 razlicitih zemalja. A ovo je mnogo ekskluzivnija lokacija i tipujem da ce ucestvovati mnog vise ekipa. To znaci da ce konkurensija biti velika i trazice se kvalitet.

Mislim da je grad zapoceo resavanje ove ugrozene zone na najbolji moguci nacin raspisivanjem ovog konkursa i vidimo da polako stvari oko spustanja na reke se odvijaju u dobrom smeru (obnova SC Gale muskatirovic, obnova Kule Nebojsa i sada ovaj konkurs.)

Ovaj parking koji je uradjen za sad je najmanje zlo i ako bude trebao da ostane tu 2-3 godine dok se ne uradi izvodjacki projekat pobednickog resenja mislim da to nije nista strasno.

Wait and see :)
 
Јесте да је најмање зло, само је питање колико ће ово притрајно решење да потраје ...
 
Hmm evo pocetka odgovora, posto se u programu konkursa beton hale predvidja ukupno 35 000 kvadrata, ako uzmemo cenu od 700-1000 evra za izgradnju jednog kvadrata kvadrata, onda dolazimo do cifre izmedju 24 500 000 i 35 000 000 evra.
Koliko ce trebati vremena gradu da pronadje te pare, to je cela sustina pitanja. :)
 
Vrh