Šta je novo?

Beton Hala Waterfront Center 2011 Architectural Competition

spatiotecte

Professional
Učlanjen(a)
09.02.2007.
Poruke
14.761
Pohvaljen
15.898
Evo da otvorim posebnu temu o ovom konkursu koji je privukao nasu paznju pa da mozemo da diskutujemo i da ne spamujemo druge teme.
 
Godinama sam bio ubeđen da će beton hala biti srušena i da će tu biti šetalište - kej pored Save. Međutim, pogrešio sam, ovo je veoma dobro rešenje sa zadržavanjem beton hale u kojoj mogu biti najraznovrsniji sadržaji. Od muzeja sporta (što je već urađeno) pa do drgih raznih institucija kao što je muzej ribolova ( a da muzej lova ostane na kalemegdanu. Tu mogu biti i knjižare i kafići i kuglane pa i razni butici. Kada se taj deo obale potpuno uredi tu će sigurno dolaziti mnogo ljudi jer će taj kej ispred beton hale biti najbliže centru grada. Naravno, biće potrebna i uspinjača do kosančićevog venca. Slične uspinjače postoje u mnogim gradovima po Evropi i svetu pa i u Zagrebu i u Sarajevu. Ovde kabine klize po šinama koje su na zemlji na usponu a kod žičara kabine su zakačene za žicu i kreću se visoko iznad zemlje. Žičara je bila predložena od NBG preko ade pa do Banovog Brda.
 
Pre ce da ture na Kopaonik uspinjaču nego ovde ... :rant: :shok: :rant: taki su.... :notok:
 
U konkursnoj dokumentaciji se spominje mogucnost koriscenja uspinjace kao resenje od strane kandidata
 
Kopaonik je planina. Tamo se grade žičare a ne uspinjače.
 
Pa da ... sve što je višlje od 500 metara , mora da bidne da je Kop planina da da da ...
ps vozao sam se i uspinjačom i žičarom samo ne znam da se to važi jer je to bilo preko grane
...... :) ...zato sam i napisao ,,...taki su...,, ruku na srce i jesu taki....
 
Boca-ica siguran sam da ne govoriš tako u svakodnevnom životu kao što pišeš na ovom forumu. "mora da bidne", "taki su", "pre će da ture". Šta će ti to? Što ne pišeš normalno kao drugi?
 
spatiotecte":23fbv6ap je napisao(la):
U konkursnoj dokumentaciji se spominje mogucnost koriscenja uspinjace kao resenje od strane kandidata
Da li je onda u pitanju uredjenje velikog dela citave Savske padine, ili je u pitanju samo Beton-hala, mozda samo sa blizom okolinom?

Ako je veci prostor, ja sanjam o tome da se uredi trg tamo gde je sada "mazda" a cija bi jedna ivica bile Velike stepenice. Nesto kao Spanski trg u Rimu, samo sa pogledom na reku/usce i sa tipicno beogradskim sudarom starog i novog... [Uzdah]
 
Ne radi se samo o beton hali, teren obuhvata veci deo, dakle sve iza beton hale do bedema sa premestanjem tramvajske pruge da se izbegne ukrstanje sa ulicom i ukidanje tramvajske okretnice. Teren ide od prilike do mazde, malo dalje zapravo.
 
@dedinje

Veliki broj postova koji su od @dedinje poprilično su na mestu po mojim merilima tu i tamo ima razlike
ali sve to je OK .....
ovo nije mesto gde se sakupljaju istomišljenici nego gde se razmenjuje mišljenje
(razliciti aspekti , različita percepcije, različite tačke perspektive i naravno različito izražavanje - kažu to je osobina ljudi )
što je jako pozitivno kad procitam nešto osvetljeno iz specifičnog ugla a iz kog ne bih nikad ni pogledao kažu tako se šire vidici...
Domanovićeva Stradija je mala beba sa današnjicom .....nadam se da sad razumeš... još samo ja da razumem ,,Kopaonik je planina. ,,
nadam se još puno postova od @dedinje :)
ali nikako usmereni ka članovioma foruma nego ka projektu ili na ljude koj sprovode projekte
izvinjavam se na malom OFu i živeli :vops:
 
Bejah danas u obilasku Kosancicevog Venca i beton hale u sklopu predmeta na faksu,pogadjate urbanizma i moram da priznam da sam malo promenio misljnje u vezi beton hale. :)

Bila bi steta ono rusiti i zapravo najmanji je problem u samom objektu vec je problem u onome sto je okruzuje.Beton hala se i onako vec razvija u dobrom pravcu.a sada bi to trebalo uciniti dostupnijem gradjanima uredjivanjem okoline.Kao prvo,dzaba sve ako se ne resi problem pruge i teretnog saobracaja u Karadjordjevoj ali to je vec sira prica.Da predpostavim da je izgradjena obilaznica i zavrsen Bg cvor ja bih postojecom prugom poter'o metro. :) A na mestu pruznog prelaza kod samog pristanista bih stavio ovako nesto.

1292441576-3d-pic.jpg


1292441569-001.jpg


Kada bi se to ukombinovalo sa ranijom pricom i povezivanjem pristanista sa "gornjim gradom" tu bi zaista moglo nesto interesantno da se zamisli....Jedva cekam zavrsetak konkursa! :)
 
Ja sam za uklanjanje tih prokletih sina, pa valjda su zato kopani tuneli kroz Beograd, ne bi li grad najzad sisao na reku? A i gde bi ta linija i isla, i kakva bi razlika bila izmedju nje i obicne tramvajske linije koja isto ide sinama povrsinom i sece se sa drugim saobracajem?
 
I ja sam pre svega za uklanjanje tih sina ali ovde se govorilo da od toga nema nista i da ta trasa ostaje.
 
Nece se ni pominjati kao sto je gradonacelnik rekao sve dok se ne zavrsi zeleznicka obilaznica,zavrsi prokop i izmesti glavna zeleznicka.Kad se to zavrsi onda ce to biti tema za pricu.
 
Mалопре сам детаљно прочитао услове конкурса. Између осталог, задржавају бензиску станицу, транзитни карго саобраћај, и железницу.
Све горе од горег.
 
Ako je konkurs uslovljen zadrzavanjem najvecih problema lokacije onda isti gubi svaki smisao. :violina:
 
На жалост, за теретни железнички и друмски саобраћај не постоји алтернатива док се не заврше друмска и железничка обилазница са мостом код Винче, што неће бити бар још 10 година, а како се ствари развијају, можда и 20 :violina:

Оном ко је расписао конкурс у том смислу не може ништа да се замери...
 
Pa mora se zadrzati u konkursu pruga i teretni saobracaj jer ce se verovatno pre zavrsetka drumske i zeleznicke obilaznice izgraditi taj waterfront centar. Tako da to u uslovima konkursa ima donekle smisla.
 
Овакви услови су оке уколико планирају ово чудо и да реализују у следеће 2-3 године. Уколико планирају ово да граде за десетак година, сами услови конкурса нам говоре да ће се транзит кроз центар задржати јако, јако дуго, што је свакако јако, јако лоше.

Али задржати бензиску станицу.....на таквој локацији.....
 
Jasno je da su morali ostaviti uslov da ostaje pruga,to je i gradonacelnik rekao da ne zavisi od grada oko pruge vec od zeleznica i izgradnje teretne obilaznice.

Od grada jedino zavisi sto su dali onu nesrecu od pumpe da se renovira umesto da je izbace odande.Valjda ce kada izbace tranzit da izbace i nju.
 
Otvoren je parking na krovu hale, ceo plato ispred je dobio nov asfalt, biciklistička staza je pomerena uz reku i vidno je obeležena. Sa krova hale spuštaju se stepenice na 2 mesta. Ipak, problem kretanja automobila nije rešen. Žao mi je što je baš sve pod asfaltom. Bilo bi bolje da se tu potpuno zabrani saobraćaj kolima i da se zasadi poneko stablo srednje visine.



b4i804.jpg


4jkk7k.jpg


azaubr.jpg


jv0xn4.jpg


66xgn9.jpg


xnav6v.jpg
 
Super fotkice c.s.i.Nazalost nisu izbacili automobile sa reke a o tome su se hvalili najvise u vezi tog parkinga.
 
Vrh