Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Šta se dešava sa planiranim novim stajalištem BG Voza Batajnica Istok ? Kamendin i Altina su sagrađeni u paketu sa modernizacijom pruge BG-NS, stajalište Batajnica Istok bi takođe trebalo da se nalazi na njoj, i to u novom delu naselja koji je udaljen od postojeće železničke stanice. Ali njega više niko ne spominje.

Prolazio sam tuda skoro i Sokolom i BG Vozom, mislim da nisam primetio nikakve radove na mestu gde je ovo stajalište predviđeno da bude. To je negde između batajničke toplane i ulice Slobodana Macure.
Ko je i kad spominjao to stajalište? To prvi put čujem sad od tebe.
 
Moze li neko da mi da lokaciju Zeleznicke stanice Altina, jer mi petal Mape na Huaweiju izbacuju bukvalno kao da je u Zemun polju...
Ovo je lokacija stajališta u pravcu ka Batajnici. U suprotnom smeru je preko puta. Stajališta su odvojena jer već počinje razdvajanje koloseka zbog TPS Zemun.
 
Cekaj sad, prolazi blizu 81L, a pri tome nije da su uzeli taj jedan autobus sa 81 kojeg pokriva 707, oni nisu ni pojacali... Ili da skinu jedno vozilo sa 45 + 81, jer ono sto cujem je put u blatu i pesku sa te strane... 81L sada ili da ima Backup ili pojacanje...
 
Ko je i kad spominjao to stajalište? To prvi put čujem sad od tebe.
Ima ga na sajtu Beogradski Metro i Voz, zvanični plan razvoja BG Voza, iako ne daju nikakvog nagoveštaja kada bi to moglo biti sagrađeno i uvedeno u upotrebu. Baš kao i nadzemno stajalište Sajam i podzemno stajalište Makenzijeva, spominje se čak i novo stajalište Bulevar Umetnosti, na onom kratkom parčetu pruge između Tošinog Bunara i stanice Novi Beograd.

Iskustvo nas uči da nikakve njihove planove ne uzimamo zdravo za gotovo, ali istočnoj Batajnici bi realno trebalo stajalište BG Voza na planiranoj lokaciji; taj kraj je gusto naseljen, tu su i dva bloka stambenih zgrada kod obilaznice, a njihovim stanovnicima je železnička stanica Batajnica izuzetno zabačena, moraju kružiti 2 kilometra oko cele industrijske zone da bi do nje stigli. Bez BG Voza, osuđeni su na mnogo sporiju, neudobniju i skuplju 706-icu.

Sada kada su i za RVR mnogo veće brzine na novosadskoj pruzi, jedno stajalište BG Voza više nebi uopšte narušilo vozno vreme između terminusa i centralne gradske zone. A stajalište kod Bulevara Umestnosti i meni odokativno deluje kao besmislica.
 
Pa neki 700 i neki već vrti tamo kod tržnog centra Zmaj, ima tamo dosta prostora. Verovatno bi mogli i okretnicu da naprave za neke buseve, samo da se malo prilagodi. Doduše, tu blizu prolaze 78, 15, 45.
Veliki parking postoji kod tržnog centra koji je na pljucomet od stanice.
занимљиво је да линија 709 стаје на три стајалишта БГ Воза: Камендин, Земун Поље и Земун. Да куриозитет буде већи на све три станице скреће са своје трасе и враћа се истим путем. Мора да је мучење возити се оваком линијом са краја на крај.
 
Za BG voz nam trebaju garniture prilagođene gradskim uslovima. Sa više vrata, sa manje mesta za sedenje, koja mogu biti plastična i manja, sa manjim razmakom.
Ono što je najbitnije su vučno-brzinske karakteristike. Bitno je da ima dobro ubzanje i kočenje, Vmax je dovoljno 100km/h.
Takođe, neophodno je osmisliti novi protokol puštanja voza sa stanice, gde bi sam mv odlučivao o polasku bez konduktera ili otpravnika (u skladu sa signalom).
Treba samo prepisati ono što rade Nemci, Francuzi ili Rusi.
 
Za BG voz nam trebaju garniture prilagođene gradskim uslovima. Sa više vrata, sa manje mesta za sedenje, koja mogu biti plastična i manja, sa manjim razmakom.
Ono što je najbitnije su vučno-brzinske karakteristike. Bitno je da ima dobro ubzanje i kočenje, Vmax je dovoljno 100km/h.
Takođe, neophodno je osmisliti novi protokol puštanja voza sa stanice, gde bi sam mv odlučivao o polasku bez konduktera ili otpravnika (u skladu sa signalom).
Treba samo prepisati ono što rade Nemci, Francuzi ili Rusi.

Slažem se, ono što je problem mislim da nama hitno trebaju vozna sredstva za BG:V, nadam se da neko od železnica uopšte i čita ovaj thread i da bi mogli da porazmisle o tome da od recimo Nemaca iznajme S-Bahn vagone koje su zadnje godine zamenili EMV garniture. Prednost u tome je to što lokomotive već imamo i da samo treba nabaciti vagone na njih, to će nas sigurno bolje služiti nego flirtovi, a i prebrodiće se lakše vreme dok ne stignu EMV BGV garniture.

Ovako je to do pre par godina izgledalo u Nirnbergu:

1649839510253.png

1649839653475.png


1649839662675.png


Izvor: Die S-Bahn Nürnberg - www.lochris.de
 
Za BG voz nam trebaju garniture prilagođene gradskim uslovima. Sa više vrata, sa manje mesta za sedenje, koja mogu biti plastična i manja, sa manjim razmakom.
Ono što je najbitnije su vučno-brzinske karakteristike. Bitno je da ima dobro ubzanje i kočenje, Vmax je dovoljno 100km/h.
Takođe, neophodno je osmisliti novi protokol puštanja voza sa stanice, gde bi sam mv odlučivao o polasku bez konduktera ili otpravnika (u skladu sa signalom).
Treba samo prepisati ono što rade Nemci, Francuzi ili Rusi.
Слажем се, могао би предњи и задњи вагон да има мање седишта како би бициклисти могли лакше да га користе, и не само бициклисти, било ко уноси неки кабасти пртљаг.
Овако кад се бициклиом путује онда је једина могућност да се стане код улаза и онда пребацује бицикл са једних на друга врата да путници могу да улазе..
 
@Steva, morale bi se lokomotive 441 Srbija Voza modifikovati da bi mogle da budu korišćene u push-pull garniturama. Koliko bi koštala njihova modifikacija i da li je to uopšte izvodljivo i isplativo, to ne znam.
 
Odgovor od firme Beogradski metro i voz u vezi grafita na garnitura a bg voza.
 

Prilozi

  • Screenshot_20220419_101404.jpg
    Screenshot_20220419_101404.jpg
    52,7 KB · Pregleda: 224
Gospodin Kantar je i dalje direktor nego je moguće da je na bolovanju, službenom putu ili odmoru pa neko drugi obavlja zamenski njegov posao.
Da li se može uneti bicikl u bg voz? Evo recimo ja ulazim na Vuku i hteo bi da odem do Batajnice. Kako to da izvedem?
 
Неко неписано правило је да се уђе са бајсем на задњи вагон, ван шпица се може ући у вагон и сести на оне столице близу врата, кад је вагон полупразан није проблем да се заузму три места. Кад је ситуација таква да је непристојно заутезети три места онда се стоји са бајсем у ходнику. Ако је гужва треба избегавати.

У преводу, само недељом комбинација бајс+воз није једно непријатно искуство.
 
Sudeći po oznakama koje se nalaze na onlajn-pretraživaču reda vožnje, ne postoji mogućnost unosa bicikala u BG Voz. Oznaka za bicikle postoji samo na međumesnim polascima gde voze Flirtovi, Kissovi i DM 711.

Verovatno će prevoz bicikala uvesti kada stignu nove, milion puta obećane niskopodne garniture za BG Voz.
 
То су возови који имају посебна места на којима се бајсеви могу безбедно фиксирати. Ипак таквих места је мало и не постоји гаранција да ће бити слободно. Није могуће преко апликације купити додатну карту за бицикл већ је на кондуктеру да процении да ли се бајс може унети у воз.


Вагони у градској железници морају бити нископодни не само због бициклиста већ и због нпр. жена са децом у колицима. Ипак за неко одрживо решење за свакодневно путовање бајс+воз неопходно је обезбедити безбедне паркинге за бицикла и оппцију за изнајмљивање.
 
Вагони у градској железници морају бити нископодни не само због бициклиста већ и због нпр. жена са децом у колицима. Ипак за неко одрживо решење за свакодневно путовање бајс+воз неопходно је обезбедити безбедне паркинге за бицикла и оппцију за изнајмљивање.
Prvo bi trebalo spustiti perone na stanicama Vukov spomenik i Pančevački most. Mogli su to na Vuku sada da urade, kada su krenuli sa renoviranjem.

Što se tiče bicikala, prenet ću jedno iskustvo iz Pertha. U Transperth vozovima se mogu bicikli uneti samo van vršnih časova, vikendom i praznicima. Ako pogledate flyer Joondaloop linije, možete da vidite roze obojeno stanice i vreme kada je zabranjen unos bicikala.
Uglavnom se to poštuje, ima ponekad nekih koji tu zabranu ne poštuju. Jednom sam i ja to učinio, bila mi je probušena guma.
 
Predlažem ovde da se na stanicama BG:Voz-a, novim i starim, na sva stepeništa stave one metalne vođice kao na stepeništu ispod brankovog mosta, jer su liftovi knap ili mali, u zavisnosti od veličine bajsa, a ukoliko samo jedna osoba hoće u lift pored bicikliste i njegovog dvotočkaša, to postaje nemoguća misija. Pokušavam da upload-ujem fotku sa mobilnog i ne ide, ima li neko sličnih problema?
 
Чему чекање? Нек одраде то одмах па нек убацују и ФЛИРТ кад затреба и нек продуже возове за Пријепоље, Ужице, Ваљево, Ниш и НС до Овче.
 
Чему чекање? Нек одраде то одмах па нек убацују и ФЛИРТ кад затреба и нек продуже возове за Пријепоље, Ужице, Ваљево, Ниш и НС до Овче.
Kako misliš da se to izvede? Mislim to do Ovče?
 
Да од Прокопа продуже још до Карађорђевог, Вука и Панчевца, а до Овче само да пројуре празни због промене смера. Једино ако није проблем у везама колосека на Прокопу са Врачарским тунелом, у те детаље нисам упознат.
 
Да од Прокопа продуже још до Карађорђевог, Вука и Панчевца, а до Овче само да пројуре празни због промене смера. Једино ако није проблем у везама колосека на Прокопу са Врачарским тунелом, у те детаље нисам упознат.

Da li si svestan da je potrebna promena smera kretanja u Prokopu za to? Po sadašnjim normativima je potrebno 15 minuta za obavljanje promene smera. Takođe, mogli bi da se koriste samo koloseci 8, 9 i 10 za to.
 
@Došljak
Ne može to, mogu samo vozovi iz pravca zapada da se puste tuda. Vozovi sa juga za Zemun. I zašto bi ovi išli prazni do Ovče umesto s putnicima? I zašto ne bi išli do Pančeva umesto do Ovče? Pa to povećava isplativost drastično - Pančevo je grad sa 100.000 stanovnika!
 
Vrh