Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Sklepotine, montažni objekti, pijaca, sve je sramno. Sređena je okretnica pored što je napredak, a verujem da i izgradnjom metroa koji će imati stanicu baš tu negde ispod Pančevca će se krenuti sa sređivanjem svega. Valjalo bi da grad investira u uređenje Karađorđevog parka i Pančevačkog mosta jer su to po meni stanice u najlošijem stanju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=843637#p843637:399mf0hk je napisao(la):
vucko » Sre Apr 21, 2021 11:22 am[/url]":399mf0hk]Valjalo bi da grad investira u uređenje Karađorđevog parka i Pančevačkog mosta jer su to po meni stanice u najlošijem stanju.

Kakve grad ima veze sa objektima pod upravom Infrastrukture ŽS?
 
зато што град има интерес да их среди, за разлику од ИЖС коме су станице и стајалишта задња рупа на свирали
 
Може то сређивање да буде донација града предузећу ИЖС.
 
па да, град да паре, а за узврат узме тржни центар и сав остали комерцијални простор на Вуку
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=843867#p843867:24gwexji je napisao(la):
JohnnyLee » Čet Apr 22, 2021 10:19 am[/url]":24gwexji]зато што град има интерес да их среди, за разлику од ИЖС коме су станице и стајалишта задња рупа на свирали

Grad može da sredi pristupne puteve, staze itd. Dalja adresa je gumena zgrada...
 
Није ни град нешто претерано заинтересован за станице и стајалишта железнице. А заједно би могли доста тога да ураде.
 
Poenta je u tome da grad nema nikakve ingerencije nad objektima IŽS. Istina jeste da kada bi se angažovali vesić&co i glavonje iz gumenjare moglo bi se sve vrlo brzo dovesti u red. Nisu to neke ogromne pare koje su potrebne.
 
Ako jedna opština Opovo ima dovoljno sredstava da GSP-u plaća autobusku liniju do Sefkerina i Opova,nemoguće da Grad Pančevo koji spada u natprosečno razvijene lokalne samouprave nema odakle da plati produženje BG Voza 10 kilometara od Ovče do Vojlovice,gde sva infrastruktura postoji odavno,jedino nema vozova,a bilo ih je četvrt veka. U pitanju je čist javašluk i alavost,ništa drugo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=844041#p844041:186yo1aw je napisao(la):
Užice » 22 Apr 2021 08:49 pm[/url]":186yo1aw]Ako jedna opština Opovo ima dovoljno sredstava da GSP-u plaća autobusku liniju do Sefkerina i Opova,nemoguće da Grad Pančevo koji spada u natprosečno razvijene lokalne samouprave nema odakle da plati produženje BG Voza 10 kilometara od Ovče do Vojlovice,gde sva infrastruktura postoji odavno,jedino nema vozova,a bilo ih je četvrt veka. U pitanju je čist javašluk i alavost,ništa drugo.
Prvo,zabole PA(čitaj GLAVEŠINE) za BG:VOZ.
Drugo, dokle god se teretni saobraćaj prema NS-u obavlja pomoćnim prevoznim putem nema ništa od uspostavljanja linije do Pančeva. Zato jer stanica Pančevo glavna i ovako kuburi sa kolosečnim kapacitetima gde je gotovo svakodnevna situacija takva da im je samo jedan kolosek slobodan. Sad zamisli da moraju da se oproste od dva za potrebe BG:VOZ-a.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=844052#p844052:38zsnmzg je napisao(la):
mvbg1 » Čet Apr 22, 2021 10:44 pm[/url]":38zsnmzg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=844041#p844041:38zsnmzg je napisao(la):
Užice » 22 Apr 2021 08:49 pm[/url]":38zsnmzg]Ako jedna opština Opovo ima dovoljno sredstava da GSP-u plaća autobusku liniju do Sefkerina i Opova,nemoguće da Grad Pančevo koji spada u natprosečno razvijene lokalne samouprave nema odakle da plati produženje BG Voza 10 kilometara od Ovče do Vojlovice,gde sva infrastruktura postoji odavno,jedino nema vozova,a bilo ih je četvrt veka. U pitanju je čist javašluk i alavost,ništa drugo.
Prvo,zabole PA(čitaj GLAVEŠINE) za BG:VOZ.
Drugo, dokle god se teretni saobraćaj prema NS-u obavlja pomoćnim prevoznim putem nema ništa od uspostavljanja linije do Pančeva. Zato jer stanica Pančevo glavna i ovako kuburi sa kolosečnim kapacitetima gde je gotovo svakodnevna situacija takva da im je samo jedan kolosek slobodan. Sad zamisli da moraju da se oproste od dva za potrebe BG:VOZ-a.
U redu dok traju radovi na novosadskoj pruzi,ali ima li barem promil šanse da Pančevo Vojlovica dobije ponovo vozove od decembra ove godine,do kada bi i brza pruga BG-NS trebala da bude završena? Onda više neće biti potrebe da teretnjaci saobraćaju preko Pančeva. Ne mora zvanično ni da bude BG Voz ako već toliko cepidlače oko teritorijalnosti,5-6 dobro uglavljenih dnevnih polazaka sa REGIO ili PT tarifom na liniji Vojlovica-Zemun bi osetno olakšala vezu između dva grada,zajedno sa 6 postojećih vršačkih polazaka. I ekonomski bi ta međugradska linija bila isplativa,ako bi stajala na svim stajalištima gde staje i BG voz. Ako se hoće-može se,jedino pitanje je da li ima dovoljno RVR garnitura na raspolaganju.
 
Samo, prvo mora da se pruga sanira nakon "rekonstrukcije" i dovede u projektovane parametre (brzine i signalizacije pre svega).
Tek onda možemo da pričamo dalje.
 
Jutros sam se vozio sa garniturom 073/074 i primetio sam da su u njoj postavljena postolja za relacione table ili možda neke manje displeje (na par mesta duž cele garniture). Da li to znači da će uskoro početi sa obeležavanjem relacija na garniturama BG:VOZ-a?
 
Interesantne vesti iz Španije. Renfe nabavlja najmanje 211 vozova (sa opcijama 331) od Alstoma i Štadlera za prigradske železnice Cercanias - sve u poludabldeker varijanti: https://www.railjournal.com/passenger/c ... ias-fleet/

Alstom će isporučiti 152 šestodelna voza dužine 100m sa jakobs postoljima, uz opciju za još 76 primeraka. Štadler isporučuje 59 kompozicija različite dužine (24x100-120m i 35x160-240m) uz 44 opcije, takođe u poludabldeker konfiguraciji. Štadlerovo rešenje razlikuje se od alstomovog po tome što koristi standardna postoljia kao KISS (takoreći poludabldeker verzija KISS-a, ne poludabldeker FLIRT), što je neophodno radi postizanja traženog osovinskog opterećenja obzirom na veće dimenzije vagona (duži vagoni uslovljavaju veća rastojanja između centara postolja). Štadler je sličan Simensovom Deziru HC.

Sa druge strane Alstomovo rešenje bazirano je na Coradia i X'trapolis modelima, a sačinjeni su od četiri singldeker vagona i dve dabldeker prikolice. Pošto su dimenzije vagona različite iako Štadler ima po jedna vrata više u singldek delu oba proizvođača nude istu ukupnu širinu ulazišta bez obzira na broj vrata. Oba modela imaju podignuta široka vrata na podestu dabldeker vagona što bi kod nas predstavljalo problem mada mislim da Alstomovo rešenje sa vratima u donjem deku prikolica može ispuniti naše uslove (sva ulazišta niska, samo što pod treba spuistiti na 600mm, mislim da su španski 760).

Alstomov Press kit: https://www.partners.alstom.com/Assets/ ... c35f7227ff
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=843864#p843864:e9v1hq6z je napisao(la):
WLABmz » 22 Apr 2021 08:52 am[/url]":e9v1hq6z]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=843637#p843637:e9v1hq6z je napisao(la):
vucko » Sre Apr 21, 2021 11:22 am[/url]":e9v1hq6z]Valjalo bi da grad investira u uređenje Karađorđevog parka i Pančevačkog mosta jer su to po meni stanice u najlošijem stanju.

Kakve grad ima veze sa objektima pod upravom Infrastrukture ŽS?
Предузеће задужено за државну инфраструктуру даје услове и дозволе за места за укрцај и искрцај путника и утовар и истовар робе у зони појаса државне инфраструктуре, али не мора да буде спонзор инвестиција у исте, и најчешће није. Да чак и у Србији град може да спонзорише не само колосеке, него и радове на станичној и стајалишној инфраструктури, најбоље смо показали током 2010. када се улагало у БГ:ВОЗ.

Мени је нејасно шта је вама нејасно?
 
Пожар на пружном прелазу у Реснику, у току евакуација путника

Поред воза на пружном прелазу у Реснику избио је данас пожар, а у току је евакуација путника, речено је Танјугу у МУП-у.

Како наводе у МУП-у, запалило се ниско растиње и трава у околини воза, а за сада нема информација о повређенима.

У МУП-у додају да је у току интервенција и да је на терен изашло девет ватрогасаца са два возила.

Дојаву су, како кажу, примили око 13 часова.

Београдски медији тврде да се запалио воз, али у МУП-у кажу да немају ту информацију.

izvor: ПОЛИТИКА
 
Nova stajališta BG Voza Altina i Kamendin se već dosta dugo grade, a nisu u pitanju neki veliki stanični objekti,tipa Prokop. Ako za mesec-dva ta stajališta budu dovršena(a bilo bi krajnje vreme),ima li onda tehničkih uslova da BG Vozovi počnu da ih koriste i pre najavljenog otvaranja pruge BG-NS u februaru iduće godine? Stanovnicima Altine su najbliže postojeće stanice BG Voza Zemun i Zemunsko Polje prilično daleko,a i generalno nemaju razvijen gradski prevoz u tom kraju,postoji samo bus 81 do Paviljona,a do starog Beograda ne postoji nijedna direktna linija. Čudi me kako se još u eri Beovoza devedesetih i ranih dvehiljaditih niko nije setio da sagradi stajalište u Altini,pruga BG-NS prolazi tik pored tog naselja,a stanice nemaju. Pogotovo je Altina kao i ostala zemunska periferija sredinom devedesetih doživela bum stanovništva zbog dolaska velikog broja raseljenih lica iz Hrvatske i BiH,a do danas je ostala slepo crevo što se tiče saobraćajne povezanosti sa centrom grada.
 
Kad se cela pruga pusti u saobraćaj punim kapacitetom, radiće i stanice, one su maltene gotove
 
Posto sam ranije slabo pratio ovu temu, a i slabo pratim zeleznicu generalno, jel moze neko da mi rekne koji su zvanicni izgovori sto BG voz jos uvek nije sproveden 5 km od depoa u Zemunu do Aerodroma?

I sta bi bilo potrebno, pored finansija, da se pruga u Obrenovcu spoji (direktno) na prugu u Makisu, pa da jednog bajkovitog dana BG voz stigne i do Obrenovca?
 
Moze :)
Železnička pitanja su suviše ozbiljna za ove NE ozbiljne nadležne
Sve što mozes očekivati jeste mali malecki pomak samo pred izbore
dotle sve se svodi na trud male požrtcovane grupe zaposlenih Bg tj Beo voza...
:sesir:
 
Dobro veče, novi korisnik ovde - prvi post. Pitanja:
1) Hoće li biti produžavanja (nekih od) postojećih linija Beovoza od Resnika do Lazarevca i nazad ka BG i kad?
2) Vidjam neke nove, mnogo lepe fensi crvene kompozicije (valjda ih sada zovu i garniture) sa oznakom odredišta (destinacije) Beograd-centar na potezu Resnik - Barajevo. Jesu li to nove za ovu liniju?

PS:
Verujem da govorim u ime svih saputnika kada kažem da je voz mnogo, mnogo brži od busa na istoj daljini i da uopšte nije loše u njemu iako nema klimu.
Juče CRKOSMO u busu od Balkana do MUP 29. Novembra, gužva u busu i van njega, ne radi klima, užas!
Danas? BG vozom do Barajeva, ama baš nikakav problem što nema klime, ljudi. Dok se kreće sa otvorenim prozorima, sve je OK.

Stvarno, treba nam više polazaka BG Voza od Lazarevca i za Lazarevac. Samo neka produže bar pola od onih od BG do Resnika.
Šta je tu problem?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864226#p864226:33847qfg je napisao(la):
Bender Rodriguez » 13 Jul 2021 05:58 pm[/url]":33847qfg]Posto sam ranije slabo pratio ovu temu, a i slabo pratim zeleznicu generalno, jel moze neko da mi rekne koji su zvanicni izgovori sto BG voz jos uvek nije sproveden 5 km od depoa u Zemunu do Aerodroma?

I sta bi bilo potrebno, pored finansija, da se pruga u Obrenovcu spoji (direktno) na prugu u Makisu, pa da jednog bajkovitog dana BG voz stigne i do Obrenovca?
У питању је више од 5км, али хајде да направим брзинску спецификацију улагања и радова.

- 0 - Стидија оправданости, пројекат на нивоу идејног.
- 1 - Решавање начина финасирања.
- 2 - Откуп и пренамена земљишта на траси.
- 3 - "Тобоган" у Земуну како возови смера Батајница - Београд не би додиривали трасе возова смера Београд - Аеродром.
- 4 - Надвожњак аутопута над пругом.
- 5 - Денивелисани прелази са осталим друмовима.
- 6 - Сама Станица Аеродром.
- 7 - Потребан број нових или половних композиција возова.
- 8 - Сами колосеци са сигнализацијом и елекрификацијом.

Све је ово за релативно проређен ред вожње за аеродром. За фреквентну линију је потребан цео систем са више колосека у централним деловима градске железничке мреже.

Све у свему, реч је о инвестицијама реда величине од 100 милиона евра до неколико стотина милиона евра.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864251#p864251:2gbwxmtk je napisao(la):
Haze » Uto Jul 13, 2021 9:30 pm[/url]":2gbwxmtk]Dobro veče, novi korisni ovde - prvi post. Pitanja:
1) Hoće li biti produžavanja (nekih od) postojećih linija Beovoza od Resnika do Lazarevca i nazad ka BG i kad?
2) Vidjam neke nove, mnogo lepe fensi crvene kompozicije (valjda ih sada zovu i garniture) sa oznakom odredišta (destinacije) Beograd-centar na potezu Resnik - Barajevo. Jesu li to nove?

1) Beovoz nažalost ne postoji već gotovo jednu deceniju. BG Voz vozi na sat vremena Ovča-Resnik,sa svega nekoliko produžetaka od Ovče do Lazarevca. Mislim da nije realno očekivati da Lazarevac dobije veći broj polazaka BG Voza dok je na raspolaganju ovako mali broj EMV 412 garnitura i dok je pruga između Resnika i Lazarevca jednokolosečna.

2) Te crvene ganiture su verovatno ŽS 413( Stadler Flirt), one već jedno 5-6 godina saobraćaju na relaciji Beograd-Užice/Prijepolje Teretna, problem sa njima je što ih ima samo dvadesetak,i zato ne mogu pokriti ni 2/3 svih elektrificiranih pruga u zemlji. Do skoro je na pruzi Niš-Preševo vozio DMV 711, ali sam se pre tri nedelje na toj liniji ponovo vozio nekim starim kršem(lokomotiva+prepotopski vagoni),koji je na temperaturi od 35 stepeni kasnio sat vremena u povratku iz Preševa,a sve to naravno bez bilo kakve klimatizacije osim nekoliko spuštenih prozora.
 
@Karlo
Uh da, ovo kad si pomenuo i razjasnio da bi bilo neophodno razdvojiti i sprečiti ''dodirivanje'' međugradskih pruga sa ovom za BG voz, postalo mi je jasno da ima tu više posla nego što isprva izgleda.

Hvala.
 
Vrh