Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti


Postoji projekat "Kapija Srbije" u okviru kojeg je planirano da se aerodrom "N.Tesla" poveža sa "Beovozom"
 
24mart3bul011zl3.jpg


Ajd, da pređem prugu.....kad ono voz

24mart3bul009ay3.jpg


24mart3bul010fi1.jpg


Ajd, sad...da pređem prugu, kad ono ' Beovoz '

24mart3bul039qy8.jpg


Ajd, da idem na stepenice....ali, opet moram preko pruge

24mart3bul041nt8.jpg


A, na kraju sam našao kako se ulazi na st.N.Bgd......iz Holidej IN-a. :)

24mart3bul040qq4.jpg
 
http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1269496

Пон, 26. март 2007.
Појачане активности на уређивању железничких стајалишта
На састанку градских комуналних инспектора са представницима ЈП „Железнице Србије” договорено је да се убрзају активности на отклањању неправилности на железничким стајалиштима.

У оквиру наложених мера, замењене су стаклене површине, прекречени графити, уклоњен отпад и постављени шахтови, а у току су поправке табли, набавка расветних тела, поправка клупа, чесми, часовника, рукохвата и другог станичног мобилијара. Проблем недостатка санитарних чворова решаваће се у сарадњи са градом, јер они нису били предвиђени пројектима изградње станица.

Градски комунални инспектори пратиће извршавање налога из решења све док се сви недостаци у потпуности не уклоне.

Станица Земун
1269500_Zemun_Zel.stanica.jpg
 
Mogucnosti Beovoza su stvarno vise nego impresivne. O tome je vec pisano ali nekako nedovoljno i Beovoz jos nema mesto koje zasluzuje. Uporedite samo vaznu relaciju Novi Beograd - pancevacki most i prelazak te relacije autobusom (95) i Beovozom. Koliko autobus mora da predje raskrsnica, semafora, pesackih prelaza i cega sve jos. Beovoz tu relaciju prelazi za manje od 10 minuta, potpuno bezbedno, niti on kome smeta niti njemu sta smeta. Ranije generacije su obavile lavovski deo posla izgradnjom tunela, mosta, stanice Vukov spomenik i zapocinjanjem izgradnje prokopa. Za sada, u prvom momentu, nije cak ni neophodno zavrsiti prokop. Sve sto treba to je nekoliko novih, lepih, modernih garnitura kompozicija Beovoza.
 
Zar su te putničke garniture za Beovoz toliko skupe da Beograd ne moze da ih nabavi više. Vec 20 godina gledamo ove Sovjetske garniture koje nisu ruzne ali ipak su zastarele, često se kvare i, što je najgore, nema ih dovoljno. Sa više garnitura Beovoz bi pokazao svoju punu vrednost i ogromno rasteretio ne samo GSP vec kompletan putnicki automobilski saobracaj. Ako je širina koloseka lakog metroa kao kod normalnog zelezničkog a to je 1435 mm onda Beovoz moze koristiti i klasicne zelezničke vagone. Međutim, to ne bi bilo dobro resenje. Metro je gradska zeleznica, Beovoz prigradska i gradska a klasicne kompozicije idu na mnogo vece daljine i povezuju vece gradove i u zemlji i u inostranstvu.
 
^^Nažalost, skupe su. Jedan novi EMV košta otprilike oko 4.5 do 5 miliona evra (milion više/manje zavisno šta tražiš i od kvaliteta). Beovoz bi trebao da dobije još remontovanih pet RVR-a, što bi povećao vozni park na 15 EMV-a, ali to je rešenje na kratke staze.
 
Hvala na informaciji međutim u te cene se ne razumem mnogo, Dali je 4 miliona evra mnogo ili malo - to je relativno. Bilo bi interesantno uporediti cenu jedne garniture sa cenom jednog tramvaja, trolejbusa i autobusa (mislim na najmodernija vozila). Ja i neznam koliki je budzet grada i koliko se od toga odvaja za saobraćaj. Cena tunela za Beovoz pre 30 godina je bila ogromna. Pisao sam u ovom forumu da je u prokop, tunele i most preko Save tada ulozeno fantastičnih 700 miliona dolara. Danas je to sigurno preko milijarde dolara. Sve su to još uvek mrtvi kapitali koji se koriste, moja je nestručna procena, oko 5%.
 
Siniša":2h4pap61 je napisao(la):
^^Nažalost, skupe su. Jedan novi EMV košta otprilike oko 4.5 do 5 miliona evra (milion više/manje zavisno šta tražiš i od kvaliteta). Beovoz bi trebao da dobije još remontovanih pet RVR-a, što bi povećao vozni park na 15 EMV-a, ali to je rešenje na kratke staze.
Za grad velicine i perspektive Beograda, 4-5 miliona realno nije mnogo, pogotovu ako se uzme u obzir da je to dugorocna investicija. Slazem se da treba remontovati postojece RVRove, ali ipak bi bilo neophodno da se posle 25 godina podmladi vozni park Beovoza. A da ne govorimo o tome kako gotovo svi veci gradovi u regionu vec odavno rade na tome: Sofija, Bukurest, Budimpesta...
 
"vrachar"":33lp2fm9 je napisao(la):
Za grad velicine i perspektive Beograda, 4-5 miliona realno nije mnogo, pogotovu ako se uzme u obzir da je to dugorocna investicija. Slazem se da treba remontovati postojece RVRove, ali ipak bi bilo neophodno da se posle 25 godina podmladi vozni park Beovoza.
Slažem se, ali, jbg, mi o tome ne odlučujemo...voleo bih da je tako.
"dedinje"":33lp2fm9 je napisao(la):
Bilo bi interesantno uporediti cenu jedne garniture sa cenom jednog tramvaja, trolejbusa i autobusa (mislim na najmodernija vozila).
Pa ovako, za sada je najjeftiniji "Crotram" koji košta 1,8 mil. evra. Širok 2,3 metara, dug 32 metara; kad se uzme u obzir veličina i cena spada u vrlo jeftine tramvaje. Takav ALSTOM-ov ili Bombardierov bi koštao 1,5-2 puta više. Možda jedan od jeftinijih je i Škoda/Inekon T 03 dug 20 metara, širok 2,46 m, a košta oko 1,5 mil. evra. To su neke okvirne cene.
"dedinje"":33lp2fm9 je napisao(la):
Pisao sam u ovom forumu da je u prokop, tunele i most preko Save tada ulozeno fantastičnih 700 miliona dolara.
Pročitao sam negde da je u Beogradski železnički čvor do sada uloženo 2 milijarde dolara...

Međutim, tu ima još jedan veliki problem. Ako ste se vozili najjačom linijom Pančevo-Nova Pazova, pitali ste se zašto se koristi samo levi kolosek od Pančevačkog mosta do Novog železničkog mosta. Problem je u tome što je '97 ili '98 između stanice Karađorđev park i Prokopa skinuto 150 metara desnog koloseka (gledano od K.Parka ka Prokopu). Negde se nešto gradilo tada i pametnjakovići iz železnice odlučili da skinu prugu na toj deonici po logici "seci uši, krpaj dupe".
i to tako stoji već 10ak godina, nedostaje samo 150 metara koloseka i nekoliko skretnica u tunelu (pošto ih nema) da bi bio bolji saobraćaj. Zato i postoje kašnjenja od 15 pa i više minuta, a nisu retka ni otkazivanja plus kad se dodaju kvarovi na EMV-u.
Mislim šta reći kad železnica ne može da izgradi j*benih 150 metara pruge i par skretnica
:mad:
 
A?????? Zbog 150 metara pruge mi patimo vec 10 godina??? Jesi siguran u to? Pa to je onda sok!! :o :o
Zabicu glavu u pesak da ne cujem ove stvari koje smislise nasi nadri strucnjaci.
 
Pa cekaj malo o kakvoj obnovi voznog parka i ostalog pricamo kad njima fali 150 metara pruge na glavnom pravcu Beovoza!!?? To bi valjda trebalo da bude ne primarni projekat nego da se vec uveliko stavlja nova pruga. Hajde molim te Sinisa objasni mi u cemu je problem da se postavi taj deo pruge? Pa to ne moze da kosta ne znam ni ja sta a toliko toga donosi. Izvini ali sad si me totalno sokirao ovim podatkom i jos uvek ne mogu da se opasuljim. To moze iskljucivo da bude posledica jezivog vodjenja ZS. "Bravo" za direktore. :(
 
Problem je rukovodstvo,a tu je i sukob na nivou ŽS-Grad. Sve je u ljudima koji sve to vode, najmanje pare. Ni ja ne mogu da se opasuljim, ali moram da živim s time. Džaba ti i remontovanih pet RVR-a kad fali ključnih 150 metara pruge. Ma da su samo napravili par skretnica u tunelu, bilo bi lakše.
Ovo je plan u pdf formatu BG čvora koji je postavio Dusko na zovspozega.co.yu/forum. Nadam se da se kolega Duško neće ljutiti što sam postavio njegovu šemu. Tu se vidi koji deo pruge nedostaje. Što je najgore i linija od resnika za Pančevo koristi tu istu jednu prugu u oba smera. Ne znam zašto :/
http://www.ptt.yu/korisnici/d/u/dusko3/Bgcvor.zip
 
Hvala ti Sinisa na pfd-u. Cool je! Taj deo koji fali je nacrtan isprekidanim linijama pretpostavljam. Nesto je jos meni interesantno a to je veza izmedju Beograd Centra i Novog Beograda. Ako jedna linija odgovara jednom koloseku onda postoji deo od nekih cenim stotinak metara gde ima samo jedan kolosek - ispod teksta "Rasputnica Savski Most" pa malko u desno. Gde se to nalazi tacno na mapi Beograda? Jel znas mozda? Takodje ono sto mi je upalo u oci a nisam znao je da je celom duzinom Pancevacki most - Pancevo pruga sa jednim kolosekom tako da vozovi mogu da se presrecu samo u stanicama. Isto vazi i za Surcin tj. aerodrom o cemu je vec bilo reci na ovom forumu. Valjda sam dobro protumacio kartu. :p
 
Mene najvise zanima raspored tunela ispod topcidera sto izlaze na prokop. Jel je bilo reci o tome kako su oni stvarno veliki poduhvat ,u sta ne sumnjam. Iz ovih sematskih prikaza ne mogu da steknem predstavu o tome kako su postavljeni i kako se ukrstaju. Pretpostavljam da je ovih 150m sto fali onaj mali krak sa isprekidanom linijom na slici
 
^^Ako si mislio na onaj kolosek koji se odvaja od negde posle stanice "Novi Beograd" to ti je stari železnički most koji ide prema Glavnoj železničkoj stanici.
rasputrk9.png

i Surčin i Pančevo imaju jedan kolosek. Nekada je i na pančevačkom mostu do '84/'85 bilo dva koloseka i onda je, iz meni nepoznatih razloga, jedan skinut.
Jeste Igore, one isprekidane linije su tih 150 m pruke koje nedostaju za bolji saobraćaj. Ova šema je malo zbunjujuća. Čvor kod topčiderskog tunela ide u više nivoa, ni ja ne znam tačno kako ide.
 
Racionalnost i logika mi ne daju mira vec neko vreme od kako sam video ovu sliku u procitao informaciju o tih 150m. Znaci mi nismo normalni u opste i iznervirao sam se skroz :D

Nasoj gluposti nema granica
 
Evo vidim i Igor shvata moj sok posle ovog saznanja posto je i on u nedoumici da li se sve to stvarno desava ili je ovo skrivena kamera. Strasno!!

Sinisa na ovo sam mislio:
rasputrk9_1.png


Gl. Zel. stanica trenutno nema nista sa Beovozom tako da je taj deo od nje do starog mosta nezanimljiv za Beovoz.
 
Milance, ovo što si zaokružio je pri samom izlazu iz kratkog tunela u Prokop, ispod Bulevara Vojvode Putnika. Da, to je jedan kolosek, jedna kratka deonica pri ulazu u Prokop.
"Milance"":1sdc7wpn je napisao(la):
Gl. Zel. stanica trenutno nema nista sa Beovozom tako da je taj deo od nje do starog mosta nezanimljiv za Beovoz.
A možda će jednog dana Gl. Žel. st. biti samo za Beovoz ;)
 
Ok thx.
Za gl. zel. sam zato i rekao da trenutno nema veze sa Beovozom a da li ce jednog dana imati...nadajmo se (i to sto pre) :)
 
Sorry što upadam u raspravu, no zanima me koliko su dugi tuneli Beovoza i kad su točno izgrađeni? Koliko je trajala gradnja? Koliko kolosijeka imaju?
 
Evo long fute , pokusacu osim tih podataka koje si trazio da te ubacim malo u trip uz pomoc ove karte, a ostali forumasi koji su snabdeveniji podacima ce da me isprave i dopune,,

Beovoz2.jpg


Dakle, ceo taj koncept koji je zamisljen sto se tice zeleznice u Beogradu je fantastican projekat koji potice iz 70tih godina, kada ja mislim da su poceli da se kopaju tuneli i sprovodi plan

Ono sto je postojalo pre toga jesu sine na Novom Beogradu do Save, dakle ovo kuda ide plava linija od pocetka slike s leve strane do reke Save, onda su shine premoscavale reku preko starog zeleznickog mosta, i isle u jednom kraku ovim tackicama koje vidis uz reku do Pancevackog mosta pa nadalje, a u drugom od starog zel mosta krakom koji nije ucrtan na slici, a spaja se sa ovim sto je ucrtano kod Knezevca, to ti je na slici treca stanica odozdo.

Pocelo se 70tih kopanjem tunela od Pancevackog mosta do Karadjordjevog parka gde je bila napravljena stanica, onda nadvoznjakom preko autoputa BG -ZG opet u tunel do nove stanice Prokop gde su koloseci u nivou ispod zemlje a iznad se planira trzni centar kafei i ostalo, pa kroz jos jedan tunel novim zeleznickim mostom , to je onaj lepi most s kapijama ako se secas sa slika BGa dalje na NBG gde se spaja sa shinama koje idu sa starog mosta i dalje kroz novi beograd do Tosinog bunara.

Od nadvoznjaka iznad autoputa ide jos jedan tunel , kao i od prokopa, koji se nastavlja da lje sinama do Knezevca.
Ti tuneli su kopani 70tih i 80tih, 80tih je sagradjen novi most , ali prokop je ostao nezavrsen. 95 je zavrsena stanica Vukov spomenik koja je najbliza centru i u koju ce se integrisati isto buduci laki metro.

U medjuvremenu je poceo da radi Beovoz , kao ideja regionalne zeleznice koja ide i dan danas tim tunelima od Panceva, preko Vuka, prokopa do Nove Pazove, Valjeva itd, uglavnom nacrtane su linije. Plan je da se potpuno ukinu stare sine, tj. ovo nisu tuneli samo za Beovoz, vec i za obicnu zeleznicu u buducnosti, kada se prokop zavrsi, a da se na staru zeleznicku stanicu takodje podzemno sprovede jos jedna linija Beovoza preko starog mosta.

Tuneli spadaju u sistem zel saobracaja bga a ne samo Beovoza i jako su dobro smisljeni , ukupna duzina je nekih po mojoj proceni 10ak kilometara sa sve tunelom u tosinom bunaru (dakle po jednom koloseku gledam),

Svi tuneli imaju 2 koloseka, odnosno postoje 2 paralelna tunela, a i postoji par krakova koji su prokopani kao npr ka karaburmi ali koji zvrje prazni i ne vidi se mogucnost njihovog koriscenja u skorihje vreme.

Za cenu ne bih znao da ti kazem , ali i sa mnogo para koliko je ulagano trajalo je kopanje dosta dugo, i dosta toga zeznutog je fala bogu odradjeno, a mogu samo da zamislim kako bi danas izgledalo da to nije uradjeno jer danas ne mozemo ni "samo" stanicu da zavrsimo...

Za sve sto sam pogresio zelim ispravku, mislim da sam najvise za duzinu tunela, jer ja imam veliki problem sa onim da izmerim otprilike razdaljinu i koliko otprilike ljudi ima na jednom mestu.
 
Hvala na pojašnjenjima! Uh, kako su se nekad stvari dobro planirale! Fascinantno je da je bilo volje da se uloži 750.000.000 $ u željeznicu u gradu.
Koliko Beovoz dnevno preveze putnika? Odnosno koliko je funkcionalan kao prigradska željeznica?
 
Vrh