Evo long fute , pokusacu osim tih podataka koje si trazio da te ubacim malo u trip uz pomoc ove karte, a ostali forumasi koji su snabdeveniji podacima ce da me isprave i dopune,,
Dakle, ceo taj koncept koji je zamisljen sto se tice zeleznice u Beogradu je fantastican projekat koji potice iz 70tih godina, kada ja mislim da su poceli da se kopaju tuneli i sprovodi plan
Ono sto je postojalo pre toga jesu sine na Novom Beogradu do Save, dakle ovo kuda ide plava linija od pocetka slike s leve strane do reke Save, onda su shine premoscavale reku preko starog zeleznickog mosta, i isle u jednom kraku ovim tackicama koje vidis uz reku do Pancevackog mosta pa nadalje, a u drugom od starog zel mosta krakom koji nije ucrtan na slici, a spaja se sa ovim sto je ucrtano kod Knezevca, to ti je na slici treca stanica odozdo.
Pocelo se 70tih kopanjem tunela od Pancevackog mosta do Karadjordjevog parka gde je bila napravljena stanica, onda nadvoznjakom preko autoputa BG -ZG opet u tunel do nove stanice Prokop gde su koloseci u nivou ispod zemlje a iznad se planira trzni centar kafei i ostalo, pa kroz jos jedan tunel novim zeleznickim mostom , to je onaj lepi most s kapijama ako se secas sa slika BGa dalje na NBG gde se spaja sa shinama koje idu sa starog mosta i dalje kroz novi beograd do Tosinog bunara.
Od nadvoznjaka iznad autoputa ide jos jedan tunel , kao i od prokopa, koji se nastavlja da lje sinama do Knezevca.
Ti tuneli su kopani 70tih i 80tih, 80tih je sagradjen novi most , ali prokop je ostao nezavrsen. 95 je zavrsena stanica Vukov spomenik koja je najbliza centru i u koju ce se integrisati isto buduci laki metro.
U medjuvremenu je poceo da radi Beovoz , kao ideja regionalne zeleznice koja ide i dan danas tim tunelima od Panceva, preko Vuka, prokopa do Nove Pazove, Valjeva itd, uglavnom nacrtane su linije. Plan je da se potpuno ukinu stare sine, tj. ovo nisu tuneli samo za Beovoz, vec i za obicnu zeleznicu u buducnosti, kada se prokop zavrsi, a da se na staru zeleznicku stanicu takodje podzemno sprovede jos jedna linija Beovoza preko starog mosta.
Tuneli spadaju u sistem zel saobracaja bga a ne samo Beovoza i jako su dobro smisljeni , ukupna duzina je nekih po mojoj proceni 10ak kilometara sa sve tunelom u tosinom bunaru (dakle po jednom koloseku gledam),
Svi tuneli imaju 2 koloseka, odnosno postoje 2 paralelna tunela, a i postoji par krakova koji su prokopani kao npr ka karaburmi ali koji zvrje prazni i ne vidi se mogucnost njihovog koriscenja u skorihje vreme.
Za cenu ne bih znao da ti kazem , ali i sa mnogo para koliko je ulagano trajalo je kopanje dosta dugo, i dosta toga zeznutog je fala bogu odradjeno, a mogu samo da zamislim kako bi danas izgledalo da to nije uradjeno jer danas ne mozemo ni "samo" stanicu da zavrsimo...
Za sve sto sam pogresio zelim ispravku, mislim da sam najvise za duzinu tunela, jer ja imam veliki problem sa onim da izmerim otprilike razdaljinu i koliko otprilike ljudi ima na jednom mestu.