Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Bas razmisljam kako se Zeleznicama isplati da im se kompozicijam vuce prazna na liniji Pan vojlovica - Ovca....
Svasta, pa nema poentu, nit ima posla masinovodja a ni kondukter...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=423182#p423182:lp36wjl2 je napisao(la):
vucko » Fri Dec 16, 2016 12:21 pm[/url]":lp36wjl2]Uh, kako bih voleo stanicu BG Voza ispod Makenzijeve. Sanjao sam je pre neku noć.

:kk:
Volio bih i ja ali realno mislim da su šanse male. Da je u vračarskom tunelu visokotaktni metro pa da se čovjek nada još jednoj ili dvema metro stanicama. Ali ovako sa gradsko/prigradskom željeznicom koja ne može ostvariti takt veći od 15 minuta sumnjam da bi bilo korisno zbijati stanice na ispod 1000m medjusobnog rastojanja.
 
Hoce neko da mi objasni zasto nedeljom nema polazak u 15:51 iz Ovce? Zar je nemoguce obezbediti polaske na sat vremena?
 
Na trenutak pomislih naš Bgvoz .... ol jok ... ono Čikago :)
 
Jel može neko na mapi da mi nacrta rutu kako najlakše sa novim bg vozom iz krnjače da stignem do Metroa C&C
 
Преносим једно рекла-казала, па праштајте ако је неко у ланцу слагао/погрешно разумео или пренео.

Причао сам са другом који је доста близак општинским властима у Панчеву, а на тему превоза возом до Београда. Рекао ми је да се и он распитивао и чуо следеће:
- Прво и основно, проблем су паре за субвенционисање БГ воза, али има још препрека.
- Према неком пропису, не могу локалне власти да субвенционишу две врсте превоза, тј. две различите компаније или система. БГ воз је део јединственог тарифног система па може да прође субвенционисање града Београда.
- Према другом пропису, локалне самоуправе могу да сарађују у обављању различитих делатности, уз пар изузетака међу којима је и саобраћај. Због тога не може да се спроведе ни оно што је потписано између управа Београда и Панчева о нпр. продужењу линије 108 и слично. Овде сам остао забезекнут, а он каже да је и њему то звучало безвезе али да су га убеђивали да је тако.

Сад пуцајте. :D
 
ја и даље чекам који је то члан закона у коме то пише. јер, ако то стварно пише у закону, онда тај што је писао тај закон треба одмах да се самоубије, скоком са Београђанке и пилулом цијанида
 
Мени је то екстремно невероватно. Управо је саобраћај област која повезује две или више локалних самоуправа и прва на листи за сарадњу.
 
O tome je govorio i gradonačelnik Pančeva, ako se sećam, reč je o Zakonu o lokalnoj samoupravi. Idiotluk. Ali, i za to ima rešenja ,samo ako se hoće. Evo i mojih predloga kako:

1) Amortizacija za korišćenje garnitura između Ovče i Pančevo-Vojlovice odbija se od finansijskih obaveza grada prema
železnicama, a železnica kontroliše karte iza Ovče, i naplaćuje.


2) Grad Beograd u finansijskom smislu preuzima produžetak linije do Pančevo-Vojlovice (i po istom modelu do Pazove). Celom dužinom važi bus plus, čije dopune i mesečne karte se prodaju i na pančevačkim (pazovačkim) železničkim stanicama, čija lokalna samouprava to ne može da spreči i da hoće.
Ovakav aranžman je opravdan potrebama građana Beograda koji rade u Pančevu (Pazovi), a ima ih - uz to, može biti i finansijski isplativ za grad, zbog velikog broja novih putnika.


3) Funkcionalno povezivanje javnog prevoza Beograda i Pančeva (i Stare Pazove), koje podrazumeva i mogućnost da ATP Pančevo preuzme pojedine
gradske linije u Beogradu, primarno na potezu 100, po uslovima koje imaju privatni prevoznici. U tom slučaju, Grad Pančevo (i opština Stara Pazova) učestvuje srazmerno u finansiranju BG:voza, ali, ukoliko postoji zakonsko ograničenje, Pančevo (i Pazova) potpisuje odvojen ugovor o plaćanju železnici samo na svojoj teritoriji. Beograd bi morao dodatno da se isprsi za vožnju od Ovče do granice Pančeva (i od Batajnice do granice Stare Pazove, a to je iza ćoška).


I tako dalje, sigurno ima još desetak načina da se stvari reše, da ljudi nisu takvi kakvi su.
 
хм, једино што сам у Закону нашао на ту тему је у члановима 88 и 89:

VI САРАДЊА И УДРУЖИВАЊЕ ЈЕДИНИЦА ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ
Члан 88
Јединица локалне самоуправе, њени органи и службе, као и предузећа, установе и друге организације чији је оснивач, остварују сарадњу и удружују се са другим јединицама локалне самоуправе и њеним органима и службама у областима од заједничког интереса и ради њиховог остваривања могу удруживати средства и образовати заједничке органе, предузећа, установе и друге организације и установе, у складу са законом и статутом.

Јединице локалне самоуправе могу остваривати сарадњу у областима од заједничког интереса са одговарајућим територијалним заједницама и јединицама локалне самоуправе у другим државама, у оквиру спољне политике Републике Србије, уз поштовање територијалног јединства и правног поретка Републике Србије, у складу с Уставом и законом.

Члан 89
Ради унапређења развоја локалне самоуправе, њене заштите и остваривања заједничких интереса, јединице локалне самоуправе могу оснивати своје асоцијације.

Асоцијације јединица локалне самоуправе заступају интересе свог чланства пред државним органима, а посебно у поступку доношења закона и других аката од значаја за заштиту, унапређење и финансирање локалне самоуправе, као и других прописа од значаја за остваривање послова јединице локалне самоуправе.

На оснивање и рад асоцијација јединица локалне самоуправе примењују се одредбе закона којим се уређује оснивање и рад удружења.

линк
 
Има и у члану 13. став 1.
Član 13

Jedinice lokalne samouprave sarađuju i udružuju se radi ostvarivanja zajedničkih ciljeva, planova i programa razvoja, kao i drugih potreba od zajedničkog interesa i radi njihovog ostvarivanja mogu udruživati sredstva i obrazovati zajedničke organe, preduzeća, ustanove i druge organizacije i službe, u skladu sa zakonom i statutom.

Али се нигде не помињу ограничења.
 
управо то, нигде не пише да не могу да се удружују за јавни превоз
 
Zakon o komunalnim djelatnostima cini mi se da je pominjao kradonacelnik panceva u nekoj izjavi .
Naravno da moze da se nadje tumacenje pravna praznina kad se hoce ali ocigledno da nece
 
па и ту не пише да је забрањено:

Члан 3, тачка 4
4) превоз путника у градском саобраћају је обављање јавног превоза путника на подручју јединице локалне самоуправе унутар насељеног места или између два или више насељених места шинским превозом, тролејбусима, аутобусима, такси превозом као и обезбеђивање пријема и отпреме путника на станицама и стајалиштима;

VI. ОБАВЉАЊЕ КОМУНАЛНИХ ДЕЛАТНОСТИ ЗА ДВЕ ИЛИ ВИШЕ ЈЕДИНИЦА ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ

Заједничко обављање комуналне делатности
Члан 25.
Две или више јединица локалне самоуправе могу уговором уредити заједничко обављање комуналних делатности.

Успостављања сарадње
Члан 26.
Извршни органи јединица локалне самоуправе, које учествују у преговорима о сарадњи (у даљем тексту: учесници у сарадњи) именују по два представника у одбор за успостављање међуопштинске сарадње (у даљем тексту: одбор).
Одбор припрема предлог за израду студије оправданости заједничког обављања комуналних делатности, као и предлог начина за финансирање њене израде.
Предлог за израду студије оправданости садржи анализу стања у делатности за коју се предлаже сарадња, процену о постојању понуде и тражње за обављањем те делатности, очекиване резулате сарадње као и пројекцију потребних ресурса за остварење тих резултата.
О предлогу за израду студије оправданости појединачно одлучују надлежни органи јединица локалне самоуправе.
Изради студије оправданости се приступа ако су надлежни органи свих јединица локалне самоуправе обухваћених предлогом за израду студије оправданости закључком наложиле израду студије оправданости.
Извршни органи учесница у сарадњи могу овластити одбор да спроводи радње које су у члановима 16.-23. овог закона предвиђене за извршне органе јединица локалне самоуправе.

Доношење одлуке о успостављању сарадње
Члан 27.
На основу резултата студије оправданости, одбор подноси јединицама локалне самоуправе предлог уговора о заједничком обављању комуналне делатности.
Уговором о заједничком обављању комуналне делатности, обавезно се уређује начин решавања спорова који не трпе одлагање, као и средства обезбеђења за неизвршавање уговорних обавеза.
Уговор о заједничком обављању комуналне делатности ступа на снагу ако га у истоветном тексту, заједно са свим пратећим документима, усвоје све скупштине учесница у сарадњи у временском интервалу који не може бити дужи од 3 месеца.
На садржај докумената који се прилажу уз предлог уговора о заједничком обављању комуналне делатности, прибављању мишљења Дирекције, спровођењу јавне расправе и поступак поверавања комуналне делатности и друга питања која нису уређена посебним одредбама о заједничком обављању комуналне делатности, сходно се примењују одредбе чланова 16.-23. овог закона.
Дирекција својим актом ближе прописује обавезне елементе уговора о заједничком обављању комуналне делатности.

Међуопштински савет за обављање комуналне делатности
Члан 28.
Скупштине учесница у сарадњи могу уговором о заједничком обављању комуналне делатности предвидети оснивање Међуопштинског савета за обављање комуналне делатности (у даљем тексту: савет) и поверити му обављање појединих надлежности органа јединице локалне самоуправе у погледу уређивања комуналне делатности, као што су расписивање конкурса за поверавање комуналне делатности, одлучивање о поверавању комуналне делатности, надзор над обављањем комуналне делатности, давање сагласности на промену цена и слично.
Одлуком о оснивању савета, уређују се његове надлежности, састав, начин избора чланова, начин доношења одлука и друга питања значајна за рад савета.

извор
 
Узгред, након велике упорности, успео сам да нађем датум који би се требао обележавати као национални дан борбе против шинофобије: 17.фебруар.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427142#p427142:10j8xmq6 je napisao(la):
Karlo del Ponte » Pon Jan 09, 2017 8:01 pm[/url]":10j8xmq6]Узгред, након велике упорности, успео сам да нађем датум који би се требао обележавати као национални дан борбе против шинофобије: 17.фебруар.
Kojim povodom (za nas manje vične kalendaru)?
 
Дана 17.фебруара 1971. Савет за урбанизам Београда је одлучио да железница у центру Београда не сме да постоји, и да је важније борити се за сваки милиметар грађевинског земљишта за високоградњу.
 
Ali, samo po sebi nema ništa sporno u tome da se prostor zaposednut železnicom oslobađa za komercijalnu visokogradnju. To se u celom svetu na opšte zadovoljstvo rešava tako što se železnica podzemno vodi ispod gradskog jezgra. U celom svetu, pa čak i u Beogradu. Dakle, nisu mi baš jasni detalji kakav je to zločin počinjen 1971. godine u savetu za urbanizam.
 
Pozdrav sa stanice Pancevo-Vojlovice , prazan voz stigao , prazan se i vraca :roll:
 
I to sve samo zato što BG voz glumi metro u nedostatku pravog.

Koja budalaština!
 
Vrh