Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Mislim da se priča vrti u krug, ali ipak da ponovim: ako je visina perona 960 milimeatara, što je 40 santimetara razlike sa ulazom u Stedler, kompromisno rešenje može biti i nasipanje tucanika 20cm (200mm) tucanika i ulazak u Stedler sa visinskom razlikom 20cm (200mm) nizbrdo. Već sam viđao na nekoliko mesta u Nemačkoj.

A dugoročno, trebaće ozbiljna rekostrukcija i centralno-centralnog pravca, i istočno-centralnog pravca, odnosno Vračarskog tunela.
- Potpuno novi Karađorđev park sa 4 umesto 2 koloseka, i 220m, a ne 110m dužina perona, i izlazom ka Narodnoj biblioteci.
- Vukov spomenik, spuštanje perona.
- Karaburma (Rospi Ćuprija), krajnja stanica za deo vozova
- Pančevački most niski peroni, dužina 220 metara.

Naravno da to nije prioritet u odnosu na:
- Rakovica- Košutnjak - Topčider - Sajam - Savski Trg - (Trg republike - Dorćol - Pančevački most)
- Aerodrom - Novi Beograd - Savski trg
- Resnik - Ripanj - Mladenovac.
Ja sam zagovarao isti pristup, ali su se projektanti iz CIP-a odlučili za spuštanje perona. Mogu samo da pretpostavim da je neko vodio njihovu odluku :)
 
20250417_153213.jpg

Прешао данас Панчевац и у повратку сликам овај призор као из ратних филмова: То је вагон БГвоза који ту стоји од оне колизије пре пар година...директно иза окретнице аутобуса Панчевачки мост. Срамота да то ругло није уклоњено! Поред тога сам приметио да је читав тај простор око Панчевца идеалан за велике јавне монтажне паркинг гараже које би могле да се уз унапређени систем БГвоза понуде грађанима на бесплатно коришћење до 8 сати рецимо а после тога да се наплаћује. Само на тој локацији би могло да се лако направи 5.000 хиљада паркинг места. Људи дођу, оставе возило и иду превозом у град.
 
Mislim da se priča vrti u krug, ali ipak da ponovim: ako je visina perona 960 milimeatara, što je 40 santimetara razlike sa ulazom u Stedler, kompromisno rešenje može biti i nasipanje tucanika 20cm (200mm) tucanika i ulazak u Stedler sa visinskom razlikom 20cm (200mm) nizbrdo. Već sam viđao na nekoliko mesta u Nemačkoj.
Ovde bi mogla da bude još jedna opcija, a to je kupovina vozova sa podom visine 78 cm, za stanične perone visine 76 cm (760 mm). Ionako nam trebaju novi vozovi. Bar takve vozove nudi Stadler, uz one visene 60 cm za perone od 55 cm. Razlika bi bila na Vuku i Pančevačkom mostu 18 cm (180 mm), dok bi na ostalim stancama bila 23 cm (230 mm) što može nekima biti problem.
U takvim slučajevima se postavlja Harrington hump. Bar na nekim delovima stanica.
Ramp2a.jpg

P1040869a.jpg

Dosta stanica londonskog metroa koriste linije gde zajednički idu vozovi starijeg tipa sa višim podom i noviji vozovi Tube tipa sa nižim podom. Rešenje su našli sa staničnim platformama između tih visina. Kao npr. Ealing Common stanica koju koriti District line (viši pod) i Piccadilly line (niži pod).
P1120797a.jpg

P1120785a.jpg

P1120802a.jpg

P1120783a.jpg

Sve slike su sa: https://www.citytransport.info/Access.htm . Inače preporučujem sajt!
Možda jednog lepog dana, kada se napravi železnička obilaznica do Pančeva preko Boleča, onda povisiti tucanik za 20 cm na Vuku i Pančevcu i ti vozovi bi imali idelanu visinu stanice.
 
A jel ima mesta gore za to podizanje? Ne znam koliki je razmak od vrha voza do zida(plafona) tunela.
 
A jel ima mesta gore za to podizanje? Ne znam koliki je razmak od vrha voza do zida(plafona) tunela.
U tunelu je primenjena standardna visina voznog voda od 5,5 m, a minimalna dozvoljena je 5,02. Tu ima 40 cm prostora. Jedini problem je što bi se ograničio prolaz vangabaritnih pošiljki.
Realno bi trebalo da izvade iz arhive da li je za ovih 50 godina bila ijedna na toj trasi i da lepo odobre dizanje GIŠ.
 
Ovde bi mogla da bude još jedna opcija, a to je kupovina vozova sa podom visine 78 cm, za stanične perone visine 76 cm (760 mm). Ionako nam trebaju novi vozovi. Bar takve vozove nudi Stadler, uz one visene 60 cm za perone od 55 cm. Razlika bi bila na Vuku i Pančevačkom mostu 18 cm (180 mm), dok bi na ostalim stancama bila 23 cm (230 mm) što može nekima biti problem.
U takvim slučajevima se postavlja Harrington hump. Bar na nekim delovima stanica.
Ramp2a.jpg

P1040869a.jpg

Dosta stanica londonskog metroa koriste linije gde zajednički idu vozovi starijeg tipa sa višim podom i noviji vozovi Tube tipa sa nižim podom. Rešenje su našli sa staničnim platformama između tih visina. Kao npr. Ealing Common stanica koju koriti District line (viši pod) i Piccadilly line (niži pod).
P1120797a.jpg

P1120785a.jpg

P1120802a.jpg

P1120783a.jpg

Sve slike su sa: https://www.citytransport.info/Access.htm . Inače preporučujem sajt!
Možda jednog lepog dana, kada se napravi železnička obilaznica do Pančeva preko Boleča, onda povisiti tucanik za 20 cm na Vuku i Pančevcu i ti vozovi bi imali idelanu visinu stanice.
Не, не, не и не. Не долази у обзир правити циркус и по свим станицама у чвору са том грбом, и у возном парку и регионалних и градских гарнитура, а све због два виша стајалишта у целој земљи. Од тога је само Вук мало спорнији, на Панчевачком је обична бетончина. Значи због једног стајалишта да се осудимо на деценије муљања са гарнитурама и висинама, нема смисла. Колико год нека од тих техничких решења имала смисла у нпр. Лондону, у Београду би била само апологизам за неспособност Инфре.
 
Полупао да, али бетон треба као минимум да се осуши и добије технолошку чврстоћу. А онда ипак завршна обрада. Четири наедеље по страни али да је финансирање обезбеђено.
 
Полупао да, али бетон треба као минимум да се осуши и добије технолошку чврстоћу. А онда ипак завршна обрада. Четири наедеље по страни али да је финансирање обезбеђено.

Peron na Pančevačkom mostu je nasađen na već gotove betonske blokove. Tako bi se mogao postaviti i novi peron.
 
Могу да грешим, давно сам путовао, али то није просто блок већ Г или Т конзола. Ако га разбуцаш, мора нови да се стави. Да ли може постојећи да се упуца у земљу дубље, питање је.
Па опет тај поступак није нимало једноставан.
 
Znam da se to pominjalo pre, ali jel može neko da izlista sva stajališta i stanice u čvoru i visine njihovih perona, da mogu bolje da pratim ove diskusije. Hvala.
 
Hvala puno @Jelancha
Velika raznolikost visina perona, što u BG čvoru, što na čitavoj mreži u Srbiji.
Možemo ukratko da izvedemo visine za BG čvor plus Pančevo:
Vukov spomenik 950 mm
Pančevački most 900 mm
Krnjača most, Sebeš 600 mm
Pančevačke stanice, Ripanj tunel do Mladenovca, Beli Potok do Male Krsne 400 mm
Od Resnika (između prvog i drugog koloseka) do Lazarevca, i do Klenja 350 mm
Sve ostale stanice 550 mm
 
Наша клима и земљиште дозвољавају да перони буду ниски. Јефтиније у изградњи, јефтиније у експлоатацији. Потребно је на нивоу републике прихватити јединствени стандард.
 
Имамо га - 550mm. Свака станица како долази на ред за реконструкцију се стандардизује на ту висину, и то траје већ деценијама. Не треба измишљати топлу воду, само наставити процес и докончати га у чвору. И Раковица и Земун су били виши перони, па сад ником ништа. Тако ће бити и за Панчевацац и Вук, и све станице до Младеновца. Доћи ће на ред, решиће се и заборавићемо да је икада било проблем.
 
Hrpa RVR je out kako zbog teških, tako i lakših kvarova:

1) 005 / 032 - VD nalet na voz
18.05.2024.

2) 035 / 077 - zamena M2 77
04.12.2024.

3) 091 / 096 - zamena malog zupčanika 091
07.04.2025.

4) 029 / 030 - klizanje 029
20.04.2025.

5) 099 / 100 - klizanje 099
21.04.2025.

6) 064 / 092 - zamena malpg zupčanika 21.04.2025.

7) 015 / 040 - klizanje 015
21.04.2025.

8) 017 / 018 - neispravna električna kočnica 22.04.2025.

9) 019 / 020 - nesipravan budnik 23.04.2025.

10) 073 / 074 - pojava dima
23.04.2025.
 
Jeste u većini slučajeva, ali tokarenje ne ide baš dan za danom, prosek je 3-4 dana čekanja pa naviše.

Fond od preko 100 voznih sredstava (manevarke, vagoni, lok, DMV, EMG..) pokriva strug u Zemunu, pa je potrebno strpljenje.

Neretko šalju i u Makiš kada je gužva.

1000054850.jpg
 
Vrh