Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Заборавих јуче да напишем, воз за Батајницу који је по распореду у 16.17 је каснио 13 минута на Тошин Бунар. Пре тога је дошао регио за Нови Сад у 16.22 који је био препун, људи су скоро па стајали на главама једни другима нарочито на улазу, док је у самом вагону са спољне стране деловало да има места, само се народ није померао унутра.

Након доласка БГ воза који је каснио, убрзо је стигао и други 16.26 који је такође каснио. У првом је, логично, била баш гужва, док је други био мање више празан. Штета што се труде да униште (вероватно) најбољи вид превоза који Београд тренутно има.
 
Nema izmena, ostsje isti broj polazaka.
U situaciji kada se svakodnevno otkazuju polasci BGvoza usled nedostatka garnitura, kada su građani jednostavno izgubili poverenje u sve polaske sa RVRom, nema smisla povećavati bilo šta.
Kad se sredi tunel i peroni (što bukv može biti odrađeno za godinu dana) možemo o ogromnom povećanju vozova ka Pančevu da pričamo (ali u BGvozu)
Iz kog razloga onda ne ubace jednu novu garnituru na relaciji Resnik-Zemun. Tu nema problema sa visinom perona i tunelom. Južni pravac prosto vapi za za tom linijom. Mnogi koriste ujutru Valjevac ka Zemunu, a popodne Prijepoljac za nazad Ostali ili ne staju u Rakovici ili kasne uvek...
 
Nema izmena, ostsje isti broj polazaka.
U situaciji kada se svakodnevno otkazuju polasci BGvoza usled nedostatka garnitura, kada su građani jednostavno izgubili poverenje u sve polaske sa RVRom, nema smisla povećavati bilo šta.
Kad se sredi tunel i peroni (što bukv može biti odrađeno za godinu dana) možemo o ogromnom povećanju vozova ka Pančevu da pričamo (ali u BGvozu)
Ja sam pogrešio ipak ima značajnih izmena. Pogledati drugu železničku temu. Slučajno sam gledao sadašnji RV. Vozovi prolaze do Beograd Centra ili Zemuna (bez zaustavljanja na Vuku i Pančevcu)
 
Након доласка БГ воза који је каснио, убрзо је стигао и други 16.26 који је такође каснио. У првом је, логично, била баш гужва, док је други био мање више празан. Штета што се труде да униште (вероватно) најбољи вид превоза који Београд тренутно има.
I meni nije jasno zbog čega se Beo (BG) voz ne iskorišćava u punom potencijalu. Da li postoji neki "dublji" tehnički razlog zbog čega nema frekfentnijih polazaka za Beo voz-ove?

I gledajući ovih dana, stanice nisu baš lepo iskorišćene od ostatka javnog prevoza (koji treba da grvitira ka ovim stanicama i onda dalje povezuje iste sa naseljima i bitnim tačkama koje su u domenu te vozne stanice).
 
Jasno
Gledajuci narudzbinu 18 el. kompozicija od Stadlera koje kostaju oko 117 miliona CHF, zakljucujem da je ovo suma koju je skroz okej izdvojiti jer ce itekako uticati/popraviti kvalitet prevoza u prestonici. Sta god drugo da urade nece moci nesto kvalitativno da poboljsaju po pitanju javnog prevoza u Bg-u
 
два техничка разлога. први је, као што је @solecar рекао, недостатак возних средстава. други је висина перона на Вуковом споменику и Панчевачком мосту, који онемогућују било какву наруџбину нових гарнитура. е сада, јесу поручили те кинеске за ЕКСПО, али је питање да ли ће до тада спустити наведене пероне. е сада, ако та ЕКСПО линија буде ишла до Прокопа, висина перона неће бити проблем. али ако је буду пуштали у Врачарски тунел, онда ће прескакати једну од најпрометнијих станица у целој мрежи српских железница (с обзиром да спуштања перона нема нигде на хоризонту)
 
Зна ли ико карактеристике наручених возова? Можда су наручени са две висине?
 
Visina perona u dve stanice nije kategorički zabranjujuća stvar za nabavku novih kompozicija. Visokopodne garniture postoje na tržištu i ima mesta i zemalja koje ih masovno koriste. Problem je u tome da se zbog dva stajališta kupi ceo vozni park u kojem će na svim ostalim stajalištima morati da se penje. Sa te strane, više sam za nabavku polovnih visokopodnih sredstava nakon dolaska na vlast bilo kojih ne-napredno-izdajnika u prvoj iteraciji. To je ne samo zbog cene nego i rokova. U međuvremenu, treba rešiti finansiranje za rekonstrukciju sva tri stajališta:
- Karađorđev park duži peroni i drugi izlaz ka Narodnonoj biblioteci
- Vukov spomenik spuštanje perona.
- Pančevački most spuštanje perona.
 
два техничка разлога. први је, као што је @solecar рекао, недостатак возних средстава. други је висина перона на Вуковом споменику и Панчевачком мосту, који онемогућују било какву наруџбину нових гарнитура. е сада, јесу поручили те кинеске за ЕКСПО, али је питање да ли ће до тада спустити наведене пероне. е сада, ако та ЕКСПО линија буде ишла до Прокопа, висина перона неће бити проблем. али ако је буду пуштали у Врачарски тунел, онда ће прескакати једну од најпрометнијих станица у целој мрежи српских железница (с обзиром да спуштања перона нема нигде на хоризонту)
Da li umesto spuštanja perona možda može da se podigne kolosek na potrebnu visinu? Mislim da u Vračarskom tunelu ima mesta za to... Da li je tako nešto izvodljivo?

Na Pančevačkom mostu svakako može, mada je ta stanica objektivno zrela za rekonstrukciju...
 
Uz dve opcije spuštanje perona i podizanje koloseka na odgovarajuću visinu, postoji i treća opcija, vozila sa dva tipa ulaza, svaki za određenu visinu, bez penjanja/spuštanja na stanici. Takav je tram-train u Cadizu. Ima ulaz visine 380 mm i 760 mm. Pretpostavljam da se može napraviti i takav voz za visine naših perona.
7-Figure4-1.png

Estación_Reyes_Católicos_5.jpg

thumb_1200x630_trambahia-11zon.jpg

Unutar voza postoji lift za osobe sa posebnim potrebama.
8-Figure5-1.png
 
Pa nećemo valjda zbog dve stanice, od kojih se jedna bukvalno raspada i mora da se renovira, a drugu bi trebalo osvežiti, da kupjemo specijalna vozila... :)
 
Poslednja izmena:
Ja sam izneo jednu od opcija:).
I ja bi voleo da su sve stanice ujednačene sa visinom. Spuštanje visine će izazvati zatvaranje stanice na neko vreme, a već je bilo galame kada su planirali na Vuku da zamene eskalatore. Kod podizanja šina dolazi do prekida saobraćaja.
Ali da treba obnoviti i renovirati ove stanice, to se slažem. I ne samo njih. Voleo bi i da Karađorđev park dobije pristojniji izgled.
E sad, ne znam koliko je moguće da se spušta peron deo po deo, bez zatvaranja stanice. Voz ne zauzima čitavu dužinu stanice. Pretpostavljam da je to lakše uraditi na Pančevačkom mostu, pošto je otvorena. Da li može neko stručniji da objasni?
 
Naravno, ni ja ne vidim razlog da se stanice zatvore kompletno i da se radovi ne rade pod saobraćajem. Vukov spomenik svakako ima dugačke pereone... A svakako može da se radi jedna po jedna polovina stanice (da se uz ograničenja saobraćaj za v reme radova odvija dvosmerno jednim kolosekom)... Takođe tu su tri eskalatora baš zato da bi moglo da se radi na jednom dok su druga dva u funkciji... Veerujem da su projektanti sve to imali u vidu prilikom projetovanja...

Jedino što mi pada na pamet da te firme kojima nameštaju tendere nisu u stanju da rade bezbedno pod saobraćajem, nego im je prosto lakše da ne rizikuju već da zatvore saobraćaj skroz...
 
Већ смо прежвакали да технички није проблем смањити висину перона, али да за тај једноставан начин захтева да се претходно обави једна врло скупа и дуга операција, а то је изградња друмско-железничког моста Винча-Старчево.

А могу да возови буду и средњеподни, на 550мм, У том случају ниске платформе ће имати један степеник, а високе исто један али у воз.
 
Uz dve opcije spuštanje perona i podizanje koloseka na odgovarajuću visinu, postoji i treća opcija, vozila sa dva tipa ulaza, svaki za određenu visinu, bez penjanja/spuštanja na stanici. Takav je tram-train u Cadizu. Ima ulaz visine 380 mm i 760 mm. Pretpostavljam da se može napraviti i takav voz za visine naših perona.
Pogledajte prilog 222723
Pogledajte prilog 222724
thumb_1200x630_trambahia-11zon.jpg

Unutar voza postoji lift za osobe sa posebnim potrebama.
Pogledajte prilog 222725
Evo ga novi voz za Cercanias (mreže prigradskih vozova u Španiji) iz Stadlerove fabrike u Valensiji, na nekoj od probnih vožnji. Ima kombinaciju dve visine vagona (nekoliko vagona su u dva nivoa), kao i različite visine vrata zbog različitih visina perona. Naručeno je skoro 400 vozova od Stadlera i Alstoma za obnovu voznog parka commuter železnice.

1734020877738.png
 
Куповати возна средства са две висине због два стајалишта у целој држави која би остала на старом стандарду је сулудо. Од тога је једно стајалиште напољу и није проблем, односно као захтевније остаје само ово једно тунелско. Значи због једне станице уводити додатни хаос у возни парк, смањивати лакоћу приступа корисницима на свим другим станицама и уносити додатну конплексност у планирање распореда возила.

Нема бежања од тога, целу земљу водимо ка том стандарду и готово. Не може једно стајалиште бити изузетак и нарушавати цео концепт.
Кад једног дана стане ту дупли флирт на регио линији Панчево - Нови Сад, биће вредно сваке секунде чекања. До тад нема потребе за буџевинама које ће на крају изаћи скупље. Решите га како треба!
 
Је л’ има негде преглед свих полазака у пдфу? Хвала.
 
Vrh