Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Pa dobro, upravo zato i pitamo.

Koji je onda najizvesniji scenario, tj. ko je pogrešio?

Ja sam apsolutno svestan da postoje procedure i uopšte ne postavljam pitanja zašto voz stoji gde stoji i procedure upravo postoje da se spreče nezgode, naročito kod nekih ne toliko čestih situacija.
 
Imam pitanje odmah, ako jedan voz stoji na izlazu iz tunela, i izvesno neće krenuti dok drugi ne stigne do njegove pozicije, zar nije logično da drugi sačeka u stanici umesto da mu se izda nalog da krene, pa da onda staje negde u tunelu i čeka?
Dobro pitanje, ali ono odmah povlači i drugo.
Pa čemu onda APB i ostala signalizacija?
Onda bi smo se vratili pola veka ili vek unazad i smanjili protok saobraćaja za 90%.
 
Pitam zato što to nije velika razdaljina, ne pričamo o desetinama kilometara. Da li je teretni voz imao redovno stajanje npr, ili se zaustavavio zbog nekog problema, kvara i sl.
 
Tek mi je sada do svesti doprlo precizno značenje ovog pravila. A tu je da se u jednom trenutku u tunelu ne mogu naći dve teretne kompozicije a da OBE prevoze opasne materije. Ali one mogu biti u JEDNOJ od te dve kompozicije. Tj ovo pravilo ne isključuje mogućnost da se noću i sa teretnim kompozicijama desi isto ovo što se desilo danju, dakle da jedan teretni voz koji se kreće udari u drugi koji stoji, a da JEDAN od njih prevozi opasne materije. Jer onda ponovo možemo imati hemijski akcident u sred milionskog grada. Nadam se da je u pitanju samo neprecizna formulacija jedne forumske poruke, a da u pravilniku ustvari piše nešto drugo, nešto što isključuje i takav scenario. Ali da li je tako?
Možda se ja nisam dovoljno jasno izjasnio.
Na potezu od Rakovice do Pančevačkog mosta(i obrnuto) se može naći SAMO JEDAN voz i to onaj koji prevozi RID materiju.
Znači za vreme njegovog putovanja između ova dva službena mesta se OBUSTAVLJA POTPUNO sav drugi železnički saobraćaj i po levoj i po desnoj tunelskoj cevi. Kada takav voz prispe u ova dva službena mesta onda se odobrava pokretanje drugih vozova iz Rakovice odnosno sa Pančevačkog Mosta.
Ovo pravilo se ne primenjuje kada teretni vozovi nemaju RID materiju u svom sastavu i oni mogu nesmetano da saobraćaju kao i bilo gde drugde.
 
Sve oko organizacije saobraćaja na železnici, ama BAŠ SVE je u nekim procedurama koje su zakonom propisane i ako se one poštuju nemoguće je da se desi bilo šta nepredviđeno.
Mnogi pitaju šta je radio teretni voz na Pančevačkog mostu i kako je moguće da je BG VOZ bio iz njega.
Pa ljudi,postoji nešto što se zove sleđenje vozova u APB-u (Automatski Pružni Blok) i sasvim je normalno da vozovi budu neposredno jedan iza drugog(svako u svom prostornom odseku).
Čak i da je signalizacija bila neispravna sve je pravilnicima propisano tako da do nesreće ne dođe.
BG VOZ po pravilu može biti otpremljen sa Vukovog spomenika iako na Pančevačkom mostu stoji voz pošto pre Pančevca postoji zaštitni signal koji dozvoljava ili zabranjuje ulazak na isti.
Ako taj signal pokazuje SZ. STOJ mašinovođa ga može proći samo u slučaju kada dobije naređenje od otpravnika vozova na Pančevačkom Mostu. I tada postoji još jedan bezbednosni segment u sistemu koji sprečava da se desi ovo što se desilo juče. A to je da se brzina voza propisuje tako da voz mora ići "OPREZNO I PREMA PREGLEDNOSTI PRUGE, ALI NE VIŠE OD 30KM/H" do narednog signala a u ovom slučaju do stajanja na Pančevačkom mostu.

Drugim rečima, u pravilnik je ugrađen "single point of failure" na mestu izrazito velikog rizika. Ograničenje brzine nije previše efikasna dodatna zaštita kao što sada vidimo po posledicama pri takvoj brzini.

Argument da nije ekonomično smanjivati protok preterano oštrim bezbednosnim merama ima smisla samo na otvorenoj pruzi gde su rastojanja između mesta veoma velika. Ako su lokacije blizu ne gubi se mnogo u protoku. Pa ako je rizik bitno veći nego inače, onda dodatna bezbednosna pravila imaju opravdanje.
 
Signalizacija.png

Sad mi nesto pade na pamet,pitanje za @mvbg1 . Verujem da to ovde nije bio slucaj,ali da li je moguc ovakav scenario?
Tereni voz se npr. zbog kvara zaustavio u svom odseku ali poslednji vagon (crno) nije napustio predhodni odsek. Signalizacija kaze sve OK a
onda bude buuum?
 
Pitam zato što to nije velika razdaljina, ne pričamo o desetinama kilometara. Da li je teretni voz imao redovno stajanje npr, ili se zaustavavio zbog nekog problema, kvara i sl.
Nemam tačne informacije koji je razlog stajanja ovog teretnog voza ali iz iskustva i poznavanja lokalnih prilika na terenu mogu da pretpostavim da je čekao ili odjavu voza koji je otišao ka Krnjači. Ili je čekao prelaz drugog voza preko samog most,pošto postoji zabrana da se na samom mostu u isto vreme nađu dva voza osim ako nisu dve putničke garniture u pitanju.
 
Pogledajte prilog 198595
Sad mi nesto pade na pamet,pitanje za @mvbg1 . Verujem da to ovde nije bio slucaj,ali da li je moguc ovakav scenario?
Tereni voz se npr. zbog kvara zaustavio u svom odseku ali poslednji vagon (crno) nije napustio predhodni odsek. Signalizacija kaze sve OK a
onda bude buuum?
Nije moguće, u tom slučaju imaš zauzeće dva prostorna odseka.
 
Pogledajte prilog 198595
Sad mi nesto pade na pamet,pitanje za @mvbg1 . Verujem da to ovde nije bio slucaj,ali da li je moguc ovakav scenario?
Tereni voz se npr. zbog kvara zaustavio u svom odseku ali poslednji vagon (crno) nije napustio predhodni odsek. Signalizacija kaze sve OK a
onda bude buuum?
U tom slučaju prostorni signal koji se nalazi pre Vukovog Spomenika bi pokazivao signalni znak STOJ.
Jer dokle god se makar i jedna osovina nalazi u jednom prostornom odseku za sam sistem taj odsek je ZAUZET i ne dozvoljava se predhodnom signalu koji štiti njega da postavi signalni znak koji odobrava ulaz u njega.
 
Možda se ja nisam dovoljno jasno izjasnio.
Na potezu od Rakovice do Pančevačkog mosta(i obrnuto) se može naći SAMO JEDAN voz i to onaj koji prevozi RID materiju.
Znači za vreme njegovog putovanja između ova dva službena mesta se OBUSTAVLJA POTPUNO sav drugi železnički saobraćaj i po levoj i po desnoj tunelskoj cevi. Kada takav voz prispe u ova dva službena mesta onda se odobrava pokretanje drugih vozova iz Rakovice odnosno sa Pančevačkog Mosta.
Ovo pravilo se ne primenjuje kada teretni vozovi nemaju RID materiju u svom sastavu i oni mogu nesmetano da saobraćaju kao i bilo gde drugde.

Hvala. To je već veći nivo bezbedosti. Naravno, ni to ne isključuje probleme koje može imati sama ta jedna kompozicija. Pa bi zaobilaznica oko Beograda zaista morala biti prvi prioritet.
 
Hvala. To je već veći nivo bezbedosti. Naravno, ni to ne isključuje probleme koje može imati sama ta jedna kompozicija. Pa bi zaobilaznica oko Beograda zaista morala biti prvi prioritet.
Ovde konkretno pišemo o problemu koji se desio juče.
 
Blagodarim! @mvbg1 Znaci taj scenario otpada,onaj signal iza koji pokazuje 'oprezno' prebacio bi na 'stoj' i nema problema.
 
Jedno pitanje, po slikama vidi se da je upravljačnica uništena, kako je mašinovođa preživeo, ili je krenuo da beži iz upravljačnice kada je video da će doći do sudara?
 
U tom slučaju prostorni signal koji se nalazi pre Vukovog Spomenika bi pokazivao signalni znak STOJ.
Ako je prostorni signal PRE Vukovog spomenika, ja bih se onda opkladio da se ponovio scenario sa Tošinog bunara...

Ništa, onda je rešenje da, kao tamo, premestimo Vukov spomenik ispred prostornog signala :violina:
 
@mvbg1 prakticno rečeno, jedna sekcija između dva voza uvek mora biti slobodna.?
Ne moraju.
Evo na jučerašnjem primeru kako bi to izgledalo:
Teretni zauzima prostorni odsek i zaštitni signal u tunelu iza njega pokazuje SZ.STOJ.
BG VOZ pre dolaska na Vukov Spomenik prolazi pored signala koji emituje mirnu žutu svetlost,što znači da je "vožnja iza signala slobodna, da naredni glavni signal pokazuje "Stoj" i da brzinu treba prilagoditi tako da se voz može bezuslovno zaustaviti ispred narednog glavnog signala".
BG VOZ je trebalo posle završene manipulacije putnicima na Vuku da ode do zaštitnog(ulaznog) signala Pančevačkog Mosta i da tamo sačeka odobrenje/naređenje za dalju vožnju.
Iz ovoga vidimo da ne mora biti jedan slobodan odsek između dva voza koja se slede.
 
Pa što ne voze tuda te otrove?
Evo sutra da se donese takvo pravilo, pola materija pređe na drum jer postaje jeftinije pa imamo 20x goru situaciju. Uostalom to se već desilo, ranije su iz Pančeva cisternama dopremali gorivo do NISovih skladišta kod Hipodroma odakle se distribuiralo pumpama u Beogradu, a danas se iz Pančeva direktrno doprema drumom do svih pumpi u Beogradu.
Razmisliti da li je bolje imati 1 voz sa 30 cisterni ili 30 kamiona cisterni na beogradskim ulicama.
 
Radnici u našoj železnici koji se non stop pozivaju na stroge procedure i veru u sistem koji uvek funkcioniše osim kad zakaže me veoma podsećaju na sebe kada odem kod pulmologa i kažem kako se osećam odlično povodom moje astme i preskačem redovnu terapiju.
Naravno, merenja pokazuju da mi treba, a pulmolog mi ljubazno i strpljivo objasni da sam se samo navikao na simptome i da ni ne primećujem da mi fali kiseonika u plućima i da se ne zaje*******qvam sa preskakanjem terapije.

Bila ljudska greška ili ne, ako je moguće da jedan ljudki previd ili greška dovede do desetina mrtvih i povređenih, naje*******ali smo i samo smo navikli da funkcionišemo po valjda neće principu.
 
Vrh