Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Treba da gledamo da može stati sinhron FLIRTa koji bi išao Novi Sad-Pančevo. Znači minimum nekih 140m, a ako bi gradili stanicu ponovo 220m bi moralo. Čak i na novoj pruzi ka Nac stadionu su sve stanice 220m
Upravo zato i pitah šta znači tih 8 metara kada nije dovoljno za Flirt u sinhronu.
 
A pogotovo za novi koji je u sinhronu 162m za razliku od 148m kod starog.
 
Горбачов свакако и сад стаје да отвори сва врата. 8 метара ништа не би променило. За Флирт у синхрону - погледајте слике како се градио простор стајалишта Карађорђев парк. Било какво продужење перона које је могуће само у смеру тунела, значило би минимално вишемесечни потпуни прекид и железничког саобраћаја кроз врачарски тунел, а и друмског и трамвајског саобраћаја кроз Булевар Ослобођења.
 
: priseća se kako su u početku Flirtovi imali nalog da preskaču Rakovicu ali su se zaustavljali i ulazili smo kroz upravljačnicu koja ima visoko postavljena vrata:
 
А шта је проблем да синхрон не стане цео већ део само? Лепо се најави, врата број тај и тај неће бити активна молимо вас да пређете у друге вагоне
 
А шта је проблем да синхрон не стане цео већ део само? Лепо се најави, врата број тај и тај неће бити активна молимо вас да пређете у друге вагоне
20231022_192336.jpg

Najavi se ko pre neki dan na Toši što su najavali (naravno da nisu) pa je jedna žena ostala u vozu. Ovo je okej ako imaš par putnika, ali zamisli stajalište koja je na najboljoj poziciji u zemlji (K. park) gde bi imao sto pa i više ljudi koji izlaze iz voza koji izlaze kroz jedna vrata (jer 3 ne bi stala)
 
Kad smo bili pametni i najveću stanicu stavili na najneatraktivniju poziciju, a na najatraktivnijim lokacijama (osim NBG) stanice imaju koloseka koliko i sporedna stanica u Odžacima plus neadekvatne dužine/visine perona.
 
Poslednja izmena:
Jedino razlog koji je priznajem je sigurnost. Ostalo sve može da se kompenzuje

Beovoz sa taktom 15min bi smanjio potrebe i za autobusima i taksijima i kolima.

Sve to smanjuje gužve, karbonski footprint i trošak gubljenja vremena u prevozu.



Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
То да ми можемо да радимо како нам се прохте ја уопште не сумњам, али процедуре морају да се пров направе, друго да се пегла док се не доведу до аутоматизма, или их направити да буду аутоматске.

Примера ради, напрвише тетку која аутоматски генерише знаковне симболе за глувонеме, а не можемо да направимо да се аутоматски транслира порука?
Само немојте оно: где ти живиш и слично. Ајмо да пођемо од тога где живимо, али да поставимо циљ где хоћемо да будемо.
 
Da, al to obično bude jedna dva vrata outnici se sami raspodele i znaju to. A zamisli voz sa 300+ putnika i otvore se 1 od 4 vrata.
Ništa, druga kompozicija u paru ne otvara vrata na K. parku. To je jasno označeno, i na stajalištima i u vozu; ako neko i ostane 'zaglavljen' protivno svojoj volji, nije smak sveta, izaći će na sledećoj.
 
Тим пре што је синхрон вандредна појава.

Да је синхрон насушна потреба, онда може да се Карађођев парк шири на страну ван тунела, и то тако да платформа буде са друге стране. Тј у тунелу како јесте, а на излазу за друге стране.
Мислим, јесте опичено, али зато може да се направи вез да се затвара на 6 година...
 
Тим пре што је синхрон вандредна појава.

Да је синхрон насушна потреба, онда може да се Карађођев парк шири на страну ван тунела, и то тако да платформа буде са друге стране. Тј у тунелу како јесте, а на излазу за друге стране.
Мислим, јесте опичено, али зато може да се направи вез да се затвара на 6 година...
Nasušna potreba će postati otvaranjem surčinske pruge. Objekti koji su tamo planirani ne mogu se opslužiti ni sinhronom, nekmoli 'kratkim' vozom.

Takođe, sav rast tražnje iz pravca Batajnice moći ćemo, zadugo, da zadovoljavamo samo kuplovanjem kompozicija.
 
Poslednja izmena:
Живи били, па видели. Ја ћу се радовати таквим проблемима.
 
A voz za Rakovicu, pa presedanje na 50?


Sama stanica Karađorđev park je trebalo da bude na drugoj lokaciji, oko Hrama, ali je bilo lakše ovako izvesti nego graditi potpuno novo poput Vuka, kad već u startu nisu bili 100% sigurni za tačnu poziciju stajališta.​


Potrebno je rešiti problem prokišnjavanja pri većim padavinama.
Ostvarenu vremensku uštedu vozom bi mi poništio i 37 koji bi bio brža varijanta od presedanja u Žarkovu s 50 na bilo šta ili na Vidikovcu s bilo čega na 23/53.

Treba da gledamo da može stati sinhron FLIRTa koji bi išao Novi Sad-Pančevo. Znači minimum nekih 140m, a ako bi gradili stanicu ponovo 220m bi moralo. Čak i na novoj pruzi ka Nac stadionu su sve stanice 220m
Misliš 160m pošto samo BMV traži da se produže na minimum 220m?

: priseća se kako su u početku Flirtovi imali nalog da preskaču Rakovicu ali su se zaustavljali i ulazili smo kroz upravljačnicu koja ima visoko postavljena vrata:
Meni ne ide u glavu kako nisu uzeli za standard modifikaciju tzv. univerzalnog perona h=760mm. Da se zaokružeilo na 800mm danas bi se sa 20cm stepenikom ulkazilo/izlazilo u/iz svih garnitura, gradsko-prigradskih (na slici peron 760mm, znači 24cm stepenik) ili regionalnih. Pristupačnost bi na svim peronima bila lako obezbeđenja ulegnućem do 600mm za niskoulazne, odnosno izdignućem do 1000mm za visokopodne garniture. Sad bi uz Flirt ne samo u Beogradu nego u svim gradovima neki poput BR430 bio normalna pojava, mnogo češća od Flirta.

Razumem da je u 19. veku kad je građena gomila pruga načičkana stajalištima zahtevala racionalizaciju troškova, ali apsurdno je da ni posle ukidanja hiljada kilometara mi nemamo neki prihvatljiv standard makar ako ne u svim urbanim sredinama onda u srcu sistema - beogradskom železničkom čvoru. Taj ko nije sve perone u startu gradio za minimum 760mm pričinio je nenadmašivu štetu glavnom gradu. Nije za to odgovoran niko iz instranstva već šačica doseljenih iz neke prćije sa istim tim niskim peronima poput glavnog grada 21. veka bez ijednog kilometra metroa. Time je uskraćen ogroman potencijal za javni gradski prevoz. Što pre shvate da je infrastruktura ostala na nivou kad je Beograd bio selendra to bolje. Ja ga nikad neću videti kao metropolu ne bez metroa nego bez normalne komuterske železnice.

Mislim jesu gradovi bili mali, a stanivništvo većinski ruralno, međutim baš je zato je evidentno da tehnički normativi o gradnji železničke infrastrukture nisu ispratili razvoj beogradskog regiona, što je verujem ne beznačajno doprinelo nerazvijenoj železničkoj kulturi u nas.

Pogledajte prilog 177942
Najavi se ko pre neki dan na Toši što su najavali (naravno da nisu) pa je jedna žena ostala u vozu. Ovo je okej ako imaš par putnika, ali zamisli stajalište koja je na najboljoj poziciji u zemlji (K. park) gde bi imao sto pa i više ljudi koji izlaze iz voza koji izlaze kroz jedna vrata (jer 3 ne bi stala)
Zamisli samo kakvo bi s*anje nastalo u BG:Vozu kad grunu presedači s metroa za jednu stanicu do Prokopa. Tu bi bio problem i pri izlasku i pri ulasku i pored većeg broja vrata budući da bi i prevozili daleko više ljudi od regionalnog.

Ima u londonskom metrou stanica gde voz ne može ceo da stane i onda otvori samo neka vrata. Ne valja, ali ako je to najbolje što može, nema druge. A mislim da jeste.
Nije, ali može na sporednim stanicama par vrata, znači što kraći procenat dužine voza. U suprotnom osim sporije razmene putnika posebno kod neprolaznih vezanih kompozicija može doći do neravnomerno raspoređenog opterećenja. Zato se i najčešće primenjuje na garniturama metro tipa sa velikim brojem vrata, bile sa sa prolazima (otvorenim ili zatvorenim) ili bez. U prvom slučaju se mogu rasporediti u vozilu čak i dok je u pokretu, a u drugom bi najbliži vagon imao nešto više putnika. U oba slučaja bi nekoliko ulazišta bilo pod većim opterećenjem pa bi to malo usporilo razmenu putnika celog voza, ali ne značajno.

Dobar primer primene takvog režima može se videti na liniji Yokosuka-Sobu Rapid gde E235-1000 ne otvara sva vrata prvog vagona i prva vrata drugog na stanici Taura, međutim treba naglasiti da se radi o malom procentu ukupne širine ulazišta (5/44 vrata ili 11%) ekvivalentnom jednom vagonu 5+5 Flirt-a sa po dva para vrata po vagonu.

Naravno da nije primenjivo na regionalnim garniturama posebno kada većina kompozicije ne otvara vrata (4+4+4 Flirt na peronu od 90m bi otvarao vrata samo u prvoj garnituri i prvom vagonu druge što je 60% neotvorenih vrata).

U tom smislu nema izbora kada je u pitanju Karađorđev park.
 
Razumem da je u 19. veku kad je građena gomila pruga načičkana stajalištima zahtevala racionalizaciju troškova, ali apsurdno je da ni posle ukidanja hiljada kilometara mi nemamo neki prihvatljiv standard makar ako ne u svim urbanim sredinama onda u srcu sistema - beogradskom železničkom čvoru. Taj ko nije sve perone u startu gradio za minimum 760mm pričinio je nenadmašivu štetu glavnom gradu. Nije za to odgovoran niko iz instranstva već šačica doseljenih iz neke prćije sa istim tim niskim peronima poput glavnog grada 21. veka bez ijednog kilometra metroa. Time je uskraćen ogroman potencijal za javni gradski prevoz. Što pre shvate da je infrastruktura ostala na nivou kad je Beograd bio selendra to bolje. Ja ga nikad neću videti kao metropolu ne bez metroa nego bez normalne komuterske železnice.

ми немамо уопште стандард висине перона. ево шта сам похватао из Изјаве о мрежи: уређена површина - висина 0 мм, перон - висине: 100, 150, 200, 280, 350, 450, 550, 600, 900 и 950 мм, а и немали број стајалишта нема уопште пероне, где возови само стану и то је то, као на слици доле (Борачко код Пожеге). мислим, како може да нема перон???

Hvataj.JPG


а дужина перона је тек посебна прича. нпр. Чиниглавци 6 метара (?). мислим, ко је то дефинисао и направио? и зашто? ок, контам да говоримо о нашим железницама, фирме где логика и здрав разум не постоје, нити су икада постојали, али опет, да воз од 75 метара стаје на перон од 13 ми уопште нема смисла ни логије.
 
Standard u Srbiji je 550mm iznad GIŠ, odnosno gornje ivice šine. Dakle Srbija ima standard, samo nema na svakoj stanici uređen peron što je i normalno (nije isplativo na mnogim stanicama uvoditi perone do temeljnijih rekonstrukcija ili modernizacija zbig cene i malog protoka putnika)
Neko je ovde spomenuo da smo napravili nenadmašivu štetu što nismo uzeli 760mm. Ovo jednostavno nije tačno. Mi smo se standardizovali sa ostatom sveta. U evropi jedino Holandija ima više perone i njihovi vozovi nisu interoperabilni sa ostatkom mreže u drugim držvama. Kad se gradi novi nezavistan sistem (kao što je BG metro) radi se po novim standradima koki odgovaraju za taj sistem. Inače dolazimo u situaciju kao danas da Vuk ima 950mm, pančevac 900mm, da su do pre par godina Zemun i Rakovica imali iste perone. Time imamo velika ograničenja u pogledu organizacije saobraćaja.
 
samo nema na svakoj stanici uređen peron što je i normalno (nije isplativo na mnogim stanicama uvoditi perone do temeljnijih rekonstrukcija ili modernizacija zbig cene i malog protoka putnika)

то мени није нормално. па ваљда када су градили ту пругу и дефинисали станице и стајалишта, нормално је да се на истим изграде перони. па чак били и они блокови какви имају по већини. и када већ помену реконструкциу, ено радили су до Ваљева, па ништа нису урадили по станицама и стајалиштима. или овај фијаско до Мале Крсне. или Пожаревац - Мајданпек
 
то мени није нормално. па ваљда када су градили ту пругу и дефинисали станице и стајалишта, нормално је да се на истим изграде перони. па чак били и они блокови какви имају по већини. и када већ помену реконструкциу, ено радили су до Ваљева, па ништа нису урадили по станицама и стајалиштима. или овај фијаско до Мале Крсне. или Пожаревац - Мајданпек
Ne mora da znači, sve se to definiše na osnovu raspoloživih sredstava i obima saobraćaja. Nije potrebno da bude peron svuda ali ka tome treba težiti. Treba podsetiti da za peron treba 6m međukolosečnog rastojanja što znači da moeaju koloseci da se pomeraju itd. Za sve to treba novac koga verovatno nije bilo.
 
Standard u Srbiji je 550mm iznad GIŠ, odnosno gornje ivice šine. Dakle Srbija ima standard, samo nema na svakoj stanici uređen peron što je i normalno (nije isplativo na mnogim stanicama uvoditi perone do temeljnijih rekonstrukcija ili modernizacija zbig cene i malog protoka putnika)
Neko je ovde spomenuo da smo napravili nenadmašivu štetu što nismo uzeli 760mm. Ovo jednostavno nije tačno. Mi smo se standardizovali sa ostatom sveta. U evropi jedino Holandija ima više perone i njihovi vozovi nisu interoperabilni sa ostatkom mreže u drugim držvama. Kad se gradi novi nezavistan sistem (kao što je BG metro) radi se po novim standradima koki odgovaraju za taj sistem. Inače dolazimo u situaciju kao danas da Vuk ima 950mm, pančevac 900mm, da su do pre par godina Zemun i Rakovica imali iste perone. Time imamo velika ograničenja u pogledu organizacije saobraćaja.
Prvo postoji ogromna razlika između onoga pd čime se podrazumeva stanica/stajalište sa minimalnim standardom opremljenosti u razvijenom svetu i mesta za zaustavljanje u pustinji Mauritanije (pravi culture shock). Drugo ne bih rekao da je uzevši u obzir visinu poda od GIŠ, visinu zastora i nagib nasipa normalno dozvoliti penjanje/iskakanje seniora, trudnica, dece. Tako nešto bi u razvijenim gusto naseljenim zemljama bilo ako ne izostavljeno već u fazi planiranja onda ukinuto kao suvišno, neadekvatno ili jedno i drugo. Tako nešto zaista postavlja paralelu sa Divljim Zapadom, pa je stoga komentar JohnnyLee-ja sasvim na mestu.

Apropo standarda/nedostatka istih ne zaboravi da propisi/njihov izostanak reflektuju sferu interesa društva zavisno od ekonomsko-ideološke situacije. Tako u civilizovanom društvu nećeš moći da se suočiš sa pojedinostima uobičajenim u primitivnom i obrnuto (visina perona u gradovima je odličan primer, viđenje (ne)rentabilnosti deonica ili način korišćenja rudimentarne infrastrukture). Jednostavno neće videti iste standarde kao prihvatljive bilo to objektivno ili ne. Kraj priče.
 
Nisam shvatio poentu posta al ok. Da, naravno da treba da postoji platfotma svuda gde može. Samo to ovde nije bila tema, ovde je tema zašto nije peron 760mm od GIŠa i zašto svuda ne postoje uređeni PERONI!
Peroni se sad ugrađuju na svaku prugu kad se ta pruga modernizuje, biće ugrađeni na celom K10 i na ovim regionalnim prugama koje se elektrifikuju. Kad su remonti u pitanju tu se takvi peroni ne ugrađuju već se čeka velika rekonstrukcija/modernizacija a zadržava postojeće stanje do tad.
Jednostavno nije realno da se na nekom stajalištu na istoku Srbije recimo sa 5 putnika dnevno ugrađuje peron, menja raspored staničnih koloseka, gradi pothodnik i lift.
Kad železnica zašivi pa dnevno imamo više hiljada ljudi onda da naravno da treba, kao što je na Beograd-Valjevo
 
Проблем са контактном мрежом јутрос у ТПС Земун био. Каснили су и били отказивани поласци доста јутрос.
 
Vrh