A voz za Rakovicu, pa presedanje na 50?
Sama stanica Karađorđev park je trebalo da bude na drugoj lokaciji, oko Hrama, ali je bilo lakše ovako izvesti nego graditi potpuno novo poput Vuka, kad već u startu nisu bili 100% sigurni za tačnu poziciju stajališta.
Potrebno je rešiti problem prokišnjavanja pri većim padavinama.
Ostvarenu vremensku uštedu vozom bi mi poništio i 37 koji bi bio brža varijanta od presedanja u Žarkovu s 50 na bilo šta ili na Vidikovcu s bilo čega na 23/53.
Treba da gledamo da može stati sinhron FLIRTa koji bi išao Novi Sad-Pančevo. Znači minimum nekih 140m, a ako bi gradili stanicu ponovo 220m bi moralo. Čak i na novoj pruzi ka Nac stadionu su sve stanice 220m
Misliš 160m pošto samo BMV traži da se produže na minimum 220m?
: priseća se kako su u početku Flirtovi imali nalog da preskaču Rakovicu ali su se zaustavljali i ulazili smo kroz upravljačnicu koja ima visoko postavljena vrata:
Meni ne ide u glavu kako nisu uzeli za standard modifikaciju tzv. univerzalnog perona h=760mm. Da se zaokružeilo na 800mm danas bi se sa 20cm stepenikom ulkazilo/izlazilo u/iz svih garnitura,
gradsko-prigradskih (na slici peron 760mm, znači 24cm stepenik)
ili regionalnih. Pristupačnost bi na svim peronima bila lako obezbeđenja ulegnućem do 600mm za niskoulazne, odnosno izdignućem do 1000mm za visokopodne garniture. Sad bi uz Flirt ne samo u Beogradu nego u svim gradovima neki poput BR430 bio normalna pojava, mnogo češća od Flirta.
Razumem da je u 19. veku kad je građena gomila pruga načičkana stajalištima zahtevala racionalizaciju troškova, ali apsurdno je da ni posle ukidanja hiljada kilometara mi nemamo neki prihvatljiv standard makar ako ne u svim urbanim sredinama onda u srcu sistema - beogradskom železničkom čvoru. Taj ko nije sve perone u startu gradio za minimum 760mm pričinio je nenadmašivu štetu glavnom gradu. Nije za to odgovoran niko iz instranstva već šačica doseljenih iz neke prćije sa istim tim niskim peronima poput glavnog grada 21. veka bez ijednog kilometra metroa. Time je uskraćen ogroman potencijal za javni gradski prevoz. Što pre shvate da je infrastruktura ostala na nivou kad je Beograd bio selendra to bolje. Ja ga nikad neću videti kao metropolu ne bez metroa nego bez normalne komuterske železnice.
Mislim jesu gradovi bili mali, a stanivništvo većinski ruralno, međutim baš je zato je evidentno da tehnički normativi o gradnji železničke infrastrukture nisu ispratili razvoj beogradskog regiona, što je verujem ne beznačajno doprinelo nerazvijenoj železničkoj kulturi u nas.
Pogledajte prilog 177942
Najavi se ko pre neki dan na Toši što su najavali (naravno da nisu) pa je jedna žena ostala u vozu. Ovo je okej ako imaš par putnika, ali zamisli stajalište koja je na najboljoj poziciji u zemlji (K. park) gde bi imao sto pa i više ljudi koji izlaze iz voza koji izlaze kroz jedna vrata (jer 3 ne bi stala)
Zamisli samo kakvo bi s*anje nastalo u BG:Vozu kad grunu presedači s metroa za jednu stanicu do Prokopa. Tu bi bio problem i pri izlasku i pri ulasku i pored većeg broja vrata budući da bi i prevozili daleko više ljudi od regionalnog.
Ima u londonskom metrou stanica gde voz ne može ceo da stane i onda otvori samo neka vrata. Ne valja, ali ako je to najbolje što može, nema druge. A mislim da jeste.
Nije, ali može na sporednim stanicama par vrata, znači što kraći procenat dužine voza. U suprotnom osim sporije razmene putnika posebno kod neprolaznih vezanih kompozicija može doći do neravnomerno raspoređenog opterećenja. Zato se i najčešće primenjuje na garniturama metro tipa sa velikim brojem vrata, bile sa sa prolazima (otvorenim ili zatvorenim) ili bez. U prvom slučaju se mogu rasporediti u vozilu čak i dok je u pokretu, a u drugom bi najbliži vagon imao nešto više putnika. U oba slučaja bi nekoliko ulazišta bilo pod većim opterećenjem pa bi to malo usporilo razmenu putnika celog voza, ali ne značajno.
Dobar primer primene takvog režima može se videti na liniji Yokosuka-Sobu Rapid gde E235-1000 ne otvara sva vrata prvog vagona i prva vrata drugog na stanici Taura, međutim treba naglasiti da se radi o malom procentu ukupne širine ulazišta (5/44 vrata ili 11%) ekvivalentnom jednom vagonu 5+5 Flirt-a sa po dva para vrata po vagonu.
Naravno da nije primenjivo na regionalnim garniturama posebno kada većina kompozicije ne otvara vrata (4+4+4 Flirt na peronu od 90m bi otvarao vrata samo u prvoj garnituri i prvom vagonu druge što je 60% neotvorenih vrata).
U tom smislu nema izbora kada je u pitanju Karađorđev park.