Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Не може да купи "Бео метро и воз" јер нема права да се бави превозом путника. Град плаћа Србија возу по пређеном километру, укључујући капиталне трошкове, у оквиру њих и возна средства; дакле, возове треба да купи Србија воз.
 
A da se omogući drugi operater državni mada bi ličio na gsp
 
ГСП на шинама

Не може да купи "Бео метро и воз" јер нема права да се бави превозом путника. Град плаћа Србија возу по пређеном километру, укључујући капиталне трошкове, у оквиру њих и возна средства; дакле, возове треба да купи Србија воз.

мислим да може да купи. и онда "изнајми" те возове Србија возу, који за њих обавља превоз
 
ГСП на шинама



мислим да може да купи. и онда "изнајми" те возове Србија возу, који за њих обавља превоз
Zašto komlikovati. Znači sad treba sekretarijat za javni prevoz da kupuje autobuse i iznajmljuje ih GSPu, Arrivi i ostalima?
Srbija voz ima već hale za održavanje, potrebno osoblje, licence sve živo da ovaj prevoz obavlja.
Nisam siguran kako rešiti BGvoz dugoročno, država će sad da ulaže u nove linije i vozove sama bez pomoći grada. Možda prebaciti sve na državu da posluje u sklopu železnica, ali sa tarifnom integracijom u gradu. Timd bi se vršila bolja integracija sa ostatkom železnice, a takođe omogućilo da sistem bude ograničen saobraćajnim granicama a ne administrativnim.
 
Најбоље би било да имамо возове који иду ван граница Београда а да унутар тих граница саобраћају по тарифи Бг воза.
 
Само СВ и град, нема ИЖС ту шта да се меша.
 
Тако нешто. Да се искористе сви капацитети за потребе градског превоза. Нпр. да возови за Нови Сад, Шид и Зворник до Батајнице буду у тарифи јавног превоза.
 
1000012452.jpg
1000012451.jpg
1000012450.jpg
1000012449.jpg
 
питање за стручније људе, да ли на Карађорђевом парку има слободних 8 метара да се продуже перони?
 
питање за стручније људе, да ли на Карађорђевом парку има слободних 8 метара да се продуже перони?

Нема. И ово једва збуџено између тунела и скретница, које су морале бити за 40 км/ч у скретање, уместо за 80 км/ч у скретање (што је било по пројекту), да би углавили пероне за дужину ЕМВ 412. Фактички, место где се налази перон је био пројектован за пругу. Него, шта ће ти још 8 метара?
 
A што се Кпарк распада? Он је утилитаран, имам утисак да ту нема шта да се распада.
Ја би само окречио у бело
 
Bukvalno pogledaj samo ove slike gore.
Plus, smrad urina na svakom ćošku. Ok, saglasan, nema ovde potrebe za nekim naročitim intervencijama, ali, možda dodati neke pločice, neko kršteno osvetljenje i napraviti lift do ploče.
Gore, ploča može da se zatvori i da ima malu staničnu zgradu.
 
Sinoć sam i danas (usred bela dana oko 11:30) prolazio pored Karađorđevog parka, ali u oba slučaja nisam ni pomišljao da proverim red vožnje budući da od BG:Voza ne bi ni imao koristi. Osim što saobraća svake prestupne, pokriva Prokop neopslužen direktnom vezom ka Banovom brdu sa nekim razumnim intervalom (recimo 51 na 7-10 minuta) ujedno izostavlja i Sajam kao ključno čvorište. U bloku 42 su mi ukinuli tramvaj, 85 staje "u livadama nekim" pokraj puta, pa sam u nedostatku ponuđene železničke opcije bio prinuđen na pešačenje do autobuskog stajališta daljeg od stanice, da tu čekam 10 minuta vezu do donjeg Stajališta Mostar gde sam opet čekao još toliko. Sinoć sam čekao manje na Mostaru, ali sam ipak prethodno pozavideo jednom dečku koji otišao na BG:Voz, možda i ne ka Prokopu. Danas kad sam prolazio niko nije ušao na Karađorđevom parku.

Treba da vrate takt na 15min, i to celodnevno da bi neko koji ne živi na trasi mogao da ga koristi kao rezervni plan u slučaju kolapsa na Autokomandi ili Mostaru.

Нема. И ово једва збуџено између тунела и скретница, које су морале бити за 40 км/ч у скретање, уместо за 80 км/ч у скретање (што је било по пројекту), да би углавили пероне за дужину ЕМВ 412. Фактички, место где се налази перон је био пројектован за пругу. Него, шта ће ти још 8 метара?
Pa valjda ako je Gorbačov 102m fali 8 do 110m. ;) Inače mislim da tu fali mnogo više od 8m.

BMV ka aerodromu traži minimum 220m što je mnogo duže od planiranih 160m dovoljnih za visoke perone (gradski prima 10+ putnika po dužnom metru, regionalni teško preko 6 ili strada brzina razmene putnika i komfor kako po pitanju gustine stajanja/gužve tako i udela sedenja). Treba ići ka standardizaciji dužine za BG:Voz.

Pretpostavljam da je to posledica rušilačke agende spuštanja preostalih S-Bahn perona. Koji paradoks, budući da Srbijavoz predlaže uvođenje garnitura S-Bahn tipa (šta god pod time podrazumevali, širok je to pojam iako se kod nas koristi kao sinonim za garniture metro tipa), a Bulajić se pravi blesav kao da ne zna kakav će tip nabaviti iako je dobro upoznat sa tim šta mu je u voznom parku, šta je još naručeno (SV će da potencira nešto regionalnog karaktera na bazi niskoulaznog grbavog Flirta) i na kraju krajeva kakvi se peroni grade godinama unazad i zašto se najviši ruše.

Ne znam zašto niko nije hteo da izgradi perone na autoputu? Znam da nije po originalnom planu ali mnogo bi bilo povoljnije i po pitanju presedanja i kapaciteta. Mislim zašto je moralo da se uglavi u ukopan deo kad se znalo da neće stati u punoj dužini, tim pre što je značajno kompromitovana brzina pri skretanju? Čak ima dosta mesta između vijadukata za perone ka Rakovici koji bi bili vezani sa spoljnim. Ima mesta tu za 200m do portala ladno. Unutrašnji do Zvečanske, spoljni do restorana Franš, spoje se popreko ispod pruge u sredini i ćao. Da bude još gore takav poduhvat osim toga što sigurno ne bi koštao kao podzemna stanica ni ne iziskuje neku obimnu eksproprijaciju, a izazvao bi neviđen efekat u slučaju da autobuse s autoputa na Autokomandi pomere tu.

Kontam da bi Prokop bio daleko pristupačniji za presedače sa postojećih linija bez devijacija ili uvođenja novih. BMV-ovci su veoma zainteresovani za rešavanje Karađorđevog parka tim pre što je zbog Makenzijeve metro preusmeren tamo, pa bi trebalo očekivati kako rešavanje stanice tako i presedačkih veza i prilagođavanje mreže linija železnici i metrou.

Btw. nova stanica Enghineiro Goulart u Sao Paulu je odličan primer kako stanice Aerodrom, Surčin (doduše u useku, sa putem iznad) i Expo - Stadion treba da izgledaju (a bogami i Zrenjaninski put na devijaciji s mosta):

Umesto seljačkih nenatkrivenih stajališta imamo lateralno otvorenu potpuno pokrivenu stanicu sa visokim plafonom, višim od onog na peronskom delu Prokopa. Što se voznog parka tiče, nama bi posao vršili i kraći, zavisno od linije.
 
Bukvalno pogledaj samo ove slike gore.
Plus, smrad urina na svakom ćošku. Ok, saglasan, nema ovde potrebe za nekim naročitim intervencijama, ali, možda dodati neke pločice, neko kršteno osvetljenje i napraviti lift do ploče.
Gore, ploča može da se zatvori i da ima malu staničnu zgradu.
Ne znam ima li mesta za liftove.
 
Treba biti baš veliki slepac pa u gradu koji je već bio prešao milion stanovnika graditi stanice (stajališta, kako god) gradske železnice tako da se jako teško servisiraju i tako da ne mogu da imaju liftove. I na temi o Prokopu juče gledam one fotografije klaustrofobičnih eskalatora i hodnika koji će biti pretrpani i haotični za pešačke tokove.

Ovo je grad izgrađen na jednom sloju gluposti i problema nakalemljenih na drugi sloj gluposti i problema nakalemljenih na treći sloj... i tako već jedno stotinu godina.
 
Sinoć sam i danas (usred bela dana oko 11:30) prolazio pored Karađorđevog parka, ali u oba slučaja nisam ni pomišljao da proverim red vožnje budući da od BG:Voza ne bi ni imao koristi. Osim što saobraća svake prestupne, pokriva Prokop neopslužen direktnom vezom ka Banovom brdu sa nekim razumnim intervalom (recimo 51 na 7-10 minuta) ujedno izostavlja i Sajam kao ključno čvorište. U bloku 42 su mi ukinuli tramvaj, 85 staje "u livadama nekim" pokraj puta, pa sam u nedostatku ponuđene železničke opcije bio prinuđen na pešačenje do autobuskog stajališta daljeg od stanice, da tu čekam 10 minuta vezu do donjeg Stajališta Mostar gde sam opet čekao još toliko. Sinoć sam čekao manje na Mostaru, ali sam ipak prethodno pozavideo jednom dečku koji otišao na BG:Voz, možda i ne ka Prokopu. Danas kad sam prolazio niko nije ušao na Karađorđevom parku.

Treba da vrate takt na 15min, i to celodnevno da bi neko koji ne živi na trasi mogao da ga koristi kao rezervni plan u slučaju kolapsa na Autokomandi ili Mostaru.
A voz za Rakovicu, pa presedanje na 50?

Treba biti baš veliki slepac pa u gradu koji je već bio prešao milion stanovnika graditi stanice (stajališta, kako god) gradske železnice tako da se jako teško servisiraju i tako da ne mogu da imaju liftove.
Sama stanica Karađorđev park je trebalo da bude na drugoj lokaciji, oko Hrama, ali je bilo lakše ovako izvesti nego graditi potpuno novo poput Vuka, kad već u startu nisu bili 100% sigurni za tačnu poziciju stajališta.​

Bukvalno pogledaj samo ove slike gore.
Plus, smrad urina na svakom ćošku. Ok, saglasan, nema ovde potrebe za nekim naročitim intervencijama, ali, možda dodati neke pločice, neko kršteno osvetljenje i napraviti lift do ploče.
Gore, ploča može da se zatvori i da ima malu staničnu zgradu.
Potrebno je rešiti problem prokišnjavanja pri većim padavinama.
 
Vrh