Au jezivo bre... bas me zanima da li ce neko odgovarati za ovo.
Mada i za helikopter nije niko odgovarao i za mnoge druge nesrece.
Ih bre. Kako neće? Sad će oni, samo što nisu. Prvo da (kao krivci) nađu pogodnog žrtvenog jarca jer je tako (još od Broza) tradicionalno brže, lakše i bezbolnije od prosejavanja svojih partijskih redova. Posle dolazi klasična zamena teza peopraćena medijskim spinovanjem. Ovo sada je još faza demantovanja (dez)informacija.
Meni je još jezivija pomisao da bi u tom slučaju ista banda nemarnih pijavica nastavila ugrožavati stotine hiljada posetilaca grada i zemlje i posle ekspa, uz neizostavno povremeno kupusanje voznih sredstava, bilo starih ili novih. Scenario može pogoršati samo otežana evakuacija ne daj bože u slučaju elementarnih nepogoda ili terorističkih napada.
Da se ne bi pridružio spekulacijama konstatovao bih da se pored mentaliteta "možda neće" (ne samo naši) propisi svode na "ako". Takoreći uslovno obezbeđuju određen nivo bezbednosti i nisu savršeni (niti je to uvek moguće očekivati).
Normalno je da se u slučaju kvara signalizacije obezbedi režim rada pri smanjenoj brzini (eno u njujorškom metrou svakodnevno mile zbog kvarova, a zbog nekalibrisane ispravne signalizacije je već decenijama oborena kom. brzina čitavog sistema), na pitanje zašto se voz kretao većom utvrdiće svakako istraga, međutim to ne sprečava ničije železnice, pa ni naše da ne obezbede automatski sistem kočenja kao poslednju meru zaštite od ovakvih događaja.
On-board senzori su samo jedan način (novi vozovi nude dovoljno kratak kočioni put u dometu savremenih senzora), a postoji i komunikacioni način putem GSM-R mreže, u smislu da se ne ugrađuje obavezno ceo novi signalni sistem već samo svrsishodan element u cilju formiranja "bezbednosne zakrpe" postojećeg do eventualne ugradnje novog (ETCS L2). Da su oba voza slala pingove ovaj iza bi aktivirao sigurnosne kočnice na bezbednoj udaljenosti, bio signslni sistem u funkciji ili ne, reagovalo vozno ili stacionarno osoblje ili ne.
Tako da poentu priče o bezbednosti ne treba svoditi samo na svaljivanje krivice nego na opštu želju za bezuslovno čuvanje života.
Btw. u petak su dva BG voza dobro počistila perone stanice Novi Beograd oko 15h. Ostalo je ušlo u novosadski regio. Ne smem ni da pomislim šta bi bilo da je taj nesrećni imao toliko putnika.