Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Pruga je automatizovana i obezbeđena automatikom; ali automatika ne može ništa ako npr. mašinovođa poništi auto-stop uređaj. Ili ako, kao neki nekad u Americi, postave ciglu na nožni budnik i zaspu. Tako su i piloti Adrije 1981. na paljenje GPWS uređaja 'Terrain! Pull up!' reagovali sa: 'Ugasi to sranye' - a onda udarili u planinu i pobili 150 ljudi.

To je isto kao da neko na svadbi uzme mitraljez i zapuca, pa valjda neće da rikošetira od vazduha i da onda baš pogodi mladu... i potpada pod bezbednosnu kulturu.

Na kraju se sve svodi na čoveka.
 
Poslednja izmena:
Masinovodje bi trebalo da se zabrinu malo ... salim se , malo vise.
Vidim da se opasno fura moda gde su mlade otpravnice i razne tete ... samo kazem.
 
Pruga je automatizovana i obezbeđena automatikom; ali automatika ne može ništa ako npr. mašinovođa poništi auto-stop uređaj.

Koja ja maksimalna dozvoljena brzina u Srbiji nakon poništenja auto-stop uređaja? Bitno je da propis kaže da mora da se stane na pružnom prelazu u kvaru, da zvučni signal, uveri pa onda krene. U nekim zemljama se prolazi sa izuzetno smanjenom brzinom, tipa 10 km/h, uz davanje zvučnog snigala više puta, što je po meni sasvim dovoljno, naročito sa našom kulturom nedoučenih vozača koji kada voz stane na putnom prelazu misli da ih je voz propustio (WTF???). Znam da je na nekim železničkim upravama u Evropi nakon poništenja auto-stop uređaja obavezno max 20 km/h i nikakav nalog na APB pruzi ne može to poništiti.
 
Neko je mislim već pitao ali ne videh odgovor. Ako je sve bilo ispravno, da li se u telekomandi vidi kada prođe kroz crveno na zaštitni signal? Da li su mogli da isključe struju? Da li bi to sprečilo sudar u ovom slučaju?
 
bg.png


Plave strelice, odozdo na gore:
Ulazni signal na rasputnicu Karađorđev park
stajalište Karađorđev park
Prostorni signal (ako je bio ispravan na njemu je bilo "oprez" tj. žuto)
stajalište Vukov spomenik
Prostorni signal (ako je bio ispravan na njemu je bilo zatvoreno tj. crveno)
Signal ispred rasputnice Pančevački most (crveno)

Crvena strelica je okvirno mesto sudara.

Signali su pod kontrolom telekomande i APB sistema, dok su prostorni isključivo APB.

APB sistem je koncipiran da pruži što veću propusnu moć. Zbog čega ne postoji jedna zona zaštite između zauzete i slobodne zone je veliko pitanje. To je nešto što se može rekonfigurisati a pružilo bi daleko veću sigurnost jer bi onda čak i onaj koji prođe sa 120km/h imao sasvim dovoljno pruge da stane.

Naravno, ne postoji sistem koji 100% štiti od grube ljudske greške ili namere. Piloti su namerno obarali avione, vozači su se namerno sudarali. Tako i ovde, nema načina da se spreči da majstor prođe preko balize sa 30km/h i onda ubrza voz koliko god je crveno. Gašenje KM je kod nas komplikovano (ne radi TK, nego ga ona dalje traži) i sugurno traje više od 30 sekundi u idealnom slučaju, a tada je već kasno. Drugo, samo isključenje napona ne dovodi do toga da vozovi stanu u mestu.
 
Može neko vreme, ne može sve vreme. Kod nas je to postala normalnost.
Kad se poveća propusna moć, s tim ide upliv automatike i smanjenje ljudskog odlučivanja.
Šefe, funkcioniše već dva veka bez automatike. Jedina negativna strana je što ti i u najmanjoj stanici treba 30 zaposlenih.

A ako hoćeš da zadržiš propusnu moć APB bez automatike, dodaj po 5 odjavničara za svaki prostorni signal (svakih par kilometara).
Pa onda još 15 ljudi ako se organizuje manevra, 5 skretničara za svaki dodatni blok, 5 spoljnih otpravnika za veće stanice...
 
Masinovodje bi trebalo da se zabrinu malo ... salim se , malo vise.
Vidim da se opasno fura moda gde su mlade otpravnice i razne tete ... samo kazem.
Pa nije čikama zanimljivo da matore kokoške iz svojih domova sele na mesto rukovodećeg kadra u železnici. Treba neko da ostane da rukovodi veš mašinama, usisivačima, krpama za prašinu, sa suđem... :D
 
Mv polomio desnu nadlakticu naprsla jetra, ima i mnogo ogrebotina na licu, kdk pukla slezina i operisana i danas ponovo operisana pukla plućna maramica. Oboje su na šok odeljenju
 
O Bože, nadam se da će biti u redu! Samo mi nije jasno kako je ona gore prošla od mašinovođe.
Mv polomio desnu nadlakticu naprsla jetra, ima i mnogo ogrebotina na licu, kdk pukla slezina i operisana i danas ponovo operisana pukla plućna maramica. Oboje su na šok odeljenju
 
Au jezivo bre... bas me zanima da li ce neko odgovarati za ovo.
Mada i za helikopter nije niko odgovarao i za mnoge druge nesrece.
Ih bre. Kako neće? Sad će oni, samo što nisu. Prvo da (kao krivci) nađu pogodnog žrtvenog jarca jer je tako (još od Broza) tradicionalno brže, lakše i bezbolnije od prosejavanja svojih partijskih redova. Posle dolazi klasična zamena teza peopraćena medijskim spinovanjem. Ovo sada je još faza demantovanja (dez)informacija.

Meni je još jezivija pomisao da bi u tom slučaju ista banda nemarnih pijavica nastavila ugrožavati stotine hiljada posetilaca grada i zemlje i posle ekspa, uz neizostavno povremeno kupusanje voznih sredstava, bilo starih ili novih. Scenario može pogoršati samo otežana evakuacija ne daj bože u slučaju elementarnih nepogoda ili terorističkih napada.

Da se ne bi pridružio spekulacijama konstatovao bih da se pored mentaliteta "možda neće" (ne samo naši) propisi svode na "ako". Takoreći uslovno obezbeđuju određen nivo bezbednosti i nisu savršeni (niti je to uvek moguće očekivati).

Normalno je da se u slučaju kvara signalizacije obezbedi režim rada pri smanjenoj brzini (eno u njujorškom metrou svakodnevno mile zbog kvarova, a zbog nekalibrisane ispravne signalizacije je već decenijama oborena kom. brzina čitavog sistema), na pitanje zašto se voz kretao većom utvrdiće svakako istraga, međutim to ne sprečava ničije železnice, pa ni naše da ne obezbede automatski sistem kočenja kao poslednju meru zaštite od ovakvih događaja.

On-board senzori su samo jedan način (novi vozovi nude dovoljno kratak kočioni put u dometu savremenih senzora), a postoji i komunikacioni način putem GSM-R mreže, u smislu da se ne ugrađuje obavezno ceo novi signalni sistem već samo svrsishodan element u cilju formiranja "bezbednosne zakrpe" postojećeg do eventualne ugradnje novog (ETCS L2). Da su oba voza slala pingove ovaj iza bi aktivirao sigurnosne kočnice na bezbednoj udaljenosti, bio signslni sistem u funkciji ili ne, reagovalo vozno ili stacionarno osoblje ili ne.

Tako da poentu priče o bezbednosti ne treba svoditi samo na svaljivanje krivice nego na opštu želju za bezuslovno čuvanje života.

Btw. u petak su dva BG voza dobro počistila perone stanice Novi Beograd oko 15h. Ostalo je ušlo u novosadski regio. Ne smem ni da pomislim šta bi bilo da je taj nesrećni imao toliko putnika.
 
Déjà vu

1992. Putnički voz u Bežanijskom tunelu naleteo na zadnji vagon drugog voza. Na krivini blizu izlaza. Težak prilaz tunelu.
Božović: U pitanju je "ljudski faktor" (dakle organizacija ne snosi krivicu).

Malo previše sličnih elemenata. Pa onda, u istom tunelu i 2013. godine, isto to. Takođe naletanje. Da li smo nešto naučili?

Budući da železnica počinje da se koristi kao metro, pa će kroz gradske tunele ići svakih par minuta, a u vozu ubuduće neće biti samo par putnika. Da bi pola njih u hiruškom centru (50? 100? ) bilo prihvaćno kao sasvim normalna i očekivana posledica "ljudske greške".

Untitled2.png


Sudar u tunelu 1992, Borba.jpg
 
Naprimer zašto u svim Beogradskim tunelima ne postoji automatsko sigurnosno svetlo? Zamislite sto krvavih ljudi koji bauljaju po mrklom mraku po nevidljivom, izlomljenom i oštrom limu. Neznano kud i kako, pošto se ne vidi NIŠTA. Zombi apokalipsa.

LED sijalice su skupe !?
 
Zašto danas otkazuju polaske. Da li nemaju zamensku lokomotivu i vagone?

20/05/2024
Izmena saobraćaja vozova iz sistema BG:VOZ

09:10,,Srbiјavoz” a.d. obaveštava korisnike usluga da јe dana 20.05.2024.godine došlo do izmene saobraćaja voza iz sistema BG:VOZ.
Voz koji polazi iz Batajnice za Ovću u 08:57 časova, kao i iz Ovče za Batajnicu u 10:59 časova, neće saobraćat zbog velikog zakašnjenja voza.
Zahvaljujemo se putnicima na razumevanju.
20/05/2024
Moguća zakašnjenja pojedinih vozova u Beogradskom čvoru

08:30 „Srbiјavoz“ a.d. obaveštava korisnike usluga da će dana 20.05. 2024. godine zbog pomenutog vanrednog događaja na delu pruge od Vukovog spomenika do Pančevačkog mosta doći do kašnjenja- izostajanja vozova iz putničkog saobraćaja i vozova iz sistema BG:VOZ-a.
Zahvaljuјemo se putnicima na ruzumevanju.
 



Već nekoliko ljudi ga je slikalo iz daljine bez problema.
Nije do toga, već je zbog istrage koja i dalje traje, ne može se tek tako prilaziti predmetu, a mogu pretpostaviti da su pokušali da uđu unutra neovlašćeno.

Neke granice ipak moraju da postoje, a ako im je toliko do slika i snimaka sve ima na ULJŽU dokumenatovano, to je 2 klika.
 
Vrh