[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535299#p535299:3lhg1gzy je napisao(la):
ВОЗФАН » 01 May 2018 12:08 pm[/url]":3lhg1gzy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535295#p535295:3lhg1gzy je napisao(la):
Express » Уто Мај 01, 2018 11:51 am[/url]":3lhg1gzy] Opšti utisak današnjeg putešestvija oko Beograda jeste da železnički sistem deluje kao da je u boljem stanju od autobuskog.
А то је добро или лоше гледано из угла возољубитеља? По мени је то добро, јер ће више људи користити воз (када сазнају за његово боље функционисање, уколико већ нису обавештени).
Zavisi iz kog ugla vozoljubitelja posmatraš situaciju. Iz mog ugla ono što sam doživeo pre svega sa autobusima (fiderima) je sve samo ne dobro. Oni treba da budu udobni i pouzdani a železnička stanica u prvoj gradskoj zoni na udaljenosti od 1-2km vožnje fiderom sa direktnim presedanjem. Istovremeno železnica treba da pokriva opterećene pravce sa najviše putnika. Tako nešto ne odgovara opisu BG:Voza niti se može jednostavno rešiti preko noći. Naravno mogu reći da je uvođenjem BG:Voza situacija znatno poboljšana u odnosu na period od pre 10-15 godina kada nismo imali ni to.
Dakle dobar fider=dobar voz. Inače kad sam rekao da je voz bolji od autobusa mislio sam na zapaženi disparitet u vidu poremećaja odnosa kvaliteta fidera i kičme. Razlika u kvalitetu vožnje je zaista primetna. To ne može da se ignoriše. Svakako da nije loše što je takav, međutim kada posmatramo vezu fider-kičma niti je poželjno da autobus bude lošiji niti da voz opslužuje isključivo trase beogradskog železničkog čvora.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535325#p535325:3lhg1gzy je napisao(la):
Дошљак » 01 May 2018 04:58 pm[/url]":3lhg1gzy]Опет фали боља информисаност путника, путокази ка станицама, на улазима дисплеји са подацима о наиласку воза попут оних што су уграђени на перонима, информације о преседањима на ЈГП на различитим станицама БГ воза...
Taj lako rešiv problem me ne brine koliko recimo pristup stajalištima i oskudna mreža koja je posledica korišćenja infrastrukture BŽČ (Beogradskog Železničkog Čvora) koju je nemoguće izmeniti niti dograditi preko noći.
Seti se Karlove mape. Praktično RM1/RM3 ne može da se izostavi. Crći il pući je morala da se izgradi dugolinijska T mreža koju su političari nazvali gradskom. Da su bar izgradili deo RM situacija bi bila potpuno drugačija. Ja ne bi morao da putujem 4km preko mosta niti da pešačim pola kilometra od fider autobusa do voza već bi imao RM kod Ade i to dupli takt. Da je bio izgrađen RM bez gradskom getroa tramvaj bi ostao kao primarni fider, uz to bi bio delimično podzeman. Katastrofa koliko su bili kratkovidi.
Nego da nastavim sa prethodnim postom koji sam morao da isečem zbog dužine.
Jedna stvar mi bode oči više od svih drugih - nespretno rešene lokacije stajališta, kako železničkih u odnosu na postojeće puteve (npr. nalaze se dalje od samog ukrštanja sa trasama fidera) tako i stajališta ostalih sistema u odnosu na stajališta železnice onda kada ukrštanja trasa nema.
Pokušaću da opišem stanje fider tačaka na obe linije - što postojećih, što planiranih.
1. Batajnica
-Stanica zahteva rekonstrukciju što je i planirano, no nalazi se na diretnom pristupu fiderima tako da neće biti nikakvih problema. Ovaj terminus nije sporan.
2. Kamendin (planirano stajalište za koje bi bilo prikladnije da nosi naziv Zemun Polje)
-Izgraditi perone stajališta ispred ili iza ulice (kao što je to urađeno na stajalištu Sebeš) Jurija Rakitina. Autobuske linije 708 i 709 već postoje, mada je potrebna izgradnja dva stajališta. Takt linija uskladiti sa taktom BG:Voza odnosno pojačati sa postojećih 20min na 15min.
3. Zemunsko Polje (prikladnije bi bilo da se preimenuje u "Plavi Horizonti")
-Rekonstruisati. Autobusko stajalište linija 708 i 709 ispred stanice. Nema nikakvih problema.
4. Altina (planirano stajalište)
-Nezgodna lokacija zbog postavljanja TPS između koloseka. Pored koloseka ka gradu prolaze 708 i 709, međutim pored koloseka ka Batajnici ne prolazi ništa, osim 81L sa najbližim stajalištem udaljenim 500m. Spominjano je stajalište u jednom smeru, međutim izvodljivo je da se izgrade dva nezavisna asimetrično postavljena stajališta. U smeru ka gradu ispred krivine a u smeru ka Batajnici pored škole gde bi mogla da se napravi okretnica za produženu neku novu liniju. Mislim da produženje linije 18 nikako nije dobra ideja jer bi idealno bilo da nova linija bude kružna linija lokalnog karaktera poput 700 u Batajnici.
5. Zemun
-Uvesti kružni fider kroz Cvijićevu.
6. Tošin Bunar
-Stanica se pomera sa druge strane ulice. Nema problema.
7. Novi Beograd
- Rešiti pristup tramvajima sa Mosta.
8. Sajam
-Ukrštanje sa glavnim pravcem bez ikakvog stajališta je neprihvatljivo. Izgraditi stajališta iznad okretnice 44 s tim da se stajalište sa strane sajma direktno poveže zatvorenom tunel-pasarelom sa pokretnom trakom i liftovima (sa strane sajma).
9. BG-Centar/Prokop
-Proširiti Gučevsku i spojiti je sa Deligradskom izgradnjom nadvožnjaka. Preusmeriti 59 i 43 tako da obe prolaze kroz Dragana Mancea/Gučevsku/Deligradsku. 43 popreko kroz Topčiderski Venac pa Bulevarom Vojvode Putnika i dalje treasom 49 do Banovog Brda, dalje do Julinog (stara okretnica 88 oko zgrada). Vratiti zglob na 59, ostaviti zglob na 43.
10. Karađorđev Park
-Osvetliti i "umetnički okrečiti". Nema problema sa pristupom.
11. Vukov Spomenik
-Ništa, malo doterati enterijer, posebno kod perona.
12. Pančevački Most.
-Rekonstruisati stanicu i produžiti tramvaj kroz Mije Kovačevića pa levoz kroz Bulevar Despota Stefana do nove okretnice ispod pristupa mostu ali iznad tunela, dakle između mostovskih konstrukcija gde se sada nalaye neki lokali.
13. Krnjača Most
-Napraviti stajalište 108 ispred stepeništa za pristup peronima. Napraviti okretno stajalište (sa pasarelom) po medijanu da bi 108 ka Revi mogao da pokupi presedače sa stanice Krnjača-Most.
14. Krnjača
-Uvesti minibus fider od Jovice Vasiljevića do Sebeša.
15. Sebeš
-Isto kao i za Krnjaču.
16. Ovča
-Ništa.
17. Pančevo Glavna?
-Produžiti 108 preko centra Pančeva do stanice Pančevo Glavna. Uvesti Pabčevački kružni fider 111.
18. Košutnjak
-Izgraditi stajalište pored raskrsnice ulica Patrijarha Dimitrija/Patrijarha Pavla i Pere Velimirovića sa pasarelom ili podzemnim prolazom radi pristupa stajalištima fidera. Linije postoje.
19. Rakovica
-Linije postoje samo treba obezbediti direktan pristup. Daću primer dole kako.
20. Kneževac
-Najproblematičnije stajalište. Nemaš kuda da dovedeš autobus do nje sa strane Vidikovca a sa strane Kneževca je nepotreban. Dobro ima mesta za minibus. To bi bio plan B.
21. Kijevo
-Ništa.
22. Resnik
-Produžiti 532 do terminusa Resnik.
23. Pinosava?
-Moguće zgraditi stajalište, put i novu okretnicu 401 samo je pitanje isplativosti. Jednog dana...
24. Ripanj?
-Izgraditi nova stajališta i uskladiti red vožnje svih autobuskih linija.
25. Ripanj-Klenje?
-Izgraditi novo terminalno stajalište južno od pružnog prelaza a paralelno sa putem za Pavićevac. Uskladiti red vožnje sa BG:Vozom.
Udžbenički primer fidera je stanica Ano Liosia u Atini. Tako treba da bude organizovan pristup stanici Rakovica koja je na 400+m od stajališta Marička. Čudi me da ništa nisu pokušali da urade po tom pitanju. Na stanici Ano Liosia imamo stajalište opsluženo lokalnim solo fiderima 713 i 723 kao i jačom zglobnom radijalnom linijom do centra grada kao što je B12.
https://www.google.com/maps/@38.070...=203&h=100&yaw=131.39119&pitch=0&thumbfov=100