Inače, još malo na temu štete, kazni i - drskosti :
Crtači grafita se ne boje kazni
S. B. M. | 08. septembar 2017. 22:15
Za razliku od varšavskih, beogradski "majstori sa sprejovima" bez sankcija šaraju vozove. Uklanjanje crteža sa samo jednog vagona može da košta i
5.000 evra
ZA razliku od crtača grafita kog su radnici komunalnog preduzeća "Varšavski tramvaji" u jednom od depoa uhvatili prošle nedelje na delu i ostavili vezanog lancem i "lisicama" za tramvaj dok sve grafite nije očistio, naši "umetnici" prolaze mnogo bolje. Uprkos merama obezbeđenja, vandali uspevaju da išaraju vagone i pritom prođu nekažnjeno, dok preduzeće "Železnice Srbije" sanacija njihove umetnosti košta čak 5.000 evra po vagonu!
Kompozicije "BG voza" prepune su raznoraznih grafita, pa beogradskim prugama tutnje kao pokretne slike. Mesta za nove "radove" skoro i da nema. Osim po Srbiji, šareni vozovi krstare i Evropom, pošto ulični umetnici ne štede ni one kompozicije koje se uključuju u međunarodni saobraćaj.
- "Srbija voz" godinama bezuspešno pokušava da kompozicije sačuva od crtača grafita - ističu iz ovog preduzeća. - Glavni problem je nedostatak novca, jer doterivanje svakog vagona košta oko 5.000 evra. Pritom, to je često i uzaludan posao, jer sav trud uložen u farbanje propadne posle samo nekoliko dana.
Sveže ofarbani, jednobojni vagoni kao da mame majstore sa sprejovima da na njima ponovo iskažu svoje umeće. A uklanjanje jednog grafita troši i vreme i novac, pošto njegovo skidanje zahteva isključenje kola iz saobraćaja na jedan dan, kao i dodatno angažovanje zaposlenih.
- "Srbija voz" je prošle godine u decembru potpisao ugovor sa firmom "Inter SIB" za čuvanje voznih sredstava i objekata za održavanje. Na novim vozovima serije 413 i 711 boja je fabrički izvedena sa antigrafitnom zaštitom. Na voznim sredstvima koja se remontuju i modernizuju, u okviru tehničkih zahteva u tenderskoj dokumentaciji, tražimo isporuku vozila sa antigrafitnim premazom koji omogućava lako skidanje grafita - objašnjavaju u ovom preduzeću.
Ipak, ni "žvrljotine" iscrtane po vagonima sa antigrafitnom zaštitom nije moguće skidati neograničen broj puta. I ti slojevi imaju svoj rok i broj skidanja, koji zavisi od sredstava koja se koriste za ispisivanje grafita. Zato možda i radnici koji obavljaju Sizofov posao na našoj železnici, kako bi naučili vandale pameti, možda dođu u iskušenje da postupe isto kao njihove kolege iz Varšave.
Fasade stalna meta
Goran Vesić je početkom avgusta podneo krivičnu prijavu protiv nepoznatih osoba zbog šaranja tek obnovljene fasade u Pop Lukinoj sprejovima, a na njoj su se vrlo brzo pojavili novi grafiti!
Fasada zgrade u Pop Lukinoj 12 u opštini Stari grad renovirana je u okviru programa uređenja zgrada koji se finansira iz gradskog budžeta. Grupa nepoznatih vandala ispisala je fasadu sprejovima, a njihovu "akciju" snimile su kamere sa obližnje benzinske pumpe. Pet i po miliona dinara utrošeno je iz gradskog budžeta za rekonstrukciju i uređenje fasade zgrade u Pop Lukinoj.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... boje-kazni