Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435922#p435922:2bor9k04 je napisao(la):
plavi01 » February 26th, 2017, 2:32 am[/url]":2bor9k04]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435792#p435792:2bor9k04 je napisao(la):
solecar » Sat Feb 25, 2017 4:25 pm[/url]":2bor9k04]Za Altinu stvarno nema potrebe graditi stanicu , već samo urediti prilaz Zemun polju za 81 i 81L. Umesto da iz Pavla Vujisića skreću desno , urediti da mogu da skreću levo i da se izgradi okretnica , plus popravka prolaza do ŽS.
Ma ne bre, daj da ukinu i stanicu Zemun polje a i linije 81/81L. Sta imas ti protiv te stanice?(vec par puta imas isti komentar)
Jel znas koliko je daleko od centra naselja ta stanica? ili od pocetka naselja jos gore? Ima 3.5 km do pocetka naselja.
Kao da imas plan za stanicom u centru a kazes ma nek bude na NBG, mogu oni prevozom da dodju do tamo.
Kome koristi oupste ova stanica u sred nicega?
Pa i stanovniocima Zemun polja je isto toliko udaljena , pa nešto nisam primetio da kukaju kako je to mnogo. A stanica Zemun polje normalno da korsti jako malom broju ljudi zato što prilaz njoj i linije nisu prilagođene većem broju ljudi.
 
Eto, čini mi se da se slažemo da treba da budu obe stanice izgrađene

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
 
VANDALI PONOVO OŠTETILI GARNITURE BG:BOZ
Obaveštavamo Vas da je dana 22, 23, i 27.02.2017. godine, od strane n.n. lica došlo do ponovnog ispoljavanja vandalizma na garniturama BG:Voz-a.U stanici Zemun polje i Pančevački most kamenovane su elektro-motorne garniture BG:Voz-a i tom prilikom su polomljena stakla na vratima i prozorima.
„Srbija Voz“ a.d. čini sve što je u njegovoj moći da obezbedi normalno odvijanje saobraćaja i apeluje na celokupnu javnost da čuvaju vozna sredstva od nasilnog uništavanja, jer su posledice ovakvih događaja ugrožavanje redovitosti saobraćaja i bezbednosti putnika u sistemu BG:Voza.

http://www.srbvoz.rs/page193.html

Ja i dalje mislim da ovo nije slučajno.
 
Ovo sigurno nije slučajno, a sada ćemo videti da će policija u jednoj akciji sve pohapsiti i rastrubiti to po svim medijima.
Igrarija.
 
A da murija u civili malo krene da se voza da ih navata
 
Ko god da se ponasa tako ulicarski neka mu je na casti. U Zemun Polju znam da cigani osim sto gadjaju kamenjem BG Voz nekada i sutiraju loptu pravo na voz kada prolazi i to sam par puta video.
 
Највећа сигурност воза је пун воз. Дакле, вожњу продужити до макар Панчево главне, а тамо има ограђена станица на којој би врло лако могао бити коришћен "Бус плус". Без повластица за Панчевце док се не укључе, по 9 банке, са вожњом до било где у Београду, ем смањење трошкова, ем повећана безбедност у возу, јер више нису празни. Путници са картама за Зрењанин, Вршац и слично, могу показати карту овлашченом лицу, и готово. И железница заштићена од шверца, милина.
 
Zna se cij je posao zastita javne imovine posebno kad je od posebnog javnog interesa gradjana Beograda
Ako taj posao ne rade
To tera coveka na razmisljanje jel to slucajno ili namerno grubo zanemarivanje...
 
Da policija hoće mogla b jako brzo da uhapsi vandale. Oni su ušli na nekoj stanici, videlo ih je puno ljudi, ostavili su ko zna koliko tragova po garnituri koje je forenzika mogla da skine. Ali kao i na protestima protiv Beograda na Vodi gde policija u kordonima štiti provokatore koji su došli da vređaju učesnike skupa i prave incidente i ovde je jeasno ko stoji iza vandala po vozovima.
 
To je mnogo komplikovano za svetog drnesu plagijatorskog, otisci, forenzika, snimci sa kamera...a komunalci ne zalaze u vozove da ih cuvaju, tu nema ni kazni ni zarade ako ih pohvataju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435995#p435995:1t2gwcs5 je napisao(la):
solecar » 26 Feb 2017 01:12 pm[/url]":1t2gwcs5]
Pa i stanovniocima Zemun polja je isto toliko udaljena , pa nešto nisam primetio da kukaju kako je to mnogo.

Ne kukaju zato sto apsolutno nijedan stanovnik Zemun polja ne koristi BG voz, jer bi im do stanice trebalo najmanje 45 minuta... tako da ni ne razmisljaju o tome...

Ova sada stanica je u nedodjiji, nit je Zemun polje, niti je Altina. Ne sluzi prakticno nikome.
 
A čemu služi onih stotinak automobila parkiranih sa južne strane svaki dan? Inače, dok nisu zeznuli red vožnje, pojedini polasci na 708 i 709 su nudili pogodna presedanja.
 
Pade mi na pamet jedna stvar. Koliko je realno napraviti liniju BG Voza ka Zucama, umesto ka Resniku, makar kao krak? Pruga već postoji, a lokacije stanica su izuzetne:

- Beli Potok u podnožju Avale, uz uvođenje nekog turističkog vozića gumenjaka ka vrhu.
- Zuce kao lokacija buduće trgovačko industrijske zone sa IKEA centrom u fokusu, ali i ogromnog broja firmi već prisutnog prekoputa, kao i auto pijace Bubanj potok.

Izvinjavam se ako je neko već predlagao ranije...
 
Ideja je postojala. U suštini, za veliku većinu stvari nije problem toliko pruga koliko nedostatak garnitura. A i iz Resnika i Rakovice gravitira više ljudi prema centru.
Za koji minut kačim jedan duži post o tome šta mislim da treba da bude druga linija.
 
Pošto je više puta u poslednja dva dana pokrenuto pitanje šta će biti sa drugom linijom BG:voza, evo mog pogleda na celu stvar, s obzirom na to da živim u Rakovici, a pošto je manje-više jasno da će ona ići iz Resnika (samo nije sasvim razjašnjeno dokle. Više puta sam rekao da je BG:Voz najviše približio Beograd onome što bi trebalo da bude gradska železnica. To nije bio Beovoz, koji je u početku imao možda bolji koncept (čak su ga, ko se seća, jedno vreme i nazivali metroom), ali se se on rasplinuo onog trenutka kada su vozovi produžavani do okolnih gradova (Pančevo tu ne ubrajam), pa je samim tim (dodatno) opala frekventnost i tačnost ovog sistema.
Veliki plusevi BG:voza:
1) Tačnost - samim tim putnici mogu da se pouzdaju da će u predviđenom roku stići od tačke A do tačke B.
2) Opslužuje veliki broj stanica na teritoriji celog Beograda
3) Ima komercijalnu potrebu - čak i kada su uvedene rampe na tri najfrekventnije stanice, najveći broj putnika je nastavio da koristi ovaj sistem.
Stoga, normalno je da se računa sa daljim razvojem sistema.
Ali, sistem ima i izvestan broj minusa:
1) Nekoliko puta je bio blokiran zbog štrajkova (kao što svi znamo, poslednji put početkom februara),
2) Garniture su stare, često su na udaru vandala i estetski očajno izgledaju (išarane su)
3) Pojedine stanice deluju postapokaliptično (Tošin Bunar, donegde i Karađorđev park), dok čak i one koje izgledaju i više nego dobro nisu komercijalno iskorišćene kako to priliči (Vukov spomenik).

Da bi se pokrenula druga linija BG:Voza, potrebno je uraditi rekonstrukciju pruge kroz Rakovicu, od Rasputnice G do Resnika. Ugovor o tome je već potpisan, a radovi su (prema insajderskim informacijama iz Udruženja ljubitelja železnice) posle više pomeranja najavljeni za 1. april (uprkos datumu, valjda nije šala :D ). Oni će obuhvatiti zamenu koloseka i delimično sređivanje stanica i pristupnih puteva - s obzirom na to da posao vodi kineska firma, da se pretpostaviti da će rok od oko godinu dana biti ispoštovan. Naravno, pored BG:voza, od ovoga će generalno benefit imati celokupna železnica, jer će i novi "Štedleri" posle zamene platformi na stanicama moći da staju na svim stanicama od Prokopa do Resnika.
No, najveći problem za drugu liniju predstavlja broj garnitura, a interesantno, o tome vlasti do sada nisu uopšte govorile.
Kao što je poznato, većina RVR garnitura u vlasništvu Železnica Srbije je već na prvoj liniji, neke se koriste za regio saobraćaj, a tek dve su u rezervi.
S obzirom na to kakvo je stanje sa drugim garniturama, moglo bi se reći da resursa za BG:Voz 2 jednostavno nema, tj. shodno sadašnjem konceptu, ova linija nije ostvariva. Ukoliko Železnice i Grad zaista žele da jednom uspeju da ispoštuju obećanje, te puste liniju 2018. godine, nude im se sledeće mogućnosti, koje se mogu i kombinovati (napomena - priznajem da sam sa tačnim ciframa malo slab, pa me slobodno ispravite):

1. Jedna varijanta za rešenje ovog problema bi bila da se delimično poremeti frekventnost prve linije, odnosno da se barem 2 garniture prebace na drugu liniju, uz to treba aktivirati sve rezervne garniture, te prebaciti one garniture iz regio saobraćaja na tu liniju (a na regio definitivno ubaciti "Štedler"). Ovo bi bilo tipično srpsko "krpljenje", ali bi kao privremena varijanta mogla da posluži dok se ne nađe konačno rešenje. Takođe, ne bi bilo popularno među redovnim putnicima na prvoj liniji.
2. Rešavanje pitanja tarifnog sistema: ukoliko bi na nacionalnom nivou bio izdavan isti tip karata, u sistem BG:voza bi mogle indirektno da uđu i garniture koje su na regio linijama i upotpune saobraćaj na kome bi naravno bili i RVR-ovi.
3. Upotreba "Štedlera" na drugoj liniji: posle rekonstrukcije rakovičkih stanica, za ovo će biti uslova, mada će možda morati da dođe do delimične izmene enterijera samih garnitura. Takođe, ne bi obradovala sve činjenica da bi se novi vozovi potencijalno našli na meti vandala.
4. Kupovina novih garnitura: svakako da bi vlasti najradije odbacile ovu varijantu, ali izvesnih nagoveštaja da ovo nije sasvim isključeno je bilo i ranije, kada je jedan model iz fabrike "Siemens" bio na probi u okviru Beovoza (i odmah se našao na meti vandala).

Drugi potencijalni problem za ovu liniju su stanice. Prema trenutnom planu, njih će biti znatno manje nego na prvoj liniji, i već između Rakovice i Prokopa trenutno nema nijedne. Opet, imajući u vidu da u sistemu Beovoza između Karađorđevog parka i Rakovice nije bilo nijedne stanice, ovo možda ni nije toliko veliki problem, ali svakako postoji potencijal za barem još jednu (Košutnjak).

Konačno i ključno - dokle će linija ići...

Trenutna ideja da njen terminus sa druge strane bude Prokop izazvala je burne kontroverze (pa i ovde na forumu), s obzirom na stanje u kome se buduća centralna stanica trenutno nalazi, njenu lokaciju i bezbroj puta probijene rokove za njegov završetak izgradnje. Stoga, mnoge bi daleko više obradovalo da se u funkciju vrati stara linija Beovoza, koja je išla od Resnika do Pančevačkog Mosta, pokrivajući tako i Karađorđev Park i Vukov spomenik, što u trenutnoj saobraćajnoj situaciji zaista ima više smisla. No, ostaje i činjenica da će kroz 2-3 meseca biti završene i pristupne saobraćajnice do Prokopa, a isto tako i da će u narednim mesecima sve više lokalnih (a kako se spekuliše i međunarodnih) linija biti prebacivano tamo. Na taj način BG:voz bi postao de fakto glavni feeder za ovu stanicu, a druga linija bi, štaviše, uz usklađivanje rasporeda polazaka bila feeder za prvu liniju.
Sad, ostalo je nejasno da li postoje tehničke mogućnosti da druga linija staje i na Prokopu, a da potom produžava dalje prema Pančevačkom mostu, što bi bila win-win situacija za sve...

Sve u svemu, šta god rešenje da bude, druga linija mora nekako da se uspostavi, pa makar se privremeno smanjila frekventnost prve linije i makar išli vozovi samo do Prokopa. Za to vreme, vlasti bi morale da porade na revitalizaciji gradskih stanica - pre svega Karađorđevog parka, Pančevačkog mosta, Tošinog bunara (dolazi sa izgradnjom nove pruge) i Novog Beograda, da ih učini komercijalno interesantnijim (pre svega Vukov spomenik), a takođe i da radi na prilagođavanju platformi "Štedlerovim" garniturama - ovo bi moglo da doprinese tome da se u život vrate linije Pančevo-Valjevo i Pančevo-Stara Pazova, koje bi takođe mogle da koriste gradska stajališta - a ako već nekim kombinovanim tarifnim sistemom ne bi bile uključene u sistem BG:Voza, ovaj bi makar mogao da im bude dobar feeder.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439601#p439601:1bzfarvo je napisao(la):
DzonTravolta » 13 Mar 2017 12:16 pm[/url]":1bzfarvo]
Trenutna ideja da njen terminus sa druge strane bude Prokop izazvala je burne kontroverze (pa i ovde na forumu), s obzirom na stanje u kome se buduća centralna stanica trenutno nalazi, njenu lokaciju i bezbroj puta probijene rokove za njegov završetak izgradnje. Stoga, mnoge bi daleko više obradovalo da se u funkciju vrati stara linija Beovoza, koja je išla od Resnika do Pančevačkog Mosta, pokrivajući tako i Karađorđev Park i Vukov spomenik, što u trenutnoj saobraćajnoj situaciji zaista ima više smisla. No, ostaje i činjenica da će kroz 2-3 meseca biti završene i pristupne saobraćajnice do Prokopa, a isto tako i da će u narednim mesecima sve više lokalnih (a kako se spekuliše i međunarodnih) linija biti prebacivano tamo. Na taj način BG:voz bi postao de fakto glavni feeder za ovu stanicu, a druga linija bi, štaviše, uz usklađivanje rasporeda polazaka bila feeder za prvu liniju.


Ако се успостави линија Ресник - Прокоп, ја сам у недоумици: да ли ће то бити прва железничка линија без иједног јединог путника? Ко ће у Реснику ићи аутобусом до железничке станице да би преседао, па да опет преседа у Прокопу? По мени - нико, док, рецимо, Карло сматра да ће понеког путника ипак бити.


Sad, ostalo je nejasno da li postoje tehničke mogućnosti da druga linija staje i na Prokopu, a da potom produžava dalje prema Pančevačkom mostu, što bi bila win-win situacija za sve...


Окретање воза траје најмање пет минута, чиме се губи смисао такве операције.

Једино што има смисла је да, до активирања колосека ка Карабурми, воз из Ресника (Рипња) иде до Крњаче. Варијанта да се линија продужи до Новог Београда је мање атрактивна.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439610#p439610:o210ugrb je napisao(la):
Пантограф » 13 Mar 2017, 12:58[/url]":o210ugrb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439601#p439601:o210ugrb je napisao(la):
DzonTravolta » 13 Mar 2017 12:16 pm[/url]":o210ugrb]
Trenutna ideja da njen terminus sa druge strane bude Prokop izazvala je burne kontroverze (pa i ovde na forumu), s obzirom na stanje u kome se buduća centralna stanica trenutno nalazi, njenu lokaciju i bezbroj puta probijene rokove za njegov završetak izgradnje. Stoga, mnoge bi daleko više obradovalo da se u funkciju vrati stara linija Beovoza, koja je išla od Resnika do Pančevačkog Mosta, pokrivajući tako i Karađorđev Park i Vukov spomenik, što u trenutnoj saobraćajnoj situaciji zaista ima više smisla. No, ostaje i činjenica da će kroz 2-3 meseca biti završene i pristupne saobraćajnice do Prokopa, a isto tako i da će u narednim mesecima sve više lokalnih (a kako se spekuliše i međunarodnih) linija biti prebacivano tamo. Na taj način BG:voz bi postao de fakto glavni feeder za ovu stanicu, a druga linija bi, štaviše, uz usklađivanje rasporeda polazaka bila feeder za prvu liniju.


Ако се успостави линија Ресник - Прокоп, ја сам у недоумици: да ли ће то бити прва железничка линија без иједног јединог путника? Ко ће у Реснику ићи аутобусом до железничке станице да би преседао, па да опет преседа у Прокопу? По мени - нико, док, рецимо, Карло сматра да ће понеког путника ипак бити.


Sad, ostalo je nejasno da li postoje tehničke mogućnosti da druga linija staje i na Prokopu, a da potom produžava dalje prema Pančevačkom mostu, što bi bila win-win situacija za sve...


Окретање воза траје најмање пет минута, чиме се губи смисао такве операције.

Једино што има смисла је да, до активирања колосека ка Карабурми, воз из Ресника (Рипња) иде до Крњаче. Варијанта да се линија продужи до Новог Београда је мање атрактивна.

Kažem, ako bi išla do Prokopa, to bi eventualno bila neka feeder linija za međugradske vozove prema Vojvodini i generalno severu, moožda za poneki polazak BG:Voza 1.
Što se tiče tog koloseka ka Karaburmi... On je na beskrajno dugom štapu (čitaj, neće se desiti).
Što se tiče Karla, njegove analize, nažalost, ne mogu da uzmem u obzir, jer neretko uopšte ne prate šta se događa na terenu, već su plod njegovih ličnih želja.
 
Mislim da je velika greška što je BGvoz ušao u sistem BusPlus-a jer je sa tim ograničen samo na teritoriju Beograda.
Po meni bi bilo bolje da su železnice napravile svoj elektronski sistem naplate karata koji bi bio na teritoriji čitave Srbije.
 
Ја мислим да ти не размишљаш много пре него што нешто напишеш. Градско-приградски превоз ван интегрисаног тарифног система је бесмислица.
 
слажем се. штавише, ја сам за то да СВ и град направе неки споразум да БусПлус важи у свим домаћим возовима на територији Београда, као што је случај у већем броју градова
 
Може да важи и изван, рецимо у Панчеву и Пазови - такав аранжман Србијавоза и Београда панчевачка самоуправа не би могла да спречи.
 
@Johnny: To i ja mislim. Štaviše, bilo je priče oko nabavke novih uređaja i baze podataka za potrebe nečeg takvog.
@Pantograf: Mislim da ne može po zakonu to što si rekao, iz istog razloga zbog čega nije moglo Pančevo da uđe u sistem BG:voza.
 
Gradska zeleznica prirodno je u sastavu istog grad. tarifnog sistema
a sto se tice novih pravaca. Zuce . Avala .... potrebno jeste ali najrealnije je zavrsiti Karaburmski krak jer ne treba zaboraviti skoru izgradnjui zel.-drum. Vincanskog. mosta a da ne spominjem ubrzan razvoj same Karaburme koj se desava sada a nije saobracajno ispraceno ....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439657#p439657:15if4ud8 je napisao(la):
DzonTravolta » 13 Mar 2017 04:08 pm[/url]":15if4ud8]
@Pantograf: Mislim da ne može po zakonu to što si rekao, iz istog razloga zbog čega nije moglo Pančevo da uđe u sistem BG:voza.


Установили смо на овом форуму да такве законске одредбе нема. Лажу партијске битанге за све паре.
Не може нико да спречи железнице да на свом шалтеру продају карте макар и за ГСП Сан Франциска - све и да постоји поменуто законско ограничење. А не постоји.
 
Vrh