Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ako će da se voze dva čoveka , gde sam ja jedan od njih (često koristim voz) , onda jednostavno nema svrhe arčiti resurse , nego lepo ukinuti voz , jer imati voz sa par polazaka dnevno (na to će se svesti zbog značajno smanjenog broja ljudi) , ne služi ničemu.
 
Ali isti je djavo da l se voozi 10000 ljudi od kojih dvoje placa kartu ili samo dvoje koji placaju kartu.
 
Nije isti đavo. Ako se vozi 10.000 ljudi , ne može tek tako da kaže ukidam određene polaske , a ako se vozi svega mali broj ljudi , i te kako ima osnova da kaže i opravda ukidanje polazaka , a kasnije i da ga ukine , i eto uštede. Ne mora da se plaća za bilo šta vezano za voz , te tako te pare mogu da međusobno rasporede ...
 
MilisaV":i9ra1e6z je napisao(la):
a zašto je problem da se plati karta?
Zato sto je sistem naplate blago receno debilan eto zasto, ja npr ne koristim autobus po Bgu vetovao ti ili ne, i sad ja uzmem i kucam Bus plus za Pancevacki most-Vukov spomenik i tu mi skine 89din plus u povratku toliko.
Jel ispada da je voz jeftinij od autobusa? Ne, isto je. Manite se primera iz EU, ajde prvo da budemo na nivou Madjarske pa da se poredimo..
Bus plus je lopovski sistem naplate, koga menjaju tajkuni po licnoj potrebi, da je normalan sistem odavno bi se uskladio i spustio cenu i uveo dinamicnu naplatu a ne ovo.
Sta bi propali kada bi uveli za 89din da mozes eto 12h da se vozis?!
Verujem da bi svi dobro ne svi ali vecina pdlucila da postuje to, ovako gledaju samo sto vise da ti izvade para pa gde prodje proslo je..
 
Aham kako da ne, da je karta 10 dinara opet bi postojala gomila idiota koja bi se vadila, privatna strana firma nas pljacka, lopovi, prekupa je karta, sto ne kosta 5 dinara itd. Ako neces da kucas kartu i ne kosistis bus, ne moras ni voz, odes peske za 20ak minuta.
 
Izvini Dex, uglavnom se slažem sa tvojim postovima, ali sada je loyola u pravu.
Da je karta skupa za naš standard, skupa je, ali to ne znači da ne treba da se plaća. I dalje je jeftinija od gradova sa istom površinom i približno istim brojem stanovnika. Primera radi, za destinaciju dužine te Pančevački Most-Vukov Spomenik u Beču (na stranu što je kod njih to sve daleko komfornije i što im je standard 10ak puta veći), ti bi svakako morao da platiš kartu 4-5 puta skuplju nego u Beogradu. Sad, naravno, treba istaći da u Beču nemaju pregradne rampe (imaju starinski sistem povremene kontrole na ulazu u stanicu, doduše, nadrljao si ako te uhvate), pa teorijski možeš da rizikuješ da se švercuješ, ali možeš to i ovde: uđeš u 48icu ili 33ku kod Pančevca, siđeš kod Pravnog, i prepešačiš 5 minuta do Vuka :sesir: (jeste da nije baš ista lokacija, ali i voz moraš da čekaš duže).
I pre "Apex"-a, koji je nesumnjivo preduzeće sa veoma upitnim poslovanjem, ljudi su se vadili na razne stvari (ne radi vam klima, prljavi su vam autobusi i sl.). A biće bolje ako se ne plati? Ili treba svi da ne plaćamo, pa da se vozimo kao st***, i da znamo zašto je to tako?

Nesumnjivo da Apex i gradske glavonje drpaju veliki novac. Ali, na taj način će makar neki procenat od naplate stići gde treba. Bez plaćanja neće ništa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=403305#p403305:396s2hke je napisao(la):
DzonTravolta » September 1st, 2016, 11:28 am[/url]":396s2hke]Izvini Dex, uglavnom se slažem sa tvojim postovima, ali sada je loyola u pravu.
Da je karta skupa za naš standard skupa je, ali to ne znači da ne treba da se plaća. I dalje je jeftinija od gradova sa istom površinom i približno istim brojem stanovnika.
Ali tamo je gradski prevoz i većina drugih stvari mnogo bolje uređena i na znatno višem nivou nego kod nas.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=403305#p403305:396s2hke je napisao(la):
DzonTravolta » September 1st, 2016, 11:28 am[/url]":396s2hke]A biće bolje ako se ne plati? Ili treba svi da ne plaćamo, pa da se vozimo kao st***, i da znamo zašto je to tako?
A sad je kao bolje? Pa pojedinci se i sad voze i osećaju kao da su st*** , uprkos tome što plaćaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=403312#p403312:3b851880 je napisao(la):
solecar » Thu Sep 01, 2016 11:41 am[/url]":3b851880]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=403305#p403305:3b851880 je napisao(la):
DzonTravolta » September 1st, 2016, 11:28 am[/url]":3b851880]Izvini Dex, uglavnom se slažem sa tvojim postovima, ali sada je loyola u pravu.
Da je karta skupa za naš standard skupa je, ali to ne znači da ne treba da se plaća. I dalje je jeftinija od gradova sa istom površinom i približno istim brojem stanovnika.
Ali tamo je gradski prevoz i većina drugih stvari mnogo bolje uređena i na znatno višem nivou nego kod nas.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=403305#p403305:3b851880 je napisao(la):
DzonTravolta » September 1st, 2016, 11:28 am[/url]":3b851880]A biće bolje ako se ne plati? Ili treba svi da ne plaćamo, pa da se vozimo kao st***, i da znamo zašto je to tako?
A sad je kao bolje? Pa pojedinci se i sad voze i osećaju kao da su st*** , uprkos tome što plaćaju.
Upravo si sam podvukao moju poentu, jednostavno ni teorijski ne može da bude bolje dok naplativost ne skoči.
Sa neplaćanjem možemo da dobijemo stočni transport (koji manje-više i sada imamo), ili čak i ukidanje linija (što je više puta napomenuto).
Voleli ili ne, to je kapitalističko uređenje i svi funkcionišu po principu tržišne ekonomije.
Izrazito me iritira što neki prvo, kao, očekuju da vide prevoz kakav imaju Beč, Minhen ili London, pa da počnu da plaćaju karte.
Sve se bojim da je to razlog.
 
А је л` има представу ико од вас, шверцера из моралних разлога, како реагују људи из, рецимо, Тимочке крајине, који не могу да путују а да не плате карту јербо унутра седи кондуктер, кад кренете ви из Београда да браните своје људско право на бесплатно путовање железницом??
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=403320#p403320:1859770d je napisao(la):
Пантограф » Thu Sep 01, 2016 11:48 am[/url]":1859770d]А је л` има представу ико од вас, шверцера из моралних разлога, како реагују људи из, рецимо, Тимочке крајине, који не могу да путују а да не плате карту јербо унутра седи кондуктер, кад кренете ви из Београда да браните своје људско право на бесплатно путовање железницом??
Ma šverceri su iz moralnih razloga malo juče :lool:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=403318#p403318:22ap8b27 je napisao(la):
DzonTravolta » September 1st, 2016, 11:47 am[/url]":22ap8b27]
Upravo si sam podvukao moju poentu, jednostavno ni teorijski ne može da bude bolje dok naplativost ne skoči.
Jedno kraće vreme smo imali super visoki procenat naplativosti karata , i jel smo imali bolji prevoz tada? Nismo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=403325#p403325:250ikatf je napisao(la):
solecar » Thu Sep 01, 2016 11:53 am[/url]":250ikatf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=403318#p403318:250ikatf je napisao(la):
DzonTravolta » September 1st, 2016, 11:47 am[/url]":250ikatf]
Upravo si sam podvukao moju poentu, jednostavno ni teorijski ne može da bude bolje dok naplativost ne skoči.
Jedno kraće vreme smo imali super visoki procenat naplativosti karata , i jel smo imali bolji prevoz tada? Nismo.
Kad?
 
Pre par godina , kada smo imali sačekuše maltene na svake dve tri stanice , na okretnicama ... Bilo je to tokom leta i jeseni.
 
Šarena statistička laža, nikada naplativost nije bitno prelazila polovinu. I sada kontrola ulazi neretko na 2-3 stanice. E, druga je stvar što će na dva treptaja neke plavuše da prođu dalje, što su Romi za njih vazduh i tome slično...
 
Da , uvek je šarena statistička laža. A zašto onda nisi mogao da uđeš u autobus a da te ne zaskoči kontrola? Da nije i to bila statistička laža ili sam ja to imao fatamorganu nekoliko meseci?
 
Pa nisu te voleli, jer si se švercovao :D
A ako ćemo objektivno, pretpostavljam da govoriš o periodu Đilasove vlasti: za to vreme nešto jeste urađeno - recimo, zamenjeni su skoro svi trolejbusi. To je i dalje tip prevoza koji organski ne podnosim, ali havarije se ne događaju zbog ovih Belorusa, već zbog očajne kontaktne mreže. Zatim, kupljeni su novi tramvaji.
Drugo, zaboravljaš da u ITS-u nije sam GSP, već da učestvuju i privatni prevoznici. Bez tog novca koji je kontrola iscedila, ni oni ne bi zamenili znatne delove svojih voznih parkova (a lagao bi da kažeš da nisu, jer - konkretno Arriva - je zamenila sve buseve).
Naravno, još tu i tamo idu krntije iz 90ih, i dalje se čeka centralna direktiva kad sme da se pali klima, kad ne sme, ali bez naplativosti nema ničega.

I da, čak i taj elektrobus, koji ti se svideo na drugoj temi, ne bi bio moguć bez nekakve naplativosti. Čak i za dizanje kredita, traži se nekakva garancija, koja se obezbeđuje upravo time.
 
Jel ima vesti kako prolazi prvi dan bez sverca?
U vozu je bilo bas onako Bronksasto, nadam se da ce naplata ipak da ga dovede na neki manje geto nivo.
 
A sta mislite vi da li ima ljudi koji bi mesto 2x89 din da daju bus plusu radije nesto pojeli posto im "gazda" ne placa put i topli obrok?!
Zasto ne 89 din dnevna karta? Ovde ljudi ne moze da se uspostavi red zato sto nema uslova za red, kada se steknu uslovi sve ce biti lakse.
Dokle god se laz servira to ne moze da se uspostavi, imamo samo placebo bombe, medjutim narod nije lud vidi jasno da nema efekta...
Samo lopvski sistem mi moze naplatiti voznju od za jednu stanicu 89din skuplje od vekne hleba.
Vi mahom pricate posto gledate sebe i svoje stavove, ali malo se osvrnite ima ljudi kojima taj prevoz znaci a sistem nas je navikao da bude besplatan, ne ide to da se sad pravimo kako ne moze vise..kao nekada, poato se pokazalo da moze. A nameti nam iovako samo rastu a standard u mestu, izgleda to mnogi ovde ne mogu da shvate ili vam je ova realnost normalna, kapiram da da ste u manjini..
 
O, da, krenuli su hipsterski komentari a la "sistem te laže".
Prevoz odavno nije socijalna kategorija, mislim da smo to ustanovili. GSP je preduzeće (u vlasništvu grada, doduše), koje posluje kao i sva druga preduzeća po zakonima tržišta. Apex je privatno preduzeće koje ima ugovor sa gradom (insistiram još jednom da je pitanje kapitala tog Apexa problematično).
Kad se vrati socijalističko uređenje, protiv koga inače nemam ništa, naprotiv, biće druga priča. Ali, podsećanja radi, i u socijalizmu se plaćala karta.
 
DzonTravolta":1drse7zv je napisao(la):
O, da, krenuli su hipsterski komentari a la "sistem te laže".
Prevoz odavno nije socijalna kategorija, mislim da smo to ustanovili. GSP je preduzeće (u vlasništvu grada, doduše), koje posluje kao i sva druga preduzeća po zakonima tržišta. Apex je privatno preduzeće koje ima ugovor sa gradom (insistiram još jednom da je pitanje kapitala tog Apexa problematično).
Kad se vrati socijalističko uređenje, protiv koga inače nemam ništa, naprotiv, biće druga priča. Ali, podsećanja radi, i u socijalizmu se plaćala karta.
Ne nije politika direktno umesala prste u ta preduzeca i ovom zemljom vladaju andjeli i sve je bajno i najveci je problem naplata putem bus pljusa.
Nisam hipster, to je realnost, tuzna.
Nadam se da ne pljujem po tvojim interesima, posto vidim imas potrebu da branis lopovski B.P.
Koji btw nece sigurno nikako pomoci zeleznici u onoj meri da ceo sistem zazivi i podigne se na normalan nivo jedne uredjene zemlje.
 
Ne branim ga, sistem prevoza je ogavan i duboko politizovan.
Ali prevoz nije besplatan ni u jednom sistemu (pardon: postoji Ženeva sa besplatnim prevozom za turiste, ali grad akumulira novac na drugi način, uzimajući takse od ugostitelja gde su ti isti turisti). Takođe znam da bi scena bila ista i da GSP ili grad obavljaju posao naplate, da bi isti komentari bili prisutni (kao i pre Apex-a).
 
Koja bi scena bila da se privatizuje javni prevoz, pa bih voleo da vidim sve koji vole da se prave pametni. Juce bi mogli da se voze bez karte.
 
loyola":168cnev0 je napisao(la):
Koja bi scena bila da se privatizuje javni prevoz, pa bih voleo da vidim sve koji vole da se prave pametni. Juce bi mogli da se voze bez karte.
Na kraju ce tako i biti.

Послато са GT-I9300 уз помоћ Тапатока
 
I to što kažeš, mada ne verujem da je to rešenje.
Postoji jedna stvar oko tržišne ekonomije: kad je karta skupa, manje ljudi će se voziti, karta će morati da pojeftini. I onda će grad morati to da reguliše, jer i sam ostaje bez prihoda.
Ali radi se o tome što postoje ljudi koji bi rekli da im je karta od 10 dinara preskupa.

E, ali pošto smo već otišli u duboki offtopic (a tema za ovo postoji), predlažem da ovde završimo raspravu ;)
 
Vrh