ЈЕСЕЊЕ НОВИНЕ У ГРАДСКОМ ПРЕВОЗУ
Шверцовање у „БГ возу” одлази у заборав
Од четвртка, 1. септембра када ће почети да се примењује зимски ред вожње, Београђане ће дочекати неколико значајних новина. На улицама би требало да буде 301 возило више него у току летњих месеци, биће уведен електробус на линији „Белвил” – Вуков споменик, а преко Бранковог моста биће продужена траса аутобуса 27Е, 35 и 43. Почетком септембра на станицама „Панчевачки мост”, „Вуков споменик” и „Карађорђев парк” путници ће моћи да уђу у „БГ воз” само ако валидирају карту на станичним рампама
Аутор: Дејан Алексићнедеља, 28.08.2016. у 18:00
Што је било шверцовања у БГ возу, било је. Од септембра у овој врсти градског превоза, која важи за најтачнију и по којој могу да се навијају часовници, та пракса ће бити онемогућена на станицама „Панчевачки мост”, „Вуков споменик” и „Карађорђев парк”. Ту је „Апекс”, који управља „Бус плус” системом, поправио рампе како би у градским возовима могла да се спроводи ефикасна контрола карата.
– Компанија „Апекс” је то учинила добровољно. То није била наша обавеза. Поправка је подразумевала набавку резервних делова, инсталирање, монтирање… – објашњавају у овој компанији.
На ове три станице суграђани неће моћи да уђу у возове ако на рампама не буду оверили своје персонализоване и неперсонализоване карте. Рампе на „Панчевачком мосту”, „Вуковом споменику” и станици „Карађорђев парк” требало је да профункционишу још половином јула, а онда је тај рок померен за почетак августа, па за септембар. Разлог последњег одлагања је обезбеђење које ће чувати рампе јер још није изабрано. Како су истакли у „Србија возу”, који се бави овим питањем, у току је избор најповољнијег понуђача за послове физичко-техничког обезбеђења.
– Очекује се да ће обезбеђење почети да ради између првог и петог септембра. Путници ће о почетку рада баријера бити благовремено обавештени у средствима јавног информисања – додали су у „Србија возу”.
Ригорозније мере на три станице „БГ воза” уводе се јер до сада у возовима није била могућа контрола карата. Валидатори су у више наврата поправљани, мењани и ојачавани, али су, како су навели надлежни, брзо били онеспособљени или уништени. У пракси је то значило да је „БГ воз” био бесплатан за све осим за власнике персонализованих месечних карата.
Идеја је да препреке буду постављене и на осталих шест станица „БГ воза”. Неке од њих у плану су за потпуну реконструкцију, па ће у оквиру те обнове бити уграђене и рампе. Станице од Новог Београда до Батајнице сређиваће се приликом модернизације пруге Београд – Будимпешта.
32 километра за 38 минута
„БГ воз” је од септембра 2010. године део градског јавног превоза. Од тада важи за најсигурнији, најудобнији и најбржи јавни превоз. Трасу дугу 32 километра возови пређу за 38 минута, а аутобусима потребно је готово двапут више времена. Градска управа са Драганом Ђиласом на челу са „Железницом Србије” у оспособљавање ове врсте превоза уложила је 1,5 милијарди динара. Пре покретања градске железнице ремонтовано је девет композиција које су до тада пропадале, а модернизоване су и шине и завршена два колосека на станици „Београд центар”.
Станице „БГ воза” и веза са линијама ГСП-а
Батајница – 72, 700, 702, 703
Земун-поље – 708, 709
Земун – 45, 612
Тошин бунар – 45, 65, 71, 72, 82, 601
Нови Београд – 7, 9, 11, 13, 67, 89, 94, 95
Београд центар – 34, 36
Карађорђев парк – 9, 10, 14, 17, 18, 30, 31, 33, 39, 42, 46, 47, 48, 55, 59, 78
Вуков споменик – 2, 5, 6, 7, 12, 14, 25, 25Л, 26, 27, 32, 65, 66, 74
Панчевачки мост – 16, 23, 32Е, 33, 35, 37, 43, 48, 58, 95, 96
„Беовоз” до Ваљева
„БГ воз” се често меша са „Беовозом”, а реч је о две врсте превоза. „БГ воз” саобраћа од Батајнице до Панчевачког моста у оба смера.
„Беовоз” превози путнике до Инђије, Панчева, Ваљева и Младеновца. На линијама „Беовоза” не важе „бусплус" картице које се користе у градском превозу.
„БГ воз” у бројкама
9 станица
15 минута интервал радним даном у шпицевима
30 минута ван шпицева и суботом од 6 сати до поднева
60 минута остатак дана суботом, целодневно недељом и државним празницима
40 одсто просечна попуњеност возова у оба смера
35.000 путника у просеку сваког дана у току школске године
Линија „Ресник – „Београд центар” од 2018. године
Већ дуже време спомиње се увођење линије од Ресника до железничке станице „Београд центар” или „Прокоп”. Како се до сада није ништа променило, многи су помислили да се одустало од проширења мреже „БГ воза”, али како сазнајемо одустајања неће бити. Нова линија требало би да проради 2018. године. Како надлежни објашњавају, да би она профункционисала, до тада мора да се среди део пруге на потесу Раковица – Ресник и да се ремонтује пет електромоторних возних композиција. Пројекат је урађен, али „БГ воз” ће на овој траси профункционисати тек за око две године и због тога што морају да се испоштују све тендерске процедуре. Овај посао финансира се из кредита Европске банке за обнову и развоју.
Преко Бранковог моста од четвртка 27Е, 35, 43 и електробуси
Нови, зимски ред вожње градског превоза на снагу ступа у четвртак, 1. септембра и то са бројним новинама – нове окретнице, нова електробус линија, продужење трасе три аутобуса, појачавање појединих линија додатним возилима…
Радним данима на улицама ће бити 1.318 возила, суботом 816, а недељом 720. У односу на лето, када су се бројни суграђани жалили да аутобусе чекају и по пола сата, сада ће радним данима суграђане опслуживати 301 возило више. То је у поређењу са прошлим зимским редом вожње 50 аутобуса, трамваја и тролејбуса више.
Додатна возила биће укључена на минибус линијама 24, 66, 405, 522 и 613, али и на „потесу 600”.
На линији 610 биће додат један соло аутобус, а на линији 604 један зглобни.
Два додатна аутобуса биће на линијама 27Е и 43, а три на линији 35. Главни разлог за појачавање ове три линије је продужетак њихове трасе до нових окретница у Новом Београду. На окретници у Блоку 20 (код зграде „Рада”) убудуће ће окретати аутобуси 27Е и 35, а на окретници код „Ушћа” (уз „Скејт парк”) 43. Једина значајна промена на коју ће морати да се навикну путници који користе ове аутобусе је што ће Трг републике убудуће бити само пролазна станица. После трга аутобуси ће настављати кроз Теразијски тунел и Бранкову улицу, а онда преко Бранковог моста до ове две окретнице. Продужена траса ових аутобуса тако ће бити прва видљива промена прошле године помпезно најављиване велике измене у мрежи градског превоза. Један од њених главних циљева је да се управо Трг републике, Студентски трг и Зелени венац растерете од градског превоза.
Од првог школског дана на улице ће изаћи и четири електробуса (и радним данима и викендом). Они ће опслуживати потес од „Белвила” до Вуковог споменика (линија 1Е), ићи ће на 12 до 15 минута, а енергијом ће се пунити на пуњачима на окретницама после чега ће моћи да возе 20 километара. Ова нископодна возила моћи ће да приме 80 путника.
Ступањем на снагу зимског реда вожње, као и сваке године, биће укинуте сезонске линије до Аде и линија 400 од Вождовца до врха Авале.