Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Pazi, ovaj sistem sa vremenom postoji i u Londonu, Varšavi i Amsterdamu, da ne nabrajam dalje, i funkcioniše. Voz je manji problem u toj karici, problem su drugi vidovi prevoza (prigradski busevi), koji i dalje kreću pomalo kad se "majstoru" ćefne. Recimo, kad hvataš 705 na Ledinama (ne ukršta se sa vozom, dajem banalan primer), ne znaš da li ti je gore kad čovek porani ili zakasni sa polaskom.
A možda na ovaj način naš voljeni grad pokušava da podstakne ljude da uzmu mesečne karte :D
 
U Melburnu na vecini stanica prvo udjes u stanicnu zgradu gde imas klupe i displej sa vremenom dolazska voza, a validiras se tek po izlasku na sam peron, osim onih u centru gde moras da se validiras pre samog ulaska u stanicu (cirkulacija ljudi je ogromna), ali i tamo uredno stoje displeji sa redom voznje.
 
Ovaj kolega je tu samo da govori da od nečega nema ništa :D
Kad se neko provoza, neka javi.
 
Dakle, evo:
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 1%82%D0%B0

БГ воз: Рампе за путнике ипак од 1. августа

Све спремно за примену новог система уласка на три железничка стајалишта "БГ воза". "Трозупци" на станицама Панчевачки мост, Вуков споменик и Карађорђев парк биће испред путника

РАМПЕ на улазу у поједине железничке станице, које би спречиле пролаз до воза онима који нису платили карту, почеће да раде од августа, а не од данас, како је било најављено.

Према речима директора Дирекције за јавни превоз Угљеше Митровића, засад ће рампе бити постављене на три стајалишта у центру Београда.

- "Трозупци" који спречавају улазак на станицу наћи ће се код Вуковог споменика, Панчевачког моста и Карађорђевог парка - каже Митровић. - С обзиром на то да ће, бар у почетку, неко ипак морати да их чува, те да се за то морају ангажовати људи, у договору са "Железницама" одлучили смо да систем званично почне да ради 1. августа.

Мада су планови да овакав систем контроле путника заживи и на осталих шест железничких станица, засад ће функционисати само на поменуте три. Разлог је, како објашњава директор Дирекције за јавни превоз, што тренутно нема техничких могућности за наплату карата на улазу у остала железничка стајалишта. Потребно је да на њима буду постављене баријере. На поменуте три станице већ постоје, само ће бити модификоване. Поставиле су их "Железнице", али дуго нису коришћене.

Оспособљавањем рампи, заменом механичких делова, постављањем апарата за оверу и повезивање са системом, направиће се затворен систем на станицама, тако да ће свако ко жели да користи "БГ воз" морати да овери карту како би ушао на станицу, односно перон.

Путници су се до сада возили углавном бесплатно, јер у вагонима нису радили валидатори. Убудуће неће бити шверцовања јер ће Панчевачки мост, Вуков споменик и Карађорђев парк функционисати као метро станице, у које је немогуће ући без карте.
 
Баш ме интересује како ће то извести на станицама са више перона и међуградским саобраћајем.
 
Na Prokopu možeš realno da preskočiš preko pruge :D
Zaista je pitanje kako su to zamislili, i zaista je odgovor "nikako".
 
Moжеш и на НБГ, једино је Земун мало проблематичнији за то скакање.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=397681#p397681:1e558v9v je napisao(la):
DzonTravolta » 16 Jul 2016 10:48 am[/url]":1e558v9v]Na Prokopu možeš realno da preskočiš preko pruge :D
Zaista je pitanje kako su to zamislili, i zaista je odgovor "nikako".
Dugoročno gledano,kada Prokop bude završen na peronski nivo ce moći da se udje samo ako putnik ima uredno plaćenu kartu.
 
Ova zabrana je besmislena ne moze se nikom zabraniti da udje na peron bilo koje stanice samo kod nas ovo postoji mada ne cudi kakvo se djubre djubri iz glavne zgrade Zeleznica Srbije u Nemanjinoj ulici.
 
Zasto se ne moze zabraniti ako nema placene "peronske" ili imanje vazece putne busplus i sl karte.? Mene mnogo vise brine nacin na koji bi se to sporvelo pogotovo na pojedinim stajalistima recimo Tosin Bunar koji je u funkciji kako za Bg voz a tako i za ne gradski putnicki saobracaj. Da ne pominjem da stajaliste nije ogradjeno i niti ima neku zonu gde bi oni koji cekaju sa kartom bg voz stajali do momenta kada bi overavali bus plus vremenske kartice.
 
Pa ako ijedan vid prevoza zasluzuje da se placa onda je to tacan i efikasan bg voz u gradu a zeleznica u celini.
 
Kolega, ti nastavljaš sa besmislenim postovima. Ova sada zabrana je ideja grada Beograda jer su oni ipak odgovorni za BG:Voz. S druge strane, teško je objasniti koliko je ovo bezobrazno. Da su vozovi, novi, čisti i slično pa i ajde, ali u ovakvom stanju gde im jedina vrlina što idu na vreme, ovo je stvarno kretenski. Ali izgleda da kod nas kada prevoz ide na vreme to je već izvanredna situacija.
 
Тошин бунар је једна од станица са највећим бројем путника али и са очајном инфраструктуром. Могу да замислим како би изгледало да ставе на оне уске степенице рампе. А за дежурне се плашим да би прошли горе него бус плус контролори.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=397808#p397808:15imz4ib je napisao(la):
Kokos » Sun Jul 17, 2016 11:30 am[/url]":15imz4ib]Kolega, ti nastavljaš sa besmislenim postovima. Ova sada zabrana je ideja grada Beograda jer su oni ipak odgovorni za BG:Voz. S druge strane, teško je objasniti koliko je ovo bezobrazno. Da su vozovi, novi, čisti i slično pa i ajde, ali u ovakvom stanju gde im jedina vrlina što idu na vreme, ovo je stvarno kretenski. Ali izgleda da kod nas kada prevoz ide na vreme to je već izvanredna situacija.

Sta sam ja tu lose rekao? Jel treba da placam izdrndane i stare garniture? Zar to nije besmisleno placati? Nije bas to da BG Voz ide na vreme uvek tacno zna da kasni nekada po 2 do 3 minuta.
 
Ихај, шта се све плаћа. Па неки људи путују тим истим старим издрнданим гарнитурама на међуградским путничким возовима и плаћају. Све те гарнитуре су највише вандализоване баш од како саобраћају као БГ воз (и СТУ екипа, и клинци хулигани).
 
Jel možeš nekim modernijim i bržim prevozom od Bataje do Pančevca za 35 minuta, sa razlikom od dva tri minuta?
Ovo je toliko bezobrazno, da ne poveruje čovek.
BG voz koriste hiljade i hiljade ljudi svakodnevno kao jedini vid prevoza, skraćuje vreme putovanja i do sat vremena, pritom u odnosu na sve druge vidove prevoza kod nas (autobuski, tramvajski, trolejbuski) najtačniji i najviše po redu vožnje funkcioniše.
Voleo bih takvim stručnjacima poput tebe dati da mi naprave računicu koliki su svakodnevni gubitci na neplaćanju BG Voza, pa u prvom polasku ima bar jedno 300-400 ljudi u vozu. BG voz je potpuno besplatan poslednje 4 godine, sa malim izuzetkom od jedno mesec dana kada su kontrolori aktivno dežurali u vagonima i kada je naplata funkcionisala.
Drugo, srpski metod, usluga je "loša", ja ću je koristiti, ali neću da je platim?!?!?!
Opet glupi primer pekara i hleba, uzmeš hleb, probaš, ne sviđa ti se i onda kažeš pekaru, e ne valja ti, ja neću da platim, kako da ne. To samo u Beogradu može, kao centar treba da daje primer kulture i discipline, a ovde vlada najveća anarhija, samo u Beogradu imaju takvi koji svesno podržavaju dalje produbljivanje anarhije.
 
Upravo. Ne možeš od Bataje do Pančevca ni autom za to vreme, naročito ne u vreme nekog špica.
Hajde sad realno, gde ima neka prestonica u kojoj je bilo koji vid prevoza besplatan?
Drugo, nazovi ove 3-4 godine nekim trial periodom. Vozili se ljudi džabe, nije bio luksuz, ali je šljakalo, imali su prilike svi da se uvere.
Iskreno, bez naplate prevoza nema nikakvog izgleda da i prva linija opstane, a o uvođenju druge ili neke treće da ni ne govorimo. Tačno, dosta tog novca će sasvim sigurno završiti na privatnim računima, ali ovako grad nema nikakav interes da ulaže u dalji razvoj ovog prevoza.

Naravno, drugo je pitanje kako će se ta naplata i izvršavati.
 
Kucanje karte pre ulaska na peron ima smisla samo u metro sistemima gde vozilo nailazi na 5 min, ukoliko je karta za voznju vremenski ogranicena. Ukoliko se na istoj stanici ukrstaju Bg Voz i obican zeleznicki saobracaj ovaj sistem je nemoguc. Isto tako, pristup na peron samo sa vazecom kartom (za bilo gde) je nemoguc i nepraktican iz vise razloga (na primer, neko prati nekog na voz, pomaze sa torbama), a i nigde to iskreno nisam videla a vozila sam se vozom dosta (po Evropi). Tako da napredni drugari nek prvo smisle, preurede stajalista pa naplacuju. Kontrola (kondukter) u vozilu je po mom misljenju najbolje resenje, za sad.
 
Druga stvar, primera radi stajališta ostaju nedostupna za osobe sa invaliditetom, za majke sa kolicima, čak šta više i za ljudi sa više prtljaga, Karađorđev park npr. pre neki dan kolica sa bebom nisu mogla kroz kapiju, a kako će tek kad puste u rad?!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=397889#p397889:1oxt3j3l je napisao(la):
becks89 » 17 Jul 2016, 21:51[/url]":1oxt3j3l]Druga stvar, primera radi stajališta ostaju nedostupna za osobe sa invaliditetom, za majke sa kolicima, čak šta više i za ljudi sa više prtljaga, Karađorđev park npr. pre neki dan kolica sa bebom nisu mogla kroz kapiju, a kako će tek kad puste u rad?!
heheh, bitno je da su kompozicije prilagodjene a bogami i visina perona :D bdw, treba da postave jedan prolaz koji je namenski siri
 
Да ли су игде у свету неко имао сусрет са сличним проблемима (стајање и градске и међуградске железнице на истој станици и истим перонима, пролазак инвалидских колица, колица за бебе и путничког пртљага који се вуче кроз рампе, временска карта која важи тек од очитавања и чекање до доласка воза ван перона...)?
 
Vrh