Šta je novo?

Beogradske reke i priobalja

Juče sam gledao najnoviju epizodu "Top Gear"-a, i njihovu "trku" različitim vrstama prevoza kroz grad, ovoga puta Sankt Petersburg u Rusiji. Jedan od voditelja se vozio Nevom.

Koliko mi je bilo čudno i upadljvo što su obale Neve čiste, bez splavova, komercijalnih ili privatnih vikendica, bez pontona, parkiranih zarđalih brodova...samo čista, uređena obala. Naš grad i Sava su je zagađeni, u pravom smislu reči.
 
Jučerašnje fotke sa keja:
fotografija3662.jpg

fotografija3664.jpg

fotografija3676.jpg

fotografija3685.jpg
 
A za to vreme u Beogradu, iza SIV-a hotel se postavio kao i pristupni mostić.

Prijaviću ovaj pločnik na zelenoj površini, mada me ne bi čudilo da dobijem odgovor da je podnet zahtev za legalizaciju.
8fafa1ffe34df1458f86ee75e3e6e347.jpg


Poslato sa telefona
 
Koliko znam Hotel Compass je od Nove godine počeo sa radom.
 
relja":203drdbp je napisao(la):
Juče sam gledao najnoviju epizodu "Top Gear"-a, i njihovu "trku" različitim vrstama prevoza kroz grad, ovoga puta Sankt Petersburg u Rusiji. Jedan od voditelja se vozio Nevom.

Koliko mi je bilo čudno i upadljvo što su obale Neve čiste, bez splavova, komercijalnih ili privatnih vikendica, bez pontona, parkiranih zarđalih brodova...samo čista, uređena obala. Naš grad i Sava su je zagađeni, u pravom smislu reči.

Cista i uredjena obala svakako.
Splavovi i komercijalni sadrzaji, pa i privatne vikendice takodje.
To ne vidim kao sporno, bitnije je kako je sve uredjeno, organizovano, projektovano i naravno kakva je ponuda.

U St. Petersburgu je drugacija klima i specifican geografski polozaj, samim tim drugacija kultura "druzenja" sa rekom.
Mi imamo tu "vasarsku kulturu" kada je komercijalizacija prostora u pitanju koja, ako se nekontrolise, izbija kao neko indijsko divlje naselje. Ne samo da izgleda kao ruglo estetski gledano, vec oko sebe izbacuje gomilu nekontrolisanog smeca.
 
A jesi li siguran da nece st*** voziti po keju taksisti i ostali gosti te grdosije bez dozvole zanmame samo kako se prikljucio na struju vodu
 
Već sad sa vremena na vreme neko prođe, eto iz potrebe. Ako to dopuste pišti propalo za ceo kej.
 
astrodule":xtcbjbqm je napisao(la):
Imam osećaj da će osvanuti tabla "samo za goste hotela".

Poslato sa telefona
.... i zabranjeno fotografisanje osim za goste hotela :mrgreen:
 
Brod hotel pravi još jedan mostić do keja.

Na delu od Brankovog mosta do ušća mislim da više nema mesta igla da padne. Evo slike najnovije grdosije koja će do leta da nikne
b143d0ddefffebbf199f9e597d89c590.jpg
 
Tako ce i da bude dok gospodin Folic (gradski arhitekta) ima vlasnicki udeo u splavu Dragstor Play i klubovima (Terasa i neki u Savamali).

Obalu pod hitno osloboditi i vratiti ljudima. Necu da sedim i placam pice da bih gledao u reku. Hocu setaliste uz reku a ne setaliste uz objekte na vodi.
 
Mozda je bila neka rasvjeta ili oznaka za neku podzemnu instalaciju
 
Ostaci posle bušenja zbog ispitivanja podzemnih voda. Verovatno je i dalje moguće kroz tu cev videti koliki je trenutni nivo ili uzeti uzorak.
 
Zašto je potopljen Kolubarski kop:

" Pecaroši i viša sila

Аkumulacija koja je bila predviđena da štiti najveći rudnik u Srbiji nije uspela da prihvati poplavni talas. Stručnjaci iz oblasti vodoprivrede i građevine objasnili su zašto je ovaj deo sistema odbrane kopova tog dana zakazao.

– Kad naiđe voda, ona puni akumulaciju, ali se tu ne zadržava. Postoji odvodni tunel kojim voda otiče – i to ne prema kopovima, već u Kolubaru. Na tunelu su zatvarači i oni su uvek bili otvoreni da se voda ne bi zadržavala. Nikad nije prelivala. I sve do sredine dvehiljaditih, akumulacija se uvek držala praznom. Ako naiđu velike vode one dođu do preliva, ali ne prelivaju ukoliko je akumulacija prazna. Zatvaračnica koja ima opremu za podizanje ustava na tunelu je razvaljena, sve je korodiralo, oprema je demontirana, ustave spuštene, a zatvarači zavareni. To su ribari zavarili da bi imali bolji ulov. I onda neko dođe i kaže Nismo mogli da uradimo ništa, viša sila! – tvrdi Predrag Vojinović, hidroinženjer koji je osamdesetih godina radio na sistemu zaštite kolubarskih kopova i izgradnji jezera Paljuvi-Viš.

Jezerom Paljuvi-Viš, kao ribarskim područjem, od 2008. godine rukovodi udruženje Eko ribarstvo iz Valjeva. Iz ovog udruženja tvrde da je jezero spremno sačekalo poplavu. Kako kaže Rafailo Mitrović, direktor „Eko ribarstva“, održavanje jezera jeste bilo zaduženje RB Kolubare, ali je taj posao na terenu de facto bio poveren ribarima.

– Naša nadležnost je riba kao prirodni resurs. Sve ostalo što je u vezi sa akumulacijom i branom – održavanje nivoa vode – dužnost je Kolubare, koliko ja znam. Mi se njima javimo i kažemo da je visok nivo jezera i da ćemo ispustiti do nekog nivoa. Imali smo ključ kule na jezeru, otvorimo tunel i ispustimo vodu. Posle poplava, sad u maju, kada je rudnik već bio pun vode, ljudi iz Kolubare su došli, uzeli nam ključeve i rekli: „Ne možete vi više ispuštati vodu“. Rekli su nam i zbog čega – jer voda ide pravo u kop. Kanal koji je vodio do Kolubare odnela je voda. Pre poplave nismo imali šta da ispuštamo, jezero nije bilo veliko. A i ko je imao informaciju sedam dana unapred da će onakva kiša pasti? Da bi se nivo vode spustio na taj minimum, potrebno je najmanje dvadesetak dana – objašnjava Mitrović."

Ima još, ako imate toliko živaca

http://www.cins.rs/srpski/research_stor ... -ribolovci
 
Plovidba lađom sa vitezovima!
A. Krsmanović | 01. mart 2015. 18:56 |

Krstarenja beogradskim rekama biće atraktivnija nego ikad. Hit vožnja srednjovekovnim bojnim brodom "Slavjana". Ponovo izleti do Đerdapa, Rumunije, ali i Bugarske

bg-plovidba620x0.jpg


UVELIKO se završavaju pripreme za predstojeću sezonu turističkih krstarenja beogradskim rekama, a najveća atrakcija biće srednjovekovni bojni brod "Slavjana" kojim će veslati "mornari" obučeni kao vitezovi.

Beogradska "bela flota" od proleća neće krstariti samo Ušćem, oko Ratnog ostrva i pored Kalemegdana. Naime, Beograđani i turisti će moći da idu i do Vinče, Smedereva, a konačno ponovo i do Đerdapa!

- Od 3. aprila do jeseni, svakog petka, ćemo polaziti za Tekiju, kroz Dunavsku klisuru na jednodnevni izlet - kaže Mileta Adžić, vlasnik broda "Akvastar Danjub".

- Brod će iz Beograda ići i do Rumunije i Bugarske od 31. maja na krstarenje od nedelju dana tokom kojih će se spavati po hotelima.

Krstarenje do Đerdapa ispuniće prazninu koja je nastala pre tri decenije kada su hidrogliseri prestali da prolaze kroz Gvozdena vrata, Mali i Veliki kazan, pored Trajanove table i Decibelove glave.

Međutim, deci će podjednako biti zanimljiv i poludnevni izlet do Vinče svakog vikenda od 11. aprila. Brodom "Zlatno srce" ide se pored dunavskih stogodišnjih svetionika i nekoliko ada do arheološkog lokaliteta.

Ipak, najveća atrakcija biće plovidba sa srpskim vitezovima u brodu "Slavjana" koji je izgrađen na isti način kao pre 1.000 godina.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... vitezovima
 
Danas sam prolazeci mostom Miladina Zarica, bacio pogled na obalu uz Savski amfiteatar ka Gazeli i ne znam da li je subjektivno ali kao da se broj brodova, ladja, slepova povecao. Ili su drukcije rasporedjeni ili samo iz tog ugla deluje tako, posto cesce idem Gazelom.
 
Za one koji nemaju mogucnost da vide kako izgleda plovidba Dunavom (okolina Beograda i do Djerdapa) evo jednog lepog snimka od kolege nauticara, nadam se da cete uzivati a mozda i videti kakvo blago imamo koje je totalno neiskorisceno:

http://www.youtube.com/watch?v=xBwmT3k-6Eg
 
Dobar pogled na desnu obalu Dunava.

i5rzh3.jpg

29w0shz.jpg


i ostatke razrušenog Sajmišta pre nego što su počele veće adaptacije

179809510152180884945943.jpg
 
Vrh